Można odnieść wrażenie, że oddział Fossil Group - Fossil Poland sp. z o.o. rozpoczął swoją aktywność w Polsce od… no właśnie od czego? My z poziomu portalu rejestrujemy cały czas nadzwyczaj częste odwiedziny opublikowanego na Zegarki i Pasja w lutym opracowania pt. „Biuro Fossil Group w Polsce”.
Otrzymujemy także zapytania o kontakt do serwisu firmy. Brak tej informacji, zgodnie z przekazami ze sklepów, dotyczy wielu użytkowników zegarków ze „stajni Fossil”.
By odpowiedzieć na powyższe pytanie udało się nam przeprowadzić wywiad z panią Anną Studzińską – Dyrektorem Zarządzającym firmy Fossil Poland.
Władysław Meller (ZiP): Od czego rozpoczęła działalność firma, którą Pani kieruje?
Anna Studzińska (Fossil): Spółka Fossil Poland Sp. z o.o. została zarejestrowana w lutym 2015 roku, ale oficjalne rozpoczęcie działalności nastąpiło 6 lipca 2015 roku.
Okres od lutego do lipca wykorzystaliśmy na przeprowadzenie szeregu czynności związanych z uruchomieniem polskiego oddziału Fossil Group, głównie procesy rekrutacyjne zespołu specjalistów z dziedziny sprzedaży, marketingu, merchandisingu, księgowości i obsługi klienta. Wybraliśmy lokalizację na siedzibę firmy, wdrożyliśmy globalne systemy informatyczne i przeprowadziliśmy szereg szkoleń nowych pracowników w Polsce, Szwajcarii i Niemczech.
W tym okresie rozwiązane zostały również umowy z dotychczasowymi dystrybutorami, którzy o zamiarach Fossil Group zostali poinformowani już w styczniu 2015 roku, a oficjalne wypowiedzenie umów nastąpiło w marcu 2015 roku. Chcieliśmy aby dotychczasowi dystrybutorzy mieli czas na reorganizację. Zależało nam aby proces transformacji przeszedł w najbardziej korzystny sposób dla każdej ze stron.
ZiP: Dlaczego dotychczas nie pojawiła się żadna informacja o lokalizacji biura Waszej firmy, ani o kontakcie do działu serwisu zegarków dystrybuowanych przez Fossil Poland?
Fossil: Klienci Fossil Poland (salony oferujące zegarki i biżuterię) zostali szczegółowo poinformowani o wszystkich istotnych warunkach współpracy. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi klientami. Informacje przekazujemy drogą mailową jak również podczas osobistych kontaktów z naszymi przedstawicielami handlowymi.
Przygotowaliśmy również specjalny przewodnik dla naszych klientów aby w łatwy sposób mogli znaleźć ważne dla siebie informacje, między innymi dotyczące obsługi posprzedażowej z adresem do działu serwisowego włącznie. Fossil Poland nie prowadzi sprzedaży detalicznej, współpracujemy z salonami sprzedającymi zegarki i biżuterię i z punktu widzenia klienta ostatecznego to telefony do naszych klientów (salonów) są najważniejsze.
ZiP: Jeśli jednak przysłowiowy Kowalski ma uszkodzony zegarek z Waszego portfolio i wcale nie ma w okolicy sklepu oferującego takie wyroby, to nie bardzo wie co ma zrobić, a w internecie pomocy nie uzyska?
Fossil: Każdy posiadacz zegarka lub biżuterii z naszego portfolio może zgłosić się do salonu który oferuje produkty Fossil Group. Salony, które z nami współpracują doskonale wiedzą jak postępować w przypadku zgłoszenia reklamacji. Obecnie pracujemy nad uruchomieniem platformy informacyjnej dla klientów ostatecznych, aby w łatwy sposób mogli znaleźć informacje o naszych punktach serwisowych.
ZiP: Jak z punktu widzenia sklepów będzie się różniła współpraca, oferta i obsługa serwisowa zegarków z grupy Fossil?
Fossil: Na dzień dzisiejszy nie planujemy rewolucji. Z pewnością do końca tego roku nie rozszerzymy oferty o nowe marki. Chcemy skupić się na bieżącym asortymencie i na wsparciu jego sprzedaży. Jakiekolwiek zmiany mają charakter wyłącznie rozwojowy.
Na pewno będziemy chcieli pozytywnie zaskoczyć naszych klientów w aspekcie obsługi posprzedażowej. Od lipca współpracujemy z profesjonalnym centrum serwisowym FAST zlokalizowanym we Francji, które obsługuje również inne oddziały wchodzące w skład Fossil Group w rejonie EMEA (tj. Europa, Bliski Wschód i Afryka).
ZiP: Czy wysyłka wszystkich zegarków do serwisu za granicą jest najlepszym rozwiązaniem i dlaczego?
Fossil: W pierwszym momencie każdemu mogłoby się wydawać, że wysyłka serwisowanych produktów za granicę podnosi koszty i wydłuża czas wykonania serwisu. Proszę mi uwierzyć – tak nie jest. Największym wyzwaniem jest szybki dostęp do maksymalnie dużej ilości części zamiennych. Tego nie mogłyby zagwarantować krajowe serwisy. Przyjmując, że koszty wysyłki można zminimalizować, a jakość obsługi jest perfekcyjna, rozwiązanie to stanowi najlepszy wybór dla naszych klientów.
FAST – to doświadczony partner Fossil Group i jest naprawdę doskonałym centrum serwisowym.
Co najważniejsze działa bardzo szybko!
Oczywiście my – jako Fossil Poland doceniamy zaufanie jakim krajowi zegarmistrzowie cieszą się u naszych klientów. Każdy zegarmistrz w Polsce, bez specjalnych wymogów może zamawiać części zamienne do zegarków z naszej oferty.
ZiP: Tyle tylko, że nie wszyscy zegarmistrzowie z Wami współpracują i wiedzą gdzie Was szukać!
Fossil: Nad tym pracujemy i jest to kwestia, która zostanie szybko rozwiązana.
ZiP: Wraz z ostatnimi zmianami w firmie Swatch Group Polska, nastąpiły znaczące zmiany wśród ówczesnych dystrybutorów jej marek, otworzonych zostało kilka sklepów Hour Passion z ofertę Grupy Swatch. Potem pojawił się także butik firmowy Omega. Jak Wy planujecie współpracę z dotychczasowymi punktami sprzedaży zegarków z grupy Fossil?
Czy będziecie budować swoją własną sieć sklepów?
Fossil: Na dzień dzisiejszy Fossil nie ma konkretnych planów dotyczących własnych butików w Polsce. Swoje działania chcemy skupić na obecnej bazie klientów. Na tej podstawie będziemy budować sieć dystrybucji i sukcesywnie ją rozwijać. Jesteśmy otwarci na poszerzenie współpracy zgodnie z realizowaną przez Fossil Poland strategią selektywnej dystrybucji. Warto wyjaśnić że Fossil Group ma dwa główne obszary działalnościi tj. marki własne Fossil, Skagen, Michele, Relic i Zodiac oraz marki licencyjne jak: Michael Kors, Emporio Armani, Burberry, Marc by Marc Jacobs, Diesel, Armani Exchange, DKNY, Adidas, Karl Lagerfeld, Tory Burch i Kate Spade New York, dla których Fossil Group produkuje zegarki i biżuterię. Jeżeli mowa o budowaniu sieci monobrandowych butików, to jest to możliwe w przypadku marek własnych.
Każdy sklep pod marką Fossil lub Skagen oferuje nie tylko zegarki i biżuterię. Dostępna jest cała oferta marki. Doświadczenia z innych rynków, na których działa Fossil Group wskazują że otwarcie takiego butiku zwiększa sprzedaż w okolicznych salonach oferujących nasze produkty. Butik do idealne miejsce aby poczuć prawdziwe DNA marki.
ZiP: Czy Fossil Poland zaskoczy swoich potencjalnych klientów, czy też naszych polskich miłośników zegarków jakimiś swoimi wyjątkowymi aktywnościami?
Fossil: Planujemy działania, które mają na celu rozwój marek na polskim rynku, a co za tym idzie wymierne korzyści dla naszych klientów. Na dzień dzisiejszy nie chciałabym jednak zdradzać szczegółów. Wówczas nie będzie już efektu zaskoczenia.
ZiP: Bardzo dziękujemy za rozmowę i życzymy szybkiego zakończenia wszystkich spraw, jakie związane są z otwarciem nowej firmy na naszym rynku.
Fossil: Bardzo dziękujemy.
Zegarki i Pasja – to też stosunkowo młody portal, więc pewnie możemy życzyć tego samego, z małym dodatkiem – owocnej współpracy z branżowymi firmami.
Władysław Meller
Siedziba: Fossil Poland Sp. z o.o.
02-146 Warszawa,
17 Stycznia 48
www.fossilgroup.com
email: bok@fossil.com
0 Komentarzy
Średnia 0.00