10 września 2025 roku odbyła się oficjalna, polska premiera zegarków Omega z linii Seamaster Aqua Terra 30mm – modelu stworzonego od podstaw z myślą o kobietach. Wydarzenie miało miejsce w przesyconej zielenią scenerii pośrodku wielkiego miasta - pawilonie hotelu Raffles Europejski przy Krakowskim Przedmieściu w Warszawie.
Wydarzeniu nadano szczególną rangę
W elegancko zaaranżowanym pomieszczeniu, panie (i panowie również) mogły poznać wszystkie szczegóły dotyczące zegarków, materiałów z których zostały wykonane, sposobu tworzenia tarcz czy wreszcie posłuchać o drodze do stworzenia mechanizmu. Była też okazja przymierzyć wszystkie 12 wersji modelu Seamaster Aqua Terra 30 mm, a także zrobić sobie z nimi zdjęcie w fotobudce, lub zapozować do profesjonalnych zdjęć na tle ścianki Omega.




Event to też okazja do rozmów z najważniejszymi osobami marki Omega w Polsce, w tym z Dyrektorem Generalnym - Panem Maxime Gourgouillat, i szefową PR i Marketingu marki – Emilią Sawicką.
Od 2019 roku nie było w Polsce premiery zegarka marki z udziałem osoby ze szwajcarskiej centrali Omega, zatem obecnemu wydarzeniu nadano szczególną rangę, ponieważ specjalnie na premierę przyjechała do Polski Product Manager linii Aqua Terra 30 mm – Pani Albiona Lokaj.
To właśnie ona prezentowała zegarki, mechanizmy, cyferblaty, rozmawiała z gośćmi i opowiadała o szczegółach tworzenia modeli.



Wielu producentów traktuje zegarki damskie – nomen omen – po macoszemu, przeskalowując po prostu zegarki męskie. Często wiąże się to też ze zmianą mechanizmu na kwarcowy, ponieważ mechaniczne nie mieszczą się do koperty o mniejszej średnicy.
Omega nie idzie tą drogą i realizuje własną, kobiecą wizję zegarmistrzostwa.
Jakiego zegarka oczekują kobiety
Pierwszy krok to znalezienie odpowiedniego szefa projektu damskich zegarków, czyli kobiety, w tym przypadku – Pani Albiony Lokaj. To niemal oczywiste posunięcie otwiera drogę do stworzenia modelu idealnego dla pań, ponieważ kobieta najlepiej wie, jakiego zegarka oczekują kobiety. Niby oczywiste, a jednak wcale nie tak powszechne, jak mogłoby się wydawać.
Drugi krok to stworzenie unikalnego designu zegarków, innego niż w przypadku męskich wersji Seamastera, i to nie tylko poprzez dodanie diamentowych indeksów.



Cała linia 12 zegarków została zaprojektowana od podstaw – koperty, tarcze, bransolety, wszystko to zostało stworzone z myślą o kobietach, i w taki sposób, żeby odpowiadało ich gustom.
Jeśli chcesz trafić do kobiet, musisz je zrozumieć i mówić ich językiem, a to potrafią niemal wyłącznie kobiety… i oczywiście Mel Gibson jako Nick Marshall w filmie „Czego pragną kobiety”.
Rozmiar koperty został idealnie dobrany na damski nadgarstek - nie jest to ani zegarek tak mały, że potrzeba lupy, żeby odczytać czas, ani tak duży, żeby traktować go jak uniseks, bo – jak mówi przysłowie - jak coś jest dla każdego, to znaczy, że nie jest dla nikogo. Te 30 mm jest idealnie w punkt, zegarek nie przytłacza nadgarstka i prezentuje się na nim bardzo elegancko, jest czytelny i dyskretny kiedy trzeba, a reprezentacyjny, kiedy właścicielka tego chce.




Dwanaście różnych wzorów tarcz, jak dwanaście miesięcy w roku, pozwala wybrać swój ulubiony, oddający charakter kobiety, która będzie go nosić.
4 lata na opracowanie i dopracowanie nowego mechanizmu
Kobiety, w odróżnieniu od facetów, rzadziej chodzą na skróty i nie uznają kompromisów.
W marce Omega doskonale to rozumieją i dlatego poświęcili niemal 4 lata na opracowanie i dopracowanie nowego mechanizmu, który mimo skromnych rozmiarów jest bezkompromisowy technicznie i spełnia wyśrubowane normy, dzięki czemu dumnie dzierży certyfikat Master Chronometer. To krok trzeci, czyli docenienie wiedzy i potrzeb kobiet, które dziś doskonale wiedzą, czego chcą i podejmują wybory oceniając zarówno walory wizualne, jak i parametry techniczne.
Szczegółowy opis zegarków znajdziecie na naszym portalu - Omega jest kobietą. Premiera nowego zegarka Seamaster Aqua Terra 30 mm, dlatego w tym miejscu jedynie krótko napiszę o całej linii.



Nieco wcześniej, bo 18 czerwca 2025, Omega w Kyoto zaprezentowała światu nową linię Seamaster Aqua Terra w rozmiarze 30 mm, która nie jest po prostu pomniejszoną wersją istniejących modeli, lecz zegarkiem zaprojektowanym od nowa, z dedykowanym mechanizmem i proporcjami.
Wraz z zegarkami zadebiutowały dwa nowe mechanizmy Omega: kaliber 8750 (dla wersji stalowych i “two-tone”) oraz kaliber 8751 (dla wersji ze złota Sedna™ i Moonshine™).
Średnica mechanizmów wynosi 20 mm i jest specjalnie dostosowana do koperty 30 mm, grubość to 3,98 mm dla kalibru 8750 i 4,08 mm dla kalibru 8751 (wersje „złote” są nieco grubsze z powodu masywniejszego rotora). Oczywiście są to mechanizmy Co-Axial z „wolną”, krzemową sprężyną balansu. Oba mają certyfikaty Master Chronometer wydane przez METAS. Rezerwa chodu dla obu wersji wynosi około 48 godzin.
"My little secret"
Linia Seamaster Aqua Terra 30 mm obejmuje 12 wariantów tego modelu – są wersje wykonane ze stali, złota Sedna oraz Moonshine, a także wersje łączone, bi-color ze stali i złota.
Cyferblaty w różnych kolorach i z różnymi opcjami wykończenia: perłowe, gładkie, ze szlifem słonecznym, z nakładanymi indeksami, w tym również wersje z indeksami diamentowymi i okrągłym okienkiem daty na godzinie 6. Sam proces tworzenia tarcz jest wieloetapowy, a jego celem jest zapewnienie doskonałej jakości i nieskazitelnego wyglądu.



Bransolety są dopasowane kolorystycznie i materiałowo do kopert, trzyrzędowe, zintegrowane z zapięciem motylkowym.
Topowe wersje mają pierścienie lunety ozdobione czterdziestoma sześcioma diamentami oraz jedenaście diamentowych indeksów na tarczy, w sumie 57 szlachetnych kamieni.
Zegarki, jak na linię „morską” przystało, są wodoszczelne do 150 metrów.
Prestiżowa szwajcarska marka promuje kolekcję hasłem "my little secret", skupiając się na wyjątkowym, kobiecym charakterze zegarków. Jednak te małe klejnoty raczej trudno będzie utrzymać w tajemnicy, są to takie sekrety, które powinny zostać odkryte.
Wróćmy jednak jeszcze na chwilę na premierę.
Gwiazdy i znane osobistości
Wydarzenie miało piękną oprawę i perfekcyjną organizację, z nieocenioną wprost możliwością posłuchania o zegarkach bezpośrednio od ich współtwórczyni, czyli Pani Albiony. Wszystko w pawilonie i wokół niego było bardzo kobiece – sceneria bogato ozdobiona kwiatami, wyszukane drinki, aromatyczna kawa, rzemieślnicze lody i przepyszne przekąski oraz słodycze pieszczące podniebienie.




Wystrój nawiązywał też do czerwcowej, światowej premiery damskich Seamasterów, która odbyła się w Kyoto w Japonii.
Nie zabrakło też gwiazd i znanych osób, będąc na polskiej premierze mogliście spotkać między innymi Olgę Bołądź – ambasadorkę marki, Justynę Adamczyk ("Ambasady luksusu"), Lidię Popiel, Agnieszkę Woźniak-Starak, Annę Czartoryską, Marietę Żukowską, Annę Haralewicz, Martę Kuligowską, Agnieszkę i Kubę Wesołowskich, Katarzynę Herman, Karolinę Malinowską, a nawet siatkarza Andrzeja Wronę.



Każdy event marki Omega to nie tylko zegarkowa gala, to również okazja do spotkań z ludźmi, ciekawych rozmów i miłego spędzenia czasu w swoistej świątyni spokoju pośrodku tętniącej życiem i gnającej naprzód Warszawy. Na wszystkich gości czekały oczywiście upominki – niezwykle gustowne dodatki do codziennych stylizacji dla kobiet.
Marka Omega rozumie kobiety i mówi ich językiem, czego najlepszym wyrazem jest nowa damska kolekcja Seamaster Aqua Terra.


Wydarzenia organizowane przez tę markę to najwyższy światowy poziom. Zawsze.
Jesteśmy zaszczyceni, że możemy być ich częścią i relacjonować je dla Was.
Więcej ciekawych informacji tego typu prezentujemy tu: wiadomości z branży zegarkowej.









greenlogic.eu