W listopadzie 2022 roku pisaliśmy: po pierwszych trzech kwartałach 2022 roku odzieżowo – jubilerska grupa VRG wypracowała zysk netto w wys. 45,6 mln zł, co oznacza wzrost o 72 proc. w skali roku. Grupa liczy, że ostatnie tygodnie będą dla niej bardzo udane, w czym ma pomóc przedświąteczny szczyt sprzedaży oraz mistrzostwa świata w piłce nożnej (więcej tu: VRG - w oczekiwaniu na rekord). Przewidywania się spełniły - sprzedaż grupy VRG osiągnęła w grudniu 2022 roku wartość 180,7 mln zł, czyli o 4,2 proc. więcej, niż w grudniu 2021 roku. Tym samym spółka zanotowała najwyższą w swojej historii miesięczną sprzedaż - duża w tym zasługa marki W. Kruk i sprzedaży zegarków.
Grupa VRG opublikowała szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży oraz szacunkową marżę ze sprzedaży osiągniętą w grudniu 2022. Z podanych informacji wynika, że sprzedaż grupy VRG osiągnęła w grudniu 2022 wartość 180,7 mln zł, czyli o 4,2 proc. więcej, niż w grudniu 2021 r. Narastająco, w dwunastu miesiącach 2022 r. przychody grupy VRG wyniosły 1,279 mld zł, czyli o 19,6 proc. więcej niż w roku 2021, kiedy sprzedaż wyniosła 1,069 mld zł.
Najwyższa miesięczną sprzedaż w historii
- Tym samym spółka zanotowała najwyższą w swojej historii miesięczną sprzedaż. Również w skali całego roku przychody grupy VRG były rekordowe - podkreśla VRG.
Bardzo dobry miesiąc ma za sobą segment jubilerski grupy, reprezentowany przez sieć salonów W. Kruk. To jeden z największych w Polsce sprzedawców zegarków, w jego ofercie są produkty takich marek jak Rolex, Patek Philippe (jedyny dystrybutor w Polsce), Cartier, Jaeger-LeCoultre, Hublot, Panerai, Chopard, Omega, Tudor, Tag Heuer, Longines, Rado, Tissot, Certina i wiele innych.

Grudzień był tradycyjnie miesiącem wysokich przychodów W. Kruk, który osiągnął w tym czasie sprzedaż o wartości ponad 107,9 mln zł, czyli o 12,5 proc. więcej niż w roku 2021, kiedy sprzedaż segmentu była na poziomie 95,9 mln zł.
W całym roku 2022 r. sprzedaż segmentu jubilerskiego wyniosła 629,6 mln zł, czyli aż 25,8 proc. więcej niż w 2021 r., kiedy sprzedaż była na poziomie 500,3 mln zł.
Sprzedaż w segmencie odzieżowym w grudniu 2022 r. była o 6,1 proc. niższa r/r i miała wartość 72,7 mln zł. Dla przypomnienia, w grudniu 2021 r. segment odzieżowy miał sprzedaż w wys. 77,5 mln zł.
Sprzedaż segmentu odzieżowego w całym 2022 roku była na poziomie 649,9 mln zł, czyli o 14,1 proc. większym niż w roku 2021, kiedy wyniosła 569,6 mln zł. Przypomnijmy, że w skład segmentu odzieżowego VRG wchodzą marki Vistula, Wólczanka, Bytom i Deni Cler.
Wysoka dynamika sprzedaży w segmencie jubilerskim i odzieżowym
– To było dobre zakończenie wymagającego, ale pozytywnego dla VRG roku. Świetnie w otoczeniu niepewności gospodarczej poradził sobie W. Kruk. Cieszy nas grudniowy wzrost sprzedaży r/r w odniesieniu do bardzo dobrego grudnia 2021. W segmencie jubilerskim i odzieżowym obserwowaliśmy wyższą dynamikę sprzedaży w produktach luksusowych, czego potwierdzeniem jest dobry grudniowy wynik naszej odzieżowej marki premium – Deni Cler. W pozostałych markach odzieżowych grudniowe wyniki były pod presją spowolnienia gospodarczego i wyższych już cen – komentuje Janusz Płocica, prezes VRG.

Zdjęcie: Deni Cler Lublin Plaza
Marża grupy w grudniu 2022 wyniosła 55,4 proc. Spółka poprawiła ją w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o 0,5 p.p. W całym roku marża grupy wyniosła 54 proc. Kanały online odpowiadały w grudniu za 12,2 proc. sprzedaży, w porównaniu z 14,8 proc. rok wcześniej. Narastająco w ciągu 12 miesięcy 2022 r. grupa VRG zrealizowała w internecie 14,3 proc. sprzedaży.
– Wzrost sprzedaży i marży ogółem w grudniu i całym roku jest powodem do zadowolenia, ale mniejszy udział sprzedaży w kanale online i mniejszy ruch w sklepach stacjonarnych wskazuje, że grudzień 2022 był inny niż w 2021 roku – dodaje Janusz Płocica.
W ciągu roku nieznacznie, bo o 0,7 proc., zmniejszyła się powierzchnia sklepów grupy. Na koniec grudnia 2021 roku wynosiła ona 52,3 tys. m. kwadratowych, a na koniec grudnia 2022 r. wyniosła ona 50,0 tys. m. kw.
Pełne, oficjalne wyniki finansowe za rok 2022 grupa VRG przedstawi prawdopodobnie w kwietniu 2023 r., oczywiście omówimy je szczegółowo.
Więcej najnowszych informacji z branży i świata zegarków tu: Wiadomości branżowe
Jacek Ciepiela
08:50 05.01.2023Wiadomości
Zegarki pomogły grupie VRG, właścicielowi W. Kruk, osiągnąć miesięczny rekord sprzedaży
REKLAMA
Sylwetki wielkich zegarmistrzów: Brat Bernard Maria Stanisław Bartnik (1918 - 2002)
Postać Brata Bernarda, bo tak najczęściej nazywali go przyjaciele i zegarmistrzowie, jest na pewno niesłusznie, choć to także na skutek jego własnych działań i aprobaty d ...
Zegarkowe ikony dedykowane motoryzacji (czy to ważne ile?) – Część 2
Wybór zegarków inspirowanych motoryzacją czy towarzyszących motoryzacji i sportom motorowym jest trudny z uwagi na wielość takich modeli. Większość firm zegarkowych o mni ...
NOWOŚĆ: QUIZy zegarkowe na Zegarki i Pasja!
Myśląc o rozwoju naszego wydawnictwa oraz nowych pomysłach i projektach zegarkowych, które chcemy realizować, staramy się zawsze także myśleć o Was, naszych Czytelnikach. ...
GoS. Ręcznie wykonane i zdobione zegarki ze Szwecji (AuroChronos 2025)
Szwecja kojarzy mi się z wieloma rzeczami: marką Volvo, Ikeą, Muminkami, reniferami, czy Saabem. Kojarzy mi się również z zimnem i bogatą historią: potopem szwedzkim, ale ...
Bremont Terra Nova Bronze. Zegarki z wysokowytrzymałego stopu miedziano-aluminiowego
Kolekcja zegarków polowych Bremont Terra Nova nawiązuje do wojskowych zegarków kieszonkowych z początku XX wieku, czerpiąc inspirację w zakresie wyglądu z ich stylu. Wart ...
MD Watches. Dopracowane, nietuzinkowe zegarki z Irlandii (AuroChronos 2025)
Irlandia to kraj, który kojarzy mi się z Guinessem, Świętym Patrykiem, The O'Reillys and the Paddyhats, Tullamore Dew i koniczyną. Ta zielona wyspa, na której żyje około ...
Portal Zegarki i Pasja przekroczył 100 tysięcy wizyt w grudniu 2024!
Z dumą informujemy, że portal "Zegarki i Pasja" zakończył rok 2024 spektakularnym sukcesem – w grudniu nasz serwis odnotował ponad 100 tysięcy wizyt! To wyjątkowe osiągni ...
Orient Stretto. Idealne zegarki mechaniczne EDC w japońskim wydaniu!
Prezentując Orient Stretto – kolekcję inspirowaną rytmem miasta - marka Orient ponownie udowadnia, że jest niekwestionowanym królem zegarków mechanicznych do codziennego ...
Alpina Alpiner Extreme Automatic California. Styl neo vitage z tarczą typu Kalifornia
Wielu miłośników zegarków na całym świecie bardzo lubi i ceni styl neo-vintage, łączący najlepsze cechy modeli z lat 50. i 60. XX wieku z wyrazistymi kolorami, które defi ...
Filozofia designu Venezianico i Arsenale Bizantino - kulminacja dotychczasowego rozwoju!
Marka Venezianico stanowi ciekawy przykład nowoczesnego zegarmistrzostwa, które osiągnęło sukces, budując swoją tożsamość w oparciu o głęboki szacunek dla historii i este ...
Światowy rynek dóbr luksusowych ze spadkami. Ale w Polsce mocno rośnie!
Światowy rynek dóbr luksusowych wyhamowuje po latach rekordowych wzrostów, jednak w Polsce sytuacja jest inna. Rynek dóbr luksusowych w Polsce ma urosnąć o 7,7 procent w ...
Wideo recenzja: Atlantic Worldmaster 1888 Automatic Blue Leather. Klasyka w nowoczesnym wydaniu
Zapraszamy do obejrzenia video recenzji zegarka Worldmaster 1888 Automatic Blue Leather marki Atlantic. Nasz redakcyjny kolega Marcin prezentował ten model niedawno w for ...









greenlogic.eu