Założona we Florencji w 1860 roku jako warsztat, sklep, a następnie szkoła zegarmistrzowska, przez wiele dziesięcioleci marka Panerai zaopatrywała włoską marynarkę wojenną i jej wyspecjalizowany korpus nurkowy w precyzyjne instrumenty pomiarowe. Projekty opracowane wówczas przez Panerai, m.in. Luminor i Radiomir, przez wiele lat objęte były ustawą o tajemnicy wojskowej, a na rynek międzynarodowy trafiły dopiero po przejęciu marki przez Grupę Richemont w 1997 roku.
Dziś Panerai opracowuje i wytwarza swoje mechanizmy i zegarki w manufakturze w Neuchâtel. Te ostatnie – jak pisze o nich sama marka - stanowią płynne połączenie włoskiego stylu i historii designu ze szwajcarską wiedzą zegarmistrzowską. Obecnie zegarki Panerai sprzedawane są na całym świecie za pośrednictwem ekskluzywnej sieci dystrybutorów i butików Panerai.
Idąc z duchem czasu, firma Panerai zaoferowała właśnie nową usługę.
Cyfrowa tożsamość zegarka
Kontynuując swoje zaangażowanie w innowacje i podnoszącą jakość obsługi klientów, Panerai wprowadza cyfrowy paszport oparty na technologii Blockchain dla wszystkich swoich zegarków zakupionych od 3 października 2023 roku.
The Maison, jako jeden z pierwszych w branży zaoferuje ten cyfrowy certyfikat, a zaprezentowała tę inicjatywę podczas prestiżowego wydarzenia Watches and Wonders w Szanghaju.
Każdy paszport cyfrowy będzie zawierał indywidualne informacje o każdym zegarku, tworząc jego cyfrową tożsamość będącą dowodem autentyczności, nadawaną klientowi w momencie zakupu.
Zapis ten ułatwi także stworzenie bezpieczniejszego środowiska dla działalności rynku używanych zegarków, ponieważ będzie można go przenieść na kolejnego posiadacza. Ten cyfrowy paszport, opracowany z myślą o długowieczności produktów, został zaprojektowany tak, aby towarzyszyć zegarkom przez cały okres ich użytkowania, dokumentując historię każdego z nich.
Klienci skorzystają nie tylko z dowodu autentyczności, ale także z możliwości przechowywania przez blockchain kompleksowych informacji o danym egzemplarzu zegarka, w tym szczegółów technicznych i historii produktu. Wyznaczy to drogę do szeregu usług i korzyści o wartości dodanej, w tym łatwiejszych procesów odsprzedaży, co z kolei poprawi przejrzystość, zaufanie i wygodę w interakcji klienta z Maison.
Walka z podróbkami
Dla marki Panerai to posunięcie oznacza także ważny krok w walce ze zjawiskiem podrabiania zegarków, a także postęp w kierunku dokumentacji cyfrowej.
„Zaangażowani w poprawę jakości obsługi klienta, stale dostosowujemy się i wprowadzamy innowacje, aby dopasować się do zmieniających się czasów. Jesteśmy głęboko przekonani, że paszporty cyfrowe mogą zmienić sposób posiadania cennych aktywów, umożliwiając naszym klientom prześledzenie cyklu życia zegarków, potwierdzanie autentyczności i korzystanie z usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb każdego zegarka” – mówi Jean Marc Pontroué, dyrektor generalny Panerai.
Aby kontynuować industrializację paszportów cyfrowych, Panerai nawiązał współpracę z Arianee, wiodącym rozwiązaniem dla marek w zakresie paszportów cyfrowych opartych na technologii blockchain.
Założona w 2018 roku firma Arianee ma obecnie wiodącą rolę w zakresie paszportów cyfrowych dla marek. Arianee wspiera markę Panerai w jego podróży od marca 2022 roku, wprowadzając ekskluzywną i limitowaną kolekcję NFT dla Radiomir Eilean Experiences.
Gama produktów opracowanych przez Arianee – platforma do zarządzania paszportami cyfrowymi, rozwiązania portfelowe i gotowy do użycia pakiet narzędzi (Token Gating, sklep) – umożliwia markom pozyskiwanie, angażowanie i utrzymywanie klientów za pośrednictwem cyfrowych paszportów produktów i tokenów lojalnościowych wypełnionych unikalnymi funkcjami.
Arianee skupia główne marki, takie jak Richemont Group, L’Oréal Group, Breitling, Paris Fashion Week, Moncler i Lacoste, a także partnerów technologicznych, w tym POAP i The Sandbox, którzy współdziałają w swojej wizji budowy nowego Internetu własności
Na drodze do lepszej i bezpiecznej obsługi klienta
„Po wdrożeniu cyfrowych paszportów produktów do zegarków z limitowanych edycji dla Panerai's Experiences od początku 2022 roku, firma Arianee jest zachwycona możliwością wspierania Maison w tym wdrożeniu na tak dużą skalę, co stanowi ważny kamień milowy na drodze do lepszej i bezpiecznej obsługi klienta” – mówi Pierre -Nicolas Hurstel, dyrektor generalny i współzałożyciel Arianee.
