• Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Traser
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Delma
  • Zegarki marki Eberhard
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Squale
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Meccaniche Veneziane
  • Zegarki marki Fiyta
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Victorinox
  • Zegarki marki Xicorr
  • Zegarki marki Sturmanski
  • Zegarki marki MeisterSinger
  • Zegarki marki U-boat
  • Zegarki marki Doxa Sub
  • Zegarki marki Fortis
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Delbana
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Certina

Grupa Kering – wyniki 2020 i oczekiwania w średniej perspektywie czasowej


Powrót do kategorii

Skonsolidowane przychody grupy Kering w 2020 roku wyniosły 13,1 miliarda euro, o 16,4 procent mniej niż rok wcześniej. W średniej i dłuższej perspektywie czasowej grupa liczy na poprawę sytuacji. Do grupy Kering należą znane marki zegarków Ulysse Nardin i Girard-Perregaux oraz marki Gucci i Yves Saint Laurent.

Skonsolidowane przychody grupy Kering w 2020 roku wyniosły 13,1 miliarda euro, co stanowi spadek o 16,4 proc. (z działalności kontynuowanej) w porównaniu z rokiem 2019. Sytuacja grupy była zróżnicowana w różnych okresach 2020 r., spadki przychodów w pierwszym półroczu sięgnęły 30,2 proc., ale sytuacja uległa znacznej poprawie w drugim półroczu, kiedy spadki sięgnęły zaledwie 3,3 proc.

Na koniec 2020 roku Kering miał ponad 38 tysięcy pracowników

Odporność, zwinność i internet

Zysk operacyjny z działalności kontynuowanej wyniósł 3,13 mld euro i był o 34,4 proc. mniejszy niż w 2019 roku.

Sprzedaż generowana przez sieć detaliczną spadła o 15,9 procent w porównaniu do 2019 roku, co było następstwem zamknięcia sklepów i wstrzymaniu ruchu turystycznego. Nastąpiło jednak ostre odbicie w drugiej połowie 2020 r., przede wszystkim w Ameryce Północnej i regionie Azji i Pacyfiku.

Nastąpiło dalsze, gwałtowne przyspieszenie sprzedaży internetowej, o 67,5 procent. Sprzedaż internetowa stanowiła 13 proc. całkowitej sprzedaży generowanej przez sieć detaliczną.

- W roku niepokojów Kering wykazał się niezwykłą odpornością i zwinnością. Osiągnęliśmy solidne ożywienie w drugiej połowie roku, obroniliśmy nasze marże kontynuując inwestycje w nasze marki. Bardziej niż kiedykolwiek jestem przekonany, że nasza strategia oraz model biznesowy są doskonale zsynchronizowane z obecnymi i przyszłymi trendami rynku dóbr luksusowych. Wychodzimy z kryzysu silniejsi i lepiej przygotowani do wykorzystania odbicia. Inwestujemy we wszystkie nasze marki, aby zmaksymalizować ich potencjał i wznowić naszą rentowną drogę wzrostu - komentuje François-Henri Pinault, prezes i dyrektor generalny grupy Kering.

Biżuteria, zegarki i moda

Niestety, grupa Kering nie podała wyników finansowych marek Ulysse Nardin i Girard-Perregaux. Zostały one ujęte w segmencie, w skład którego wchodzi także biżuteria oraz część modowa.

Łącznie, ten segment w 2020 roku miał przychody w wys. 2,28 mld euro, co oznacza spadek o 9,4 proc. w przypadku działalności kontynuowanej.

Grupa Kering – wyniki 2020 i oczekiwania w średniej perspektywie czasowej

Grupa Kering – wyniki 2020 i oczekiwania w średniej perspektywie czasowej

Marki Balenciaga i Alexander McQueen osiągnęły bardzo zadowalające wyniki, odnotowując wzrost przychodów rok do roku.

Marki jubilerskie zmniejszyły sprzedaż w Europie zachodniej, ale odnotowały silny wzrost sprzedaży w Azji.

Sprzedaż w firmie jubilerskiej Qeelin gwałtownie wzrosła w ciągu roku, dzięki silnemu ożywieniu w Chinach.

Producent perfum Boucheron osiągnął również dobre wyniki w regionie Azji i Pacyfiku.

W całym 2020 roku przychody segmentu z sieci detalicznej były niższe o 4,9 proc. a hurtowe o 13,0 proc. Sprzedaż w czwartym kwartale 2020 r. odnotowała solidny wzrost.

Gucci: solidne podstawy

W 2020 roku marka Gucci odnotowała przychody w wysokości 7,44 mld euro, co oznacza spadek o 21,5 proc. w przypadku działalności kontynuowanej.

Sprzedaż generowana w sklepach detalicznych spadła o 19,5 procent, przy znacznej poprawie w drugim półroczu, sięgającej 5,9 procent. Pomimo zamknięcia sklepów w wyniku pandemii, Gucci odzyskał solidną i zachęcającą dynamikę sprzedaży, zwłaszcza w Chinach.

Sprzedaż internetowa zanotowała duży wzrost, sięgający prawie 70 proc. w skali roku.

Zysk operacyjny Gucci w 2020 roku wyniósł 2,61 mld euro, co oznacza spadek o 33,8 proc. w skali roku. Marża operacyjna była na poziomie 35,1 proc. w skali roku, osiągając 38,6 proc w drugiej połowie.

Grupa Kering – wyniki 2020 i oczekiwania w średniej perspektywie czasowej

Yves Saint Laurent: powrót do wzrostu

Marka Yves Saint Laurent w 2020 r. miała przychody w wysokości 1,74 mld euro, co oznacza spadek z działalności kontynuowanej o 13,8 proc.

Po silnym spadku w pierwszej połowie roku, przychody w drugiej połowie zanotowały wzrost.

W całym roku przychody ze sklepów stacjonarnych spadły o 13,4 proc., ale sprzedaż internetowa wzrosła o prawie 80 proc. Przychody ze sprzedaży hurtowej spadły o 13,7 proc.

Yves Saint Laurent osiągnął dobre wyniki w czwartym kwartale, kiedy zanotował wzrost o 0,5 proc., dzięki wzrostowi sprzedaży w regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryce Północnej i Japonii.

Zysk operacyjny wyniósł 400,0 mln euro, osiągnięto marżę w wysokości 22,9 procent.

Bottega Veneta: niezwykły rok

Bottega Veneta odnotowała w 2020 roku przychody w wysokości 1,21 mld euro, co oznacza wzrost z działalności kontynuowanej o 4,8 proc. Był to jedyny wzrost wśród najważniejszych segmentów grupy.

Po niezbyt udanym pierwszym półroczu, sprzedaż w drugim półroczu wzrosła o 18,0 proc.

Przychody ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych spadły o 5,3 proc. w całym roku, ale wzrosły o 7,2 proc. w drugiej połowie, dzięki dynamicznemu wzrostowi sprzedaży w regionie Azji i Pacyfiku, a także w handlu elektronicznym.

Grupa Kering – wyniki 2020 i oczekiwania w średniej perspektywie czasowej

Sprzedaż hurtowa gwałtownie wzrosła, aż o 48,5 procent.

Bottega Veneta odnotowała zysk operacyjny w wysokości 172,0 mln euro w 2020 r., który był mniejszy niż rok wcześniej o 20,1 proc. Marża w 2020 r. wyniosła 14,2 proc.

Dobre perspektywy w średnim i długim terminie

Grupa Kering podkreśla, że pandemia koronawirusa i kryzys gospodarczy w 2020 roku miały poważne konsekwencje dla trendów konsumpcyjnych, ruchu turystycznego i globalnego wzrostu gospodarczego. Wraz z całym sektorem dóbr luksusowych grupa Kering odczuła silny wpływ pandemii na klientów i działalność biznesową, przede wszystkim w pierwszym półroczu.

Bardziej korzystne trendy pojawiły się w drugiej połowie 2020 roku.

Grupa Kering zapewnia, że jej działalność opiera się na solidnych podstawach i zrównoważonym portfelu uzupełniających się marek o wysokim potencjale wzrostu.

Strategia grupy koncentruje na wzroście przychodów z istniejącej sieci sklepów stacjonarnych i selektywnej rozbudowie nowych sklepów.

Grupa Kering – wyniki 2020 i oczekiwania w średniej perspektywie czasowej

Grupa chce większy nacisk położyć na wzrost sprzedaży internetowej, usprawnieniu ma ulec logistyka i dystrybucja produktów.

Grupa zwraca uwagę, że otoczenie gospodarcze jest obarczone wieloma niepewnościami, ale kryzys nie podważył strukturalnych czynników stymulujących wzrost światowego rynku dóbr luksusowych.

Grupa jest pewna swojego wzrostu w perspektywie średnio- i długoterminowej.

Jacek Ciepiela


Tagi:

Tissot - Premium

REKLAMA

Magazyn ZIP NR 16

MAGAZYN ZIP NR 16 - odbierz egzemplarz!

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

GRAND SEIKO 420

REKLAMA

Qclock Two 420

REKLAMA

Doxa 420

REKLAMA

Laco 420

REKLAMA

Janeba Showroom 420

REKLAMA

Janeba serwis 420

REKLAMA

Epos 420

REKLAMA

Watches and Wonders Geneva 2021 - t...
Watches and Wonders Geneva 2021 - t...
10.04.2021
Salony W.Kruk i grupa VRG – wyniki ...
Salony W.Kruk i grupa VRG – wyniki ...
20.04.2021

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Błonie
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Delbana
Zegarki marki Delma
Zegarki marki Doxa Sub
Zegarki marki Eberhard
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Fiyta
Zegarki marki Fortis
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki G-SHOCK
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki Meccaniche Veneziane
Zegarki marki MeisterSinger
Zegarki marki Michel Herbelin
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Orient Star
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Schaumburg
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Squale
Zegarki marki Sturmanski
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Traser
Zegarki marki U-boat
Zegarki marki Victorinox
Zegarki marki Vostok Europe
Zegarki marki Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco