• Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Prim
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Rado
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Montblanc
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Alpina
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Luminox
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Perrelet
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki G-SHOCK

Rekordowy rok grupy VRG, właściciela W. Kruk. Pomogła sprzedaż zegarków


Grupa VRG, zajmująca się m.in. sprzedażą zegarków marek Rolex i Patek Philippe, w 2021 roku miała przychody w wysokości ponad 1,069 miliarda złotych - to rekordowy wynik w historii grupy.

Wyniki za rok 2022 mają być jeszcze lepsze!

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej VRG w 2021 roku wyniosły 1 069,9 mln zł, to o ponad 25 proc. więcej, niż w pandemicznym roku 2020, kiedy wyniosły 853,7 mln zł. To także więcej, choć nieznacznie, niż w przedpandemicznym 2019 r., kiedy przychody wyniosły 1 068,27 mln zł.

Grupa zdołała wypracować tak wysokie przychody pomimo ograniczeń w handlu stacjonarnym w pierwszej połowie roku oraz znaczącego wzrostu zachorowań na Covid-19 w drugiej części 2021 r. Grupa VRG zrealizowała cel zakładający uzyskanie istotnie lepszych wyników finansowych oraz dwucyfrowy wzrost przychodów względem roku 2020. Grupa powróciła również do zysku netto, który wyniósł 66,3 mln zł, wobec znacznej straty netto rok wcześniej, wynoszącej 39,9 mln zł.

- Na wzrost sprzedaży w skali roku bezpośredni wpływ miała odbudowa popytu konsumenckiego, towarzysząca rosnącemu poziomowi wyszczepienia w Polsce. W efekcie obserwowaliśmy powrót bardziej dynamicznego życia społeczno-gospodarczego, zwłaszcza w drugim i trzecim kwartale. Istotnym czynnikiem aktywnie budującym sprzedaż grupy VRG był również fakt, że proponowane kolekcje na oba kluczowe sezony (wiosna-lato, jesień-zima) dobrze trafiły w preferencje konsumentów, a popyt na zegarki i biżuterię pozostał mocny – komentuje Michał Zimnicki, wiceprezes grupy VRG.

Pomagają Rolex i Patek Philippe

Segment jubilerski grupy VRG tworzy sieć W.Kruk, to obecnie jedno z najważniejszych aktywów grupy. Przychody W.Kruk w 2021 roku wyniosły 500,3 mln zł, aż o 42 proc. więcej niż rok wcześniej - odpowiadają więc one za niemal połowę przychodów grupy.

W.Kruk był jedyną siecią grupy VRG, która w 2021 r. zwiększyła liczbę swoich salonów. Na koniec roku 2021 funkcjonowało 146 salonów W.Kruk (w tym 23 salony franczyzowe), o 3 więcej niż na koniec 2020 roku. W tym samym czasie liczba salonów w grupie zmniejszyła się o 20 placówek, do 550.

Rekordowy rok grupy VRG, właściciela W. Kruk. Pomogła sprzedaż zegarków

W segmencie jubilerskim były trzy główne motory wzrostu.

Pierwszy z nich to mocna sprzedaż w internecie. W samym czwartym kwartale 2021 roku przychody z internetu wyniosły 14,2 mln zł, co oznacza wzrost o 6,2 proc. w porównaniu do czwartego kwartału 2020 r. W czwartym kwartale 2021 r. internet stanowił 8,1 proc. sprzedaży sektora jubilerskiego w porównaniu do 11,9 proc. w czwartym kwartale 2020.

Motor drugi to pozytywne trendy w sprzedaży zegarków, w tym korzystny wpływ wyłączności na sprzedaż w Polsce zegarków marek Rolex i Patek Philippe.

W ofercie spółki znajdują się także takie zegarki jak Cartier, Jaeger-LeCoultre, Hublot, Panerai, Chopard, Girard-Perregaux, Omega, Tudor, Tag Heuer, Longines, Rado, Frédérique Constant, Tissot, Certina, Doxa, Gucci i Swatch.
Grupa wskazuje także na rosnący udział zegarków względem biżuterii.

Rekordowy rok grupy VRG, właściciela W. Kruk. Pomogła sprzedaż zegarków

Rekordowy rok grupy VRG, właściciela W. Kruk. Pomogła sprzedaż zegarków

W czwartym kwartale 2021 roku zegarki stanowiły 41 proc. sprzedaży W.Kruk, podczas gdy w czwartym kwartale 2020 odpowiadały one za 37 proc. sprzedaży.

Trzecia przyczyna dobrych wyników W.Kruk w 2021 roku to dobry popyt na biżuterię. Grupa wskazuje na stabilny podział między biżuterią srebrną i złotą, w czwartym kwartale 2021 r. biżuteria złota odpowiadała za 66 proc. wartości sprzedaży biżuterii, podczas gdy w czwartym kwartale 2020 r. ten udział był na poziomie 65 proc.

Wzrost sprzedaży odzieży

Segment odzieżowy osiągnął w 2021 r. przychody w wysokości 569,6 mln zł, to 13,6 proc więcej rok do roku. Stało się tak pomimo spadku ilości sklepów wszystkich marek odzieżowych grupy, najmocniej - bo o 13 placówek - zmniejszyła się sieć Wólczanki.

Rekordowy rok grupy VRG, właściciela W. Kruk. Pomogła sprzedaż zegarków

VRG wyjaśnia, że do wzrostu sprzedaży segmentu odzieżowego przyczyniły się odbudowa sprzedaży kolekcji formalnych, rozbudowa oferty damskiej oraz ugruntowywanie popytu na ofertę casual.

Grupa VRG dysponowała na koniec czwartego kwartału 2021 r. gotówką netto w kwocie 42,0 mln zł, w porównaniu do 53,7 mln zadłużenia na koniec 2020 r.

Odbudowa popytu w internecie oraz polityka zarządzania cenami i promocjami wpłynęły również na znaczne poprawienie marży grupy. Skonsolidowana marża brutto była o 4,2 punkty proc. wyższa w stosunku do roku poprzedniego i wyniosła 53,1 proc.

Planowane wzrosty w 2022 r.

Grupa przedstawiła najważniejsze plany na 2022 rok.

Ambicją zarządu VRG na rok 2022 jest utrzymanie dwucyfrowych wzrostów sprzedaży, i to zarówno w sprzedaży stacjonarnej jak i internetowej, dalsza poprawa marży brutto w oparciu o efektywną politykę rabatową, wzrost marży operacyjnej, lepsze wyniki grupy kapitałowej oraz zachowanie bezpiecznej sytuacji płynnościowej.

- W 2021 roku osiągnęliśmy pozytywne dynamiki sprzedaż, zarówno w segmencie odzieżowym, jak i jubilerskim. Uważamy, że będziemy w stanie kontynuować dobre trendy i wykorzystamy nasz potencjał rozwoju. Zakładamy, że będzie to dobry rok dla grupy – podkreśla Michał Zimnicki.

Rekordowy rok grupy VRG, właściciela W. Kruk. Pomogła sprzedaż zegarków

Ze wstępnych szacunków wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2022 r. grupa VRG zanotowała sprzedaż na poziomie 243,5 mln zł, to o 41,5 proc. więcej w porównaniu do roku 2021.

Grupa VRG osiągnęła w tym czasie znaczny wzrost przychodów, pomimo negatywnego wpływu piątej fali pandemii i wpływu wojny w Ukrainie na popyt konsumencki. Szczegółowe i potwierdzone wyniki grupy za pierwszy kwartał 2022 r. oczywiście zaprezentujemy.

Więcej najnowszych informacji z branży i świata zegarków tu: Wiadomości branżowe

Jacek Ciepiela


Tagi:

Certina - Premium

REKLAMA

Magazyn ZIP - Wszystkie wydania

MAGAZYN Zegarki i Pasja - Wszystkie wydania

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

Janeba Oris 420

REKLAMA

Epos 420

REKLAMA

Frederique Constant 420

REKLAMA

Montblanc 420

REKLAMA

Atlantic 420

REKLAMA

Sector 420

REKLAMA

Greenlogic 420

REKLAMA

12 minut, które zmieniły świat
12 minut, które zmieniły świat
27.04.2022
Tissot i Olimpijska Rada Azji rozsz...
Tissot i Olimpijska Rada Azji rozsz...
10.05.2022

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Alpina
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Błonie
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki G-SHOCK
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Luminox
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki Michel Herbelin
Zegarki marki Montblanc
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Orient Star
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Perrelet
Zegarki marki Polpora
Zegarki marki Prim
Zegarki marki Rado
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Vostok Europe
Zegarki marki Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco