• Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Traser
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki Squale
  • Zegarki marki Meccaniche Veneziane
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Doxa Sub
  • Zegarki marki U-boat
  • Zegarki marki Victorinox
  • Zegarki marki Delbana
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Eberhard
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Delma
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Xicorr
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Fortis
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki MeisterSinger
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Sturmanski
  • Zegarki marki Fiyta

HUBLOT – MP-05 LaFerrari Shappire


Powrót do kategorii

Dla mnie to absolutny top. Najwspanialsza marka motoryzacyjna na świecie - Ferrari. LaFerrari – produkowany od 2013 roku supersamochód, to wizytówka możliwości firmy. To chyba nawet nie supersamochód, to hiper-samochód. Pojazdów o absurdalnych parametrach i osiągach jest, wbrew pozorom, nie tak mało. Ale większość z nich, przy LaFerrari wygląda jak przysłowiowa ciupaska ze straganu na Krupówkach przy dziele Michała Anioła.

To auto zapiera dech w piersiach. Podobno kilka sztuk jest w Polsce.

Bezpośrednio, biorąc pod uwagę obwarowania stawiane przez Ferrari, 4 osoby miały prawo go kupić.

We współpracy z szacowną marką motoryzacyjną firma Hublot proponuje zegarki z linii  LaFerrari.

HUBLOT – M05 LA Ferrari Shappire

Hublot to dość młoda firma w zegarkowym świecie. Hublot to w języku francuskim bulaj – stąd charakterystyczny wygląd modeli Big Bang. Firmę założył w 1980 roku Carlo Crocco, a od 2008 roku firma wchodzi w skład  grupy produkującej dobra luksusowe - LMVH.

Firma młoda – ale bez żadnych kompleksów, rozpychająca się w zegarkowym świecie. Zupełnie nie przeszkadza im, że nie ma korzeni sięgających „do kilku lat po Tutenhammonie”.

Dziś prezentujemy kolejny model z serii LaFerrari.

Hublot MP-05 LaFerrari Shappire.

HUBLOT – M05 LA Ferrari Shappire

Jest wyjątkowy – bo jego koperta jest, zgodnie z zamiłowaniem marki do różnych nowoczesnych materiałów, – wykonana w całości z … szafiru. To jedna w wyróżniających cech czasomierza, powodująca, ze robi tak piorunujące wrażenie, ale nie jedyna.

Zegarek zaprojektowany w dziale Research & Development w firmie Hublot.

HUBLOT – M05 LA Ferrari Shappire

Widoczny przez całkowicie przeźroczystą kopertę mechanizm jest bardzo nietypowej i imponującej budowy. Przypomina wyglądem silnik LaFerrari. Jest niepowtarzalny.

Dodatkowo uzbrojono go w całkowicie pionowy tourbillon.

Ale to nie koniec.

Mechanizm ten oferuje 50 dni rezerwy chodu.

Tak , to nie pomyłka, nie 50 godzin, nie 5 dni. To 50 dni rezerwy naciągu.

To absolutny rekord.

HUBLOT – M05 LA Ferrari Shappire

Całość w wyjątkowo futurystycznym kształcie.

To niewątpliwie kontrowersyjny czasomierz. Ale i wspaniały.

Taki jest Hublot. Takie jest Ferrari.

W tym zegarku trudno mówić o kopercie, o tarczy. Wszystko jest nietypowe.

Koperta/obudowa wykonana jest z siedmiu doskonale pasujących do siebie szafirowych elementów. Podobno wykonanie wymaga 600 godzin pracy.

Kształt kojarzy mi się z obudową silnika odrzutowego. Kryje jednak w sobie silnik mechaniczny, zegarkowy mechanizm, którego wygląd inspirowany jest sinikiem LaFerrari, a kształt zegarka jest inspirowany transparentną częścią pokrywy silnika w LaFerrari. 11 sprzężonych ze sobą, ustawionych jeden z drugim bębnów, a na końcu umieszczony pionowy tourbillon…

Niesamowite.

HUBLOT – M05 LA Ferrari Shappire

HUBLOT – M05 LA Ferrari Shappire

Walec utworzony z bębnów jest smoliście czarny. Po obu stronach są ramiona z łożyskowaniem i odbierające napęd. Kojarzą się z odkrytą „klawiaturą” rozrządu w silniku spalinowym. Umieszczony na końcu tourbillon jest jak wentylator chłodnicy. To wszystko widać przez coś, co w normalnym zegarku byłoby szkłem nad tarczą – ale tarczy nie mamy.

W lewej, górnej części mamy umieszczone, na obracających się walcach, wskazanie rezerwy chodu. Przypomnę – 50-cio dniowej! Po drugiej stronie, w prawej górnej części mamy w podobny sposób rozwiązane wskazanie godzin i minut. Oba wskazania są niejako w klatkach stanowiących rusztowanie do zamocowania obracających się bębnów.

Klatki te są w kolorze czerwonym. Kolorze Ferrari.

HUBLOT – M05 LA Ferrari Shappire

HUBLOT – M05 LA Ferrari Shappire

Górna część koperty, szersza i grubsza, zwieńczona jest misternie wykonaną, oczywiście z szafiru, ramką, na której jest logo producenta samochodów z Maranello.

Pod tym elementem znajduje się coś co w standardowo byłoby koronką. Ale w tym czasomierzu nic nie jest standardowo. Jest tam gniazdo do klucza mini wiertarki? Wkrętarki? Do nakręcenia 11 bębnów potrzebny jest spora siła, spory moment obrotowy.

Trudne byłoby to do wykonania ręcznie.

Więc co najmniej raz na 50 dni musimy podłączyć... mini wiertarkę, i w ten sposób możemy nakręcić zegarek.

Jest ona dołączana oczywiście do zegarka.

HUBLOT – M05 LA Ferrari Shappire

HUBLOT – M05 LA Ferrari Shappire

Tył koperty, również transparentny jak cała obudowa, ukazuje jakby szkielet mechanizmu.

Jak w samochodzie – ramę na której osadzona jest reszta. Cały mechanizm wykonany jest z 637 części, w tym 109 kamieni łożyskujących. To oczywiście mechanizm własny Hublota.

Nazwany został HUB 9005 H1.PN.1.

Pracuje z częstotliwością 21 600 wahnięć na godzinę.

HUBLOT – M05 LA Ferrari Shappire

HUBLOT – M05 LA Ferrari Shappire

Do szafirowej koperty jest zamocowany półprzejrzysty silikonowy pasek.

W górnej części zintegrowany z kopertą, a w dolnej z jakby wycięciem, półkolistym, zamocowany tylko wystającymi krawędziami. Wszystko po to, by móc wygodnie obserwować tourbillon.

Pasek zapinany jest za pomocą zapięcia typu motylkowego wykonanego z szafiru i tytanu.

Czasomierz, jak również pojazd, któremu jest on dedykowany, prezentuje poniższy film:

Dla kogo ten zegarek?

Na pewno dla ludzi o bardzo zasobnym portfelu.

Jego cena to 575 000 dolarów.

Ale trzeba jeszcze być dość odważną osobą. Ten zegarek na ręku robi wrażenie i rzuca się w oczy.

Jest mocno awangardowy i krzyczy – patrz na mnie!

Autor: Adrian Szewczyk


Tissot - Premium

REKLAMA

Magazyn ZIP NR 17

MAGAZYN ZIP NR 17 - odbierz egzemplarz!

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

Janeba serwis 420

REKLAMA

Janeba Showroom 420

REKLAMA

Doxa 420

REKLAMA

Epos 420

REKLAMA

Qclock Two 420

REKLAMA

Rado 420

REKLAMA

Laco 420

REKLAMA

GRAND SEIKO 420

REKLAMA

SEIKO kolekcja Presage -zegarmistrz...
SEIKO kolekcja Presage -zegarmistrz...
20.09.2016
ORIS Divers Sixty-Five – nowy, głęb...
ORIS Divers Sixty-Five – nowy, głęb...
26.09.2016

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Błonie
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Delbana
Zegarki marki Delma
Zegarki marki Doxa Sub
Zegarki marki Eberhard
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Fiyta
Zegarki marki Fortis
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki G-SHOCK
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki Meccaniche Veneziane
Zegarki marki MeisterSinger
Zegarki marki Michel Herbelin
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Orient Star
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Schaumburg
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Squale
Zegarki marki Sturmanski
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Traser
Zegarki marki U-boat
Zegarki marki Victorinox
Zegarki marki Vostok Europe
Zegarki marki Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco