• Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Meccaniche Veneziane
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Doxa Sub
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki Xicorr
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Victorinox
  • Zegarki marki Delma
  • Zegarki marki Squale
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Traser
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki MeisterSinger
  • Zegarki marki Sturmanski
  • Zegarki marki Delbana
  • Zegarki marki U-boat
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Fortis
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Eberhard
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Fiyta
  • Zegarki marki Bulova

BOVET 1882 i Rolls-Royce – połączenie świata motoryzacji i zegarmistrzostwa


Powrót do kategorii

W ostatnim czasie, nie tylko w świecie zegarmistrzostwa, bardzo popularnym zjawiskiem jest współdziałanie marek na co dzień działających w zupełnie innych dziedzinach. Taka współpraca zawiązała się między dwoma markami będącymi pod względem osiągnięć, techniki i prestiżu, ale też cen, niedoścignionymi wzorami w swoich dziedzinach.

Nam, jako wydawnictwu branżowemu, bliskie są oczywiście zegarki, więc wiadomo, iż jedna z tych firm musi być zegarmistrzowską. Jak wskazano w tytule opracowania, chodzi tu o markę Bovet.

Zegarmistrzostwo na najwyższym poziomie

Firma Bovet ma za sobą długie, dość zawiłe, ale i ciekawe dzieje.

Jean-Frédéric Bovet był zegarmistrzem działający pod koniec XVIII wieku. Co było wówczas naturalnym, jego syn, Edouard Bovet, ukończył także praktykę zegarmistrzowską, a wkrótce potem przeprowadził się do Londynu. W 1818 roku został wysłany do Chin, aby tam naprawiać zegarki. Edouard Bovet po powrocie z Chin do Fleurier w 1822 roku rozpoczął samodzielną działalność. Produkował na początku klasyczne, ale luksusowo wykończone zegarki kieszonkowe. Stały się one znane w Chinach, który to kraj były wówczas dla firmy działającej pod marką wywodzącą się od nazwiska jej założyciela głównym rynkiem zbytu.

BOVET 1882 i Rolls-Royce

Ciekawostką jest fakt, że Edouarrd Bovet w 1830 roku wsparł separatystyczny ruch występujący przeciw pruskim władzom. W 1840 roku firma została nazwana Bovet Frères et Cie, a jej wartość wyceniana była już na ponad milion ówczesnych franków.

Przedsiębiorstwo Bovet rozkwitło, gdy kanton Neuchâtel stał się niezależny, a handel oparty na eksporcie zegarków na rynek chiński był z sukcesami kontynuowany.

Edouard Bovet zmarł w 1848 roku, a jego spadkobiercy niestety stracili zainteresowanie zegarmistrzostwem. W 1901 roku firma została sprzedana braciom Leuba. Później w 1928 roku akcje Bovet's zostały wchłonięte przez Ebauches SA, a w 1948 roku wyposażenie zegarmistrzowskie i prawo do używania nazwy Bovet trafiły do firmy Favre-Leuba.

Produkcja zegarków Bovet zakończyła się w 1950 roku.

Marka Bovet została odrodzona we Fleurier w 1989 roku - kupił ją znany branży Michel Parmigiani. Niestety, z różnych względów nie mógł poświęcić odpowiedniej ilości czasu i środków na ponowne uruchomienie działalności marki Bovet. Z tego powodu nowymi właścicielami stali się Roger Guye i Thierry Oulevay. Mimo prób i nowych projektów zegarków, im także nie udało się zaistnieć z tą marką szerzej na rynku, co spowodowało kolejne zmiany właścicielskie.

BOVET 1882 i Rolls-Royce

BOVET 1882 i Rolls-Royce

W lutym 2001 roku Pascal Raffy przejął kontrolę nad firmą, skupiając się na jej unikalnych, rozpoznawalnych wyróżnikach, co przyniosło oczekiwane efekty. Raffy rozbudował firmę, nabywając udziały w Aubert Complications i STT z Tramelan. Te zakupy dały marce Bovet silną pozycję i własną bazę produkcyjną. Możliwości zostały wykorzystane!

Dziś marka Bovet jest postrzegana jako luksusowa, a jej wyjątkowe zegarki prezentują najwyższy poziom zegarmistrzostwa zarezerwowany dla grupy produktów nazywanej: „Haute Horlogerie”.

Ultraluksusowe, niepowtarzalne samochody

Druga marka to absolutny szczyt w dziedzinie motoryzacji - brytyjski Rolls Royce.

Dziś należy on do niemieckiego koncernu BMW, ale nadal produkuje ultraluksusowe, niepowtarzalne samochody będące wyznacznikiem trendów, synonimem najwyższej jakości wykonania, niezwykle urzekającego rzemiosła i spersonalizowanego luksusu. Mówiąc: „Rolls Royce” myślimy o wycinku najbardziej luksusowych samochodów osobowych na świecie.

BOVET 1882 i Rolls-Royce

A zatem mamy dwie marki jak mało które dbające o: detale wykonania, szczegóły wzornicze, rzemieślnicze „perełki” i zadowolenie klienta.

Owocem tej współpracy jest zegarek naręczny będący jednocześnie częścią wyposażenia - elementem kokpitu, bajecznego wręcz samochodu Rolls Royce Boat Tail. To wyjątkowy i niesamowity pojazd typu kabriolet za ponad 100 milionów złotych.

Efekt prac wskrzeszonego działu karosowania RR Coachbouilding.

BOVET 1882 i Rolls-Royce

BOVET 1882 i Rolls-Royce

Prace nad tym samochodem trwały od 2017 roku.

Mimo, że bazą do budowy był flagowy model Phantom, to auto jest spersonalizowane do granic możliwości. Wykorzystano ponad 1 800 zupełnie nowych części, stworzonych specjalnie dla tego pojazdu. Jedną z nich jest… zegarek Bovet.

Poza lodówką pod wymiar ulubionej butelki szampana, tył samochodu zajmuje zaawansowany pakiet rozrywkowy dla przyjaciół. Znajdziemy tu obrotowe fotele, parasol i luksusowy „zestaw piknikowy”. To na dziś najdroższe nowe auto w historii motoryzacji. 12 cylindrów podwójnie doładowanego silnika generuje wedle producenta wystarczającą moc, by samochód miał komfortowe osiągi. Niemal 6-metrowe auto sunie po szosie niczym jacht przez fale, co nie dziwi jako skojarzenie, z racji tylnej części pojazdu wykonanej na wzór pokładu luksusowego jachtu.

Element deski rozdzielczej i w pełni funkcjonalny zegarek na rękę

Zegarki Bovet, stające się wyposażeniem samochodu, to nie tylko hiper luksusowy gadżet. Są one tak elementem wystroju deski rozdzielczej jak i w pełni praktycznymi zegarkami na rękę.

BOVET 1882 i Rolls-Royce

Zegarki stworzono z myślą o obu płciach.

Każdy z modeli jest dwustronny, a jego elegancka, klasyczna koperta jest wykonana z 18-karatowego białego złota. Średnica koperty to 44 mm – musi pasować do otworu w kopicie Rolls Royce`a. Grubość to jedynie 14 mm.

Wersja męska ma na tarczy wzór wykonany z takiego samego drewna, jak to zastosowane na tylnej części karoserii auta. Na mostku tourbillonu znajduje się ręcznie wyrzeźbiona postać "Spirit of Ecstasy".

BOVET 1882 i Rolls-Royce

BOVET 1882 i Rolls-Royce

Tył zegarka męskiego, czyli wersja na rękę, to awenturynowa tarcza i realistyczny wizerunek samochodu w takim kolorze, jak jego oryginalna, pełnowymiarowa wersja. Powierzchnie koperty są polerowane na wysoki połysk.

Wersja damska ma na kopercie wygrawerowane ozdobne wzory.

W wersji kokpitowej tarcza jest taka jak w modelu męskim. Po odwróceniu naręczna wersja jest przygotowana pod gusta właścicielki. W tym wypadku na tarczy z masy perłowej jest namalowany bukiet kwiatów, jak również miniatura Rolls Royce`a Boat Tail.

BOVET 1882 i Rolls-Royce

BOVET 1882 i Rolls-Royce

Oba modele Bovet 1822 to nie tylko zegarki z kokpitu, ale również wyroby do założenia na rękę. W razie konieczności możne je też używać jako zegarki biurkowe czy nawet kieszonkowe.

Najciekawsze wydaje się jednak zastosowanie ich jako element kokpitu.

Umożliwia to tytanowo-aluminiowy uchwyt.

BOVET 1882 i Rolls-Royce

BOVET 1882 i Rolls-Royce

BOVET 1882 i Rolls-Royce

Dzięki stabilnej, pionowej pozycji zegarka dobry wpływ na dokładność działania możne mieć specjalnie dla tego zegarka zaprojektowany 60 sekundowy tourbillon.

Przy takiej formie użytkowania przyda się także aż 5 dniowa rezerwa chodu.

Imponujące auto i niezwykły zegarek – duet idealny!

Artykuł ukazał się w drukowanym kwartalniku Magazyn Zegarki i Pasja NR 16

Adrian Szewczyk


Tagi:

Tissot - Premium

REKLAMA

Magazyn ZIP NR 17

MAGAZYN ZIP NR 17 - odbierz egzemplarz!

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

Qclock Two 420

REKLAMA

Janeba serwis 420

REKLAMA

GRAND SEIKO 420

REKLAMA

Laco 420

REKLAMA

Epos 420

REKLAMA

Doxa 420

REKLAMA

Janeba Showroom 420

REKLAMA

Ulysse Nardin Grand Deck Marine Tou...
Ulysse Nardin Grand Deck Marine Tou...
06.10.2021
EPOS Originale 3500 SK LE – uzewnęt...
EPOS Originale 3500 SK LE – uzewnęt...
11.10.2021

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Błonie
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Delbana
Zegarki marki Delma
Zegarki marki Doxa Sub
Zegarki marki Eberhard
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Fiyta
Zegarki marki Fortis
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki G-SHOCK
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki Meccaniche Veneziane
Zegarki marki MeisterSinger
Zegarki marki Michel Herbelin
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Orient Star
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Schaumburg
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Squale
Zegarki marki Sturmanski
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Traser
Zegarki marki U-boat
Zegarki marki Victorinox
Zegarki marki Vostok Europe
Zegarki marki Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco