• Zegarki marki Eberhard
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Alpina
  • Zegarki marki Mudita
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Nomos
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Perrelet
  • Zegarki marki Prim
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Luminox
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Victorinox
  • Zegarki marki Rado
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Fiyta
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Doxa Sub
  • Zegarki marki Eberhard
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Alpina
  • Zegarki marki Mudita
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Nomos
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Perrelet
  • Zegarki marki Prim
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Luminox
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Victorinox
  • Zegarki marki Rado
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Fiyta
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Doxa Sub

Tenis z zegarkiem na trybunach. Wywiad


Z Adamem Romerem, redaktorem naczelnym  magazynu „Tenisklub”, oraz promotorem tenisa w Polsce o zegarkach i tenisie rozmawia redakcja portalu Zegarki i Pasja.

Z Adamem Romerem, redaktorem naczelnym  magazynu „Tenisklub”, oraz promotorem tenisa w Polsce o zegarkach i tenisie rozmawia redakcja portalu Zegarki i Pasja.

 

Adam Romer. Redaktor Naczelny magazynu TenisKlub

 

Zegarki i Pasja (ZiP): Adamie, poznaliśmy się przy okazji spotkania prasowego, gdy salon odCzasu doCzasu w Złotych Tarasach, rozpoczynał współpracę promocyjną z naszymi deblistami Mariuszem Fystenbergiem i Marcinem Matkowskim, prezentując specjalnie dla nich tuningowany zegarek firmy Maurice Lacroix. W tamtym czasie nie było szerzej widać współpracy polskich dystrybutorów zegarków z naszymi  tenisistami, czy organizatorami tenisowych rozgrywek.
Dziś TAG Heuer wspiera organizatorów turnieju  Katowice Open, firma Rado podpisała umowę z Agnieszką Radwańską, a Longines będąc chronometrażystą turnieju Roland Garros w Paryżu, corocznie i na przemian organizuje turniej dla dziewcząt lub chłopców w Polsce. Jego zwycięzca jedzie do Paryża na kilkudniowe szkolenia, a potem bierze udział w zorganizowanym dla nich turnieju.
Jak Ty – tenisowy dziennikarz i promotor tej dyscypliny sportu, widzisz współpracę zegarkowej branży z tenisem?
Adam Romer (AR): Połączenie tenisa z zegarkami wydaje się jak najbardziej naturalne i oczywiste. Na całym świecie, a co za tym idzie także od pewnego czasu w Polsce, promowanie marek  zegarkowych poprzez taką dyscyplinę jak tenis odbywa się z korzyścią dla obu stron. Oby tylko więcej takiej współpracy.  W innych krajach zaangażowanie zegarkowej branży zaczęło się wcześniej i jest zdecydowanie szersze. To jednak kwestia naszych zmian ekonomicznych, więc cieszmy się z tego co już mamy i rozwijajmy to.


ZiP: Tak się składa, że każda z wymienionych firm: TAG Heuer, Rado i Longines w innej formie angażuje się w promocję swojej marki poprzez wsparcie tenisa. Która z tych aktywności, z punktu widzenia promocji tenisa w Polsce jest najlepsza?, najważniejsza?
AR: Nie ma jednej, najlepszej drogi na promocję własnej marki. Na szczęście rynek sportowy, czy w tym wypadku tenisowy, jest tak szeroki, że każdy może znaleźć swoją, unikalną drogę do promowania swoich produktów. Wszystko zależy od pomysłowości ludzi pracujących w marketingu i zasobności portfela danej marki. W tenisie ważne jest, by wspierać młode talenty. Dlatego inicjatywa firmy Longines zasługuje na szczególną  pochwałę. 


ZiP: Jaką aktywność poza potencjalnym zlecaniem reklamy wizualnej, stosują nasze „tenisowe marki”, współpracując z dziennikarzami i magazynami ogólno-sportowymi oraz tenisowymi?
AR: Tu chyba zbytnio nie różnimy się od reszty świata. Poszczególne marki starają się pomagać dziennikarzom w dotarciu do sportowych gwiazd, które są ich ambasadorami. Niekiedy wspierają wyjazdy dziennikarzy na imprezy, gdzie są sponsorami i partnerami. Wreszcie regularnie zapewniają dopływ aktualnych informacji na temat związku swojej marki z dyscypliną. Idealny model to powiązanie tych wszystkich elementów z klasyczną reklamą produktową.


ZiP: Jakie inne formy promocji zegarków, ewentualnie nadające się do aplikacji z tenisem, zwróciły Twoją uwagę na polskim lub światowym rynku?
AR: Trudno tu wymyśleć coś niesamowicie niekonwencjonalnego. Raczej trzeba trzymać się starych sprawdzonych metod. One zresztą przynoszą najlepsze efekty. Wszystko zależy od samej marki zegarków, w jaki sposób chce być postrzegana w oczach odbiorców, a poprzez tenis raczej podkreśla się ekskluzywność i niepowtarzalność niż masowość.


ZiP: Jakich działań dystrybutorów, które powinny przynieść dobre efekty marketingowe dla branży zegarkowej i odpowiednio wspierały tenis, oczekuje tenisowy światek?
AR: To chyba pytanie nie do mnie, a raczej do planujących kampanie reklamowe speców z domów mediowych. Nie chciałbym im zabierać pracy…. Mogę mieć tu tylko jedną uwagę, by już na wstępie planowania działań reklamowych skonsultować się z osobami znającymi branżę. Można w ten sposób zaoszczędzić sobie niepotrzebnej pracy i niekiedy błędów. Pieniędzy na  wspierania sportu zawsze jest za mało. Nie wolno ich trwonić  na projekty nietrafione, lub z góry skazane na niepowodzenie.


ZiP: Aktywności których, światowo związanych z tenisem firm zegarkowych, brakuje na naszym rynku? Co musi się zmienić, by te firmy były z tenisem widoczne także u nas?
AR: Oczywiście życzylibyśmy sobie wszyscy, by obok wymienionych już marek RADO, Longinesa czy TAG Heuer pojawiły się kolejne. I te mniej znane i te najsłynniejsze jak choćby Rolex, który jest chyba na dziś najbardziej zaangażowany w zawodowy tenis – jest m.in. chronometrażystą podczas Australian Open i na Wimbledonie. Może po prostu w Polsce, wśród osób decyzyjnych brakuje miłośników tenisa? Nie wiem czy tak jest, ale często najprostsze wyjaśnienia są najbardziej prawdopodobne… Mam wrażenie, że w Polsce Rolex bardziej angażuje się  w golfa niż w tenisa. Ale to zapewne tylko kwestia czasu, by i ta marka odkryła zalety promowania się poprzez „biały sport”.


ZiP: Wiadomo, że najlepsi tenisiści będąc promotorami prestiżowych producentów zegarkowych używają właśnie takich zegarków. Czy spotykając się z tenisistami zauważasz, zwracasz uwagę, jakie zegarki noszą? Czy dziennikarze na konferencjach prasowych rozmawiają z zawodnikami na temat zegarków?
AR: Oczywiście znane są kontrakty wiążące poszczególne marki z poszczególnymi zawodnikami. Tenisiści są niezwykle profesjonalni w swoich zachowaniach, więc także po za kortem nie zapominają o „swoich” zegarkach. Szczególnie tenisistki, dla których zegarek, to przecież także rodzaj biżuterii. Niekiedy związane z tym pytania pojawiają się na konferencjach prasowych, ale tylko w szczególnych wypadkach. Jak choćby wtedy, gdy Rafael Nadal zgubił swój zegarek za 300 tys. euro…


ZiP: Zegarek jakiej marki sam używasz?, dlaczego tej marki?
AR: Używam dwóch: Certiny i Longinesa. Pierwszy cenię sobie bardzo, bo to prezent od mojego teścia jeszcze z czasów, gdy nie byłem jego zięciem…. A drugi lubię, bo mi się po prostu podoba jako zegarek. 


ZiP: Bardzo dziękujemy za rozmowę i życzymy Tobie i nam, częstych spotkań przy okazji zawodów łączących tenis i zegarki.
AR: Dziękuję i życzmy sobie by do takich spotkań często dochodziło.

 

{loadposition social}


Certina - Premium

REKLAMA

Dołącz teraz - zaloguj się!

Dołącz teraz - zaloguj się!

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

Luminox 420

REKLAMA

Epos 420

REKLAMA

Greenlogic 420

REKLAMA

Alpina 420

REKLAMA

Aurochronos 420

REKLAMA

Bulova 420

REKLAMA

Atlantic 420

REKLAMA

SEIKO 420

REKLAMA

Zegarki w roku 2014. Pierwsze podsu...
Zegarki w roku 2014. Pierwsze podsu...
05.01.2015
Formuła E na Westminster Bridge w L...
Formuła E na Westminster Bridge w L...
01.02.2015

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Alpina
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Błonie
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Doxa Sub
Zegarki marki Eberhard
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Fiyta
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki G-SHOCK
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Luminox
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki Michel Herbelin
Zegarki marki Mudita
Zegarki marki Nomos
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Orient Star
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Perrelet
Zegarki marki Polpora
Zegarki marki Prim
Zegarki marki Rado
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Victorinox
Zegarki marki Vostok Europe
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco