Osobom, których pasją są jednocześnie zegarki i piłka nożna prawdopodobnie znane jest powiązanie marki Hublot z tym sportem. Teraz, gdy futbolowe emocje już nieco opadły po niedzielnym finale mistrzostw Europy 2020, możemy skupić naszą uwagę na tej zegarkowej części wspomnianego połączenia.
“Hublot loves football!”
“Hublot kocha piłkę nożną! [...] Praca zespołowa, duch drużyny, wydajność, wytrzymałość i precyzja pomogły Włochom zwyciężyć – i te same wartości inspirują Hublot.”
Tak w kontekście zakończonego finału Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2020 wypowiada się CEO marki Hublot, Ricardo Guadalupe.
Wskazuje też, że te podobieństwa leżą u podstaw współpracy tego szwajcarskiego producenta z organizacją UEFA. Na sędziowskich nadgarstkach, na stadionowych wyświetlaczach, czy też w podcastach - tam mogliśmy znaleźć na tegorocznym turnieju zegarki lub logo marki Hublot, i tam również znajdziemy je na kolejnej edycji Mistrzostw Europy w 2024 roku.
Złoto po raz drugi po 53 latach
Włochy i Anglia zaliczyły swój debiut na EURO w tym samym roku - 1968.
Cały turniej zakończył się bardziej szczęśliwie dla drużyny z Półwyspu Apenińskiego - po raz pierwszy (i do niedawna jedyny) stanęła ona na szczycie podium. Anglia w tym samym czasie znalazła się na najniższym jego stopniu - zajęła trzecie miejsce. 53 lata później oba zespoły spotkały się na Wembley, aby rozegrać finał wyjątkowych mistrzostw opóźnionych o rok względem standardowej pory rozgrywek. Anglii nie udało się jednak zdobyć swojego pierwszego złota w historii swojej obecności na tym turnieju.
Po raz drugi za to osiągnięcie to przypadło w udziale Włochom.
Hublot na boisku i nie tylko
Firma Hublot ze światem piłki nożnej ma związek od 2006 roku. Jest oficjalnym chronometrażystą FIFA i UEFA, a produkty marki są oficjalnymi zegarkami prestiżowych klubów piłkarskich, takich jak Juventus, Chelsea, AFC Ajax, Benfica. Szwajcarski producent zaopatruje sędziów w modele Big Bang e Referee, które posiadają technologię “goal-line” umożliwiającą sprawdzenie czy piłka przekroczyła linię bramkową.
Nazwę marki możemy również dostrzec na tablicach do zmiany zawodników. Ich wygląd jest inspirowany tą samą kolekcją, do której należą sędziowskie zegarki - Big Bang.
Na tegorocznym wydarzeniu Hublot zaprezentował również 12 tematycznych podcastów dla kibiców. Dotyczyły one zarówno konkretnych meczów jak i samych zawodników, a także pokazywały jak wygląda organizacja turnieju za kulisami. Wszystko z perspektywy dziennikarki sportowej Anne-Laure Bonnet.
Hublot Big Bang e UEFA EURO 2020™
Do kolekcji Big Bang Connected należą już zegarki powiązane z tematyką piłki nożnej np. Big Bang e UEFA Champions League™ i Big Bang e Premier League.
Z okazji tegorocznych rozgrywek EURO dołączył kolejny - Big Bang e UEFA EURO 2020™. Konstrukcyjnie model ten ma wiele wspólnego z całą linią Connected. Jest on w zasadzie zmodyfikowaną wersją modelu Big Bang e Black Ceramic. Jego koperta ma więc średnicę 42 mm i jest wykonana z czarnej ceramiki. Przypomina ona oczywiście kopertę klasycznego modelu Big Bang. Posiada więc jego rozpoznawalne mocowanie paska zastępujące uszy z klasycznych zegarków.
Środkowa część tego mocowania jest podniesiona względem jego bocznych powierzchni i znajdziemy na niej dwie charakterystyczne dla marki śrubki, a także wciskany trapez do zmiany paska pomiędzy nimi. Nie zabrakło też osłony koronki i symetrycznego względem niej elementu po drugiej stronie koperty - tutaj również po dwie śrubki na stronę.
