• Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Alpina
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Perrelet
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Rado
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Luminox
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Prim
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Montblanc
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Orient

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1


Rozważając zakup zegarka każdy z nabywców staje dziś przed sporym dylematem, gdyż oferta dostępnych na rynku modeli producentów zegarków z różnych przedziałów cenowych jest naprawdę bardzo duża i stale się poszerza. Podejmując decyzję zakupową, zwykle w pierwszej kolejności musimy kierować się naszymi możliwościami finansowymi, co automatycznie zawęża zbiór marek oraz modeli, które możemy brać pod uwagę. Nie bez znaczenia są oczywiście także takie czynniki jak: wygląd zegarka, jego parametry techniczne, funkcje, przewidywane okoliczności użytkowania, oraz – last but not least - postrzeganie marki.

W procesie podejmowania decyzji waga wymienionych wyżej czynników może być dla każdego użytkownika zegarka inna, a kolejność zupełnie odwrotna niż podana. Jest jednak niemal pewne, że każdy potencjalny nabywca zwraca uwagę na wspomniane postrzeganie danej marki. Na jej pozycję składają się: rozpoznawalność, powszechnie znane opinie o niej, prestiż itd. Pozytywne postrzeganie marki jest efektem pracy producentów, którzy często budowali zaufanie i kreowali swój wizerunek, czy to przez dziesiątki, czy nawet setki lat. Co jest szczególnie trudne, dobrą pozycję muszą znacznie szybciej kreować także marki które dołączyły do branży znacznie później. Dla tego rodzaju marek znalezienie sposobu, by zaistnieć w świadomości miłośników zegarków i zdobycie ich serc stanowi niezwykłe wyzwanie.

Wiele z takich młodych firm, dzięki odpowiednim środkom zainwestowanym w rozwój, oraz poprzez skuteczne działania marketingowe potrafiło osiągnąć doskonałą rozpoznawalność i silną pozycję na rynku w relatywnie krótkim okresie czasu.

Z punktu widzenia nas, potencjalnych nabywców, rosnąca liczba producentów zegarków i coraz większy wybór dostępnych modeli powinien być wyłącznie korzystny – konkurencja w każdej z branż z reguły wymusza walkę o klienta. Jednakże, jeśli dana marka zbudowała swoją pozycję wyłącznie dzięki skutecznemu marketingowi, a za tymi działaniami nie stoi żadne zaplecze techniczne, wiedza zegarmistrzowska oraz profesjonalny zespół pracowników, to możemy kupić produkt, który finalnie może odbiegać od naszych oczekiwań. Co więcej, może on zwyczajnie okazać się niewarty swojej ceny.

Zatem w jaki sposób miłośnicy zegarków mogą ocenić, czy dana marka jest godna zaufania, a jej wyroby gwarantują obiecany poziom wykonania?

Otóż by nabrać pewności, że dany producent buduje swoją pozycję w oparciu o autentyczne wartości, jednym z kryteriów oceny może być zademonstrowanie sposobu działania, czyli marka nie boi się pokazać jak funkcjonuje i wygląda „od środka”. Tak właśnie postąpiła szwajcarska marka Emile Chouriet, której siedzibę dzięki zaproszeniu otrzymanemu od przedstawiciela tej marki w Polsce, firmy Chrono-online z Krakowa, mieliśmy przyjemność odwiedzić.

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

Zobaczenie i poznanie sposobu działania danego producenta zegarków „od  kuchni” to dla każdego miłośnika zegarków emocjonujące, niepowtarzalne przeżycie. Dotychczas mieliśmy przyjemność poznania działalności firm zegarkowych ze Szwajcarii, Niemiec, a nawet z Litwy, czy Japonii. Każdy z poznanych producentów ma inną historię, prezentuje nieco odmienną filozofię działania oraz dysponuje innym zapleczem technicznym, finansowym, "know-how" i zasobów ludzkich.

Emile Chouriet to już kolejna szwajcarska marka zegarkowa, którą mieliśmy okazję odwiedzić na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy. Firma ta powstała ponad dwadzieścia lat temu, a jej twórcą jest Pan Jean Depéry.

Założyciel wytwórni zegarków pochodzi z genewskiej rodziny pracującej w branży zegarmistrzowskiej od XVII wieku. Jean Depéry skończył studia w dziedzinie mikroinżynierii i z sukcesami pracował przy projektowaniu i produkcji elementów zegarków. W roku 1998 postanowił zrobić kolejny, odważny krok w swojej zawodowej karierze - zaczął tworzyć własne czasomierze.

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

Nasi Czytelnicy zauważyli już pewnie, że nazwa opisywanej tutaj marki nie jest tożsama z imieniem i nazwiskiem jej założyciela, co w zegarkowej branży może być pewnym zaskoczeniem.

Jak zatem powstała nazwa marki?

Otóż Pan Depéry nazwał swoją firmę imieniem i nazwiskiem utalentowanego zegarmistrza działającego w XVII wieku - Emila Chouriet, dla którego jego przodek - François Dagobert Depéry wytwarzał komponenty do zegarków. Nazwa jest swego rodzaju hołdem Jeana Depéry'ego dla współpracy między jego przodkiem a mistrzem zegarmistrzostwa. Ma ona podkreślać nieprzemijającą wartość wynikającą z łączenia talentu i wiedzy w dziedzinie pomiaru czasu.

Firma stworzona przez Pana Depéry nazywa się dokładnie Montres Chouriet SA Watch Manufactory, natomiast sama marka nosi znaną nam już nazwę Emile Chouriet. Zarówno siedziba firmy, jak również jej zakłady produkcyjne znajdują się w Genewie. To właśnie tu, w genewskiej dzielnicy Meyrin, są projektowane, składane ręcznie i testowane wszystkie zegarki oferowane przez goszczącą nas markę.

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

Montres Chouriet SA Watch Manufactory – Emile Chouriet

W niedużym budynku stojącym przy ulicy Chemin de l'Epinglier 5 w Genewie, który mieliśmy okazję podziwiać nie tylko od zewnątrz, mieści się wytwórnia zegarków Emile Chouriet. Aktualnie pracuje w nim 25 osób, które funkcjonują w ramach różnych działów firmy. Przedsiębiorstwo wyprodukowało w 2017 roku ponad 35 000 zegarków, a trend na ten rok jest wzrostowy, gdyż planowana produkcja ma osiągnąć poziom 40 000 sztuk.

Na całą pulę wytworzonych czasomierzy tylko 15% produkcji to modele kwarcowe (głównie wyroby damskie), a pozostała część to zegarki mechaniczne. ”Zegarki z duszą” - wyposażone w tradycyjne mechanizmy są chlubą tej niewielkiej marki z Genewy.

Pomimo dwudziestu lat działalności, czyli okresu relatywnie niedługiego, szczególnie jak na firmę pochodzącą ze Szwajcarii - kolebki zegarmistrzostwa, marka Emile Chouriet odznacza się nie tylko chęcią budowania wizerunku firmy godnej zaufania, ale także niewątpliwie marki z dużymi aspiracjami. Jej celem jest posiadanie oferty atrakcyjnych wyrobów w przystępnym przedziale cenowym, na różnym poziomie technicznego skomplikowania. Przeciętna cena zegarków Emile Chouriet wynosi 1 500 CHF, co przy obecnym kursie szwajcarskiej waluty wynosi nieco ponad 6 000 złotych.

Modele mechaniczne zaczynają się już od tysiąca franków szwajcarskich, a modele kwarcowe od 800 CHF. Choć firma wyraźnie skupia się na produkcji zegarków „Swiss Made” w dość przystępnym cenowo segmencie, to nie zapomina także o miłośnikach Haute Horlogerie.

W celu demonstracji swoich możliwości zegarmistrzowskich stworzyła przykładowo limitowany model Emile Chouriet Tourbillon.

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

Ten niewątpliwie piękny i imponujący zegarek wyposażony w komplikację konstrukcji mechanizmu w postaci Tourbillonu, powstał w liczbie zaledwie dziesięciu sztuk, a jego cena zakupu wynosi 89 000 CHF, czyli około 360 000 złotych. Jeden egzemplarz tego dokładnie modelu mieliśmy okazję zobaczyć na żywo.

Wszystkie wyprodukowane egzemplarze tego zegarka zostały już sprzedane.

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

Innym czasomierzem stworzonym także w limitowanej zaledwie do trzech egzemplarzy serii, który ma równie wyraźnie pokazać aspiracje i możliwości techniczne marki Emile Chouriet, jest model Minute Repeater.

Zegarek został wyposażony w kopertę wykonaną z żółtego złota, w której osadzono przepięknie, ręcznie dekorowany mechanizm pochodzący z 1930 roku z funkcją repetycji. Dodatkowo tarcza tego modelu została wykonana przez wybitnego emaliera, Pana Jean-Pierre Hagmanna, który naniósł na nią ręcznie rysunek przedstawiający Francois Jeana Depéry'ego, przodka Pana Jeana Depéry'ego, założyciela marki Emile Chouriet.

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

Tego typu modele to jednak wyjątek w ofercie szwajcarskiego producenta, przeważająca część zegarków dostępnych w ramach 8 kolekcji (ponad 200 modeli), to modele bardzo klasyczne, wyposażone w powszechnie stosowane i poszukiwane komplikacje konstrukcji, takie jak wskazanie faz Księżyca, stoper czy kalendarz.

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

W ramach wizyty w siedzibie marki Emile Chouriet mieliśmy okazję zobaczyć wiele aktualne dostępnych oraz nowych modeli zegarków, które zaprezentuję w drugiej części naszej relacji. Wpierw chcemy przedstawić poszczególne działy firmy, które przy okazji wizyty mieliśmy okazję zobaczyć i poznać dokładniej.

Dział marketingu i reklamy oraz kreowania produktów

Pierwszym z działów przedsiębiorstwa, który został nam zaprezentowany okazał się działem kreowania produktów. Miejsce, w którym zespół pod przewodnictwem córek Pana Depéry – Marion oraz Sophie – pracuje nad kreowaniem nowych modeli marki Emile Chouriet, oraz ocenia przekazane do realizacji i wykonane już projekty.

W tym dziale dobierane są wszystkie detale nowych zegarków, w tym także ich kolorystyka, odcienie i kształt tarcz, indeksów, wskazówek, kopert… Także w tym dziale, w łączności z nowymi pomysłami produkcyjnymi planowane są wszelkie działania reklamowe i marketingowe.

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

W 2012 roku, kiedy została otwarta nowa fabryka marki Emile Chouriet w Meyrin, czyli właśnie ta, którą mieliśmy okazję zwiedzać, firma wzmocniła swój zespół pracowników o nowych, utalentowanych rzemieślników oraz profesjonalistów z różnych dziedzin. Do pracy w firmie dołączyły także wspomniane już córki założyciela, Marion i Sophie, które zajęły odpowiednio stanowiska Kierownika ds. Marketingu i Dyrektora Artystycznego, wnosząc powiew świeżego powietrza do ówczesnego sposobu działalności marki.

Od tamtego momentu wizerunek skrzydeł, czyli charakterystyczny kształt stanowiący DNA projektów firmy Emile Chouriet, który widoczny jest w profilu kopert wielu zegarków i umieszczony jest w logo marki, ewoluował w kierunku kształtów przypominających fale, skrzydła motyli, płatki kwiatów lub promienie słoneczne. Widać to szczególnie w projektach modeli damskich.

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

Tak duża uwaga poświęcana projektowaniu i przygotowaniu modeli dla kobiet nie dziwi, jeśli poznamy procentowy stosunek sprzedawanych przez tę markę modeli damskich do męskich – otóż wynosi on dokładnie po 50%. Z reguły w popularnych firmach produkujących zegarki stosunek ten wynosi 30% : 70% wskazując na sporą przewagę  zegarków męskich.

Jak już wspomniałem, marka oferuje obecnie ponad 200 modeli zegarków w ramach ośmiu kolekcji. Zdecydowaną większość (85%) stanowią wyroby mechaniczne, co powinno zostać docenione przez miłośników tradycyjnego zegarmistrzostwa. Będąc w dziale marketingu i reklamy mieliśmy okazję zobaczyć jeden z nowo zaprojektowanych i wykonanych modeli, który nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży. Zrobił na nas naprawdę duże wrażenie.

Zegarek z piękną tarczą w kolorze niebieskim, która to tarcza miała jaśniejszy kolor w centralnej części, a wraz z oddalaniem się od jej środka jasnobłękitny kolor przechodził w granat.

Ten nowy model, który będzie dostępny w roku 2019, wyposażono w funkcję stopera oraz wskazanie rezerwy chodu umieszczone na tle wizerunku koła sterowego łodzi.

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

Zarówno błękitny kolor tarczy, jak i wspomniany wizerunek koła sterowego znanego nam z łodzi żaglowych, użyto jako tło dla wskaźnika rezerwy chodu. Ten element to oczywiście nawiązanie do miejsca pochodzenia marki, czyli miasta Genewa. Stolica Szwajcarii otoczona jest górami, a w jej centrum leży piękne jezioro. To właśnie kolor wody Jeziora Lemańskiego, a także setki łodzi, które na nim pływają i cumują stanowiły inspirację dla stworzenia opisywanego zegarka.

Warto także zwrócić uwagę na wizualną transformację nazwy marki widocznej na tarczy – w nowym modelu zastosowano inną - bardziej nowoczesną czcionkę.

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

Kończąc opis wizyty w tym dziale firmy, warto wspomnieć jeszcze, iż marka Emile Chouriet od lat jest bardzo popularna w Azji, gdzie posiada aktualnie już 380 punktów sprzedaży. Firma konsekwentnie buduje swoją pozycję także na charakteryzującym się dużą konkurencją rynku europejskim, czego efektem jest już niemal 20 funkcjonujących tutaj sklepów.

Celem tego szwajcarskiego producenta na kolejne lata jest stałe zwiększanie liczby miejsc oferujących zegarki marki na całym świecie.

Wizyta w Emile Chouriet Geneve: poznajemy historię i siedzibę marki. Część 1

Opuszczając dział kreacji, reklamy i marketingu przemieściliśmy się do innej części budynku firmy, gdzie mieszczą się kolejne bardzo ważne działy marki związane z badaniami, rozwojem, projektowaniem, montażem i testowaniem zegarków.

Koniec części pierwszej.


Część druga relacji tu: Wizyta w Emile Chouriet Geneve: zakłady produkcyjne marki i zegarki. Część 2

W części drugiej przedstawiamy:
Dział projektowania i konstruowania zegarków
Zakład składania zegarków i montażu mechanizmu „in-house”
Dział kontroli jakości zegarków oraz serwis
Zegarki marki Emile Chouriet

Wszelkie nowości, recenzje zegarków oraz informacje dotyczące Emile Chouriet znajdują się zawsze na indywidualnej podstronie marki tu - EMILE CHOURIET.

Maciej Kopyto


Tagi:

Certina - Premium

REKLAMA

Magazyn ZIP - Wszystkie wydania

MAGAZYN Zegarki i Pasja - Wszystkie wydania

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

Janeba Oris 420

REKLAMA

Frederique Constant 420

REKLAMA

Greenlogic 420

REKLAMA

Montblanc 420

REKLAMA

Epos 420

REKLAMA

Atlantic 420

REKLAMA

Sector 420

REKLAMA

Prezentacja najnowszej kolekcji zeg...
Prezentacja najnowszej kolekcji zeg...
22.11.2018
Marka Victorinox świętuje 25 lat ob...
Marka Victorinox świętuje 25 lat ob...
02.12.2018

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Alpina
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Błonie
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki G-SHOCK
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Luminox
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki Michel Herbelin
Zegarki marki Montblanc
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Orient Star
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Perrelet
Zegarki marki Polpora
Zegarki marki Prim
Zegarki marki Rado
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Vostok Europe
Zegarki marki Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco