Rok 2023 jest szczególny dla marki G-SHOCK, bowiem równo 40 lat temu, w 1983 roku, na rynek trafił pierwszy model jednych z najbardziej wytrzymałych zegarków na świecie. Był nim kultowy DW-5000C, który z racji swojej charakterystycznej, kwadratowej koperty, zyskał wśród fanów pseudonim “kostka”. Pseudonim ten do dziś powszechnie wykorzystywany jest do nazywania modeli marki G-SHOCK o tego typu konstrukcji.
Z okazji okrągłego jubileuszu japońska marka poczyniła szereg różnych działań w zakresie tworzenia nowych modeli oraz podejmując ciekawe akcje marketingowe.
Generacja Z
Niedawno na łamach naszego portalu opisywaliśmy zegarki G-SHOCK wprowadzone na rynek z okazji 40. urodzin marki. Więcej informacji znajdziecie pod tym linkiem: G-SHOCK obchodzi 40-lecie powstania marki. Specjalne zegarki z tej okazji! W niniejszym materiale skupimy się na kolejnych nowościach spod szyldu najwytrzymalszych zegarków świata, które dodatkowo zostały wsparte ciekawą kampanią promocyjną, pod hasłem #BuiltDifferent.
Cała akcja kierowana jest do pokolenia określanego mianem “Generacji Z”, czyli ludzi urodzonych w latach 1995-2012. Osoby z tych roczników ciężko zamknąć w jakiekolwiek ramy. Podążają oni swoimi własnymi, nieprzetartymi szlakami. Postrzegają świat przez pryzmat własnych doświadczeń i nie boją się łamać ogólnie przyjętych konwenansów.
Indywidualny i bezkompromisowy styl osób zaliczanych do Generacji Z doskonale zgrywa się z filozofią marki G-SHOCK. W końcu są to zegarki inne od wszystkich dostępnych na rynku, charakterystycznie, które powstały z potrzeby odporności i niezniszczalności.
W trakcie swojej 40-letniej historii ewoluowały, przekształcając się w jedyne w swoim rodzaju, których wzornictwo oraz rozbudowana funkcjonalność dają niemal nieograniczone możliwości wyrażania siebie i swojego stylu. Jedyne, co się nie zmieniło na przestrzeni tych czterech dekad, to ich legendarna odporność i ponadprzeciętna wodoszczelność.
Młode pokolenie, nazywane “Generacją Z”, przestało ślepo wpisywać się w ogólne, narzucane z góry trendy. Zmieniło zasady “gry”. Teraz to młodzi ludzie, poprzez swoją przebojowość i kreatywność, przejęli inicjatywę w tej kwestii, kreując własną, niczym nie skrępowaną modę.
Brak zasad i wytycznych
Główną, jeśli nie jedyną zasadą w tym procesie, jest kompletny brak zasad i wytycznych.
Indywidualizm, oryginalność i własny styl to główne cechy obecnych trendów.
Zaobserwować je możemy w wielu współczesnych formach wyrażania siebie. Poza modą będzie to sztuka, głównie streetart, muzyka, czy sport. W każdej z nich marka G-SHOCK również odciska swe piętno, poprzez bezkompromisową wytrzymałość, oryginalną i odważną stylistykę i jedyny w swoim rodzaju styl tworzonych od lat zegarków. To dlatego pokochały ją miliony ludzi na całym świecie, z czego lwią część stanowi właśnie pokolenie “Z”.
Modelem, którym została objęta akcja #BuiltDifferent jest G-SHOCK BA-B2100 oraz G-SHOCK BA-B2100 wyposażony dodatkowo w Bluetooth, dzięki któremu możliwe jest sparowanie zegarka z telefonem, co otwiera przed użytkownikiem dodatkowe funkcje i możliwość jego obsługi poprzez smartfona. Zegarki charakteryzują się ośmiokątną lunetą, nadającą im niepowtarzalnego charakteru, oraz cieńszą od standardowych modeli “G” kopertą, dzięki czemu są dużo bardziej ergonomiczne i wygodniejsze w noszeniu.
Wśród nowych, promowanych w ramach opisywanej akcji modeli dominuje ciemna kolorystyka tarcz, kopert i pasków, jednak są również wyjątki - to wersje zegarków całkowicie czerwone lub żółte. Bardzo ciekawie prezentują się warianty z rozszerzeniem “FR”, na które naniesiono ciekawą grafikę, do złudzenia przypominającą kolorowy dym.
Marka G-SHOCK stworzyła ciekawy klip reklamowy, w którym zobaczyć można modele objęte akcją #BuiltDifferent. Aby go obejrzeć, wystarczy kliknąć czerwony trójkąt poniżej:
Hasło kampanii brzmi: bez względu na to, co robisz, bez względu na to, co masz na sobie, G-SHOCK jest odpowiedni dla każdej wersji Ciebie.
#BuiltDifferent
Doskonałym dopełnieniem akcji #BuiltDifferent mogą być słowa samego twórcy marki G-SHOCK, pana Kikuo Ibe, które wypowiedział w trakcie jednego ze spotów promujących kooperację z marką Highsnobiety: „Tworząc G-SHOCK chciałem skierować do innych przesłanie, w którym zachęcam do tego, aby ludzie pielęgnowali swoje przekonania, nawet jeśli sprzeciwiają się czasom, w których żyją”.
Na koniec, fanom japońskiej marki G-SHOCK, ale także wszystkim miłośnikom zegarków, którzy chcieliby dowiedzieć się o niej nieco więcej, polecamy obszerną - bogatą w zdjęcia oraz filmy - relację z naszej wizyty w Japonii w siedzibie G-SHOCK, i w fabryce tej marki tutaj: spotkanie z twórcą G-SHOCK i wizyta w fabryce CASIO Premium Production Line w Japonii.
Wszelkie nowości, recenzje zegarków oraz informacje dotyczące marki G-SHOCK znajdują się w portalu na indywidualnej podstronie marki tu: zegarki G-SHOCK.
Paweł Zgiep
0 Komentarzy
Średnia 0.00