W listopadzie 2022 roku pisaliśmy: po pierwszych trzech kwartałach 2022 roku odzieżowo – jubilerska grupa VRG wypracowała zysk netto w wys. 45,6 mln zł, co oznacza wzrost o 72 proc. w skali roku. Grupa liczy, że ostatnie tygodnie będą dla niej bardzo udane, w czym ma pomóc przedświąteczny szczyt sprzedaży oraz mistrzostwa świata w piłce nożnej (więcej tu: VRG - w oczekiwaniu na rekord). Przewidywania się spełniły - sprzedaż grupy VRG osiągnęła w grudniu 2022 roku wartość 180,7 mln zł, czyli o 4,2 proc. więcej, niż w grudniu 2021 roku. Tym samym spółka zanotowała najwyższą w swojej historii miesięczną sprzedaż - duża w tym zasługa marki W. Kruk i sprzedaży zegarków.
Grupa VRG opublikowała szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży oraz szacunkową marżę ze sprzedaży osiągniętą w grudniu 2022. Z podanych informacji wynika, że sprzedaż grupy VRG osiągnęła w grudniu 2022 wartość 180,7 mln zł, czyli o 4,2 proc. więcej, niż w grudniu 2021 r. Narastająco, w dwunastu miesiącach 2022 r. przychody grupy VRG wyniosły 1,279 mld zł, czyli o 19,6 proc. więcej niż w roku 2021, kiedy sprzedaż wyniosła 1,069 mld zł.
Najwyższa miesięczną sprzedaż w historii
- Tym samym spółka zanotowała najwyższą w swojej historii miesięczną sprzedaż. Również w skali całego roku przychody grupy VRG były rekordowe - podkreśla VRG.
Bardzo dobry miesiąc ma za sobą segment jubilerski grupy, reprezentowany przez sieć salonów W. Kruk. To jeden z największych w Polsce sprzedawców zegarków, w jego ofercie są produkty takich marek jak Rolex, Patek Philippe (jedyny dystrybutor w Polsce), Cartier, Jaeger-LeCoultre, Hublot, Panerai, Chopard, Omega, Tudor, Tag Heuer, Longines, Rado, Tissot, Certina i wiele innych.
Grudzień był tradycyjnie miesiącem wysokich przychodów W. Kruk, który osiągnął w tym czasie sprzedaż o wartości ponad 107,9 mln zł, czyli o 12,5 proc. więcej niż w roku 2021, kiedy sprzedaż segmentu była na poziomie 95,9 mln zł.
W całym roku 2022 r. sprzedaż segmentu jubilerskiego wyniosła 629,6 mln zł, czyli aż 25,8 proc. więcej niż w 2021 r., kiedy sprzedaż była na poziomie 500,3 mln zł.
Sprzedaż w segmencie odzieżowym w grudniu 2022 r. była o 6,1 proc. niższa r/r i miała wartość 72,7 mln zł. Dla przypomnienia, w grudniu 2021 r. segment odzieżowy miał sprzedaż w wys. 77,5 mln zł.
Sprzedaż segmentu odzieżowego w całym 2022 roku była na poziomie 649,9 mln zł, czyli o 14,1 proc. większym niż w roku 2021, kiedy wyniosła 569,6 mln zł. Przypomnijmy, że w skład segmentu odzieżowego VRG wchodzą marki Vistula, Wólczanka, Bytom i Deni Cler.
Wysoka dynamika sprzedaży w segmencie jubilerskim i odzieżowym
– To było dobre zakończenie wymagającego, ale pozytywnego dla VRG roku. Świetnie w otoczeniu niepewności gospodarczej poradził sobie W. Kruk. Cieszy nas grudniowy wzrost sprzedaży r/r w odniesieniu do bardzo dobrego grudnia 2021. W segmencie jubilerskim i odzieżowym obserwowaliśmy wyższą dynamikę sprzedaży w produktach luksusowych, czego potwierdzeniem jest dobry grudniowy wynik naszej odzieżowej marki premium – Deni Cler. W pozostałych markach odzieżowych grudniowe wyniki były pod presją spowolnienia gospodarczego i wyższych już cen – komentuje Janusz Płocica, prezes VRG.
Zdjęcie: Deni Cler Lublin Plaza
Marża grupy w grudniu 2022 wyniosła 55,4 proc. Spółka poprawiła ją w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o 0,5 p.p. W całym roku marża grupy wyniosła 54 proc. Kanały online odpowiadały w grudniu za 12,2 proc. sprzedaży, w porównaniu z 14,8 proc. rok wcześniej. Narastająco w ciągu 12 miesięcy 2022 r. grupa VRG zrealizowała w internecie 14,3 proc. sprzedaży.
– Wzrost sprzedaży i marży ogółem w grudniu i całym roku jest powodem do zadowolenia, ale mniejszy udział sprzedaży w kanale online i mniejszy ruch w sklepach stacjonarnych wskazuje, że grudzień 2022 był inny niż w 2021 roku – dodaje Janusz Płocica.
W ciągu roku nieznacznie, bo o 0,7 proc., zmniejszyła się powierzchnia sklepów grupy. Na koniec grudnia 2021 roku wynosiła ona 52,3 tys. m. kwadratowych, a na koniec grudnia 2022 r. wyniosła ona 50,0 tys. m. kw.
Pełne, oficjalne wyniki finansowe za rok 2022 grupa VRG przedstawi prawdopodobnie w kwietniu 2023 r., oczywiście omówimy je szczegółowo.
Więcej najnowszych informacji z branży i świata zegarków tu: Wiadomości branżowe
Jacek Ciepiela
08:50 05.01.2023Wiadomości
Zegarki pomogły grupie VRG, właścicielowi W. Kruk, osiągnąć miesięczny rekord sprzedaży
Powrót do kategorii

REKLAMA

Zegarki Vintage: OMEGA Flightmaster – władca przestworzy
Manufaktura Omega stworzyła na przestrzeni swojej 167-letniej historii wiele wspaniałych zegarków, jednakże uważam, iż lata 60′ i 70′ XX wieku były pod tym względem wyjąt ...

Dzwony zegara Zamku Królewskiego w Warszawie
Bardzo ważnym i ciekawym elementem zegara na Zamku Królewskim w Warszawie są jego dzwony. Wykonane zostały one w czynie społecznym przez firmę Antoniego Kruszewskiego z W ...

Konkurs „Najpiękniejsze zdjęcie zegarka” – fotografie, które zwyciężyły w marcu i kwietniu 2017!
Konkurs na „Najpiękniejsze zdjęcie zegarka” zorganizowany przez grupę Czasoholicy cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Mamy przyjemność zaprezentować podsumowanie z ...

Recenzja: Orient Star Skeleton RE-AZ0001S
Orient Star to marka, która w ramach firmy Orient jest odpowiedzialna za ofertę zegarków skierowanych do klientów o wyższych wymaganiach. Zegarki Orient są dobrze wykonan ...

Video recenzja: Epos Emotion 3390 Globe 24h Automatic
Zapraszamy do obejrzenia video recenzji prezentującej zegarek Emotion 3390 Globe 24h Automatic marki Epos. Nasz redakcyjny kolega Adrian prezentował ten model niedawno w ...

Zegarki Błonie w strukturach Grupy Kapitałowej IMMOBILE
Spółka BŁONIE Sp. z o.o., następca kultowej polskiej marki zegarków, stała się częścią Grupy Kapitałowej IMMOBILE S.A, dołączając do działającej w jej ramach spółki PBH S ...

Recenzja: Błonie Limitowane „Jantar 4” Automatyczny
Marka Błonie w ostatnim czasie działa i rozwija się bardzo dynamicznie, co przekłada się na stale rozszerzającą się ofertę zegarków tego polskiego producenta. Powstają no ...

Rozmowa z Beniaminem Czaplą, autorem książki „Antoni Patek. Zegarmistrz królów. Śladami życia.” O debiucie literackim, odbiorze książki i dalszych planach
Zapraszamy do lektury rozmowy Macieja Kopyto, redaktora naczelnego wydawnictwa Zegarki i Pasja, z Beniaminem Czaplą, autorem książki „Antoni Patek. Zegarmistrz królów. Śl ...

Prezentujemy: Rado Captain Cook High-Tech Ceramic Skeleton (zdjęcia live)
Szwajcarska firma Rado ponownie wprowadzając na rynek zegarek Captain Cook, czyli nurkowy model bazujący na archiwalnym zegarku tej marki, przysłowiowo trafiła w dziesiąt ...

Orient Star Diver 1964 1st Series - od teraz także w wersji ze srebrną tarczą
Orient to japońska marka zegarmistrzowska, która ma bogate tradycje związane z zegarkami typu diver. Najstarsze sięgają modelu Olympia Calendar Diver z 1964 roku, co czyn ...

H. Moser & Cie – od skraju bankructwa do globalnego sukcesu. Zegarkowy zwrot dekady?
Prawdopodobnie każdy, kto dziś interesuje się zegarmistrzostwem doskonale zna lub chociaż słyszał o firmie H. Moser & Cie. Producent ten słynie od lat z ciekawych, eksklu ...

Solar Aqua Deep Bay Bronze. Koperta z brązu i wodoszczelność do 2 136 metrów
Solar Aqua, reaktywowana przez U-BOAT Group po długim okresie niebytu, to marka zegarmistrzowska z historią ciągnącą się już ponad 100 lat. Założył ją Timothy Eaton na po ...