Założona we Florencji w 1860 roku jako warsztat, sklep, a następnie szkoła zegarmistrzowska, przez wiele dziesięcioleci marka Panerai zaopatrywała włoską marynarkę wojenną i jej wyspecjalizowany korpus nurkowy w precyzyjne instrumenty pomiarowe. Projekty opracowane wówczas przez Panerai, m.in. Luminor i Radiomir, przez wiele lat objęte były ustawą o tajemnicy wojskowej, a na rynek międzynarodowy trafiły dopiero po przejęciu marki przez Grupę Richemont w 1997 roku.
Dziś Panerai opracowuje i wytwarza swoje mechanizmy i zegarki w manufakturze w Neuchâtel. Te ostatnie – jak pisze o nich sama marka - stanowią płynne połączenie włoskiego stylu i historii designu ze szwajcarską wiedzą zegarmistrzowską. Obecnie zegarki Panerai sprzedawane są na całym świecie za pośrednictwem ekskluzywnej sieci dystrybutorów i butików Panerai.
Idąc z duchem czasu, firma Panerai zaoferowała właśnie nową usługę.
Cyfrowa tożsamość zegarka
Kontynuując swoje zaangażowanie w innowacje i podnoszącą jakość obsługi klientów, Panerai wprowadza cyfrowy paszport oparty na technologii Blockchain dla wszystkich swoich zegarków zakupionych od 3 października 2023 roku.
The Maison, jako jeden z pierwszych w branży zaoferuje ten cyfrowy certyfikat, a zaprezentowała tę inicjatywę podczas prestiżowego wydarzenia Watches and Wonders w Szanghaju.
Każdy paszport cyfrowy będzie zawierał indywidualne informacje o każdym zegarku, tworząc jego cyfrową tożsamość będącą dowodem autentyczności, nadawaną klientowi w momencie zakupu.
Zapis ten ułatwi także stworzenie bezpieczniejszego środowiska dla działalności rynku używanych zegarków, ponieważ będzie można go przenieść na kolejnego posiadacza. Ten cyfrowy paszport, opracowany z myślą o długowieczności produktów, został zaprojektowany tak, aby towarzyszyć zegarkom przez cały okres ich użytkowania, dokumentując historię każdego z nich.
Klienci skorzystają nie tylko z dowodu autentyczności, ale także z możliwości przechowywania przez blockchain kompleksowych informacji o danym egzemplarzu zegarka, w tym szczegółów technicznych i historii produktu. Wyznaczy to drogę do szeregu usług i korzyści o wartości dodanej, w tym łatwiejszych procesów odsprzedaży, co z kolei poprawi przejrzystość, zaufanie i wygodę w interakcji klienta z Maison.
Walka z podróbkami
Dla marki Panerai to posunięcie oznacza także ważny krok w walce ze zjawiskiem podrabiania zegarków, a także postęp w kierunku dokumentacji cyfrowej.
„Zaangażowani w poprawę jakości obsługi klienta, stale dostosowujemy się i wprowadzamy innowacje, aby dopasować się do zmieniających się czasów. Jesteśmy głęboko przekonani, że paszporty cyfrowe mogą zmienić sposób posiadania cennych aktywów, umożliwiając naszym klientom prześledzenie cyklu życia zegarków, potwierdzanie autentyczności i korzystanie z usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb każdego zegarka” – mówi Jean Marc Pontroué, dyrektor generalny Panerai.
Aby kontynuować industrializację paszportów cyfrowych, Panerai nawiązał współpracę z Arianee, wiodącym rozwiązaniem dla marek w zakresie paszportów cyfrowych opartych na technologii blockchain.
Założona w 2018 roku firma Arianee ma obecnie wiodącą rolę w zakresie paszportów cyfrowych dla marek. Arianee wspiera markę Panerai w jego podróży od marca 2022 roku, wprowadzając ekskluzywną i limitowaną kolekcję NFT dla Radiomir Eilean Experiences.
Gama produktów opracowanych przez Arianee – platforma do zarządzania paszportami cyfrowymi, rozwiązania portfelowe i gotowy do użycia pakiet narzędzi (Token Gating, sklep) – umożliwia markom pozyskiwanie, angażowanie i utrzymywanie klientów za pośrednictwem cyfrowych paszportów produktów i tokenów lojalnościowych wypełnionych unikalnymi funkcjami.
Arianee skupia główne marki, takie jak Richemont Group, L’Oréal Group, Breitling, Paris Fashion Week, Moncler i Lacoste, a także partnerów technologicznych, w tym POAP i The Sandbox, którzy współdziałają w swojej wizji budowy nowego Internetu własności
Na drodze do lepszej i bezpiecznej obsługi klienta
„Po wdrożeniu cyfrowych paszportów produktów do zegarków z limitowanych edycji dla Panerai's Experiences od początku 2022 roku, firma Arianee jest zachwycona możliwością wspierania Maison w tym wdrożeniu na tak dużą skalę, co stanowi ważny kamień milowy na drodze do lepszej i bezpiecznej obsługi klienta” – mówi Pierre -Nicolas Hurstel, dyrektor generalny i współzałożyciel Arianee.
Klienci mogą odebrać cyfrowy paszport do swojego zegarka bezpośrednio w butikach Panerai lub alternatywnie skanując kod QR karty gwarancyjnej za pomocą urządzenia mobilnego.
Po zarejestrowaniu użytkownicy mogą uzyskać dostęp do Pam.guard, platformy cyfrowej opracowanej dla użytku ustalonej społeczności klientów: tutaj będą mogli uzyskać dostęp do indywidualnych certyfikowanych informacji o swoim zegarku, sprawdzić historię zegarka, przenieść paszport na nowego posiadacza, aktywować korzystanie z przyszłych usług, a także uzyskać przedłużenie międzynarodowej gwarancji do ośmiu lat.
Co ważne - w przypadku podarowania zegarka, jego dziedziczenia lub odsprzedaży paszport cyfrowy może zostać przekazany następnemu posiadaczowi za pośrednictwem PAMGuard, punktu dostępu dla wszystkich właścicieli Panerai.
Redakcja Zegarki i Pasja
06:10 17.10.2023Wiadomości
Panerai oferuje cyfrowy paszport dla swoich zegarków. Innowacyjna usługa od 2023
Tagi:

REKLAMA

Davosa - nowoczesność zakorzeniona w tradycji
W 2014 DAVOSA odbyła niecodzienną podróż w stratosferę na wysokość 35 km. Z DAVOSą na ręku w głębiny mórz zanurza się mistrz w swobodnym nurkowaniu pod lodem. O czym mowa ...

Wizyta w JUNGHANS: poznajemy siedzibę i zakłady produkcyjne marki.
Mieliśmy już niewątpliwą przyjemność dokładnego poznania miejsc i procesu produkcji zarówno zegarków japońskich jak i szwajcarskich, a nawet litewskich. Naszymi wrażeniam ...

Wizyta w Muzeum Zegarków Niemieckich w Glashütte
Niedawno miałem przyjemność odwiedzić jedno z miejsc, które powinno znaleźć się na "Zegarkowym Szlaku Historycznym" każdego miłośnika i pasjonata czasomierzy mechanicznyc ...

ArtyA AquaSaphir. Pierwszy tego typu zegarek nurkowy na świecie
Z jakich materiałów wytwarza się zegarki? Najbardziej oczywista odpowiedź to stal szlachetna. Po sekundzie zastanowienia dorzucimy pewnie także różne wariacje złota, sreb ...

IWC Pilots Watch Automatic 41 Black Aces. Pierwszy tego typu zegarek marki z Schaffhausen
Ten artykuł można zacząć od słów „kolejny rok, kolejna wielka-mała nowość w świecie zegarków dla pilotów.” Pozorność oksymoronu zawartego w poprzednim zdaniu wymaga oczyw ...

Piękno i funkcjonalność. Orient Star Classic Mechanical Moon Phase Limited Edition
Idea, która stała za powstaniem założonej w Japonii w 1951 roku marki Orient Star wywodzi się z chęci stworzenia zegarka mechanicznego, który stałby się - jak chcieli jeg ...

Montjuic - we are racing. Zegarki sportowe rodem z Hiszpanii!
Uwielbiamy takie zegarkowe debiuty, kiedy to rodzi się materiał na ciekawy, oryginalny brand zegarkowy, z własnym DNA i z unikalnym pomysłem. Jeśli wszystko zgadza się ró ...

Orient Star M34 Semi Skeleton. Blask gwiazd i dynamiczne kolory zorzy polarnej
Marka Orient Star nie próżnuje. Japoński producent zegarków mechanicznych bardzo konsekwentnie stawia na klasykę. Chodzi o klasyczne zegarki w aspekcie ich stylu i wygląd ...

Yema Yachtingraf Tourbillon Mareographe. Wyjątkowy zegarek z okazji 75-lecia marki
W przepięknie położonej dolinie nad rzeką Doubs we wschodniej Francji, 5 kilometrów od granicy ze Szwajcarią i 10 kilometrów od Le Locle, leży małe, urokliwe miasteczko M ...

Pierwszy butik Jaeger-LeCoultre w Monachium już otwarty
Prestiżowa marka Jaeger-LeCoultre ogłosiła otwarcie nowego butiku w samym sercu Monachium. Butik, położony w doskonałej lokalizacji przy Maximilianstraße 24, zajmuje dwa ...

G-SHOCK League of Legends. Zegarki, które przenoszą w świat fantasy
Japońskie marka G-SHOCK nie zwalnia tempa, nawet na moment. Liczba nowych modeli w wielu wariantach czy też limitowane serie zegarków pojawiają się tak szybko, że trzeba ...

Smok Wawelski powraca… na nadgarstki. Premiera nowych zegarków Błonie!
W listopadzie prezentowaliśmy relację ze spotkania w pracowni marki Błonie (Notatki z prywatki z Błonie), wspominaliśmy w niej, iż polska firma szykuje ciekawe nowości, k ...