„Siedząc” po uszy w zegarkach czasami zapominamy, czy też nie zauważamy, że inne branże rozwijają się zdecydowanie szybciej. Zwykle ten szybki rozwój dotyczy firm z grupy nowych technologii i jest on równoznaczny ze wzrostem wartości danych podmiotów gospodarczych.
Zegarki też niby się rozwijają, ale patrząc na tę branżę zupełnie technokratycznie zauważamy, że od przełamania kryzysu związanego z pojawieniem się zegarków elektronicznych, poszczególne firmy rozwijając się, stabilizują swoją pozycję rynkową, grupują się w większe organizacje, lub też są kupowane przez silniejsze jednostki, zwykle operujące w tej samej branży. W ten sposób, tej konserwatywnej, szczycącej się mechanicznymi zegarkami branży świat nowych technologii ucieka bardzo, bardzo szybko.
Co więcej, wobec coraz większej ilości rozwiązań w grupie inteligentnych zegarków, w ostatnim często słyszymy o nieuchronnym końcu epoki tradycyjnych zegarków.
Za bardziej wyważone i chyba też bardziej rozsądne możemy uważać zdanie Pima Koesloga – twórcy smart zegarków firm Alpina – Frederique Constant, który na spotkaniu Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków w roku 2015 powiedział, że można założyć iż w niedalekiej przyszłości ok. 30% zegarków elektronicznych będzie przyrządami typu smart - współpracujących z zewnętrznym urządzeniem – komputerem, lub telefonem.
W toku kuluarowych rozmów, Pim Koeslog zasugerował, że wzrost ilościowy smart zegarków będzie przede wszystkim wynikiem założenia ich na nadgarstek przez osoby... które dziś wcale nie używają zegarka.
W tym miesiącu doszło do swego rodzaju precedensu, choć zestawiając wszystkie powyższe wątki, można założyć, że jest to zdarzenie naturalnie wynikające z rozwoju sytuacji.
Co się stało?
Doskonale znana firma operująca w branży zegarkowej – Fossil Group zakupiła firmę z grupy nowych technologii – Misift.
Na tę okoliczność ukazała się odpowiednia, następująca notka prasowa:
FOSSIL GROUP KUPUJE MISFIT – PIONIERA W BRANŻY PRZENOŚNYCH URZĄDZEŃ DO MONITOROWANIA AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ
Zakup wiodącej platformy technologicznej zatrudniającej światowej klasy zespół inżynierów wywoła szybki wzrost w branży technologii przenośnych (tzw. Wearables)
Richardson, Texas - w dniu 12 listopada 2015 r. Fossil Group ogłosił zawarcie ostatecznej umowy nabycia Misfit, innowacyjnego producenta technologii przenośnych oraz stylowych urządzeń mobilnych z dostępem do internetu. Zakup ten umożliwi Fossil Group powiększenie rynku zbytu poprzez oferowanie konsumentom zarówno tradycyjnych zegarków, jak i modnych akcesoriów z dostępem do internetu. Misfit wnosi do Fossil Group platformę aplikacji i możliwości przechowywania danych w chmurze, której pojemność będzie można zmieniać, a także światowej klasy zespół inżynierów i specjalistów w zakresie software’u i hardware’u.
Greg McKelvey – FOSSIL GROUP
„Mamy unikalną możliwość uzupełnienia naszej platformy zegarków i akcesoriów o najnowocześniejsze technologie z dostępem do sieci”, stwierdził Kosta Kartsotis, Prezes Fossil Group. „Dzięki nabyciu Misfit, Fossil Group zdobędzie pozycję lidera w dziedzinie łączenia stylu i technologii, a także będzie mogła otworzyć drzwi do świata rozwijających się akcesoriów przenośnych”
Zakup ten pozwoli Fossil Group:
• zdobyć platformę technologiczną, która umożliwi rozwiązanie wielu problemów dotyczących akcesoriów przenośnych, w tym długość życia baterii;
• do końca 2016 roku rozszerzyć technologię Misfit na marki Fossil i Skagen, a docelowo również na inne wchodzące w skład portfolio 16 marek Grupy, przyspieszając jej plany dotyczące rozwoju akcesoriów z dostępem do sieci;
• powiększyć potencjalny rynek zbytu o nowe kanały dystrybucji, nowe produkty, nowe marki i współpracę z nowymi partnerami biznesowymi, w tym z przedsiębiorstwami z branży cyfrowej, muzycznej, fitness oraz ochrony zdrowia;
• zostać liderem w branży urządzeń z dostępem do sieci dzięki wykorzystaniu doświadczenia światowej klasy inżynierów oprogramowania i sprzętu, kierowanego przez Sonny’ego Vu, założyciela firmy Misfit.
„Głęboko wierzymy, że konsumentom zależy zarówno na funkcjonalności technicznej, jak i na stylowym wzornictwie. Dzisiaj posiadanie tylko jednej z tych cech to po prostu za mało. Dzięki nabyciu Misfit, Fossil Group zdobędzie pozycję, która pozwoli jej zwyciężyć w walce o konsumenta „podłączonego do sieci”, wyjaśnił Greg McKelvey, dyrektor ds. strategii i zagadnień cyfrowych Fossil Group.
„Nasze wzornictwo i globalna sieć dystrybucji, w połączeniu z platformą technologiczną stworzoną przez Misfit, składają się na firmę eksperta technologii przenośnych, z bogatym portfelem marek, o globalnym zasięgu. Posiadającą znaczną przewagę, gotową na przyjęcie roli lidera w dziedzinie łączenia mody i technologii.”
„Ogromnie się cieszymy, że możemy połączyć siły z Fossil Group i wspólnie zapoczątkować nową erę akcesoriów przenośnych, w której elegancja, piękno i trwałość to wartości nadrzędne”, stwierdził Sonny Vu, założyciel i Dyrektor Generalny Misfit. „Wspólnie stworzymy produkty łączące typową dla Misfit doskonałą, intuicyjną technologię z wzornictwem, stylem oraz siłą marek wchodzących w skład Fossil Group.”
Szczegóły transakcji:
Fossil Group spodziewa się, że transakcja zakupu zostanie zamknięta przed końcem bieżącego roku rachunkowego, z zachowaniem wszystkich procedur zamknięcia oraz zatwierdzenia ich przez organy nadzorujące. Cena zakupu w wysokości 260 mln dolarów USA, obejmująca również koszty transakcji, zostanie pokryta częściowo z rezerw gotówkowych, częściowo z pożyczki bankowej.
W podsumowaniu niniejszej wiadomości, warto zaznaczyć, że Fossil Group operuje w segmencie zegarków modowych, segmencie, który jako taki jest także najmłodszym dzieckiem zegarkowej branży i znajduje się na granicy zegarków, odzieży i dodatków do ubioru.
Fossil Group została założona w roku 1984 roku, a więc należy do grupy najmłodszych firm w branży.
W takim porównaniu Misift jest wręcz niemowlakiem, co jest oczywiste – powstała w roku 2011.
Jak będzie się rozwijał/zmieniał rynek zegarków (tych z duszą), czasomierzy (tych elektronicznych) i smart zegarków (tych co łączą się z urządzeniami zewnętrznymi) zobaczymy.
Nie ma co wróżyć z fusów, nie ma rozdzierać szat!
Każdy ma swoje ulubione zegarki, a zmiana preferencji może nastąpić zawsze. Zawsze też dzieje się to na skutek bodźców zewnętrznych – zwykle oferty producentów.
Poczekajmy spokojnie na rozwój sytuacji.
Władysław Meller
*informacja o firmie Fossil Group i Masift z materiałów prasowych
0 Komentarzy
Średnia 0.00