„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

POWRÓT 23.01.2017 Wiadomości
„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

W 2007 roku Federacja Szwajcarskiego Przemysłu Zegarkowego (FHS) podjęła działania mające na celu umocnienie etykiety Swiss Made w przemyśle zegarkowym.  Wiązało się to przede wszystkim z dokonaniem zmian w rozporządzeniu regulującym stosowanie nazwy zegarków szwajcarskich.

Powyższa inicjatywa posiadała 3 główne cele:

- długoterminowa gwarancja wiarygodności oznaczenia geograficznego;

- umocnienie reputacji szwajcarskiej tradycji zegarmistrzowskiej oraz wysokich wartości dodanych dla produktów pochodzenia szwajcarskiego;

- uczynienie prawa bardziej szczegółowym, w celu ukrócenia nadużyć.

„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

Jeszcze do niedawna, aby móc napisać na zegarku Swiss Made wystarczyło (w dużym uproszczeniu), by minimum 50% wartości zegarka było wykonane w Szwajcarii i podatki były tam opłacone (siedziba firmy w Szwajcarii).

Od 1 stycznia 2017 roku w tym kraju obowiązuje zmieniona Ustawa o Ochronie Znaków Towarowych i Oznaczeń Pochodzenia.  

Wedle najnowszych założeń, aby móc oznaczyć zegarek jako szwajcarski minimum 60% kosztów wykonania zegarka musi być poniesionych na terenie Szwajcarii.

Oczywiście w kwestii podatków nic się nie zmienia, choć ze względu na Unię Europejską spora część firm prowadzi spedycję z oddziałów w Europie, lub składów celnych.  

Swiss Made

Firmy produkujące zegarki będą mogły doliczyć do kosztów:

- koszty produkcji i montażu;

- koszty prac badawczych oraz rozwojowych;

- koszty związane z zapewnieniem certyfikowania jakości, które są przewidziane przez ustawę lub znormalizowane w danym sektorze gospodarczym.

Swiss Made

Natomiast nie będzie można wliczać:

- kosztów dla produktów naturalnych, które z powodu obiektywnych warunków nie mogą występować w kraju pochodzenia,

- kosztów surowców wtórnych, które nie występują w wystarczających ilościach w kraju pochodzenia,

- kosztów pakowania,

- kosztów transportu,

- kosztów dystrybucji, jak również tych z tytułu działalności marketingowej, czy obsługi klienta.

„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

Powyższe działania na pewno zwiększą zaufanie klientów zakupujących produkty pochodzenia szwajcarskiego.

FHS na pewno będzie sukcesywnie dążyć do zwiększenia wartości procentowej w celu zlikwidowania marek szczycących się mianem zegarka szwajcarskiego, a w rzeczywistości nie mających z nim dużo wspólnego.

Autor: Paweł Gigauri

Polecamy także:

ETERNA Skeleton 1856 – celebrowanie transparentności czasu
ETERNA Skeleton 1856 – celebrowanie transparentności czasu
Eterna jest jedną z ulubionych przeze mnie marek zegarkowych, dlatego tym bardziej cieszę się, że  firma ta rozwija się w dobrym kierunku. Szczególnie godne zauważenia jest opracowanie i stosowanie nowego, własnego mechanizmu bazowego kaliber 39, któ
Jak co roku, a jednak inaczej! Turniej Longines Future Tennis Aces 2018
Jak co roku, a jednak inaczej! Turniej Longines Future Tennis Aces 2018
Od wielu już lat zegarkowa firma Longines wspiera młodych adeptów tenisa, organizując zawody dziewcząt i chłopców. Do tej pory odbywały się one naprzemiennie – w jednym roku dziewczęta, w kolejnym chłopcy.  Impreza ta zawsze odbywa się w trakcie trwa
Pierwszy Speedmaster “Speedy Tuesday” opuszcza fabrykę
Pierwszy Speedmaster “Speedy Tuesday” opuszcza fabrykę
Limitowana edycja modelu Speedmaster „Speedy Tuesday” zaprezentowana po raz pierwszy na początku 2017 roku wzbudziła ogromne zainteresowanie całego świata. Od początku fani OMEGI mieli możliwość zarezerwowania zegarka online, jednak na fizyczne pojaw
ORIS Movember Edition – „wąsaty” Oris Sixty Five, aby Panowie dbali o zdrowie!
ORIS Movember Edition – „wąsaty” Oris Sixty Five, aby Panowie dbali o zdrowie!
Panowie – tym razem zegarek dla nas w dwójnasób. Niewątpliwie męski, choć niewielki czasomierz, ale jednocześnie wspierający wielki i szczytny cel - fundację, która stara się dbać o zdrowie mężczyzn, którzy bez wątpienia są tą częścią gatunku ludzkie
Officine Panerai – 3 modele z nowej kolekcji „Green Dial Limited Edition”
Officine Panerai – 3 modele z nowej kolekcji „Green Dial Limited Edition”
Officine Panerai - marka ikona, (swoją drogą, ostatnio chyba ten termin jest nadużywany?), marka kultowa. Kochana lub niemal znienawidzona. Niewielu miłośników zegarków jest wobec niej zupełnie obojętnych. Firma oferuje swoje czasomierze dla szerszeg

Tagi:

Magazyn ZIP NR 5

MAGAZYN ZIP NR 5 - wydanie rocznicowe!

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

REKLAMA

ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU

Epos

REKLAMA

Seiko2

REKLAMA

Partner Czasocholicy

PARTNER

Oris

REKLAMA

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Junghans

REKLAMA

Aerowatch

REKLAMA

Doxa

REKLAMA

Glycine

REKLAMA

Instagram

Zegarki i pasja na Instagramie

Tomasz Ciachorowski dołączył do gro...
Tomasz Ciachorowski dołączył do gro...
20.01.2017
MOVADO - słońce na tarczy. Zegarki ...
MOVADO - słońce na tarczy. Zegarki ...
04.02.2017

Podstrony producentów

Brand - Aerowatch
Brand - Alpina
Brand - Atlantic
Brand - Audemars Piguet
Brand - Aviator Swiss Made
Brand - Balticus
Brand - Bulova
Brand - Carl F. Bucherer
Brand - Certina
Brand - Chopard
Brand - Citizen
Brand - Czapek Geneve
Brand - Davosa
Brand - Doxa
Brand - Emile Chouriet
Brand - Epos
Brand - Eterna
Brand - Frederique Constant
Brand - Glycine
Brand - Junghans
Brand - Longines
Brand - Maurice Lacroix
Brand - MeisterSinger
Brand - Montblanc
Brand - Movado
Brand - Omega
Brand - Orient
Brand - Oris
Brand - Polpora
Brand - Rado
Brand - Roamer
Brand - Schaumburg
Brand - Seiko
Brand - Steinhart
Brand - Tag Hauer
Brand - Tissot
Brand - Ulysse Nardin
Brand - Victorinox
Brand - Vostok Europe
Brand - Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco