Niewątpliwie Rolex jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i prestiżowych marek zegarkowych na świecie. Nie dziwi więc fakt, że wszelkie wiadomości związane z tym producentem zegarków budzą emocje całej branży, a i wielu osób spoza niej.
Właśnie jedna z takich informacji niedawno ujrzała światło dzienne, a co ciekawe, jest ona niezwykle popularna w Polsce - mianowicie pierwszy Polak w historii został twarzą marki Rolex!
Dobra passa dla Polaków
Zanim przejdziemy do szczegółów dotyczących nowego ambasadora marki Rolex, oczywiście trzeba wspomnieć też o Idze Świątek. Rolex jest marką mocno powiązaną ze sportem jakim jest tenis, nic więc dziwnego, że obecnie jedna z najlepszych tenisistek na świecie jest ambasadorką tej prestiżowej marki.
Dokładniej rzecz ujmując – o czym pisaliśmy - Iga i Rolex są powiązani od 2021 roku.

Teraz, w 2025 roku, do grona sław noszących miano ambasadorów marki Rolex dołączył Polak, czyli artysta muzyczny - Jakub Józef Orliński.
Kim jest nowa twarz Rolexa?
Polski kontratenor urodził się w Warszawie 8 grudnia 1990 roku. Jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie i The Juilliard School w Nowym Jorku.


Jakub Józef Orliński w życiu publicznym pojawił się w 2016 roku, kiedy to w serwisie YouTube ukazało się jego wykonanie utworu „Vedrò con mio diletto” Giuseppe Vivaldiego.
Jak można się spodziewać, nagranie cieszyło się dużą popularnością co wpłynęło również na popularność samego artysty. Co ciekawe, mimo, że Orliński wykonywał utwór operowy, jego strój był daleki od tego, do czego przyzwyczaiła nas opera.
Poza kwestiami wokalnymi, nowy ambasador Rolexa jest pasjonatem breakdance’u, co można często zaobserwować w jego przedstawieniach scenicznych.


Poza występami w największych salach koncertowych na świecie, Jakub Józef Orliński zasłynął z występu w czasie inauguracji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu w 2024 roku.
Być twarzą Rolexa
Niezależnie od osobistych preferencji każdego z nas względem marki Rolex, nie da się ukryć, że wielkim prestiżem dla polskiego kontratenora jest włączenie go w grono osobistości powiązanych z tą marką.
Warto wspomnieć, że poza naszą gwiazdą kobiecego tenisa twarzami Rolexa są takie postacie jak Leonardo DiCaprio, Coco Gauff, Jannik Sinner, czy Roger Federer. Dodatkowo, co dla nas, zegarkowych pasjonatów i pasjonatek chyba najważniejsze, pojawiła się kolejna sława promująca tak ukochane przez nas zegarki.


Rola ambasadora danej marki to z jednej strony prestiż, ale też zobowiązanie.
Między innymi właśnie o tym, z czym wiąże się bycie ambasadorem prestiżowej marki zegarków możecie przeczytać w naszych ekskluzywnych rozmowach: wywiad z multimedalistką Natalią Bukowiecką (Kaczmarek) związaną z marką Omega, oraz w wywiadzie z polskim tenisistą Hubertem Hurkaczem, związanym z marką Gerald Charles.
Więcej najnowszych informacji z branży i świata zegarków tu: wiadomości branżowe.
*zdjęcia artysty pochodzą ze strony jakubjozeforlinski.com
09:45 29.08.2025Wiadomości
Polak nowym ambasadorem marki Rolex!
Tagi:
REKLAMA
NOMOS Glashütte – droga od mechanizmów zewnętrznych do wyłącznie „in-house”
Młode marki zegarmistrzowskie z ambicjami często przechodzą przez kilka etapów w zakresie wykorzystywanych przez nie mechanizmów stosowanych w produkowanych zegarkach. Ze ...
W świecie zegarkowych mechanizmów. Seagull – fakty i mity
Użytkownicy zegarków, a szczególnie osoby pasjonujące się zegarmistrzostwem, chcąc zdefiniować podczas prowadzonych przez siebie rozmów używane przez nich zegarki, posług ...
Szwajcarzy wśród tanich producentów. Swatch - 1988
W roku 1988, na łamach kwartalnika "Złotnik Zegarmistrz" „popełniłem opracowanie” na temat nowoczesnej wtedy i unikatowej konstrukcji i technologii wytwarzania szwajcarsk ...
Koniec pewnej historii, czy jej kolejny etap? Konsolidacja marek Apart i Jubitom
Na początku lipca 2025 informowaliśmy, że UOKiK wyraził zgodę na nabycie przez Apart firmy Jubitom (Dokonało się, czyli Apart oficjalnie przejął Jubitom!). Niewątpliwie j ...
Droga do dominacji na rynku. Apart zamierza przejąć Jubitom
Na polskiej scenie branży jubilerskiej szykują się duże zmiany. Rok 2025 jeszcze dobrze się nie zaczął, a już Polskę obiegła informacja, że firma Apart zamierza przejąć s ...
Feynman, Sunrex i Timeless. Zegarki, dzięki którym się wyróżnisz (AuroChronos 2025)
Co prawda festiwal AuroChronos 2025 jest już za nami, ale wciąż są jeszcze marki zegarkowe, których nie opisywaliśmy na łamach naszego portalu. W tym zestawieniu prezentu ...
Tudor 1926 Luna. Pierwszy zegarek z fazami księżyca w historii marki
Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale właśnie dotarło do mnie, że przez 99 lat działania Tudor, marka z takimi tradycjami i możliwościami, nigdy, przenigdy, nie stworz ...
Zegarek Nomos Tangente 2date zdobywa nagrodę iF Design Award
Niemiecka marka Nomos Glashutte po raz dwunasty otrzymała międzynarodową nagrodę iF Design Award. Składające się ze 131 ekspertów jury zachwyciło się projektem zegarka Ta ...
Wideo recenzja: Atlantic Worldmaster 1888 Automatic Blue Leather. Klasyka w nowoczesnym wydaniu
Zapraszamy do obejrzenia video recenzji zegarka Worldmaster 1888 Automatic Blue Leather marki Atlantic. Nasz redakcyjny kolega Marcin prezentował ten model niedawno w for ...
Aviator Swiss Made Moonflight Diamond Polska Edycja. Duma z odwagi polskich kobiet pilotów
Aviator Swiss Made to szwajcarska marka zegarków od samego początku powiązana z lotnictwem. Ale, jak każda firma, która chce efektywnie funkcjonować na rynku, pojawiają s ...
Polpora Chrobry. Zegarek w hołdzie dla 1000-lecia Królestwa Polskiego
Rok 2025 to data o szczególnym znaczeniu w polskim kalendarzu historycznym. Dokładnie tysiąc lat temu, w 1025 roku, w katedrze gnieźnieńskiej odbyła się koronacja Bolesła ...
Świąteczna kolekcja zegarków Tissot. Pomysł na prezent dla niej i dla niego
Czas świąt to także okres przemyśleń, wspomnień, refleksji i podsumowań. Szczególnie to przyjemne, gdy podsumować można fajną, długą i ciekawą historię w branży, która na ...









greenlogic.eu