Każda marka zegarkowa może mieć „przypiętą” do siebie jakąś łatkę. Łatkę, która nieraz bywa niezasłużona, niechciana, ale często bywa też specjalnie tworzona i przez lata wypracowywana. Na takie poniekąd zaszufladkowanie i konkretne skojarzenia pracują sztaby ludzi. Sportowa łatka przypięta jest firmie TAG Heuer, którą wielu z nas kojarzy jako producenta wysokiej jakości zegarków o sportowym charakterze. To wizerunek promowany i podtrzymywany udziałem w wielu przedsięwzięciach sportowych, czy organizacją prasowych i towarzyskich spotkań.
TAG Heuer jest partnerem wyścigów formula E – w których biorą udział elektryczne bolidy. Partneruje również teamom wyścigowym czy konkretnym wyścigom, jak wyścigi samochodów turystycznych czy Pikes Peak. TAG Heuer jest także chronometrażystą ligowej piłki nożnej w Niemczech.
Wśród ambasadorów marki są baseballiści, hokeiści, futboliści, surferzy, reprezentanci sportów ekstremalnych, ale i celebryci kojarzeni z akcją, dynamiką. W kolekcji Heritage wraz z TAG Heuer występują tak potężne postacie i nazwiska jak Muhammad Ali, Juan-Manuel Fangio, Ayrton Senna czy Steve McQueen. Wizerunek nowoczesnej marki, dla ludzi aktywnych, może nawet buntowników jest budowany i pielęgnowany w przemyślany sposób.
Ważne są także działania z zakresu chronometrażu zawodów sportowych. Tag Heuer został właśnie drugi rok z rzędu partnerem kolarskiego wyścigu Giro d’Italia i jest jego chronometrażystą. Partnerstwo z Giro d’Italia 2018 jest oczywiście okazją do zaprojektowania i zaproponowania zegarka, który będzie promował tę współpracę.
Trzeba przyznać, że w tym wypadku decyzja podjęta przez zegarkowego producenta była co najmniej odważna, ponieważ zegarkiem wybranym do tego zadania został Tag Heuer Connected Modular 45 w wersji z mocno różowymi akcentami.
Akcenty są wyraziste, a sam zegarek to przecież smartwatch, zegarek inteligentny – będący w ofercie TAG Heuer jako jednej z nielicznych spośród tradycyjnych firm zegarmistrzowskich, które zdecydowały się nad tym zadaniem i niewątpliwie swego rodzaju problemem pochylić.
Różowy kolor to oczywiście nie kaprys czy chęć zrobienia wrażenia, a decyzja podjęta w celu zaakcentowania różowej koszulki, która w tym wyścigu jest atrybutem jego lidera - kolarza prowadzącego w klasyfikacji generalnej. Kolor ten wziął się stąd, iż sponsorem i organizatorem wyścigu jest La Gazzetta dello Sport, a była ona drukowana właśnie na papierze koloru różowego.
Jak już wspomniano TAG Heuer był już zaangażowany w Giro w ubiegłorocznej jubileuszowej edycji, kiedy mieliśmy 100 lecie tego kolarskiego klasyka. Tegoroczne partnerstwo tylko potwierdza chęć marki do wspierania kolarstwa.
Na spotkaniu premierowym zegarka TAG Heuer Connected Modular 45 Giro d’Italia 2018, wszyscy zgromadzeni goście chętnie pozowali do zdjęć z zegarkiem na ręku. Wśród nich byli między innymi prezentowani na zdjęciach: Ivan Basso – włoski kolarz, dwukrotny zwycięzca Giro, Roberto Beccari – manager firmy TAG Heuer we Włoszech, czy Urbano Cairo – działacz sportowy, prezes klubu Torino FC.
W swoim czasie Prezes firmy TAG Heuer Jean-Claude Biver stwierdził: „Jazda na rowerze to uniwersalny, międzynarodowy sport, którego popularność jest niezależna od wieku, mam wielkie plany związane z naszym zaangażowaniem w ten stale rozwijający się sport, który daje nam unikalną platformę marketingową z fantastyczną widocznością na całym świecie”.
Słowa te potwierdzają znaną przecież prawdę – działania tego rodzaju są korzystne dla wszystkich stron, pozwalają na symbiozę i osiąganie sukcesów, realizując jednocześnie szczytne cele – a takim niewątpliwie jest promowanie kolarstwa i ogólne sportu.
Podobnie jak w roku 2017, tak samo w 2018 logo TAG Heuer i sprzęt mierzący czas będą zdobić łuki początkowe i końcowe - na starcie i mecie etapów, a także punkty w których przeprowadzane są okresowe kontrole czasu.
Wracając do zegarka, TAG Heuer Connected Modular 45 Giro d’Italia 2018 - jest on limitowany do zaledwie 101 sztuk co jest odniesieniem do 101. edycji wyścigu. Jubileuszowy zegarek zostanie sprzedany w specjalnym pudełku prezentacyjnym, które zawiera dodatkowy czarny pasek i koszulkę rowerową z logo TAG Heuer firmy Castelli. Podstawowy pasek tego zegarka ma ten sam kolor co legendarna różowa koszulka, symbol zwycięstwa i determinacji.
Tarcza z logo Giro jest dostępna w kolorze różowym lub antracytowym - do wyboru w menu zegarka.
Oczywiście czasomierz ma wszystkie podstawowe cechy modelu na którym bazuje. Pisaliśmy o nim na naszym portalu: https://zegarkiipasja.pl/artykul/15727-tag-heuer-connected-modular-45
Przypomnę tylko, że koncepcja zegarka to w dużej mierze pomysł samego szefa firmy, Jean-Claude Bivera, będący owocem współpracy z takimi tuzami technologii przyszłości jak Intel i Google.
Jego modułowa budowa umożliwia komponowanie wedle własnych upodobań wielu elementów zegarka. Także takich jak materiały służące do jego wykonania – stal, tytan, ceramika – co wolimy….
Co najciekawsze – możemy wymienić całe „serce” zegarka.
Moduł smart zamienić można na mechaniczne wnętrze w postaci mechanizmu Caliber 5, lub nawet na mechanizm z tourbillonem i komplikacją konstrukcji w postaci stopera czyli Heuer 02-T.
Zegarek posiada kopertę o średnicy 45 mm. Wyposażony został w dotykowe, grubsze niż w standardowych modelach szkło szafirowe, które służy jak w innych tego typu urządzeniach do wyboru funkcji. Wszelkie informacje są wyświetlane na ekranie wykonanym w technologii Amoled, co zapewnia bardzo dobrą czytelność nawet w intensywnym naturalnym świetle.
Zapewniono także wodoszczelność na niezłym poziomie 5 atmosfer co pozwala bez obaw uprawiać różne sporty.
Na pewno kolarstwo, ale z pewną ostrożnością można także uprawiać narciarstwo, żeglarstwo czy nawet pływanie. Sportowe przeznaczenie wspierają dodatkowe funkcje jak łączność GPS, Bluetootch czy WiFi.
Za bezawaryjną pracę odpowiada wysokiej jakości elektronika, sterowana procesorem Intel Atom serii Z34xx, oparta na systemie operacyjnym Android Wear 2.0. Dane przechowywane są na wbudowanej pamięci 4 GB. Funkcja lokalizacji GPS działa bez konieczności połączenia z telefonem.
Możemy łączyć się z Internetem, czy dokonywać płatności poprzez funkcję NFC – czyli połączeń zbliżeniowych.
Co jest ważne i często podkreślane – zegarek jest zbudowany zgodnie z rygorami Swiss Made. Nawet płyta główna w dużej mierze powstaje w Szwajcarii. Jest to mocno akcentowane.
Cały montaż następuje w siedzibie TAG Heuer w La Chaux-de-Fonds. Zegarki klasyczne TAG Heuer są wysokiej jakości i oczywiście inteligentny zegarek tej marki ma wszystkie cechy analogowych „braci”, co jest zwykle trudne lub niemożliwe do osiągnięcia przez innych producentów tzw. smartwatchy. Uwaga ta dotyczy szczególnie jakości wykonania koperty.
Oczywiście poza różowym paskiem i dedykowanymi tarczami z cechami kolekcji limitowanej – to smartwatch o wszystkich możliwościach technicznych bazowego modelu TAG Heuer Connected Modular 45.
Zegarek TAG Heuer Connected Modular 45 Giro d’Italia 2018 zwróci na siebie uwagę nie tylko w trakcie trwania włoskiego święta kolarstwa, a trzeba przyznać, że producent w doskonały sposób tego wydarzenia spersonalizował swój wyrób.
Wszelkie nowości, recenzje zegarków oraz informacje dotyczące TAG Heuer znajdują się zawsze na indywidualnej podstronie marki tu - TAG Heuer.
Adrian Szewczyk
0 Komentarzy
Średnia 0.00