Powierzchnia koperty w większości została wykończona poprzez piaskowanie, chociaż znajdziemy też na niej powierzchnie polerowane - głównie na krawędziach, a także na bokach koperty (na ich bardziej wysuniętych częściach). Nie znajdziemy tutaj za to charakterystycznej dla kolekcji Big Bang lunety przykręcanej śrubkami. W jej miejscu zobaczymy czarny pierścień, na który naniesiono flagi organizatorów turnieju: Anglii, Azerbejdżanu, Włoch, Holandii, Hiszpanii, Rumunii, Węgier, Danii, Irlandii, Szkocji, Rosji i Niemiec.
Co ciekawe, są to organizatorzy zarówno faktyczni (11 z wymienionych) i ci, którzy początkowo mieli nimi być (Hiszpania i Irlandia - Hiszpania należy do obu grup, ale jej flaga oczywiście jest na zegarku jedna). Na tytanowym deklu znajduje się informacja o limitacji, której liczba wynosi 1000 sztuk, nazwa kolekcji i poziom szczelności koperty (3 ATM), a na szafirowym dysku w jego centralnej części możemy zobaczyć wygrawerowane logo UEFA EURO 2020™.
Dotykowy ekran zegarka jest wykonany w technologii AMOLED i chroni go szafirowe szkło pokryte powłoką antyrefleksyjną. Jego rozdzielczość wynosi 390x390 pikseli, co przy średnicy 30,8mm daje zagęszczenie pikseli na poziomie 327 dpi.
Opisywane elementy zegarka i wspomniany wyświetlacz dobrze ukazuje film:
Stadion na nadgarstku
Poza standardowymi funkcjami, które oferują zegarki z serii Big Bang Connected, model inspirowany Mistrzostwami Europy posiada kilka dodatkowych opcji, związanych właśnie z rozgrywkami. Pozwalają one na śledzenie w czasie rzeczywistym takich elementów jak: harmonogramy meczów, składy i pozycje drużyn, czas bieżący i doliczone minuty, zmiany zawodników, rzuty karne i oczywiście strzelone bramki.
Jak to określa sam producent: “cały wirtualny stadion na nadgarstku”.
Pierwszych dwustu posiadaczy tego limitowanego zegarka otrzymało również Hublot Fusion NFT (niewymienialny token). Zapewnia on dostęp do losowo przydzielonego odcinka podcastu Football 2021, a także do specjalnej platformy NFT. Dla chcących podkreślić swoją tożsamość z wybraną drużyną dostępne są również paski z systemem szybkiej zmiany w kolorach nawiązujących do flag państw uczestniczących w rozgrywkach.
Hublot Big Bang e UEFA EURO 2020™ specyfikacja techniczna:
System operacyjny: Wear OS by Google™
Procesor: Qualcomm® Snapdragon Wear™ 3100
Pamięć RAM: 1GB
Pamięć wewnętrzna: 8GB
Bateria: 300mAh, ok. 1 dzień działania
Łączność: Bluetooth 4.2 (BLE Compatibility), WLAN 2.4 GHz 802.11 B/G/N, NFC
Czujniki: akcelerometr, żyroskop, mikrofon, DC Motor, LLOB, ALS, OTS
Hublot Big Bang e UEFA EURO 2020™ - cena i dostępność
Każdy egzemplarz modelu Hublot Big Bang e UEFA EURO 2020™ z 1000 wyprodukowanych sztuk został wyceniony na kwotę 5 700 euro, czyli około 26 000 złotych. Zakupu można dokonać w butikach Hublot - zarówno stacjonarnych jak i tym internetowym.
Jak pisze producent, marka Hublot jest dumna ze swojej współpracy z UEFA w trakcie minionych dwóch miesięcy, które były wypełnione piłkarskimi emocjami. Dając upust swojej kreatywności, poszerzyła horyzonty fanów dając dostęp do nowych funkcjonalności poprzez nieodkryte dotąd ścieżki. Tegoroczne osiągnięcia będą stanowiły doskonałą bazę do przygotowań do kolejnego europejskiego turnieju - UEFA EURO 2024.
Polecamy artykuł opisujący pokrótce historię powstania firmy Hublot i jej związku z futbolem, oraz prezentujący znanych polskich piłkarzy i ich zegarki tej marki: Polish Watch Spotter: HUBLOT równa się futbol.
Piotr Tatar