• Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Alpina
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Eberhard
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki U-boat
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Perrelet
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Squale
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Traser
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Fortis
  • Zegarki marki MeisterSinger
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Victorinox
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Rado
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Delbana
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Junghans

Szansa na rekordowy rok na rynku towarów luksusowych


Powrót do kategorii

Po załamaniu rynku, spowodowanym pandemią Covid-19, w 2021 roku klienci powrócili do zakupów osobistych dóbr luksusowych, a popyt na te towary będzie wzrastał. Analitycy szacują, że globalny rynek dóbr luksusowych będzie rósł w tempie 6-8 proc. rocznie i w 2025 roku osiągnie wartość ok. 360-380 mld euro.

Jak wynika z wyliczeń ekspertów międzynarodowej firmy doradczej Bain & Company, którzy wraz z mediolańską Fondazione Altagamma przeanalizowali trendy w branży, w tym roku sprzedaż osobistych dóbr luksusowych takich jak kosmetyki, odzież oraz biżuteria i zegarki, wzrośnie w stosunku do 2020 roku o 29 proc. i osiągnie poziom 283 mld euro. To o 1 proc. więcej niż w rekordowym 2019, który uznawany jest przez branżę za ostatni porównywalny rok przed wywołanym pandemią załamaniem popytu. Wówczas wartość rynku sięgnęła 281 mld euro.

Szansa na rekordowy rok na rynku towarów luksusowych

W pandemicznym roku 2020 wartość światowego rynku dóbr luksusowych spadła do 220 mld euro.

Powrót do czasów sprzed pandemii

Wzrost sprzedaży dóbr luksusowych w 2021 r. to w głównej mierze zasługa poprawy nastrojów konsumenckich i popytu na rynku amerykańskim i chińskim.

Oba kontynenty amerykańskie odpowiadają za 31 proc. globalnej sprzedaży i są obecnie największym rynkiem. Chiny, gdzie rynek luksusu podwoił się od 2019 roku, odpowiadają już za 21 procent globalnej sprzedaży. W 2021 roku do najlepiej sprzedających się produktów należało obuwie, akcesoria skórzane i biżuteria.

Ponadto odbicie napędzane jest także prężnym rozwojem cyfrowych kanałów sprzedaży.

Pod wpływem pandemii luksusowe marki zainwestowały w obecność w Internecie i rozwój e-sklepów. To spowodowało, że wartość towarów, które klienci kupili online wzrosła w 2021 roku o 27 proc. do 62 mld euro.

– Rozwój kanału online będzie napędzał dalszy wzrost sprzedaży, co wynika również z tego, że na rynku dóbr luksusowych zaczynają dominować klienci, dla których Internet jest naturalnym miejscem dokonywania zakupów i zdobywania informacji o produktach – powiedziała Katarzyna Wal, starszy menedżer w Bain & Company.

Przyśpieszenie w internecie

W ostatnim roku aktywność marek luksusowych w kanale online znacznie przyspieszyła.

Szansa na rekordowy rok na rynku towarów luksusowych

- Część marek, jak Chanel, Burberry czy Zegna, zaczęła korzystać z rozwiązań technologicznych oferowanych przez Farfetch Platform Solutions (FPS), największą internetową platformę sprzedaży towarów luksusowych na świecie. FPS umożliwia tworzenie własnych aplikacji, sklepów online, a nawet sklepów na chińskim komunikatorze WeChat – dodała Katarzyna Wal.

Jak zwracają uwagę eksperci, dominującą grupą na rynku luksusowych dóbr osobistych stają się ludzie młodzi. Już w 2025 roku przedstawiciele Generacji Y i Z, czyli osoby przed 40-tym rokiem życia, będą stanowiły 70 proc. klientów. To bardzo zróżnicowana grupa, która ma inne potrzeby niż pokolenie ich rodziców oraz odmienne oczekiwania wobec marek luksusowych

Dlatego już teraz widać dużą zmianę w podejściu marek do komunikacji z klientami i strategii sprzedaży.

Odpowiedzialność i różnorodność

– Producenci dóbr luksusowych starają się być bardziej odpowiedzialni i zaangażowani w realizację celów społecznych, w tym podejścia równościowego i różnorodności. Branża coraz bardziej skupia się na etyce, emocjach i transparentnej komunikacji. Na początku pandemii Giorgio Armani stwierdził, że kryzys jest okazją, by marki luksusowe przestały kopiować metody stosowane przez producentów tzw. „fast fashion” i powróciły do autentyczności. Hermès to jedna z niewielu marek, które z sukcesem wdrażają tę strategię. Firma postawiła na autentyczność, podkreśla swoje korzenie i precyzję ręcznego procesu produkcji akcesoriów przez artystów-rzemieślników - skomentowała Katarzyna Wal.

Szansa na rekordowy rok na rynku towarów luksusowych

Przejawem zmian w definiowaniu luksusu jest też dynamiczny rozwój rynku towarów z drugiej ręki.

Od 2017 roku ten segment rynku wzrósł o 65 procent, podczas gdy rynek towarów fabrycznie nowych zwiększył się o 12 procent. Obecnie wartość rynku towarów luksusowych z drugiej ręki eksperci Bain & Company szacują na 33 mld euro.

Bain & Company szacuje, że całkowita wartość światowego rynku dóbr luksusowych, która oprócz dóbr osobistych uwzględnia takie kategorie jak nieruchomości, środki transportu (samochody, odrzutowce i jachty), podróże czy kolekcje sztuki, osiągnęła w 2021 roku wartość 1,1 bln euro, co oznacza, że nie udało się jeszcze powrócić do poziomu z 2019 i odrobić strat wywołanych pandemią.

Polecamy także: Wzrost eksportu szwajcarskich zegarków! Koniec pandemii dla branży?

Jacek Ciepiela
* zdjęcie tytułowe ze strony www.hermes.com


Tagi:

Tissot - Premium

REKLAMA

Magazyn ZIP NR 18

MAGAZYN ZIP NR 18 - odbierz egzemplarz!

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

MeisterSinger 420

REKLAMA

Janeba Showroom 420

REKLAMA

Epos 420

REKLAMA

Janeba serwis 420

REKLAMA

GRAND SEIKO 420

REKLAMA

Lorus 420

REKLAMA

Targi Baselworld 2022 odwołane
Targi Baselworld 2022 odwołane
19.11.2021
Eberhard x Kamil „Saful” Nożyński
Eberhard x Kamil „Saful” Nożyński
04.12.2021

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Alpina
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Błonie
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Delbana
Zegarki marki Eberhard
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Fortis
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki G-SHOCK
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki MeisterSinger
Zegarki marki Michel Herbelin
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Orient Star
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Perrelet
Zegarki marki Rado
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Schaumburg
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Squale
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Traser
Zegarki marki U-boat
Zegarki marki Victorinox
Zegarki marki Vostok Europe
Zegarki marki Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco