Dla nas, zegarkomaniaków, premiera każdego nowego modelu zegarka to wielkie wydarzenie, na które z radością czekamy. Gdy jednak zbiegnie się to z prezentacją najnowszego samochodu sportowego, który dla wielu fanów motoryzacji byłby spełnieniem marzeń, to jest wydarzenie zdecydowanie warte opisania.
Dnia 25 października, na kilka dni przed oficjalnym otwarciem, w Porsche Inter Auto Centrum Warszawa Okęcie odbyła się konferencja prasowa, na której przedstawiono dwa ciekawe modele Porsche – auto i zegarek, jakie wkrótce pojawią się na polskim rynku.
Spełnienie marzeń każdego miłośnika motoryzacji
Gdy do redakcji naszego wydawnictwa przyszło zaproszenie do uczestnictwa w premierze nowego samochodu oraz zegarka Porsche, bardzo ucieszyłem się, gdy z pośród członków zespołu redakcyjnego to właśnie mnie przypadła możliwość wcięcia udziału w tym spotkaniu, bowiem spośród wszystkich producentów super samochodów, jakie znam, zawsze największe wrażenie robiły na mnie właśnie samochody Porsche.
Jestem pewien, że na wielu Czytelnikach z mojego pokolenia, to nie Lamborghini, ani Ferrari robią największe wrażenie, a właśnie pojazdy ze Stuttgartu. Choć niewiele można ich spotkać obecnie na polskich drogach, to dla mnie zawsze wzorem piękna tej marki była klasyczna 911 Carrera, którą po raz pierwszy świat zobaczył w 1964 roku.
Ten piękny samochód sportowy na przestrzeni 50 lat przeszedł udaną metamorfozę, i wraz ze współczesnymi modelami nadal zachwyca koneserów motoryzacji. Przez ponad pół wieku mogliśmy poznać wiele modeli niemieckiej marki, a premiery niektórych z nich nie mogą przejść bez echa.
Tak, jak tegoroczna prezentacja Porsche 911 Turbo S Excusive Series w salonie Porsche Centrum Warszawa Okęcie.
Zanim pojawili się pierwsi kupcy nowych modeli, kilkadziesiąt zaproszonych osób miało możliwość zobaczyć wspomniany wyżej pojazd.
W scenerii nowoczesnego salonu, obok przygotowanej sceny ustawiony został wspomniany egzemplarz - 911 Carrera Turbo S Exclusive Series, czyli najnowszy samochód ze stajni Porsche, którego niebagatelna moc 607 KM pozwala osiągnąć prędkość 100km/h w mniej niż 3 sekundy.
Jest to limitowana seria pojazdów, którego ilość została ograniczona do 500 sztuk.
Ten, który stał w salonie miał numer 000/500. Z informacji jakie otrzymałem, ta konkretna sztuka została wyprodukowana na potrzeby premiery, a następnie zostanie zniszczona.
Konferencja z gościem specjalnym
Zanim jednak dowiedzieliśmy się więcej na temat nowego modelu, prowadzący wydarzenie dziennikarz motoryzacyjny Rafał Jemielita zaprosił na scenę Prezesa Zarządu Porsche Inter Auto Polska - Christophera Aringera. Przedstawił on wszystkim zgromadzonym firmę Porsche Inter Auto Polska.
Następnie głos zabrał Vitali Berchmueller - Dyrektor Regionalny PIA, który opowiedział zebranym dziennikarzom o działalności grupy na terenie Polski oraz o nowo otwartym kompleksie salonów, w którym się znajdowaliśmy.
Ostatnią osobą, która opowiedziała nam o premierowym pojeździe marki był Alexander Mund z Porsche Exclusive Manufaktur. Po przemówieniach wyżej wymienionych osób, na scenę został zaproszony gość specjalny spotkania Walter Röhrl, jeden z najbardziej utytułowanych niemieckich kierowców rajdowych, którego grupa niezależnych ekspertów w dziedzinie rajdów uznała Najlepszym Kierowcą Rajdowym Wszech Czasów.
Walter Röhrl obecnie jest silnie związany z firmą Porsche, ponieważ na co dzień jest on kierowcą testowym tej marki.
Podczas konferencji oprócz wywiadu, który przeprowadził z Panem Walterem prowadzący spotkanie, także każdy z zebranych miał możliwość zadania mu pytań o świat motoryzacji i dotychczasową karierę. Obok sceny stał pojazd, którym Walter jeździł podczas wyścigu w San Rem, a który znaleźć można w Muzeum Porsche w Stuttgarcie.
Po oficjalnej części spotkania była możliwość porozmawiania z mistrzem i zadania kolejnych pytań.
Świat Porsche na nadgarstku
Prezentacja samochodu jest niezwykle istotna dla fanów motoryzacji.
Pokaz wyjątkowego zegarka jest równie ważny dla zegarkomaniaków.
Przy okazji tego wydarzenia zaprezentowano model zegarka marki Porsche Design, który jest zdecydowanie wart uwagi. Specjalnie z okazji stworzenia opisywanego wyżej modelu samochodu, firma Porsche Design przygotowała zegarek, który będzie dostępny dla przyszłych kierowców modelu 911 Turbo S Excusive Series.
Każdy z zebranych gości miał możliwość podziwiania Porsche Design Chronograph 911 Turbo S Exclusive Series, w gablocie obok samochodu. Dedykowany temu pojazdowi model zegarka, tak samo jak jego 4 kołowy odpowiednik, również jest limitowany do 500 sztuk.
Zegarek Porsche Design to model, który posiada 24 wersje wykończeniowe. Tak samo jak samochód, tak tutaj mamy do czynienia z podobnym zestawieniem kolorów. Gama barw centralnego pasa zegarka została ograniczona do 6 kolorów, które będą posiadały samochody z serii Exclusive. Kolory te są następujące: Golden Yellow Metallic, Agate Grey Metallic, Carrera White Mettalic, Black, Guards Red oraz Graphite Blue Metallic.
Choć w salonie w dniu konferencji mogliśmy podziwiać Porsche w kolorze Carrera White, to prezentowany zegarek posiadał kolorystykę Golden Yellow. Oprócz centralnego pasa zgodnego z odcieniem nadwozia, mamy możliwość dobrania przeszycia identycznego z tym, jakie użyte zostało do wykończenia tapicerki i wnętrza auta.
Rotor mechanizmu jest stylizowany na felgę pojazdu, któremu jest dedykowany zegarek, i z tego też powodu został on pomalowany na taki sam kolor, jak obręcze kół ze stopów lekkich zastosowane w aucie.
Wspomniałem już o 607-konnym silniku użytym w limitowanym modelu Porsche, to teraz należy powiedzieć, o tym „silniku”, w który wyposażony jest prezentowany zegarek.
Firma Porsche Design stworzyła swój własny mechanizm i umieściła go po raz pierwszy właśnie w tym modelu.
Jest to manufakturowy werk o oznaczeniu 01.200. Posiada on naciąg automatyczny z komplikacją konstrukcji w postaci stopera typu Flyback. Oznacza to, że po uruchomieniu stopera, poprzez jedno wciśnięcie pusher’a możemy zresetować i uruchomić na nowo odmierzanie czasu.
Tarcza zegarka, oprócz środkowego pasa w kolorze nadwozia, posiada karbonową powierzchnię. Jest to również odwołanie do elementów, jakie zostały zastosowane w pojeździe. Oprócz subtarcz chronografu umieszczonych na środkowej osi cyferblatu, widzimy także wskaźnik sekundowy na godzinie 9.00, który jest ukazany w półokrągłym okienku, w którym z każdą sekundą przesuwa się dysk z nazwą modelu samochodu, jaki mamy przyjemność prowadzić.
Po przeciwnej stronie znajdziemy charakterystyczne logo marki Porsche Design. Znajdziemy tutaj również małych rozmiarów datownik umieszczony w miejscu indeksu godziny 4.
Typowo sportowa „karoseria”
Bez względu na wybraną wersję wykończeniową mamy tu do czynienia z kopertą wykonaną z tytanu, która czarny kolor zawdzięcza powłoce PVD. W modelu Chronograph 911 Turbo S Exclusive Series zastosowano szkło szafirowe, zarówno od strony tarczy, jak i dekla.
Na pierścień nałożono skalę tachmetru, która jest częstym elementem w czasomierzach dedykowanych motor sportom. Pasek zegarka został wykonany z wysokiej jakości skóry, która jest również stosowana w elementach wnętrza 911-tki.
Jak przystało na model, który jest silnie związany z DNA marki Porsche, materiały użyte do jego wyprodukowania są takiej samej, wysokiej jakości, jak te, używane w samochodach.
Choć miałem okazję pooglądać zegarek przez krótki czasu, to zrobił na mnie ogromne wrażenie, ponieważ każdy jego detal jest wiernym odwzorowaniem tego, co reprezentuje sobą marka Porsche oraz jej nowy limitowany model samochodu.
Konferencja zorganizowana w salonie Porsche Centrum Warszawa Okęcie pokazała nam dwie piękne nowości, których użytkowaniem będzie mogła cieszyć się bardzo ograniczona grupa osób. Nie tylko ze względu na relatywnie małą ilość, ale również na cenę.
Samochód, którego prezentację miałem przyjemność oglądać został wyceniony na 1,3 miliona złotych, a jego nadgarstkowy towarzysz sprzedawany będzie za kwotę rzędu 42 000 złotych (około 10,000 Euro).
Zegarki te będą dostępne na zamówienia, tylko i wyłącznie w Porsche Centre dla kierowców, którzy zdecydują się na kupno 911 Carrera Turbo S Exclusive Series.
Mając na uwadze atrakcyjny wygląd oraz fakt, iż ten model zegarka Porsche Design posiada mechanizm in-house, dla fanów czasomierzy z pewnością jest to nieco smutna wiadomością, gdyż że nie będzie on dostępny dla szerszego grona użytkowników. Pozostaje mieć nadzieję, że mechanizm zastosowany w modelu Chronograph 911 Turbo S Exclusive Series wkrótce trafi do regularnej sprzedaży w zegarkach Porsche Design.
Autor: Jakub Wojdat
18:18 04.11.2017Wiadomości
Relacja: Premiera limitowanego samochodu Porsche i zegarka Porsche Design Chronograph 911 Turbo S Exclusive Series

Carl F. Bucherer (Lucerne 1888) - historia marki
Wiek XIX można najcelniej określić jako czas przemian. Zmiany technologiczne wymuszane przez rewolucję przemysłową wykreowały zupełnie inne podejście do procesu produkcji ...

Błonie WX302. Mechanizm
Jako, że pierwsze prezentacje naszych nowych modeli zegarków z linii Błonie WX302, wzbudziły dość szerszą dyskusję na temat zastosowanego przez nas mechanizmu, poniżej pr ...

Epizod 7. Zegarek bazowy - wychwyt
Zadaniem wychwytu jest przekazanie do oscylatora, energii pochodzącej z napędu, transmitowanej przez przekładnię chodu, a równocześnie impulsowe zwalnianie przekładni cho ...

Zegarki czytelników: recenzja Seiko Prospex Turtle Automatic Diver's 200M SRP775
Uważam, że każdy kolekcjoner zegarków powinien mieć divera. Nawet jeśli – tak jak ja – kompletnie nie potrafi pływać. Nie mówiąc już o nurkowaniu… Tym humorystycznym akce ...

Pierwsza kolekcja spinek do mankietów marki Doxa
Szwajcarska firma zegarmistrzowska Doxa, znana ze swoich zegarków dla nurków, postanowiła wprowadzić na rynek swoją pierwszą linię akcesoriów. Inspiracją dla niej stała s ...

Mudita Element NR. Inhale, Exhale, Repeat
Mudita określa siebie jako nietypową firmę technologiczną, bo – jak można przeczytać w materiałach prasowych - projektując swoje produkty stawia wolność i radość korzysta ...

Luminox Navy SEAL Foundation 3600 “I GOT YOUR 6”. Istota niezłomnego braterstwa!
Jeśli jesteś fanem kina wojennego albo pasjonatem militariów, nieobce są Ci zwroty takie jak roger that, tango down, balls to the wall, bite the bullet czy FUBAR. Sporo z ...

Eberhard & Co Traversetolo. Klasyczna tarcza i mechanizm z ręcznym naciągiem
Manufaktura Eberhard & Co. została założona w 1887 roku w La Chaux-de-Fonds przez George'a-Emile'a Eberharda, w historycznym miejscu narodzin szwajcarskiego przemysłu zeg ...

Grand Seiko Heritage 62GS sekki Rikka i Shūbun ze stali Ever-Brilliant (SBGH351 i SBGH353)
Grand Seiko to marka mająca od lat bardzo duże grono zwolenników, choć znajdą się także w zegarkowym światku jej kontestatorzy. Zwolennicy wychwalają wyśrubowane standard ...

Premiera zegarka Tissot PRC 100 Solar. Władca światła w... chmurach - relacja i zdjęcia
13 marca 2025, godzina 8:55 - szybka winda wiezie mnie wraz z kilkoma innymi osobami oraz psem na 46 piętro najwyższego budynku w Unii Europejskiej. Liczący 310 metrów Va ...

Rozmowa z Robertem Makłowiczem o podróżach, gotowaniu i przepisie na ulubiony… zegarek!
W ostatnich miesiącach redakcja wydawnictwa „Zegarki i Pasja” miała przyjemność przeprowadzić kilka wywiadów z bardzo znanymi osobistościami, a teraz do tego zacnego gron ...

Video recenzja: Frederique Constant Classics Elegance Luna. Zegarek dobrze skomponowany
Zapraszamy do obejrzenia video recenzji zegarka Classics Elegance Luna marki Frederique Constant. Nasz redakcyjny kolega Adrian prezentował ten model niedawno w formie kl ...
0 Komentarzy
Średnia 0.00