• Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Perrelet
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Victorinox
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Rado
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Mudita
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Fiyta
  • Zegarki marki Luminox
  • Zegarki marki Eberhard
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Alpina
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Nomos
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Doxa Sub
  • Zegarki marki Prim
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Perrelet
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Victorinox
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Rado
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Mudita
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Fiyta
  • Zegarki marki Luminox
  • Zegarki marki Eberhard
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Alpina
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Nomos
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Doxa Sub
  • Zegarki marki Prim
  • Zegarki marki Aerowatch

Zegarki pomogły grupie VRG, właścicielowi W. Kruk, osiągnąć miesięczny rekord sprzedaży


W listopadzie 2022 roku pisaliśmy: po pierwszych trzech kwartałach 2022 roku odzieżowo – jubilerska grupa VRG wypracowała zysk netto w wys. 45,6 mln zł, co oznacza wzrost o 72 proc. w skali roku. Grupa liczy, że ostatnie tygodnie będą dla niej bardzo udane, w czym ma pomóc przedświąteczny szczyt sprzedaży oraz mistrzostwa świata w piłce nożnej (więcej tu: VRG - w oczekiwaniu na rekord). Przewidywania się spełniły - sprzedaż grupy VRG osiągnęła w grudniu 2022 roku wartość 180,7 mln zł, czyli o 4,2 proc. więcej, niż w grudniu 2021 roku. Tym samym spółka zanotowała najwyższą w swojej historii miesięczną sprzedaż - duża w tym zasługa marki W. Kruk i sprzedaży zegarków.

Grupa VRG opublikowała szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży oraz szacunkową marżę ze sprzedaży osiągniętą w grudniu 2022. Z podanych informacji wynika, że sprzedaż grupy VRG osiągnęła w grudniu 2022 wartość 180,7 mln zł, czyli o 4,2 proc. więcej, niż w grudniu 2021 r. Narastająco, w dwunastu miesiącach 2022 r. przychody grupy VRG wyniosły 1,279 mld zł, czyli o 19,6 proc. więcej niż w roku 2021, kiedy sprzedaż wyniosła 1,069 mld zł.

Najwyższa miesięczną sprzedaż w historii

- Tym samym spółka zanotowała najwyższą w swojej historii miesięczną sprzedaż. Również w skali całego roku przychody grupy VRG były rekordowe - podkreśla VRG.

Bardzo dobry miesiąc ma za sobą segment jubilerski grupy, reprezentowany przez sieć salonów W. Kruk. To jeden z największych w Polsce sprzedawców zegarków, w jego ofercie są produkty takich marek jak Rolex, Patek Philippe (jedyny dystrybutor w Polsce), Cartier, Jaeger-LeCoultre, Hublot, Panerai, Chopard, Omega, Tudor, Tag Heuer, Longines, Rado, Tissot, Certina i wiele innych.

Zegarki pomogły grupie VRG, właścicielowi W. Kruk, osiągnąć miesięczny rekord sprzedaży

Grudzień był tradycyjnie miesiącem wysokich przychodów W. Kruk, który osiągnął w tym czasie sprzedaż o wartości ponad 107,9 mln zł, czyli o 12,5 proc. więcej niż w roku 2021, kiedy sprzedaż segmentu była na poziomie 95,9 mln zł.

W całym roku 2022 r. sprzedaż segmentu jubilerskiego wyniosła 629,6 mln zł, czyli aż 25,8 proc. więcej niż w 2021 r., kiedy sprzedaż była na poziomie 500,3 mln zł.

Sprzedaż w segmencie odzieżowym w grudniu 2022 r. była o 6,1 proc. niższa r/r i miała wartość 72,7 mln zł. Dla przypomnienia, w grudniu 2021 r. segment odzieżowy miał sprzedaż w wys. 77,5 mln zł.

Sprzedaż segmentu odzieżowego w całym 2022 roku była na poziomie 649,9 mln zł, czyli o 14,1 proc. większym niż w roku 2021, kiedy wyniosła 569,6 mln zł. Przypomnijmy, że w skład segmentu odzieżowego VRG wchodzą marki Vistula, Wólczanka, Bytom i Deni Cler.

Wysoka dynamika sprzedaży w segmencie jubilerskim i odzieżowym

To było dobre zakończenie wymagającego, ale pozytywnego dla VRG roku. Świetnie w otoczeniu niepewności gospodarczej poradził sobie W. Kruk. Cieszy nas grudniowy wzrost sprzedaży r/r w odniesieniu do bardzo dobrego grudnia 2021. W segmencie jubilerskim i odzieżowym obserwowaliśmy wyższą dynamikę sprzedaży w produktach luksusowych, czego potwierdzeniem jest dobry grudniowy wynik naszej odzieżowej marki premium – Deni Cler. W pozostałych markach odzieżowych grudniowe wyniki były pod presją spowolnienia gospodarczego i wyższych już cen – komentuje Janusz Płocica, prezes VRG.

Zegarki pomogły grupie VRG, właścicielowi W. Kruk, osiągnąć miesięczny rekord sprzedaży
Zdjęcie: Deni Cler Lublin Plaza

Marża grupy w grudniu 2022 wyniosła 55,4 proc. Spółka poprawiła ją w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o 0,5 p.p. W całym roku marża grupy wyniosła 54 proc. Kanały online odpowiadały w grudniu za 12,2 proc. sprzedaży, w porównaniu z 14,8 proc. rok wcześniej. Narastająco w ciągu 12 miesięcy 2022 r. grupa VRG zrealizowała w internecie 14,3 proc. sprzedaży.

Wzrost sprzedaży i marży ogółem w grudniu i całym roku jest powodem do zadowolenia, ale mniejszy udział sprzedaży w kanale online i mniejszy ruch w sklepach stacjonarnych wskazuje, że grudzień 2022 był inny niż w 2021 roku – dodaje Janusz Płocica.

W ciągu roku nieznacznie, bo o 0,7 proc., zmniejszyła się powierzchnia sklepów grupy. Na koniec grudnia 2021 roku wynosiła ona 52,3 tys. m. kwadratowych, a na koniec grudnia 2022 r. wyniosła ona 50,0 tys. m. kw.

Pełne, oficjalne wyniki finansowe za rok 2022 grupa VRG przedstawi prawdopodobnie w kwietniu 2023 r., oczywiście omówimy je szczegółowo.

Więcej najnowszych informacji z branży i świata zegarków tu: Wiadomości branżowe

Jacek Ciepiela


Tissot - Premium

REKLAMA

Dołącz teraz - zaloguj się!

Dołącz teraz - zaloguj się!

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

Alpina 420

REKLAMA

Bulova 420

REKLAMA

Luminox 420

REKLAMA

SEIKO 420

REKLAMA

Atlantic 420

REKLAMA

Epos 420

REKLAMA

Aurochronos 420

REKLAMA

Greenlogic 420

REKLAMA

Atelier Ginza. Nowe studio kreatywn...
Atelier Ginza. Nowe studio kreatywn...
17.12.2022
Lorus wspiera WOŚP. Specjalny egzem...
Lorus wspiera WOŚP. Specjalny egzem...
12.01.2023

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Alpina
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Błonie
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Doxa Sub
Zegarki marki Eberhard
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Fiyta
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki G-SHOCK
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Luminox
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki Michel Herbelin
Zegarki marki Mudita
Zegarki marki Nomos
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Orient Star
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Perrelet
Zegarki marki Polpora
Zegarki marki Prim
Zegarki marki Rado
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Victorinox
Zegarki marki Vostok Europe
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco