• Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Luminox
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Prim
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Alpina
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Perrelet
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki Montblanc
  • Zegarki marki Rado

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)


Wyraźnie widać, że coraz bardziej popularne staje się życie w stylu „slow”. Slogan „slow life” regularnie pojawia się już w każdym medium - od telewizji, przez prasę i książki, na internecie kończąc. Jemy slow (slow food), podróżujemy slow (slow travel), nawet mówić na co dzień możemy wolniej, spokojniej, nieśpiesznie (slow talk). Myślę, że ten trend, głównie widoczny obecnie w krajach rozwiniętych, jest bardzo zasadny. Tempo życia ludzi, szczególnie od końca ubiegłego wieku, dynamicznie wzrasta. Wpływ na to ma wiele czynników, w tym na pewno globalizacja oraz – a może przede wszystkim – nowe technologie, z Internetem i urządzeniami mobilnymi na czele.  

Przecież wszyscy mamy każdego dnia 1000 spraw do załatwienia, 100 maili do wysłania, 10 spotkań do odbycia. Stale „dokądś” się spieszymy, a co najgorsze – zawsze brakuje nam… czasu.

Brzmi znajomo?

W zasadzie przedrostek „slow” – w języku angielskim oznaczający po prostu słowo „powoli” - można dodawać do wielu innych słów odnoszących się do niemal każdej dziedziny życia. Może zatem to dobry czas, abyśmy także starali się pomyśleć o zegarkach i zegarmistrzostwie w nieco „wolniejszy” sposób?

Co powiecie zatem na „slow watchmaking”, czyli „nieśpieszne zegarmistrzostwo”?

Nie brzmi to może równie chwytliwie, co określenie „slow life”, ale przecież nie o nazewnictwo tu chodzi. Chodzi przede wszystkim o odmienne niż dotychczas, powszechnie stosowane podejście do zagadnień związanych z całym procesem wyboru, zakupu i posiadania zegarka.

Wydaje się, że taka właśnie idea „slow” przyświecała właścicielom i twórcom niedawno otwartego sklepu oraz showroomu z zegarkami o nazwie CHRONO we Wrocławiu.

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

CHRONO – „nieśpiesznie” o zegarkach

W Polsce z każdym rokiem przybywa sklepów oferujących zegarki. To oczywiście doskonała wiadomość zarówno dla miłośników urządzeń odmierzających czas, jak również dla nas, medium branżowego. Przybywa nie tylko miejsc, gdzie można kupić zegarek, ale także stale wzrasta w naszym kraju liczba marek, których zegarki są dostępne w oficjalnej dystrybucji.

Rozważając zakup nowego zegarka w Polsce mamy dwie opcje: online lub sklep stacjonarny. Nikomu, szczególnie osobom zaczynającym swoją przygodę z zegarmistrzostwem, nie polecamy zakupu zegarka „w ciemno”, czyli bez uprzedniego obejrzenia danego modelu na żywo. Zawsze, jeśli jest to tylko możliwe, polecamy przeprowadzenie przed zakupem testu nadgarstkowego zegarka, czyli po prostu należy go przymierzyć. Aby to uczynić, warto wybrać się właśnie do profesjonalnego sklepu.

W dużych i średnich miastach możemy odwiedzić jeden ze sklepów stacjonarnych należących do znanych sieci oferujących często zegarki i biżuterię, lub też jeden ze sklepów indywidualnych, nie należących do żadnej korporacji. Coraz częściej powstają też w dużych miastach butiki monobrandowe, prezentujące produkty wyłącznie jednej marki, ale jest ich nadal relatywnie mało. W mniejszych miejscowościach funkcjonują natomiast często wyłącznie sklepy indywidualne, a także zakłady zegarmistrzowskie oferujące nie tylko usługi, ale również szerszy lub węższy wachlarz zegarków.

Na „zegarkowej mapie” miejsc w Polsce, w których można nabyć zegarek, pojawił się w czerwcu 2020 roku nowy, warty uwagi punkt. To wspomniany już salon, showroom oraz serwis zegarmistrzowski we Wrocławiu. Miejsce to nazywa się CHRONO, a zlokalizowane jest w górującym nad miastem Wrocław budynku, którego trudno nie zauważyć – wieży Sky Tower.

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

W trakcie odwiedzin salonu oraz rozmów z właścicielem firmy, panem Vladimirem Kalensky, staraliśmy się zobaczyć i dowiedzieć, co dokładnie wyróżnia to miejsce pośród innych.

Będąc na parterze wieży Sky Tower, gdzie zlokalizowany jest salon i showroom, stojąc już przed wejściem do niego, widać od razu, że jest to miejsce w pełni dedykowane zegarkom. Wzrok przyciąga ciekawa ekspozycja, banery reklamowe oraz liczne gabloty eksponujące czasomierze. Stojąc przed wejściem widać też natychmiast, że przestrzeń dedykowana na nowy sklep i showroom jest naprawdę duża – do dyspozycji klientów i osób odwiedzających jest aż 250 m2 powierzchni!

Tak duże, przestronne pomieszczenie zachęca do wejścia do środka.

Mimo, iż jesteśmy otoczeni z każdej strony meblami i gablotami eksponującymi zegarki różnych marek, wspomniana przestrzeń powoduje, iż będąc w środku czujemy się bardzo swobodnie. Nienachalna obsługa od razu zauważa wchodzących gości i oferuje swoją pomoc.

Jak się dowiedzieliśmy, ideą, która stała za powstaniem tego miejsca, była chęć stworzenia przestrzeni w pełni dedykowanej zegarkom, oraz osobom, które się nimi interesują. Nie chodziło o stworzenie „standardowego” sklepu zegarkowego. Showroom CHRONO to miejsce bardziej wszechstronne, w którym odwiedzający mogą w przyjaznej atmosferze, bez pośpiechu, zapoznać się z ofertą zegarków różnych marek, dowiedzieć się czegoś więcej o każdym z modeli i przymierzać wybrane zegarki.

W showroomie, poza klasycznymi, szklanymi ladami eksponującymi zegarki oraz kasą, znajduje się także miejsce przeznaczone dla odwiedzających, gdzie przy dużym, drewnianym i dobrze oświetlonym stole można usiąść, by z przyjemnością, nieśpiesznie, oddać się oglądaniu zegarków. To jeden z kluczowym elementów wyróżniających wrocławski showroom zegarkowy.

Dlatego właśnie na wstępie pisałem o „slow watchmaking”.

Tu mamy szansę nieco zwolnić.

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Do tego dochodzi wspomniana już, przyjacielska atmosfera, oraz profesjonalna obsługa, która w zamyśle twórców ma stanowić drugi, bardzo istotny czynnik wyróżniający showroom.

Na co jeszcze możemy liczyć odwiedzając CHRONO?

Na bardzo zróżnicowaną i szeroką ofertę dostępnych tam zegarków.

Czytając powyższe, być może można odnieść wrażenie, że niedawno otwarty salon we Wrocławiu przeznaczone jest głównie dla „doświadczonych” zegarkomaniaków, osób mających już dobrze sprecyzowane zegarkowe gusta i posiadających wiedzę zegarmistrzowską. Nic bardziej mylnego.

Salon CHRONO to przestrzeń, w której ma się czuć dobrze i swobodnie każdy zainteresowany światem zegarmistrzostwa oraz zegarkami – zarówno tymi w cenie kilkuset złotych, jak również modelami za 400 000 złotych. Taka dokładnie jest bowiem rozpiętość cenowa modeli dostępnych w sklepie. Jednakże główny przedział cenowy prezentowanych tam zegarków mieści się w zakresie od 500 do 15 000 złotych. Zatem znajdzie tu „coś” dla siebie zarówno osoba wkraczająca dopiero w świat zegarków, jak również znacznie bardziej doświadczony, wymagający użytkownik.

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

W showroomie zobaczyć i przymierzyć można zarówno zegarki marek określanych jako modowe, przykładowo firm takich jak Fossil, DKNY czy Michael Kors, jak również marek typowo zegarmistrzowskich, jak: Alpina, Atlantic, Balticus, Candino, Casio, Certina, Festina, Frederique Constant, G-SHOCK, Glycine, Oris czy też Seiko.

Marek prezentowanych w salonie jest oczywiście znacznie więcej, niż te wymienione, a wśród nich jest także tworząca luksusowe zegarki marka Perrelet. Jej czasomierze są również dostępne w showroomie.

Showroom w zakresie oferty zegarkowej wyróżnia także możliwość obejrzenia na żywo i dostępność modeli zegarków tak zwanych „butikowych”. Mowa o limitowanych edycjach zegarków, które często prezentowane są wyłącznie w butikach danej marki, przez co powszechnie niedostępne.

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Przykładem takiego zegarka może być model Holstein Edition 2020 marki ORIS z limitowanej edycji 250 sztuk, którego jedyny egzemplarz w Polsce można zobaczyć (i oczywiście także nabyć) właśnie we wrocławskim salonie. Showroom ma w planach rozwijać także ten wyróżniający go segment oferty, pozyskując z czasem do prezentacji coraz więcej wyjątkowych modeli zegarków.

Co warte podkreślenia, w salonie zobaczyć możemy także zegarki polskich marek Balticus i Vratislavia Conceptum. Kilka modeli rodzimych producentów jest efektownie wyeksponowanych w centralnej części salonu, a - co istotne – można je zobaczyć na żywo, przymierzyć i nieśpiesznie podziwiać.

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Ciekawostkę, wartą nadmienienia, stanowi jeszcze jedno, dotychczas niespotykane w sklepach zegarkowych rozwiązanie. W showroomie możemy skorzystać ze sprawdzonego i praktykowanego systemu „samoobsługi”. Polega on na tym, że dla odwiedzających dostępne są dwa specjalnie w tym celu przygotowane stanowiska z dużymi, dotykowymi ekranami, na których można przeglądać i wybierać zegarki pośród wszystkich modeli dostępnych w CHRONO (ponad 30 000 modeli).

Mimo bardzo dużej powierzchni showroomu, oczywistym jest, że wyeksponowana jest tylko część pełnej oferty salonu. Pozostałą część dostępnych w sklepie zegarków możemy na spokojnie, bez pośpiechu, przejrzeć w bazie, do której dostęp umożliwiają wspomniane ekrany dotykowe.

Celem takiego rozwiązania jest oczywiście umożliwienie odwiedzającym dostępu do pełnej gamy asortymentu, a po wyborze konkretnych modeli, obsługa przyniesie wskazane zegarki by zaprezentować je na żywo. Pomysłowe, praktyczne i wygodne rozwiązanie.

CHRONO – „pełny wymiar czasu”

Hasłem przewodnim CHRONO jest slogan: „pełny wymiar czasu”.

Hasło to jest w pełni zasadne, bo dobrze oddaje filozofię działania tej firmy. Pod szyldem CHRONO znajduje się bowiem nie tylko opisany powyżej salon i showroom, ale także profesjonalny serwis zegarmistrzowski. Serwis również mieści się w wieżowcu Sky Tower, piętro wyżej niż sklep.

Wspomniany slogan ma sugerować, że łącząc showroom i salon oraz serwis otrzymujemy kompleksową „ofertę” dla miłośników zegarków – wszystko w jednym miejscu. Pełny wymiar czasu.

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Salon wraz z serwisem to łącznie około 400m2 powierzchni poświęconej wyłącznie zegarkom, zegarmistrzostwu, dla miłośników zegarków. Tak więc we Wrocławiu można w jednym miejscu, w miłej atmosferze dokonać wyboru i zakupu zegarka, a w przyszłości w razie potrzeby, także jego serwisu.

Usługi serwisu są oczywiście ogólnodostępne, można z niego korzystać nie będąc klientem salonu. Serwis powstał już wcześniej, funkcjonuje z powodzenie od jakiegoś czasu. Co istotne, jest to serwis profesjonalny – pracują w nim wykwalifikowani zegarmistrzowie, którzy do swojej dyspozycji mają nie tylko specjalnie przygotowaną w tym celu pracownię (którą można oglądać stojąc w serwisie), ale również niezbędne, często bardzo kosztowe specjalistyczne urządzenia.

Do serwisu CHRONO można oddać zarówno zegarki mechaniczne jak i kwarcowe. W przypadku tych drugich, jeśli zegarek kwarcowy został zakupiony w salonie piętro niżej (lub innym sklepie CHRONO), wówczas jego właściciel otrzymuje dożywotnią gwarancję na coroczną, bezpłatną wymianę baterii.

Mała rzecz, a cieszy.

Tak właśnie buduje się dobre, długofalowe relacje z klientami.

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Jest jeszcze jeden element o którym nie wspomniałem wcześniej, a jest zdecydowanie istotny, by potwierdzić, że hasło „pełny wymiar czasu” nie stanowi jedynie nośnego sloganu reklamowego.

Oprócz salonu, showroomu i serwisu zegarkowego, w ofercie CHRONO znajdują się także rotomaty.

Z tym asortymentem wiąże się zabawna anegdotka, którą usłyszeliśmy podczas naszej wizyty. Otóż zdarzyło się, i to ponoć nie jednokrotnie, że odwiedzający salon goście przyglądając się eleganckim i efektownym „czarnym pudełkom” wyeksponowanym na jednym z regałów, byli bardzo zainteresowani parametrami i cenami tych pięknych… głośników.

Fakt, nie mając wcześniej do czynienia z rotomatami, szczególnie wyższej klasy, do których z pewnością należą urządzenia marek Paul Design, Chronovision i Buben&Zorweg, można w pierwszej chwili odnieść wrażenie, że mamy do czynienia ze sprzętem audio.

Rotomaty są bowiem jedno i wielostanowiskowe, duże i małe, w kolorze czarnym i brązowym, a ich obudowy często lakierowane. Patrząc pobieżnie jedynie na kształt i kolorystykę, można się pomylić, jednakże zaświadczamy – są to godne uwagi, wysokiej klasy rotomaty.

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Rotomaty, czyli urządzenia służące do utrzymania zegarków mechanicznych z automatycznym naciągiem „w ruchu”, to akcesoria zegarkowe, których zakup powinien rozważyć każdy, kto posiada więcej niż dwa zegarki tego typu. Szczególnie, kiedy zegarki te nie są noszone regularnie, lub nie są użytkowane przez długi czas w ogóle. Rolą rotomatu jest stałe naciąganie sprężyny napędowej poprzez obracanie zegarka umieszczonego w rotomacie, a co za tym idzie, obroty jego wahnika.

W trakcie rozmów z zegarmistrzem w serwisie, często właśnie jako jedną z regularnie występujących „przypadłości” nowych zegarków, które do niego trafiają, jest problem z nie trzymaniem należytej rezerwy chodu. Taka sytuacja to efekt zbyt małej aktywności użytkownika zegarka w trakcie całego dnia (czyli wykonywania zbyt małej liczby ruchów ręką z zegarkiem na nadgarstku). Często bowiem zakładamy zegarek rano, wybierając się do pracy wykonujemy w mniejszym lub większym stopniu jakąś aktywność, ale już w pracy (szczególnie biurowej), nasze dłonie większość czasu spoczywają w bezruchu. Po powrocie z pracy lub pod wieczór zegarek często odkładamy na noc.

Niestety, okres kiedy wykonywaliśmy ruchy ręką, które umożliwiają obroty wahnika i nakręcanie sprężyny, często jest zbyt krótki by sprężyna została naciągnięta w pełni, aby mechanizm osiągnął pełną rezerwę chodu. Jeśli taka formuła użytkowania trwa miesiącami, a nawet latami, to jest wielce prawdopodobne, że z biegiem czasu dany egzemplarz zegarka nie będzie oferował ustalonej w specyfikacji, maksymalnej rezerwy chodu, nawet po pełnym naciągnięciu sprężyny napędowej.

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Odwiedzamy: CHRONO Showroom – „pełny wymiar czasu” (relacja, zdjęcia)

Prostym, i zarazem wygodnym rozwiązaniem tego potencjalnego problemu jest właśnie rotomat. Dostępność i możliwość obejrzenia w showroomie na żywo różnych modeli rotomatów stanowi idealne dopełnienie całej oferty produktów i usług firmy CHRONO.

W końcu, to „pełny wymiar czasu”.

Zakup zegarka – niezależnie od jego ceny, i niezależnie czy jest to pierwszy czy też sto pierwszy egzemplarz – to zawsze ważne wydarzenie, dużo pozytywnych emocji. Przynajmniej tak właśnie powinno być. Atmosfera, obsługa, wystrój oraz to, co możemy zobaczyć i doświadczyć odwiedzając showroom we Wrocławiu w pełni sprzyjają celebracji wyboru i zakupu zegarka.

Bez pośpiechu. Na luzie.

Dlatego ja dodałbym jeszcze od siebie: „nieśpieszny, pełny wymiar czasu”

Dziękujemy firmie CHRONO za miłe przyjęcie członków redakcji Zegarki i Pasja w salonie, showroomie oraz centrum serwisowym, a także za prezentację tych miejsc i umożliwienie wykonania zdjęć.


Tagi:

Certina - Premium

REKLAMA

Magazyn ZIP - Wszystkie wydania

MAGAZYN Zegarki i Pasja - Wszystkie wydania

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

Janeba Oris 420

REKLAMA

Epos 420

REKLAMA

Greenlogic 420

REKLAMA

Montblanc 420

REKLAMA

Atlantic 420

REKLAMA

Frederique Constant 420

REKLAMA

Sector 420

REKLAMA

Zegarki U-BOAT ponownie w Polsce!
Zegarki U-BOAT ponownie w Polsce!
14.08.2020
POLPORA – premiera nowości zegarkow...
POLPORA – premiera nowości zegarkow...
25.09.2020

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Alpina
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Błonie
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki G-SHOCK
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Luminox
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki Michel Herbelin
Zegarki marki Montblanc
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Orient Star
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Perrelet
Zegarki marki Polpora
Zegarki marki Prim
Zegarki marki Rado
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Vostok Europe
Zegarki marki Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco