• Zegarki marki Alpina
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Montblanc
  • Zegarki marki Prim
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Luminox
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Rado
  • Zegarki marki Perrelet
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Roamer

Zegarki w wirtualnej formie. Frederique Constant “Time to Travel” Collection


Pod koniec maja 2022 roku, we współpracy z agencją Rarecubes oraz platformą Exclusible Web3, szwajcarska marka Frederique Constant zaprezentowała serię 888 NFT pod nazwą “Time to Travel”. Jest to forma uczczenia 10 lat istnienia ikonicznego dla tego producenta modelu zegarka Classics Worldtimer Manufacture. Różnorodne czasomierze w formie niewymienialnych tokenów NFT (non-fungible token) zdobyły duże zainteresowanie, czego efektem było wyprzedanie całego nakładu w mniej niż 48 godzin.

NFT zostały posegregowane na 24 grupy, od najrzadszych do najliczniejszych.

Do każdej z grup zostało przypisane jedno miasto z tych, które znajdziemy na zewnętrznej podziałce na tarczy zegarka, gdzie pełnią one funkcję wyznaczania stref czasowych. Ograniczona liczba  NFT wpływa oczywiście na ich wzrost wartości. Pośród wszystkich 888 sztuk umieszczono 10, które są cyfrowymi “bliźniakami” modeli zegarka Classics Worldtimer Manufacture, które pojawiły się na rynku od 2012 roku.

Frederique Constant “Time to Travel” Collection

Szczęśliwy posiadacz najnowszej wersji, zaprezentowanej na rok 2022, zostanie obdarowany również fizyczną wersją takiego zegarka.

Przekraczania granic, odkrywanie nowych horyzontów

Frederique Constant to marka założona w 1988 roku.

Dzięki rewolucyjnym osiągnięciom technicznym, ustanowiła przez lata działalności swoją silną pozycję w branży. Dzięki nowatorskiemu i innowacyjnemu duchowi, producent ten stworzył dotychczas 30 rodzajów mechanizmów „in-house”, z których najnowszy: FC-810 Monolithic Manufacture, działa z częstotliwością drgań aż 40 Hz dzięki specjalnej konstrukcji.

Technika i technologia zawsze były w centrum zainteresowania marki Frederique Constant, co spowodowało dążenie do przekraczania granic i odkrywania nowych horyzontów. Przez ostatnie 34 lata, marka Frederique Constant dowiodła swoich możliwości w zakresie przełomowych innowacji. Jako pionier mechaniczny i technologiczny w przemyśle zegarmistrzowskim, marka przeniosła swoją zdolność innowacji również do świata cyfrowego, będąc pierwszym szwajcarskim producentem, który stworzył generatywny projekt NFT (niewymienialnych tokenów). Wejście do świata NFT było logicznym krokiem dla firmy, która nie boi się przyszłościowego podejścia i eksperymentowania z nowymi technologiami.

Wejście do świata Web3

Niedawno marka Frederique Constant zaprezentowała nowy kamień milowy w swojej historii poprzez przeniesienie ikonicznych zegarkowych bestsellerów, jakimi są modele Classics Worldtimer Manufacture, do świata NFT.

Frederique Constant “Time to Travel” Collection

Frederique Constant “Time to Travel” Collection

We współpracy z luksusowym rynkiem Exclusible i agencją Web3 Rarecubes, szwajcarski producent przedstawił Time to Travel - ekskluzywną serię 888 unikatowych NFT. Pośród nich znajdziemy klasyczne wzory, a także bardziej kolorowe i unikatowe interpretacje tego zegarka, które mają być hołdem na 10. rocznicę istnienia tej linii, zaprezentowanej w 2012 roku.

NFT, czyli Non-Fungible Token (niewymienialny token) jest cyfrowym dziełem, będącym częścią łańcucha bloków (blockchain). Zapewnia on prawo własności do dzieła różnego rodzaju: grafiki, utworu, avatara, czy też innego cyfrowego dzieła sztuki.

Pozostając w zgodzie ze swoją misją, marka Frederique Constant zdecydowała o zaoferowaniu tego projektu w przystępnej cenie (0,123 ETH - Ethereum), żeby móc zapewnić dostęp większej liczbie pasjonatów zegarków do odkrycia świata w Web3. Cała kolekcja została wyprzedana w przeciągu pierwszych 48 godzin, co dowodzi sukcesu tego projektu.

Time to Travel: 888 unikatowych podróży

Seria Time to Travel pozwala “podróżować po świecie” będąc reprodukcją zegarka Worldtimer w wirtualnej formie. W celu uhonorowania tej podróży, wszystkie 24 miasta, które można znaleźć na zewnętrznym pierścieniu na tarczy zegarka, otrzymały swoją przypisaną liczbę NFT. Dlatego też każdy zegarek ma cechy upamiętniające architektoniczne lub wizualne elementy miasta, do którego jest przypisany.

Jednak nie wszystkie miasta i zegarki będą miały taką samą wartość kolekcjonerską - niektóre są rzadsze od pozostałych. A im miasto jest rzadziej występujące, tym więcej dodatkowych benefitów jest do przypisanego do niego zegarka dołączonych. Genewa, jako miasto będące miejscem powstania Frederique Constant, zostało najbardziej ekskluzywnym z nich. Do niego zostało przypisanych zaledwie 10 NFT, będących wiernymi kopiami faktycznych modeli zegarka Classics Worldtimer Manufacture, zaprezentowanych w latach od 2012 do 2022.

Wspomniane benefity dodawane do każdego NFT zostały podzielone na cztery kategorie: Common (zwykłe), Rare (rzadkie), Legend (legendarne) i Unique (unikatowe).

Frederique Constant “Time to Travel” Collection

Frederique Constant “Time to Travel” Collection

Mogą one obejmować dostęp do podglądu projektów NFT marki, personalizację miasta przypisanego do danego NFT, dostęp do przestrzeni Frederique Constant Metaverse albo otrzymanie darmowego NFT w 2023 roku. Jako najlepszy i najbardziej unikatowy benefit zostało oczywiście określone otrzymanie darmowego egzemplarza tegorocznej wersji zegarka Classics Worldtimer Manufacture w stalowej kopercie. Ten zaszczyt przypadnie osobie, która będzie posiadaczem tego samego czasomierza w wersji NFT.

Żeby uatrakcyjnić tę przygodę, zarówno miasto jak i wzór zegarka były utrzymane w tajemnicy, aż do momentu zakupu NFT.

Frederique Constant X Exclusible

Exclusible to rynek NFT specjalnie zaprojektowany dla luksusowych marek z dziedzin mody, zegarków, biżuterii i lifestyle. Zapewnia on – wedle tej firmy - luksusowe, cyfrowe doświadczenie, z silną prezencją w Metaverse. Exclusible jest zaangażowane w dostarczanie fascynującego doświadczenia dużej społeczności kolekcjonerów luksusowych dóbr.

Frederique Constant X Exclusible to połączenie dwóch światów, które mają wspólną misję - dać ludziom możliwość cieszenia się luksusem, dostarczając im ekskluzywne i niezapomniane wspomnienia. Pomost pomiędzy tradycyjnym luksusem, a innowacyjną przyszłością. Kolekcja Time to Travel ma stanowić zaproszenie do doświadczania nowego sposobu cieszenia się prestiżowymi zegarkami. Te NFT mają otworzyć drzwi Manufaktury dla miłośników zegarków oraz ich kolekcjonerów. Mają być zaproszeniem do wejścia do świata Frederique Constant i bycia częścią społeczności, której pionierski duch ma tworzyć przygody przyszłości w środowisku Web3.

Frederique Constant “Time to Travel” Collection

Frederique Constant “Time to Travel” Collection

Od pierwszego dnia, misją marki było zainteresowanie szerokiej grupy entuzjastów, zamiast niewielkiego i elitarnego kręgu koneserów. Ci pierwsi mieli zyskać dostęp do wysokiej jakości zegarków w rozsądnych cenach.

Już 24 marca tego roku, marka Frederique Constant we współpracy z Web3 zaprezentowała dwie limitowane edycje dla uczczenia 10. rocznicy powstania zegarka Classics Worldtimer Manufacture, jednocześnie zostając pierwszym producentem, który pokazał nowy zegarek w interaktywnym, trójwymiarowym środowisku do prezentowania produktów, filmów i zdjęć, pod marką Frederique Constant - Frederique Constant Metacube.

Z tej okazji Frederique Constant zaprezentował pierwszy projekt NFT, limitowaną edycję 50 cyfrowych “bliźniaków” Classics Worldtimer Manufacture 10th Anniversary w stalowej wersji, które trafić mają do wybranych nabywców tego zegarka.

Losowanie zwycięzców odbędzie się 4 października 2022, a rejestracja trwa do 30 września.

Wszelkie nowości, recenzje zegarków oraz informacje o marce Frederique Constant znajdują się na portalu na indywidualnej podstronie marki tu: zegarki Frederique Constant.

Piotr Tatar
*artykuł na bazie materiałów prasowych Frederique Constant


Tagi:

Tissot - Premium

REKLAMA

Magazyn ZIP - Wszystkie wydania

MAGAZYN Zegarki i Pasja - Wszystkie wydania

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

Greenlogic 420

REKLAMA

Montblanc 420

REKLAMA

Epos 420

REKLAMA

Atlantic 420

REKLAMA

Frederique Constant 420

REKLAMA

Sector 420

REKLAMA

Janeba Oris 420

REKLAMA

Czas w motoryzacyjnym świecie przys...
Czas w motoryzacyjnym świecie przys...
02.07.2022
Ambasadorzy marki Vostok Europe w P...
Ambasadorzy marki Vostok Europe w P...
12.07.2022

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Alpina
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Błonie
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki G-SHOCK
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Luminox
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki Michel Herbelin
Zegarki marki Montblanc
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Orient Star
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Perrelet
Zegarki marki Polpora
Zegarki marki Prim
Zegarki marki Rado
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Vostok Europe
Zegarki marki Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco