• Zegarki marki Victorinox
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Mudita
  • Zegarki marki Prim
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Alpina
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Perrelet
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Eberhard
  • Zegarki marki Nomos
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Rado
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Fiyta
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Luminox
  • Zegarki marki Victorinox
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Mudita
  • Zegarki marki Prim
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Alpina
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Perrelet
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Eberhard
  • Zegarki marki Nomos
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Rado
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Fiyta
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Luminox

SmartWatch - Frederique Constant i Alpina


Rozgłaszane przez twórców i miłośników najnowszych technologii wieści o schyłku ery tradycyjnych zegarków i początków królowania smart zegarków nie zachęcają do fascynacji tak zegarkami mechanicznymi, a nawet tradycyjnymi elektronicznymi. Dla odmiany przynajmniej z punktu widzenia tej serii publikacji – „Fascynacja kwarcem”, właśnie smartzegarki można byłoby sobie odpuścić, bo wszystkie dotychczasowe „inteligentne” zegarki, posiadają wyświetlacz ciekłokrystaliczny, lub wskaźnik diodowy. Zgodnie ze wstępną, dotyczącą tego działu uwagą, że „na ciekłokrystalicznych wyświetlaczach można zrobić wszystko”, więc… trudno się nimi fascynować.

Inaczej jednak jest z Horological SmartWatch – czasomierzem i smartzegarkiem w jednym - zapowiedzianym i pokazanym na rynku przez firmy Frederique Constant i Alpina.

Jak w trakcie prezentacji na spotkaniu Klubu Miłośników zegarów i Zegarków 2015 w Warszawie przedstawiał Pim Koeslag – twórca smart zegarków Frederique Constant i Alpina, patrząc na rynek zegarkowy, z 21 milionów eksportowanych zegarków szwajcarskich elektronicznych, w ich – osób z firmy przekonaniu, około 30% do 50% z tej liczby, w ciągu 2-3 lat będzie w jakikolwiek sposób związanych z urządzeniami zewnętrznymi (telefon, tablet, komputer) więc będą swego rodzaju smart zegarkami.

Taki zegarek, taka deklaracja, to wyraźna kon­frontacja z elektronicznymi koncernami, na którą jako jedne z pierwszych zdecydowały się, należące do tej samej grupy, marki Frederiąue Constant i Alpina. W sprzedaży pojawiły się właśnie ich pierwsze smartwatche. Prędzej czy później musiało to nastąpić. Po smartfonach przyszła kolej na „inteligentne" zegarki, które nie tylko wskazują czas, datę itp., ale też analizują choćby codzienną dawkę ru­chu. Impulsem do szybszego działania firm zegarkowych była zapowiedź wprowadzenia w tym roku przez firmę Apple czasomierza kompatybilnego z iPhonem.

Peter C. Stas, właściciel marek Frederique Constant i Alpina, o którym mówi się, że jest zawsze kilka kroów przed wszystkimi, nie zamierzał zwlekać. Na tegorocznych targach Basel World pokazał pierwsze „inteligentne" ze­garki, które - w odróżnieniu od znanych dotąd smartwatchów - nie są elektroniczny­mi gadżetami, ale tradycyjnie wyglądający­mi czasomierzami z wbudowanym mo­dułem odpowiedzialnym za monitorowanie podstawowych funkcji życiowych.

Te wyjątkowe zegarki lada moment będą miały swoja rynkową premierę także na naszym – polskim rynku.

Horological Smartwatch marki Frederiąue Constant z wyglądu nie różni się od klasycz­nego zegarka: ma 42-milimetrową kopertę, tradycyjną tarczę z centralną wskazówką godzinową i minutową oraz tarczą dodat­kową na godzinie 6. Widoczne są wskazania dnia miesiąca i podziałka, z której odczytać można stopień aktywności właściciela ze­garka, podany w procentach. Ostatnia z wymienionych funkcji dowodzi, że mamy do czynienia z „inteligentnym" czasomierzem - znajdujący się w kopercie kwarcowy mechanizm (kaliber FC-285) połączony jest z opatentowanym mo­dułem MotionX.

Dzięki niemu da się śledzić aktywności i funkcje życiowe także podczas snu (służy do tego aplikacja na Androida lub iOS). Moduł MotionX, wyposażony w dodatkowe sensory, pozwala np. kontro­lować liczbę wykonanych kroków (również w czasie biegu) i spalone kalorie. Pokazuje także, ile godzin głębokiego snu ma za sobą właściciel zegarka.

Jak to działa ?

Niektóre dane, np. stopień ak­tywności, odczytuje się z dodatkowej tarczy na godzinie 6 (wskazówka w kolorze srebr­nym, poruszająca się po skali od O do 100, informuje o tym, w jakim stopniu użytkow­nik zrealizował swoje cele). Aby uzyskać więcej informacji, należy uruchomić przy­cisk w koronce. Wtedy czasomierz łączy się ze smartfonem i przekazuje dane zgroma­dzone przez sensory. Dzięki aplikacji dane są przetwarzane, a wyniki - wyświetlane w postaci klarownych wykresów.

Horological Smartwatch dostępny jest w dwóch wersjach w kopercie ze stali – srebrzystej, lub złoconej. Co ważne, tego zegarka, podobnie jak jego tradycyjnych zegarkowych współbraci nie trzeba ładować codziennie, lub raz na tydzień. Jego bateria wytrzymuje standardowo ponad 2 lata!

Zegarki obydwu marek działają na identycznej zasadzie, a te oznaczone logiem Alpina, w stosunku do Frederique Constant różnią się jedy­nie bardziej sportowym wyglądem i wyższą klasą wodoszczelności - na poziomie 10 atm.

Autor: Władysław Meller

P.S.

Warto wiedzieć:

Federacja Szwajcarskiego Przemysłu Zegarkowego podaje, że rocznie sprzedaż zegarków przekracza 1,2 mld sztuk. Ok. 30 mln to zegarki szwajcarskie, w Chinach produkuje się ich 660 mln.


Tagi:

Tissot - Premium

REKLAMA

Zegarek dla nastolatka i… stulatka

Zegarek dla nastolatka i… stulatka

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

Janeba Oris 420

REKLAMA

Sector 420

REKLAMA

Epos 420

REKLAMA

Frederique Constant 420

REKLAMA

SEIKO 420

REKLAMA

Greenlogic 420

REKLAMA

Atlantic 420

REKLAMA

Bulova 420

REKLAMA

Jakim wymagającym testom poddawane ...
Jakim wymagającym testom poddawane ...
14.07.2015
TOP 5 „alternatywnych” zegarków typ...
TOP 5 „alternatywnych” zegarków typ...
04.08.2015

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Alpina
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Błonie
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Eberhard
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Fiyta
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki G-SHOCK
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Luminox
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki Michel Herbelin
Zegarki marki Mudita
Zegarki marki Nomos
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Orient Star
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Perrelet
Zegarki marki Polpora
Zegarki marki Prim
Zegarki marki Rado
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Victorinox
Zegarki marki Vostok Europe
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco