Grupa Swatch zakończyła rok 2022 z dobrymi wynikami finansowymi, zysk netto w 2022 wyniósł 823 mln franków, o 6,3 proc. więcej niż w roku 2021. Grupa wskazując na dobre wyniki ze stycznia zapowiada, że rok 2023 przyniesie dla niej rekordowe wyniki.
Grupa Swatch to jeden z największych na świecie producentów zegarków. Należą do niej obecnie takie marki jak Blancpain, Breguet, Certina, Glashütte Original, Hamilton, Harry Winston, Longines, Mido, Omega, Rado, Union Glashütte, Jaquet Droz, Léon Hatot, Balmain, Flik Flak oraz Tissot i Swatch.
Rok 2022 był udany dla grupy Swatch.
Wartość sprzedaży przekroczyła 7,49 mld franków szwajcarskich i była o 4,6 proc. wyższa niż w roku 2021, kiedy wartość sprzedaży była na poziomie 7,31 mld franków (dane za 2021 prezentujemy tu: była strata, jest duży zysk. Grupa Swatch z dobrymi wynikami za 2021 rok).


W 2022 zysk z działalności operacyjnej wyniósł 1,15 mld franków i był o 13,4 proc. wyższy niż w roku 2021, kiedy był na poziomie 1,02 mld franków.
Zysk netto w 2022 r. wyniósł 823 mln franków, o 6,3 proc. więcej niż w roku 2021, kiedy był na poziomie 774 mln franków.
MoonSwatch wielkim przebojem. Sprzedano ponad milion zegarków!
Grupa Swatch w 2022 roku zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży w Europie, Ameryce, na Bliskim Wschodzie i na większości rynków azjatyckich. Te dobre wyniki zostały częściowo zneutralizowane przez znaczący spadek sprzedaży w Chinach, który przekroczył 700 mln franków w porównaniu z rokiem 2021. Szczególnie trudny dla Chin był czwarty kwartał, na co wpływ miały obostrzenia związane z Covid 19. W samym grudniu spadek sprzedaży sięgnął 50 proc. w porównaniu z grudniem roku wcześniejszego. Wydaje się jednak, że najgorsze już minęło, ponieważ Swatch raportuje, że w styczniu 2023 r. nastąpił mocny wzrost sprzedaży.
Sprzedaż detaliczna odnotowała dwucyfrowy wzrost w przypadku marek Swatch, Harry Winston, Breguet i Omega.
Jak podano, grupa nadal bardzo selektywnie inwestuje w nowe sklepy detaliczne. Pod koniec 2022 r. zakupiono lokal przy jednej z najdroższych ulic w Amsterdamie, czyli P.C. Hooftstraat.
Grupa zapewnia, że popyt na 11 wersji zegarka Bioceramic MoonSwatch pozostaje nadal wysoki dziewięć miesięcy po jego wprowadzeniu na rynek, zdarzają się nawet kolejki klientów przed sklepami.



Swatch przekonuje, że pomimo znacznie zwiększonej produkcji tego zegarka, popyt nadal znacznie przewyższa podaż. Grupa twierdzi, że MoonSwatch jest popularny wśród szerokiego spektrum klientów w każdym wieku i o różnym pochodzeniu.
Swatch zapewnia, że zegarek MoonSwatch sprzedał się w liczbie ponad 1 miliona egzemplarzy. Wysoki popyt na ten model miał utrzymywać się także w styczniu 2023 roku.
W następstwie szumu medialnego wokół modelu MoonSwatch, mocno wzrosło także zainteresowanie kolekcją Omega Speedmaster, w tym modelem Moonwatch. O tej nietypowej serii zegarków pisaliśmy tu: zegarki BIOCERAMIC MoonSwatch, czyli wspólna misja marek Omega i Swatch.
Nie tylko zegarkami żyje Swatch
Segment produkcyjny grupy Swatch odnotował w 2022 r. znacznie wyższą sprzedaż i poprawę marż niż w roku poprzednim. Trudności w zaopatrzeniu w niektóre surowce i komponenty przeszkodziły w uzyskaniu jeszcze lepszego wyniku i doprowadziły do opóźnień w dostawach.
Grupa Swatch to nie tylko producent zegarków, ale także grupa technologiczna.
Produkty wysoko wyspecjalizowanych firm w segmencie systemów elektronicznych cieszyły się niezwykle dużym popytem. Tak było w przypadku półprzewodników o wyjątkowo niskim zużyciu energii firmy EM Microelectronic-Marin, a także zaawansowane technologicznie produkty firmy MicroCrystal dla firm z rynku urządzeń mobilnych oraz branży motoryzacyjnej i medycznej. Firmy EM Microelectronic-Marin oraz MicroCrystal to spółki wchodzące w skład grupy Swatch.


Sprzedaż segmentu, do którego należą również producent akumulatorów i baterii Renata i chronometrażysta Swiss Timing osiągnęła 371 milionów franków szwajcarskich, czyli 18,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 47 mln franków.
Prace badawczo-rozwojowe zaowocowały 209 nowymi zgłoszeniami patentowymi, dla porównania, w roku 2021 patentów było 202.
Liczba pracowników grupy Swatch w 2022 roku wzrosła w porównaniu z rokiem poprzednim o 617 osoby, czyli o 2,0 proc. Na koniec 2022 r. grupa zatrudniała 32 061 pracowników.
Obiecujące perspektywy na rok 2023
Kierownictwo grupy Swatch przewiduje silny wzrost sprzedaży w 2023 roku we wszystkich regionach i segmentach. Po zakończeniu obostrzeń związanych z Covid 19 konsumpcja szybko się ożywiła nie tylko w Chinach, ale także na takich sąsiednich rynkach jak Hong Kong oraz Makau. Do tego zniesiono restrykcje dot. podróżowania w Chinach.
To wszystko napawa optymizmem zarząd grupy.
– Mając na uwadze silną pozycję marek grupy we wszystkich segmentach na całym świecie oraz dobre wyniki sprzedażowe w Chinach w styczniu, grupa zamierza osiągnąć rekordowy rok 2023 - podano w raporcie.
Polecamy także artykuł: Rekordowy poziom eksportu szwajcarskich zegarków!
Pozostałe raporty i najnowsze informacje z branży prezentujemy tu: wiadomości z branży zegarkowej.
Jacek Ciepiela
09:00 21.02.2023Wiadomości
Grupa Swatch – podsumowanie 2022 i prognozy na rekordowe wyniki!
Tagi:
REKLAMA
Epizod 8. Zegarek bazowy - oscylator
Oscylator urządzenia zegarowego, jest generatorem podstawy czasu i wspólnie z wychwytem są w największym stopniu odpowiedzialne za dokładność działania zegara. Drgania os ...
Zegarki garniturowe - klasyczne, proste i eleganckie. Czy mniej znaczy więcej? Część 2
W pierwszej części publikacji poświęconej zegarkom garniturowym postawiliśmy przewrotne pytanie: czy klasyczne, proste i eleganckie zegarki, zwane w uproszczeniu garnitur ...
Historia, technologie oraz najważniejsze modele zegarków marki G-SHOCK
Historia najbardziej wytrzymałych zegarków na świecie zaczęła się w Japonii w 1983 roku. Wtedy właśnie na rynku pojawił się pierwszy zegarek marki G-SHOCK. Jego twórcą by ...
Nomos Club Sport Neomatik Worldtimer. Innowacyjne wskazanie drugiej strefy czasowej!
Firma Nomos Glashütte została założona w 1990 roku, krótko po upadku Muru Berlińskiego, przez Rolanda Schwerta w sercu niemieckiego zegarmistrzostwa – Glashütte. Marka sz ...
G-SHOCK x J Balvin. Odważny kolor i różne opcje personalizacji
W momencie, w którym zobaczyłem nowość od G-SHOCK mocno biłem się z myślami, jak właściwie zaprezentować Wam ten zegarek? Jako klasyk - dostępny w nowych wariantach, a mo ...
Video recenzja: Aviator Swiss Made Heritage Trimeter Chronograph Polska Edycja. Trzy w jednym!
Zapraszamy do obejrzenia video recenzji zegarka Heritage Trimeter Chronograph Polska Edycja marki Aviator Swiss Made. Nasz redakcyjny kolega Adrian prezentował ten model ...
Daniel Roth Extra Plat Souscription. Drugi zegarek i drugi sukces La Fabrique du Temps
Reaktywacja zegarkowej marki to przedsięwzięcie fascynujące, ale i ryzykowne. Tym bardziej jeśli mówimy o marce, której założycielem była tak ikoniczna postać w świecie h ...
Zenith DEFY Skyline Chronograph 160th Anniversary Edition. (Nie)typowy DEFY
Zenith to prestiżowa marka, która od ponad półtora wieku definiuje granice szwajcarskiego zegarmistrzostwa. W 2025 roku, w ramach obchodów 160. rocznicy powstania tej man ...
Skrzynia skarbów Frederique Constant - ekskluzywny zestaw „The Elements Collection”
W świecie haute horlogerie rocznice to nie tylko okazja do świętowania upływu czasu, ale moment, w którym manufaktury demonstrują pełnię swoich możliwości. W 2025 roku ge ...
Alpina Alpiner Extreme Automatic California. Styl neo vitage z tarczą typu Kalifornia
Wielu miłośników zegarków na całym świecie bardzo lubi i ceni styl neo-vintage, łączący najlepsze cechy modeli z lat 50. i 60. XX wieku z wyrazistymi kolorami, które defi ...
Filozofia designu Venezianico i Arsenale Bizantino - kulminacja dotychczasowego rozwoju!
Marka Venezianico stanowi ciekawy przykład nowoczesnego zegarmistrzostwa, które osiągnęło sukces, budując swoją tożsamość w oparciu o głęboki szacunek dla historii i este ...
Światowy rynek dóbr luksusowych ze spadkami. Ale w Polsce mocno rośnie!
Światowy rynek dóbr luksusowych wyhamowuje po latach rekordowych wzrostów, jednak w Polsce sytuacja jest inna. Rynek dóbr luksusowych w Polsce ma urosnąć o 7,7 procent w ...









greenlogic.eu