Założona we Florencji w 1860 roku jako warsztat, sklep, a następnie szkoła zegarmistrzowska, przez wiele dziesięcioleci marka Panerai zaopatrywała włoską marynarkę wojenną i jej wyspecjalizowany korpus nurkowy w precyzyjne instrumenty pomiarowe. Projekty opracowane wówczas przez Panerai, m.in. Luminor i Radiomir, przez wiele lat objęte były ustawą o tajemnicy wojskowej, a na rynek międzynarodowy trafiły dopiero po przejęciu marki przez Grupę Richemont w 1997 roku.
Dziś Panerai opracowuje i wytwarza swoje mechanizmy i zegarki w manufakturze w Neuchâtel. Te ostatnie – jak pisze o nich sama marka - stanowią płynne połączenie włoskiego stylu i historii designu ze szwajcarską wiedzą zegarmistrzowską. Obecnie zegarki Panerai sprzedawane są na całym świecie za pośrednictwem ekskluzywnej sieci dystrybutorów i butików Panerai.
Idąc z duchem czasu, firma Panerai zaoferowała właśnie nową usługę.
Cyfrowa tożsamość zegarka
Kontynuując swoje zaangażowanie w innowacje i podnoszącą jakość obsługi klientów, Panerai wprowadza cyfrowy paszport oparty na technologii Blockchain dla wszystkich swoich zegarków zakupionych od 3 października 2023 roku.
The Maison, jako jeden z pierwszych w branży zaoferuje ten cyfrowy certyfikat, a zaprezentowała tę inicjatywę podczas prestiżowego wydarzenia Watches and Wonders w Szanghaju.

Każdy paszport cyfrowy będzie zawierał indywidualne informacje o każdym zegarku, tworząc jego cyfrową tożsamość będącą dowodem autentyczności, nadawaną klientowi w momencie zakupu.
Zapis ten ułatwi także stworzenie bezpieczniejszego środowiska dla działalności rynku używanych zegarków, ponieważ będzie można go przenieść na kolejnego posiadacza. Ten cyfrowy paszport, opracowany z myślą o długowieczności produktów, został zaprojektowany tak, aby towarzyszyć zegarkom przez cały okres ich użytkowania, dokumentując historię każdego z nich.
Klienci skorzystają nie tylko z dowodu autentyczności, ale także z możliwości przechowywania przez blockchain kompleksowych informacji o danym egzemplarzu zegarka, w tym szczegółów technicznych i historii produktu. Wyznaczy to drogę do szeregu usług i korzyści o wartości dodanej, w tym łatwiejszych procesów odsprzedaży, co z kolei poprawi przejrzystość, zaufanie i wygodę w interakcji klienta z Maison.
Walka z podróbkami
Dla marki Panerai to posunięcie oznacza także ważny krok w walce ze zjawiskiem podrabiania zegarków, a także postęp w kierunku dokumentacji cyfrowej.

„Zaangażowani w poprawę jakości obsługi klienta, stale dostosowujemy się i wprowadzamy innowacje, aby dopasować się do zmieniających się czasów. Jesteśmy głęboko przekonani, że paszporty cyfrowe mogą zmienić sposób posiadania cennych aktywów, umożliwiając naszym klientom prześledzenie cyklu życia zegarków, potwierdzanie autentyczności i korzystanie z usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb każdego zegarka” – mówi Jean Marc Pontroué, dyrektor generalny Panerai.
Aby kontynuować industrializację paszportów cyfrowych, Panerai nawiązał współpracę z Arianee, wiodącym rozwiązaniem dla marek w zakresie paszportów cyfrowych opartych na technologii blockchain.
Założona w 2018 roku firma Arianee ma obecnie wiodącą rolę w zakresie paszportów cyfrowych dla marek. Arianee wspiera markę Panerai w jego podróży od marca 2022 roku, wprowadzając ekskluzywną i limitowaną kolekcję NFT dla Radiomir Eilean Experiences.
Gama produktów opracowanych przez Arianee – platforma do zarządzania paszportami cyfrowymi, rozwiązania portfelowe i gotowy do użycia pakiet narzędzi (Token Gating, sklep) – umożliwia markom pozyskiwanie, angażowanie i utrzymywanie klientów za pośrednictwem cyfrowych paszportów produktów i tokenów lojalnościowych wypełnionych unikalnymi funkcjami.
Arianee skupia główne marki, takie jak Richemont Group, L’Oréal Group, Breitling, Paris Fashion Week, Moncler i Lacoste, a także partnerów technologicznych, w tym POAP i The Sandbox, którzy współdziałają w swojej wizji budowy nowego Internetu własności
Na drodze do lepszej i bezpiecznej obsługi klienta
„Po wdrożeniu cyfrowych paszportów produktów do zegarków z limitowanych edycji dla Panerai's Experiences od początku 2022 roku, firma Arianee jest zachwycona możliwością wspierania Maison w tym wdrożeniu na tak dużą skalę, co stanowi ważny kamień milowy na drodze do lepszej i bezpiecznej obsługi klienta” – mówi Pierre -Nicolas Hurstel, dyrektor generalny i współzałożyciel Arianee.

Klienci mogą odebrać cyfrowy paszport do swojego zegarka bezpośrednio w butikach Panerai lub alternatywnie skanując kod QR karty gwarancyjnej za pomocą urządzenia mobilnego.
Po zarejestrowaniu użytkownicy mogą uzyskać dostęp do Pam.guard, platformy cyfrowej opracowanej dla użytku ustalonej społeczności klientów: tutaj będą mogli uzyskać dostęp do indywidualnych certyfikowanych informacji o swoim zegarku, sprawdzić historię zegarka, przenieść paszport na nowego posiadacza, aktywować korzystanie z przyszłych usług, a także uzyskać przedłużenie międzynarodowej gwarancji do ośmiu lat.
Co ważne - w przypadku podarowania zegarka, jego dziedziczenia lub odsprzedaży paszport cyfrowy może zostać przekazany następnemu posiadaczowi za pośrednictwem PAMGuard, punktu dostępu dla wszystkich właścicieli Panerai.
Redakcja Zegarki i Pasja
06:10 17.10.2023Wiadomości
Panerai oferuje cyfrowy paszport dla swoich zegarków. Innowacyjna usługa od 2023
Tagi:
REKLAMA
Alpina - kilka słów o marce
Marka Alpina jest siostrzaną dla dobrze znanej na rynku firmy Frederique Constant. Posiadając tych samych właścicieli – Alettę i Petera Stas, Alpina korzysta z wszelkich ...
NOMOS Glashütte – droga od mechanizmów zewnętrznych do wyłącznie „in-house”
Młode marki zegarmistrzowskie z ambicjami często przechodzą przez kilka etapów w zakresie wykorzystywanych przez nie mechanizmów stosowanych w produkowanych zegarkach. Ze ...
Wakacje, podróże i… zegarki – kilka porad dla każdego urlopowicza!
Naszych rodaków, podróżujących i wypoczywających, można już znaleźć w każdym zakątku świata. Wyraźnie widać, że w celach turystycznych i sportowych podróżujemy coraz częś ...
Hanhart Chronographs – poznaj tę niemiecką markę i jej zegarki (AuroChronos 2025)
Nie jest tajemnicą, że wszyscy zegarkomaniacy z niecierpliwością oczekiwali powrotu festiwalu, który w poprzednich latach cieszył się w Polsce dużą popularnością. Międzyn ...
Eberhard & Co. i morze, czyli “true and neverending love story”
Od ponad 135 lat marka Eberhard & Co. tworzy zegarki nie tylko odmierzające czas, ale opowiadające także historie – pełne pasji, precyzji i przywiązania do tradycji. Jedn ...
Omega Speedmaster Pilot. Sky is not the limit!
Firmy zwykle strzegą jak oka w głowie informacji dotyczących swoich nowych produktów, nie chcąc przedwcześnie ujawnić ich w obawie przed działaniami konkurencji. Nowe mod ...
Sygnalizacja dźwiękowa, czy wskazania czasu na tarczach? Oto jest pytanie!
Prawdopodobnie nigdy nie prowadzono rozważań o wyższości wskazań na zegarowych tarczach, w stosunku do sygnalizacji dźwiękowej posiadanej przez tego rodzaju urządzenia. W ...
Mudita Element NR. Inhale, Exhale, Repeat
Mudita określa siebie jako nietypową firmę technologiczną, bo – jak można przeczytać w materiałach prasowych - projektując swoje produkty stawia wolność i radość korzysta ...
Girard-Perregaux Laureato Fifty. Pół wieku legendy i detale, które to podkreślają
To co lubię w zegarkach to historie, jakie się za nimi kryją oraz detale, które zauważamy dopiero po dłuższym przyjrzeniu się. Jubileuszowy model Girard-Perregaux Laureat ...
Zegarek dostępny tylko kiedy pada śnieg. Mission to Earthphase - Moonshine Gold Cold Moon
Nowa odsłona kultowej już współpracy marek OMEGA X Swatch, model Mission to Earthphase - Moonshine Gold Cold Moon, to szczypta świątecznej magii na nadgarstku. Utrzymany ...
Vostok Europe Expedition RYSY. Limitowany zegarek inspirowany najwyższym szczytem Polski
Najwyższy polski szczyt górski to Rysy, które piętrzą się w Tatrach i mają 2 499 metrów nad poziomem morza. I na takie wyżyny postanowił wspiąć się Vostok Europe. Ta lite ...
Nadir Vespera. Jeden z najciekawszych debiutów na polskiej scenie microbrandów
Nadir Vespera to bezsprzecznie jeden z najciekawszych debiutów na polskiej scenie microbrandów ostatnich lat. Nie jest to jedynie kolejny zegarek w stylu vintage, to grun ...









greenlogic.eu