Klienci mogą odebrać cyfrowy paszport do swojego zegarka bezpośrednio w butikach Panerai lub alternatywnie skanując kod QR karty gwarancyjnej za pomocą urządzenia mobilnego.
Po zarejestrowaniu użytkownicy mogą uzyskać dostęp do Pam.guard, platformy cyfrowej opracowanej dla użytku ustalonej społeczności klientów: tutaj będą mogli uzyskać dostęp do indywidualnych certyfikowanych informacji o swoim zegarku, sprawdzić historię zegarka, przenieść paszport na nowego posiadacza, aktywować korzystanie z przyszłych usług, a także uzyskać przedłużenie międzynarodowej gwarancji do ośmiu lat.
Co ważne - w przypadku podarowania zegarka, jego dziedziczenia lub odsprzedaży paszport cyfrowy może zostać przekazany następnemu posiadaczowi za pośrednictwem PAMGuard, punktu dostępu dla wszystkich właścicieli Panerai.
Redakcja Zegarki i Pasja
06:10 17.10.2023Wiadomości
Panerai oferuje cyfrowy paszport dla swoich zegarków. Innowacyjna usługa od 2023
Tagi:
Kamienie łożyskowe w zegarkach
Wprowadzając nasze „Kalendarium ewolucji mechanizmów”, nie byliśmy w stanie każdego z tematów przygotować w sposób na tyle obszerny, na ile pozwala ogólny stan zgromadzon ...
SIHH 2018: Carre des Horlogers, czyli niezależni producenci zegarków - fotorelacja
SIHH, czyli Salon International de la Haute Horlogerie w Genewie, odbywał się w tym roku w dniach od 15-go do 19-go stycznia 2018. Podczas pięciu dni trwania Salonu (z cz ...
Roamer zmiennym jest. Relacja z wizyty u szwajcarskiego producenta zegarków – firmy Roamer
W połowie września 2017 na zaproszenie polskiego przedstawiciela szwajcarskiego producenta zegarków Roamer – firmy PHU Jubiler, do Szwajcarii wybrała się grupa przedstawi ...
Zegarki z napisem “Korea made” na tarczy, czyli najciekawsze marki z Korei Południowej
W cyklu artykułów prezentowanych na portalu Zegarki i Pasja “odwiedziliśmy” do tej pory kilka krajów – m. in. Australię, Islandię i Norwegię, pokazując Wam spore grono ci ...
Omega Speedmaster Moonwatch z białą lakierowaną tarczą
Kiedy w listopadzie ubiegłego roku na evencie związanym z wystawą Planet Omega w Nowym Yorku pojawił się Daniel Craig z nieznanym, białym Speedmasterem na ręku, w świecie ...
A. Lange & Söhne Datograph Handwerkskunst Limited Edition. Sztuka rękodzieła
Manufaktura A. Lange & Söhne po raz kolejny zaprezentowała zegarek, jaki można określić mianem dzieła sztuki zegarmistrzowskiej. Ten limitowany do zaledwie 25 egzemplarzy ...
Turecki hitman. Olimpijczyk Yusuf Dikeç i jego zegarek
Turecki strzelec sportowy, Yusuf Dikeç, szturmem zdobył Internet po tym, jak wywalczył srebrny medal w strzelaniu z pistoletu pneumatycznego na 10m w mikście ze swoją par ...
Panerai Submersible Elux LAB-ID. Podświetlenie “Power Light” i 6 bębnów
Marka Panerai słynie z produkcji dużych zegarków w masywnych obudowach. Ich design jest doskonale rozpoznawalny, dzięki charakterystycznym detalom oraz opatentowanym, tec ...
Video recenzja: Rado Captain Cook High-Tech Ceramic Skeleton. Ceramika w kolorze Blue
Zapraszamy do obejrzenia video recenzji zegarka Captain Cook High-Tech Ceramic Skeleton marki Rado. Nasz redakcyjny kolega Adrian prezentował ten model niedawno w formie ...
Tissot PRX UFO Robot Grendizer. Pomost między światami i pokoleniami
Całkiem niedawno, bo raptem w listopadzie i grudniu 2024, prezentowaliśmy kilka nowych modeli z kolekcji PRX, czyli bestsellerowej serii zegarków wchodzącej w skład portf ...
Bovet Récital 28 Prowess 1. Wyjątkowy zegarek i podróż do korzeni pomiaru czasu
Manufaktura Bovet, czyli jeden z przedstawicieli zegarmistrzostwa wprost z najwyższej ligi, nie tak dawno pokazała światu kolejny wyjątkowy czasomierz. Na gali GPHG 2024 ...
Recenzja: Marloe Coniston Black Edition. Brytyjczyk o sportowym zacięciu
Marloe to marka zegarkowa, którą kojarzę już od jakiegoś czasu. Różne modele pojawiały się na zegarkowych grupach w mediach społecznościowych i nie ukrywam, przykuły moją ...
0 Komentarzy
Średnia 0.00