„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

POWRÓT 23.01.2017 Wiadomości
„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

W 2007 roku Federacja Szwajcarskiego Przemysłu Zegarkowego (FHS) podjęła działania mające na celu umocnienie etykiety Swiss Made w przemyśle zegarkowym.  Wiązało się to przede wszystkim z dokonaniem zmian w rozporządzeniu regulującym stosowanie nazwy zegarków szwajcarskich.

Powyższa inicjatywa posiadała 3 główne cele:

- długoterminowa gwarancja wiarygodności oznaczenia geograficznego;

- umocnienie reputacji szwajcarskiej tradycji zegarmistrzowskiej oraz wysokich wartości dodanych dla produktów pochodzenia szwajcarskiego;

- uczynienie prawa bardziej szczegółowym, w celu ukrócenia nadużyć.

„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

Jeszcze do niedawna, aby móc napisać na zegarku Swiss Made wystarczyło (w dużym uproszczeniu), by minimum 50% wartości zegarka było wykonane w Szwajcarii i podatki były tam opłacone (siedziba firmy w Szwajcarii).

Od 1 stycznia 2017 roku w tym kraju obowiązuje zmieniona Ustawa o Ochronie Znaków Towarowych i Oznaczeń Pochodzenia.  

Wedle najnowszych założeń, aby móc oznaczyć zegarek jako szwajcarski minimum 60% kosztów wykonania zegarka musi być poniesionych na terenie Szwajcarii.

Oczywiście w kwestii podatków nic się nie zmienia, choć ze względu na Unię Europejską spora część firm prowadzi spedycję z oddziałów w Europie, lub składów celnych.  

Swiss Made

Firmy produkujące zegarki będą mogły doliczyć do kosztów:

- koszty produkcji i montażu;

- koszty prac badawczych oraz rozwojowych;

- koszty związane z zapewnieniem certyfikowania jakości, które są przewidziane przez ustawę lub znormalizowane w danym sektorze gospodarczym.

Swiss Made

Natomiast nie będzie można wliczać:

- kosztów dla produktów naturalnych, które z powodu obiektywnych warunków nie mogą występować w kraju pochodzenia,

- kosztów surowców wtórnych, które nie występują w wystarczających ilościach w kraju pochodzenia,

- kosztów pakowania,

- kosztów transportu,

- kosztów dystrybucji, jak również tych z tytułu działalności marketingowej, czy obsługi klienta.

„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

Powyższe działania na pewno zwiększą zaufanie klientów zakupujących produkty pochodzenia szwajcarskiego.

FHS na pewno będzie sukcesywnie dążyć do zwiększenia wartości procentowej w celu zlikwidowania marek szczycących się mianem zegarka szwajcarskiego, a w rzeczywistości nie mających z nim dużo wspólnego.

Autor: Paweł Gigauri

Tagi:

Magazyn ZIP NR 6

MAGAZYN ZIP NR 6 - odbierz egzemplarz!

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

REKLAMA

ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU

Seiko2

REKLAMA

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Partner Czasocholicy

PARTNER

Doxa

REKLAMA

Oris

REKLAMA

Junghans

REKLAMA

Epos

REKLAMA

Glycine

REKLAMA

Aerowatch

REKLAMA

Instagram

Zegarki i pasja na Instagramie

Tomasz Ciachorowski dołączył do gro...
Tomasz Ciachorowski dołączył do gro...
20.01.2017
MOVADO - słońce na tarczy. Zegarki ...
MOVADO - słońce na tarczy. Zegarki ...
04.02.2017

Podstrony producentów

Brand - Aerowatch
Brand - Alpina
Brand - Atlantic
Brand - Audemars Piguet
Brand - Aviator Swiss Made
Brand - Bulova
Brand - Carl F. Bucherer
Brand - Certina
Brand - Chopard
Brand - Citizen
Brand - Czapek Geneve
Brand - Davosa
Brand - Doxa
Brand - Emile Chouriet
Brand - Epos
Brand - Eterna
Brand - Frederique Constant
Brand - Glycine
Brand - Junghans
Brand - Longines
Brand - Maurice Lacroix
Brand - MeisterSinger
Brand - Montblanc
Brand - Movado
Brand - Omega
Brand - Orient
Brand - Oris
Brand - Polpora
Brand - Rado
Brand - Roamer
Brand - Schaumburg
Brand - Seiko
Brand - Steinhart
Brand - Tag Hauer
Brand - Tissot
Brand - Ulysse Nardin
Brand - Victorinox
Brand - Vostok Europe
Brand - Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco