Mamy doskonałą wiadomość dla wszystkich miłośników zegarmistrzostwa i zegarków, którzy lubią poszerzać swoją wiedzę, lubią rywalizację oraz chętnie zdobędą cenne nagrody – startuje druga edycja konkursu „Wielka Matura z wiedzy o zegarkach”!
Przypomnijmy - pierwsza, wspólna akcja przeprowadzona przez magazyn LOGO oraz portal Zegarki i Pasja rozpoczęła się w grudniu 2018 roku i trwała przez sześć miesięcy, a jej zwieńczeniem był „zegarkowy egzamin maturalny”. Wielki finał pierwszej edycji Wielkiej matury z wiedzy o zegarkach odbył się 25 maja 2019 roku na Uniwersytecie Warszawskim, kiedy to kilkadziesiąt uczestników i uczestniczek przystąpiło do egzaminu stylizowanego na prawdziwą maturę. W pierwszej edycji zwyciężył Pan Piotr Tatar, który uzyskał rewelacyjny wynik 97% i wygrał zegarek marki Tissot o wartości ponad 7 000 złotych.
Pierwsza edycja akcji skierowanej do fanów zegarmistrzostwa spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem, dlatego bez wahania i z entuzjazmem przystępujemy do drugiej odsłony naszej „zegarkowej matury”!
Magazyn „LOGO” oraz portal „Zegarki i Pasja”, przy wsparciu medialnym grupy „Czasoholicy”, zapraszają do wzięcia udziału w konkursie z wiedzy o zegarkach stylizowanym na prawdziwą, znaną wielu osobom maturę.
Przez okres pół roku – od grudnia 2019 do maja 2020 - Czytelnicy magazynu LOGO co miesiąc będą mogli w każdym numerze tego pisma znaleźć próbne arkusze maturalne dotyczące wiedzy o zegarkach i zegarmistrzowskie. Równocześnie na portalu „Zegarki i Pasja” w specjalnym dziale poświęconym naszej akcji publikowane będą każdego miesiąca nowe materiały edukacyjne, dzięki którym Czytelnicy będą mogli poszerzać swoją wiedzę o zegarkach i przygotować się do naszej matury.
Finał akcji nastąpi w maju 2020 roku.
Aktualizacja 05.05.2020.
Finał akcji nastąpi we wrześniu 2020 roku.
Więcej informacji: Nowy termin finału „Matury z Wiedzy o Zegarkach 2”
W wielkim finale, w formie egzaminu pisemnego sprawdzona zostanie wiedza uczestników, którą mogą zdobywać i uzupełniać przez cały czas trwania akcji.
W finale konkursu będzie mógł wziąć udział każdy, kto zapisze się do udziału w majowej maturze i opłaci wpisowe. Zapisy będą prowadzone przez portal „Zegarki i Pasja” i zaczną się w pierwszym kwartale 2020 roku – o dokładnej dacie rozpoczęcia zapisów poinformujemy.
Egzamin maturalny z wiedzy zegarkowej odbędzie się w Warszawie, a test stylizowany będzie na prawdziwą maturę. Liczba dostępnych miejsc w finale akcji będzie ograniczona.
Za najlepiej napisaną maturę, podobnie jak w pierwszej edycji, przewidujemy nagrody główne, a dla wszystkich uczestników marki wspierające naszą akcję ufundują start packi z gadżetami.
MECENASAMI drugiej edycji „Wielkiej matury z wiedzy o zegarkach” są marki:
Partnerami wydarzenia są marki:
Patronat honorowy nad akcją objęła Ambasada Szwajcarii w Polsce.
Akcję „Matura z wiedzy o zegarkach” kierujemy nie tylko do hobbystów czy też posiadaczy kolekcji prestiżowych zegarków, ale również do marzycieli i osób wkraczających dopiero w fascynujący świat zegarkowej mikromechaniki.
W naszej akcji może wziąć udział każdy, od zegarkowych znawców, poprzez osoby, które zakup zegarka traktują jako inwestycję, po laików, którzy chcą poznać świat zegarmistrzostwa i lepiej go zrozumieć. Szczególnie dla tej ostatniej grupy osób przydatne będą materiały edukacyjne publikowane na portalu Zegarki i Pasja.
Pierwszy próbny arkusz maturalny znajdziecie w numerze magazynu "LOGO" wydanie z grudnia 2019 roku, który jest już dostępny w sprzedaży!
Prawidłowe odpowiedzi do pytań z arkuszy próbnych publikowane są na: www.logo24.pl
„Zależy nam na popularyzacji wiedzy o zegarkach w Polsce.
O ile w dobrym guście jest w męskim świecie znać różnicę między whisky szkocką a irlandzką, to wierzymy, że różnica między mechanizmem z automatycznym naciągiem a mechanizmem kwarcowym stanie się równie oczywista i powszechnie znana” – mówi Marcin Kasprzak, redaktor naczelny magazynu „Logo”.
Pytania nie będą dotyczyć wyłącznie skomplikowanych kwestii technicznych, ale także ogólnej znajomości marek zegarkowych, historii zegarmistrzostwa, kontekstów kulturowych czy podstawowych wydarzeń ze współczesnego świata zegarków i zegarmistrzostwa.
„Liczę, że wiele osób, dla których zegarki to pasja, po prostu będzie chciało sprawdzić swoją wiedzę i porównać ją z wiedzą innych podczas trwania naszej akcji, szczególnie w trakcie jej finału w maju. Równocześnie mam nadzieję, że podobnie jak premierowa odsłona akcji, także druga edycja „Wielkiej matury z wiedzy o zegarkach” dotrze do szerokiego grona osób, które dotychczas nie były świadome jak fascynujący i wciągający jest świat zegarków i zegarmistrzostwa.
Środowisko zegarkowe w Polsce z każdym rokiem się rozrasta, a taka „matura” może być dobrym impulsem, do zdobywania i uporządkowania swojej wiedzy w tym zakresie. Cenne jest również to, że przy okazji będzie można wygrać atrakcyjne nagrody” – mówi Maciej Kopyto, redaktor naczelny wydawnictwa „Zegarki i Pasja”.
Podobnie jak rok temu, również teraz akcję wspiera medialnie prężnie działająca grupa na facebook’u o tematyce zegarkowej – „Czasoholicy”. Społeczność licząca obecnie ponad 5 000 członków gromadzi bardzo różnorodne osoby, i to różnorodne w najlepszym tego słowa znaczeniu. Grupa to miejsce, gdzie zegarkomaniacy z ogromną wiedzą dzielą się nią z tymi, którzy stawiają pierwsze kroki w zegarkowym świecie.
Naszą maturę wspiera także medialnie Maciek Jaworski – twórca kanału o zegarkach na YouTube pod nazwą „Szafirowe Szkiełko”.
Głęboko wierzymy, że wykreowanie mody na „wiedzę o zegarkach” w dłuższej perspektywie przyczyni się do wzrostu popularności zegarków wśród naszych rodaków i przywróci czasomierzom ich należytą świetność. Oczywiście prócz rywalizacji oraz poszerzania wiedzy, formuła naszej akcji ma także dostarczyć wszystkim jej uczestnikom sporej dawki rozrywki oraz „nakręcić pozytywnie”.
Organizatorzy matury stawiają sobie za cel, by zegarek w Polsce stał się nierozłącznym atrybutem klasy oraz stylu dla kobiet i mężczyzn.
Zachęcamy do lektury magazynu LOGO, regularnego odwiedzania portalu Zegarki i Pasja, oraz dołączenia do grupy „Czasoholicy”, aby śledzić przebieg akcji i mieć dostęp do nowych arkuszy egzaminacyjnych oraz materiałów edukacyjnych.
Informacje o akcji i materiały edukacyjne będą publikowane tu: Wielka matura z wiedzy o zegarkach - edycja 2.
Dołącz do WYDARZENIA na FB tu: Wielka Matura z wiedzy o zegarkach - Wydarzenie Facebook
Mecenasami wydarzenia - marki: Longines, Grand Seiko, Tissot oraz Certina.
Zapraszamy do udziału w konkursie!
Zegarki i Pasja, LOGO
0 Komentarzy
Średnia 0.00