LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, największa na świecie grupa produkująca dobra luksusowe, w 2023 roku wypracowała zysk w wys. 22,8 miliarda euro, co oznacza wzrost o 8 proc. wobec roku 2022. Duży udział w poprawie zysków miały takie marki zegarkowe jak TAG Heuer i Hublot. Wyniki w roku 2024 mogą być jeszcze lepsze, m.in. dzięki olimpiadzie w Paryżu.
LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, największa na świecie grupa produkująca dobra luksusowe, w 2023 r. odnotowała przychody w wysokości 86,2 miliarda euro, co odpowiada organicznemu wzrostowi o 13 procent w porównaniu z 2022 rokiem, kiedy przychody sięgnęły 79,1 mld euro.
Zysk z działalności kontynuowanej wyniósł 22,8 miliarda euro w 2023 r., co oznacza wzrost o 8 proc. wobec roku 2022, kiedy zysk ten był na poziomie 21 mld euro.
Uzupełniający się charakter marek
LVMH informuje, że wszystkie segmenty biznesowe odnotowały silny organiczny wzrost przychodów, z wyjątkiem obszaru win i alkoholi, co wynikało z wysokiej bazy w 2022 r. i wysokiego poziomu zapasów. Sprzedaż w Europie, Japonii oraz pozostałych częściach Azji osiągnęła dwucyfrowy wzrost organiczny. W czwartym kwartale organiczny wzrost przychodów wyniósł 10 proc.
Duży udział w przychodach i zyskach grupy LVMH miał segment zegarków i biżuterii.
- Grupa po raz kolejny odnotowała znaczący wzrost przychodów i zysków. Nasza strategia rozwoju, oparta na uzupełniającym się charakterze naszych marek, a także na ich różnorodności geograficznej, zachęca do innowacji i wysokiej jakości projektów. Wchodzimy w rok 2024 z nadzieją. Zapowiada się inspirujący, wyjątkowy rok dla nas wszystkich, dzięki naszemu partnerstwu z Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi w Paryżu w 2024 r. Dla LVMH stanowi to nową okazję do wzmocnienia naszej pozycji światowego lidera w dziedzinie dóbr luksusowych i promowania reputacji Francji - komentuje Bernard Arnault, prezes i główny udziałowiec LVMH.
Zdjęcie: LVMH segmenty
Na koniec 2023 r. grupa LVMH zatrudniała ponad 213 tys. pracowników na całym świecie, w tym prawie 40 tys. we Francji. Koncern posiada 118 zakładów produkcyjnych i warsztatów rzemieślniczych we Francji oraz 26 we Włoszech.
Co roku we Francji LVMH prowadzi inwestycje wartości ponad 1 miliarda euro.
Zegarki i biżuteria: szybki rozwój biżuterii i dalsze innowacje w zegarkach
Przychody segmentu zegarków i biżuterii grupy LVMH w 2023 r. przekroczyły 10,9 mld euro i był to wzrost organiczny o 7 proc. wobec roku 2022, kiedy przychody tego segmentu wyniosły 10,5 mld euro. Zysk segmentu w 2023 r. przekroczył 2,1 mld euro i był o 7 proc. wyższy niż w roku 2022, kiedy był on na poziomie 2,0 mld euro.
W segmencie zegarkowym do najważniejszych wydarzeń 2023 r. zaliczono osiągnięcie przez TAG Heuer rekordowych przychodów oraz obchody 60 rocznicy kolekcji Carrera. Ważnym wydarzeniem było również wybranie marki Hublot jako oficjalnego chronometrażystę mistrzostw świata w piłce nożnej kobiet, które w lipcu i sierpniu 2023 r. odbyły się w Australii i Nowej Zelandii.
Sukcesy zanotowano również w segmencie biżuteryjnym.
Marka Tiffany & Co. ponownie otworzyła swój flagowy sklep „The Landmark” przy Piątej Alei w Nowym Jorku. Sukcesem okazały się także nowe kolekcje Lock i Blue Book: Out of the Blue.
Także Bulgari odnotowało silny wzrost sprzedaży, napędzany biżuterią, w szczególności sukcesem kolekcji Mediterranea. Linia Serpenti, która obchodziła swoje 75 urodziny, osiągnęła bardzo dobre wyniki sprzedażowe, zarówno w biżuterii jak i zegarkach damskich. Damski zegarek Bulgari Serpenti Cleopatra zdobył jedną z nagród Grand Prix d'Horlogerie w Genewie w listopadzie 2023 r. To wydarzenie określanie jest jako "oskary zegarmistrzostwa", zegarek Bulgari zdobył nagrodę w kategorii zegarek biżuteryjny (niektóre zegarki opisywaliśmy tu: GPHG 2023 - prezentujemy wybrane, nagrodzone zegarki).
Grupa jest także zadowolona z rozwoju Chaumet, francuskiej marki biżuteryjnej i zegarkowej.
Moda i wyroby skórzane: sukcesy Louis Vuitton i Christian Dior
Największym segmentem w grupie LVMH jest moda i wyroby skórzane. Ten obszar w 2023 r. wygenerował przychody w wys. 42,1 mld euro, czyli o 14 proc. więcej niż w roku 2022, kiedy przychody sięgnęły 38,6 mld euro. Zysk tego segmentu wzrósł z 15,7 mld euro w 2022 r. do 16,8 mld euro w 2023 r. - to wzrost o 7 proc.
Grupa informuje, że marka Louis Vuitton miała znakomity rok. Zaprezentowano wiele nowych projektów, w tym linię wyrobów skórzanych GO-14 i nowy zegarek Tambour, który, jak podano, jest "połączeniem szwajcarskiej wiedzy zegarmistrzowskiej i paryskiej elegancji" (między innymi właśnie ten zegarek opisywaliśmy w artykule: top 3 luksusowe zegarkowe marki modowe).
Zdjęcie: Louis Vuitton Tambour
Na początku 2023 r. nowym dyrektorem kreatywnym męskiej linii Louis Vuitton został piosenkarz Pharrell Williams. Pierwsza kolekcja stworzona pod jego kierownictwem została zaprezentowana w lipcu w Paryżu.
Grupa jest zadowolona również z rozwoju marek Christian Dior, Celine, Loewe, Loro Piana oraz Rimowa, Marc Jacobs i Berluti.
Sprzedaż detaliczna: wyjątkowe wyniki Sephora
Segmentem, który zanotował największy wzrost przychodów i zysków była sprzedaż detaliczna. W 2023 r. przychody tego segmentu były na poziomie 17,8 mld euro, czyli o 25 proc. większe niż w roku 2022, kiedy wyniosły one 14,8 mld euro. Zyski segmentu wzrosły jeszcze bardziej, bo aż o 76 proc. - z 788 mln euro w 2022 r. do 1,3 mld euro w 2023 r.
Jak podano, Sephora osiągnęła kolejny historyczny rekord, zarówno pod względem sprzedaży, jak i zysków, kontynuując zdobywanie udziałów w rynku. Dynamika wzrostu była szczególnie duża w Ameryce Północnej, Europie i na Bliskim Wschodzie. Kontynuowano rozwój sieci sklepów, poczynając od udanego otwarcia pierwszych dwóch sklepów w Wielkiej Brytanii i dobrej współpracy z Kohl's, czyli dużą siecią sklepów w Stanach Zjednoczonych.
Kolejnym ważnym wydarzeniem roku było ponowne otwarcie flagowego sklepu przy Polach Elizejskich w Paryżu.
Marka DFS, zarządzająca m.in. sklepami wolnocłowymi, korzystała na stopniowym ożywieniu podróży międzynarodowych, a w szczególności z powrotu turystów do Hongkongu i Makau. DFS ogłosiło plany otwarcia nowej galerii handlowej na wyspie Hainan w Chinach do 2026 r.
Grupa zadowolona jest także z wyników domu towarowego Le Bon Marché w Paryżu, który, jak określono, czerpie korzyści z lojalnej francuskiej bazy klientów oraz z powrotu turystów zagranicznych.
Perfumy i kosmetyki: doskonały wzrost perfum
Rok 2023 był również udany dla segmentu perfum i kosmetyków. Jego przychody w 2023 r. wyniosły 8,2 mld euro, wobec 7,7 mld euro w 2022 r. - to wzrost o 11 proc.
Zysk urósł o solidne 8 proc., ale patrząc z perspektywy całej grupy LVMH nie są one oszałamiające. Zysk segmentu w 2023 r. był na poziomie 713 mln euro, a rok wcześniej wyniósł 660 mln euro.
Jak poinformowano, Christian Dior osiągnął niezwykłe wyniki, umacniając swoją przewagę na kluczowych rynkach. Bardzo dobre wyniki sprzedażowe zanotowały również marki Guerlain, Givechy, Benefit oraz Fenty Beauty.
Wina i alkohole: jedyny segment ze spadkiem zysków
Jedynym segmentem grupy LVMH, który w 2023 r. miał gorsze wyniki niż w roku 2022, jest segment win i alkoholi. Przychody organiczne segmentu spadły o 4 proc. - z 7,0 mld euro w 2022 r. do 6,6 mld euro w 2023 r.
Zysk spadł natomiast o 2 proc. - z 2,15 mld euro w 2022 r. do 2,10 mld euro w 2023 r. Pomimo tego spadku, segment alkoholowy przyniósł większe zyski niż segment perfum i kosmetyków (713 mln euro), czy sprzedaży detalicznej (1,3 mld euro).
Wyniki sprzedażowe win i alkoholi były różne w różnych częściach tego rynku. Np. sprzedaż szampana zanotowała wzrost, osiągając dobre wyniki w Europie i Japonii, kompensując tym samym skutki niekorzystnego otoczenia makroekonomicznego w Stanach Zjednoczonych.
Z kolei na koniak Hennessy wpłynęła nie najlepsza sytuacja w Chinach oraz stabilizacja popytu w Stanach Zjednoczonych po pandemii Covid.
W segmencie win różowych LVMH nabyła winnicę Château Minuty w Prowansji, drugiego co do wielkości gracza na rynku po winnicy Château d'Esclans, również z grupy LVMH, która także kontynuowała swoją międzynarodową ekspansję.
Dobre perspektywy na rok 2024. Pomoże olimpiada
Choć otoczenie geopolityczne i makroekonomiczne pozostaje niepewne, grupa LVMH jest przekonana, że w 2024 r. przyniesie dalszy wzrost. Motorem napędowym wzrostu LVMH mogą być igrzyska olimpijskie i paraolimpijskie w 2024 r. w Paryżu.
Grupa LVMH jest oficjalnym partnerem igrzysk i wiele jej marek będzie widocznych podczas olimpiady. Biżuteryjna marka Chaumet przygotowała projekty medali olimpijskich i paraolimpijskich, wina i alkohole Moët Hennessy będą serwowane w trakcie oficjalnych uroczystości podczas olimpiady, a Sephora będzie partnerem sztafety ze zniczem olimpijskim. Marka Berluti przygotuje natomiast ubrania francuskiej reprezentacji na otwarcie igrzysk olimpijskich i paraolimpijskich.
Czy olimpijskie nadzieje LVMH się spełnią? Przekonamy się za kilka miesięcy.
Więcej najnowszych informacji z branży i świata zegarków tu: wiadomości branżowe.
Jacek Ciepiela
09:00 04.02.2024Wiadomości
Rekordowy rok LVMH. Wyniki segmentów grupy w 2023, w tym „zegarki i biżuteria”
Tagi:

Drugie życie zegarków – profesjonalna renowacja kopert (cel, przebieg, efekty)
Zegarek to niewielkie, przenośne urządzenie służące do odmierzania upływu czasu, składające się z wielu komponentów. Niewątpliwie najważniejszym z nich jest serce zegarka ...

Doxa - historia marki od 1889 roku
1889 - początki marki DOXA Powstanie przedsiębiorstwa DOXA datowane jest na rok 1889, kiedy to 21-letni Georges Ducommun otworzył zakład zegarmistrzowski w szwajcarskim k ...

20-lecie mechanizmu Grand Seiko Spring Drive i nowe zegarki z tej okazji!
Japończycy od zawsze preferowali podziały na marki standard i premium, dlatego Toyota ma Lexusa, Nissan – Infiniti, a Honda – Acurę. W ich ślady szli też oczywiście i inn ...

Cały na biało. Zenith DEFY Skyline Skeleton White Ceramic
Pisząc o zegarkach bardzo często nachodzi mnie refleksja, jak szybko mija czas. Pamiętam, jak dwa lata temu opisywaliśmy pierwszy model ze zintegrowaną bransoletą szwajca ...

Pościgamy się? Nowe zegarki Junghans 1972 Chronoscope Sports Edition 2024
Zegarki z funkcją stopera, czyli chronografy, zwykle kojarzone są ze sportem oraz rywalizacją, i takie skojarzenie jest jak najbardziej uzasadnione, bo gdzie bardziej niż ...

Rośnie wartość polskiego rynku dóbr luksusowych. Zegarków także!
Łączna wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce w 2023 r. sięgnęła ok. 42,4 mld zł., z czego 0,7 mld przypadło na zegarki i biżuterię. Największy udział w rynku dóbr luksu ...

Historia marki Angelus, legendarnego twórcy chronografów z Le Locle
Nazwa Angelus wywołuje przyjemne skojarzenia nie tylko wśród kolekcjonerów zegarków vintage, ale również u miłośników współczesnego „wysokiego zegarmistrzostwa”. Chociaż ...

Oris od 120 lat kroczy własną drogą! Przybliżamy tę markę i jej historię
W 2024 roku Oris, niezależna manufaktura z Hölstein, świętuje 120 lat istnienia, kreowania innowacji i podążania własną drogą. Mimo postępującej konsolidacji branży, mark ...

Rado DiaStar Original x Tej Chauhan. Zegarek przekraczający granice designu
Gdy pierwszy raz spojrzysz na Rado DiaStar Original x Tej Chauhan natychmiast zauważysz, że to zegarek inny niż wszystkie. To nie jest klasyczny, elegancki model, ani też ...

Crafter Blue. Osobliwe, mocarne zegarki z Hongkongu (AuroChronos 2025)
W ramach cyklu publikacji na temat marek zegarkowych biorących udział w tegorocznej edycji AuroChronos 2025 przedstawiamy kolejnego wystawcę, który będzie bohaterem ninie ...

Omega Seamaster Diver 300M Bronze Gold. Brązowe złoto i burgundowa luneta
Firma Omega niemal od samego początku swojego funkcjonowania ma bardzo silną rynkową pozycję, a mimo tego ostatnio odnoszę wrażenie, że ta pozycja podniosła się na jeszcz ...

Grand Seiko i Tokujin Yoshioka na Fuorisalone 2025. Między czasem a naturą
Marki Grand Seiko zapewne nie trzeba nikomu przedstawiać, jej renoma i prestiż zdobyte przez lata istnienia są niepodważalne. Nic więc dziwnego, że nawet na Starym Kontyn ...
0 Komentarzy
Średnia 0.00