• Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Victorinox
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Perrelet
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Doxa Sub
  • Zegarki marki Mudita
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Rado
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Prim
  • Zegarki marki Fiyta
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Luminox
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Eberhard
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Nomos
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Alpina
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Victorinox
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Perrelet
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Doxa Sub
  • Zegarki marki Mudita
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Rado
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Prim
  • Zegarki marki Fiyta
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Luminox
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Eberhard
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Nomos
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Alpina

Precedens – zegarki kupują firmę IT. Fossil Group z nową technologią


„Siedząc” po uszy w zegarkach czasami zapominamy, czy też nie zauważamy, że inne branże rozwijają się zdecydowanie szybciej. Zwykle ten szybki rozwój dotyczy firm z grupy nowych technologii i jest on równoznaczny ze wzrostem wartości danych podmiotów gospodarczych. 


Zegarki też niby się rozwijają, ale patrząc na tę branżę zupełnie technokratycznie zauważamy, że od przełamania kryzysu związanego z pojawieniem się zegarków elektronicznych, poszczególne firmy rozwijając się, stabilizują swoją pozycję rynkową, grupują się w większe organizacje, lub też są kupowane przez silniejsze jednostki, zwykle operujące w tej samej branży. W ten sposób, tej konserwatywnej, szczycącej się mechanicznymi zegarkami branży świat nowych technologii ucieka bardzo, bardzo szybko.

Pim Koeslag




Co więcej, wobec coraz większej ilości rozwiązań w grupie inteligentnych zegarków, w ostatnim często słyszymy o nieuchronnym końcu epoki tradycyjnych zegarków.


Za bardziej wyważone i chyba też bardziej rozsądne możemy uważać zdanie Pima Koesloga – twórcy smart zegarków firm Alpina – Frederique Constant, który na spotkaniu Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków w roku 2015 powiedział, że można założyć iż w niedalekiej przyszłości ok. 30% zegarków elektronicznych będzie przyrządami typu smart - współpracujących z zewnętrznym urządzeniem – komputerem, lub telefonem.



W toku kuluarowych rozmów, Pim Koeslog zasugerował, że wzrost ilościowy smart zegarków będzie przede wszystkim wynikiem założenia ich na nadgarstek przez osoby... które dziś wcale nie używają zegarka.

Fossil Group i Masift




W tym miesiącu doszło do swego rodzaju precedensu, choć zestawiając wszystkie powyższe wątki, można założyć, że jest to zdarzenie naturalnie wynikające z rozwoju sytuacji.


Co się stało?


Doskonale znana firma operująca w branży zegarkowej – Fossil Group zakupiła firmę z grupy nowych technologii – Misift.



Na tę okoliczność ukazała się odpowiednia, następująca notka prasowa:


FOSSIL GROUP KUPUJE MISFIT – PIONIERA W BRANŻY PRZENOŚNYCH URZĄDZEŃ DO MONITOROWANIA AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ


Zakup wiodącej platformy technologicznej zatrudniającej światowej klasy zespół inżynierów wywoła szybki wzrost w branży technologii przenośnych (tzw. Wearables)


Fossil Group i Masift

Richardson, Texas - w dniu 12 listopada 2015 r. Fossil Group ogłosił zawarcie ostatecznej umowy nabycia Misfit, innowacyjnego producenta technologii przenośnych oraz stylowych urządzeń mobilnych z dostępem do internetu. Zakup ten umożliwi Fossil Group powiększenie rynku zbytu poprzez oferowanie konsumentom zarówno tradycyjnych zegarków, jak i modnych akcesoriów z dostępem do internetu. Misfit wnosi do Fossil Group platformę aplikacji i możliwości przechowywania danych w chmurze, której pojemność będzie można zmieniać, a także światowej klasy zespół inżynierów i specjalistów w zakresie software’u i hardware’u.



Greg McKelvey – FOSSIL GROUP


„Mamy unikalną możliwość uzupełnienia naszej platformy zegarków i akcesoriów o najnowocześniejsze technologie z dostępem do sieci”, stwierdził Kosta Kartsotis, Prezes Fossil Group. „Dzięki nabyciu Misfit, Fossil Group zdobędzie pozycję lidera w dziedzinie łączenia stylu i technologii, a także będzie mogła otworzyć drzwi do świata rozwijających się akcesoriów przenośnych”

Zakup ten pozwoli Fossil Group:


• zdobyć platformę technologiczną, która umożliwi rozwiązanie wielu problemów dotyczących akcesoriów przenośnych, w tym długość życia baterii;


• do końca 2016 roku rozszerzyć technologię Misfit na marki Fossil i Skagen, a docelowo również na inne wchodzące w skład portfolio 16 marek Grupy, przyspieszając jej plany dotyczące rozwoju akcesoriów z dostępem do sieci;


• powiększyć potencjalny rynek zbytu o nowe kanały dystrybucji, nowe produkty, nowe marki i współpracę z nowymi partnerami biznesowymi, w tym z przedsiębiorstwami z branży cyfrowej, muzycznej, fitness oraz ochrony zdrowia;


• zostać liderem w branży urządzeń z dostępem do sieci dzięki wykorzystaniu doświadczenia światowej klasy inżynierów oprogramowania i sprzętu, kierowanego przez Sonny’ego Vu, założyciela firmy Misfit.

Fossil Group i Masift, Greg McKelve





„Głęboko wierzymy, że konsumentom zależy zarówno na funkcjonalności technicznej, jak i na stylowym wzornictwie. Dzisiaj posiadanie tylko jednej z tych cech to po prostu za mało. Dzięki nabyciu Misfit, Fossil Group zdobędzie pozycję, która pozwoli jej zwyciężyć w walce o konsumenta „podłączonego do sieci”, wyjaśnił Greg McKelvey, dyrektor ds. strategii i zagadnień cyfrowych Fossil Group.

„Nasze wzornictwo i globalna sieć dystrybucji, w połączeniu z platformą technologiczną stworzoną przez Misfit, składają się na firmę eksperta technologii przenośnych, z bogatym portfelem marek, o globalnym zasięgu. Posiadającą znaczną przewagę, gotową na przyjęcie roli lidera w dziedzinie łączenia mody i technologii.”

 Fossil Group i Masift, Sonny Vu




„Ogromnie się cieszymy, że możemy połączyć siły z Fossil Group i wspólnie zapoczątkować nową erę akcesoriów przenośnych, w której elegancja, piękno i trwałość to wartości nadrzędne”, stwierdził Sonny Vu, założyciel i Dyrektor Generalny Misfit. „Wspólnie stworzymy produkty łączące typową dla Misfit doskonałą, intuicyjną technologię z wzornictwem, stylem oraz siłą marek wchodzących w skład Fossil Group.”


Szczegóły transakcji:
Fossil Group spodziewa się, że transakcja zakupu zostanie zamknięta przed końcem bieżącego roku rachunkowego, z zachowaniem wszystkich procedur zamknięcia oraz zatwierdzenia ich przez organy nadzorujące. Cena zakupu w wysokości 260 mln dolarów USA, obejmująca również koszty transakcji, zostanie pokryta częściowo z rezerw gotówkowych, częściowo z pożyczki bankowej.


W podsumowaniu niniejszej wiadomości, warto zaznaczyć, że Fossil Group operuje w segmencie zegarków modowych, segmencie, który jako taki jest także najmłodszym dzieckiem zegarkowej branży i znajduje się na granicy zegarków, odzieży i dodatków do ubioru.


Fossil Group została założona w roku 1984 roku, a więc należy do grupy najmłodszych firm w branży.
W takim porównaniu Misift jest wręcz niemowlakiem, co jest oczywiste – powstała w roku 2011.


 Fossil Group i Masift

Jak będzie się rozwijał/zmieniał rynek zegarków (tych z duszą), czasomierzy (tych elektronicznych) i smart zegarków (tych co łączą się z urządzeniami zewnętrznymi) zobaczymy.



Nie ma co wróżyć z fusów, nie ma rozdzierać szat!


Każdy ma swoje ulubione zegarki, a zmiana preferencji może nastąpić zawsze. Zawsze też dzieje się to na skutek bodźców zewnętrznych – zwykle oferty producentów.
Poczekajmy spokojnie na rozwój sytuacji.




Władysław Meller

*informacja o firmie Fossil Group i Masift z materiałów prasowych



Tissot - Premium

REKLAMA

Dołącz teraz - zaloguj się!

Dołącz teraz - zaloguj się!

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

Luminox 420

REKLAMA

Aurochronos 420

REKLAMA

Bulova 420

REKLAMA

SEIKO 420

REKLAMA

Greenlogic 420

REKLAMA

Atlantic 420

REKLAMA

Epos 420

REKLAMA

Alpina 420

REKLAMA

Najlepszy polski "lotnik" z zegarki...
Najlepszy polski "lotnik" z zegarki...
24.11.2015
Obchody Świętego Eligiusza w Warsza...
Obchody Świętego Eligiusza w Warsza...
07.12.2015

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Alpina
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Błonie
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Doxa Sub
Zegarki marki Eberhard
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Fiyta
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki G-SHOCK
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Luminox
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki Michel Herbelin
Zegarki marki Mudita
Zegarki marki Nomos
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Orient Star
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Perrelet
Zegarki marki Polpora
Zegarki marki Prim
Zegarki marki Rado
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Victorinox
Zegarki marki Vostok Europe
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco