Grupa Swatch zakończyła rok 2022 z dobrymi wynikami finansowymi, zysk netto w 2022 wyniósł 823 mln franków, o 6,3 proc. więcej niż w roku 2021. Grupa wskazując na dobre wyniki ze stycznia zapowiada, że rok 2023 przyniesie dla niej rekordowe wyniki.
Grupa Swatch to jeden z największych na świecie producentów zegarków. Należą do niej obecnie takie marki jak Blancpain, Breguet, Certina, Glashütte Original, Hamilton, Harry Winston, Longines, Mido, Omega, Rado, Union Glashütte, Jaquet Droz, Léon Hatot, Balmain, Flik Flak oraz Tissot i Swatch.
Rok 2022 był udany dla grupy Swatch.
Wartość sprzedaży przekroczyła 7,49 mld franków szwajcarskich i była o 4,6 proc. wyższa niż w roku 2021, kiedy wartość sprzedaży była na poziomie 7,31 mld franków (dane za 2021 prezentujemy tu: była strata, jest duży zysk. Grupa Swatch z dobrymi wynikami za 2021 rok).
W 2022 zysk z działalności operacyjnej wyniósł 1,15 mld franków i był o 13,4 proc. wyższy niż w roku 2021, kiedy był na poziomie 1,02 mld franków.
Zysk netto w 2022 r. wyniósł 823 mln franków, o 6,3 proc. więcej niż w roku 2021, kiedy był na poziomie 774 mln franków.
MoonSwatch wielkim przebojem. Sprzedano ponad milion zegarków!
Grupa Swatch w 2022 roku zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży w Europie, Ameryce, na Bliskim Wschodzie i na większości rynków azjatyckich. Te dobre wyniki zostały częściowo zneutralizowane przez znaczący spadek sprzedaży w Chinach, który przekroczył 700 mln franków w porównaniu z rokiem 2021. Szczególnie trudny dla Chin był czwarty kwartał, na co wpływ miały obostrzenia związane z Covid 19. W samym grudniu spadek sprzedaży sięgnął 50 proc. w porównaniu z grudniem roku wcześniejszego. Wydaje się jednak, że najgorsze już minęło, ponieważ Swatch raportuje, że w styczniu 2023 r. nastąpił mocny wzrost sprzedaży.
Sprzedaż detaliczna odnotowała dwucyfrowy wzrost w przypadku marek Swatch, Harry Winston, Breguet i Omega.
Jak podano, grupa nadal bardzo selektywnie inwestuje w nowe sklepy detaliczne. Pod koniec 2022 r. zakupiono lokal przy jednej z najdroższych ulic w Amsterdamie, czyli P.C. Hooftstraat.
Grupa zapewnia, że popyt na 11 wersji zegarka Bioceramic MoonSwatch pozostaje nadal wysoki dziewięć miesięcy po jego wprowadzeniu na rynek, zdarzają się nawet kolejki klientów przed sklepami.
Swatch przekonuje, że pomimo znacznie zwiększonej produkcji tego zegarka, popyt nadal znacznie przewyższa podaż. Grupa twierdzi, że MoonSwatch jest popularny wśród szerokiego spektrum klientów w każdym wieku i o różnym pochodzeniu.
Swatch zapewnia, że zegarek MoonSwatch sprzedał się w liczbie ponad 1 miliona egzemplarzy. Wysoki popyt na ten model miał utrzymywać się także w styczniu 2023 roku.
W następstwie szumu medialnego wokół modelu MoonSwatch, mocno wzrosło także zainteresowanie kolekcją Omega Speedmaster, w tym modelem Moonwatch. O tej nietypowej serii zegarków pisaliśmy tu: zegarki BIOCERAMIC MoonSwatch, czyli wspólna misja marek Omega i Swatch.
Nie tylko zegarkami żyje Swatch
Segment produkcyjny grupy Swatch odnotował w 2022 r. znacznie wyższą sprzedaż i poprawę marż niż w roku poprzednim. Trudności w zaopatrzeniu w niektóre surowce i komponenty przeszkodziły w uzyskaniu jeszcze lepszego wyniku i doprowadziły do opóźnień w dostawach.
Grupa Swatch to nie tylko producent zegarków, ale także grupa technologiczna.
Produkty wysoko wyspecjalizowanych firm w segmencie systemów elektronicznych cieszyły się niezwykle dużym popytem. Tak było w przypadku półprzewodników o wyjątkowo niskim zużyciu energii firmy EM Microelectronic-Marin, a także zaawansowane technologicznie produkty firmy MicroCrystal dla firm z rynku urządzeń mobilnych oraz branży motoryzacyjnej i medycznej. Firmy EM Microelectronic-Marin oraz MicroCrystal to spółki wchodzące w skład grupy Swatch.
Sprzedaż segmentu, do którego należą również producent akumulatorów i baterii Renata i chronometrażysta Swiss Timing osiągnęła 371 milionów franków szwajcarskich, czyli 18,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 47 mln franków.
Prace badawczo-rozwojowe zaowocowały 209 nowymi zgłoszeniami patentowymi, dla porównania, w roku 2021 patentów było 202.
Liczba pracowników grupy Swatch w 2022 roku wzrosła w porównaniu z rokiem poprzednim o 617 osoby, czyli o 2,0 proc. Na koniec 2022 r. grupa zatrudniała 32 061 pracowników.
Obiecujące perspektywy na rok 2023
Kierownictwo grupy Swatch przewiduje silny wzrost sprzedaży w 2023 roku we wszystkich regionach i segmentach. Po zakończeniu obostrzeń związanych z Covid 19 konsumpcja szybko się ożywiła nie tylko w Chinach, ale także na takich sąsiednich rynkach jak Hong Kong oraz Makau. Do tego zniesiono restrykcje dot. podróżowania w Chinach.
To wszystko napawa optymizmem zarząd grupy.
– Mając na uwadze silną pozycję marek grupy we wszystkich segmentach na całym świecie oraz dobre wyniki sprzedażowe w Chinach w styczniu, grupa zamierza osiągnąć rekordowy rok 2023 - podano w raporcie.
Polecamy także artykuł: Rekordowy poziom eksportu szwajcarskich zegarków!
Pozostałe raporty i najnowsze informacje z branży prezentujemy tu: wiadomości z branży zegarkowej.
Jacek Ciepiela
09:00 21.02.2023Wiadomości
Grupa Swatch – podsumowanie 2022 i prognozy na rekordowe wyniki!
Tagi:
REKLAMA
Davosa - nowoczesność zakorzeniona w tradycji
W 2014 DAVOSA odbyła niecodzienną podróż w stratosferę na wysokość 35 km. Z DAVOSą na ręku w głębiny mórz zanurza się mistrz w swobodnym nurkowaniu pod lodem. O czym mowa ...
Historia marki LONGINES - Compagnie des Montres Longines, Francillon S.A.
W ramach dotychczas dostępnych publikacji prezentujących historie marek zegarkowych przedstawiliśmy już informacje dotyczące wielu manufaktur, odkryć i postaci związanych ...
Carl F. Bucherer (Lucerne 1888) - historia marki
Wiek XIX można najcelniej określić jako czas przemian. Zmiany technologiczne wymuszane przez rewolucję przemysłową wykreowały zupełnie inne podejście do procesu produkcji ...
Tank Louis Cartier Limited Edition. Jubileuszowa edycja tylko na rynek europejski
Cartier Tank - w zasadzie te dwa słowa definiują jeden z najbardziej kultowych zegarków wszech-czasów. Nawet dla osób nie interesujących się światem zegarków nazwa tego p ...
Omega Seamaster Planet Ocean Dark Grey. Lekka, wytrzymała, z ceramiki i tytanu!
Omega jest mi bliska, od dawna śledzę postępy, osiągnięcia i nowości tej szwajcarskiej marki. Omega Planet Ocean to mój ulubiony model tego producenta. Przebierałbym chęt ...
Hautlence Linear Series 2. Kontrastowe kolory, tourbillon i format… telewizora
W 2004 roku Renaud de Retz i Guillaume Tetu założyli swoją firmę w Neuchâtel. Co ciekawe, nazwa ich firmy jest powiązana właśnie z miastem, w którym rozpoczęli działalnoś ...
Śmiały projekt zegarka z okazji jubileuszu marki. Ritmo Mundo Pegasus
O marce zegarków Ritmo Mundo nie można przeczytać zbyt często. Producent ten jest dosyć mało rozpoznawalny, pomimo, że oferuje ciekawe produkty, które cechuje wyjątkowość ...
Audemars Piguet z kultową linią zegarków Royal Oak w nowych odsłonach
Kolejny rok, a zarazem okazja do zaprezentowania zegarkowych nowości, które właśnie trafiają do sprzedaży. Szwajcarska manufaktura z miasteczka Le Brassus, jak co roku, w ...
Frederique Constant Classic Moonphase Date Manufacture. Dress watch niemal idealny
Kilkanaście lat temu marka Frederique Constant była mało znaną firmą, oferującą relatywnie niedrogie zegarki z etykietą „swiss made”. Dzięki długofalowej strategii biznes ...
Najciekawsze i najważniejsze zegarkowe premiery Watches & Wonders 2024
Genewskie wydarzenie skupiające na sobie uwagę zegarkowego świata, czyli targi “Watches & Wonders” (dawny SIHH), po raz kolejny przyciągnęły tłumy wystawców i odwiedzając ...
Testujemy: Tissot T-Touch Connect Sport. Smartwatch po szwajcarsku
Kilka dni temu w nasze ręce trafił zegarek Tissot T-Touch Connect Sport, najnowszy smartwatch firmy Tissot, kontynuator serii Connect i spadkobierca linii T-Touch, której ...
Prosimy nie regulować odbiorników! Mido Multifort TV Big Date S01E01
Dziś telewizor to płaski panel na ścianie, zapewniający dostęp do treści z całego świata, natychmiast, w wysokiej jakości i za naciśnięciem przycisku na pilocie. Nasz pie ...