Świat wokół nas zmienia się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie. Internet stworzył niemal świat „bez granic”, połączył ludzi z różnych kontynentów i stron globu, dzięki czemu powstała wirtualna przestrzeń umożliwiająca stały kontakt i wymianę informacji. Przestrzeń ta stworzyła także miejsce dla nowych mediów cyfrowych, a także nowe kanały komunikacji w postaci chociażby mediów społecznościowych.
Platformy takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy YouTube mają setki milionów, a nawet miliardy użytkowników, którzy każdego dnia, poprzez swoje indywidualne profile lub zrzeszając się w grupach, mogą odnaleźć osoby o podobnych zainteresowaniach, by dzielić się wiedzą i pasją.
Portal Zegarki i Pasja od kilku już lat z powodzeniem wspiera i współpracuje z grupami o tematyce zegarkowej, które prężnie działają na Facebooku. Czasoholicy, Kolekcjonerzy zegarków oraz Stare Zegarki / Vintage Watches to obecnie trzy największe polskie grupy zegarkowe, które mają już łącznie kilkadziesiąt tysięcy członków i stale się rozwijają.
Dziś jednakże Państwa uwagę chcieliśmy skierować na inne medium – YouTube.
Platforma YouTube umożliwia swoim użytkownikom zamieszczanie filmów video, które następnie mogą być wyświetlane wyłącznie prywatnie, lub mogą być też udostępniane publicznie. Dzięki temu na YT możemy odnaleźć dziesiątki amatorskich, półamatorskich, a także w pełni profesjonalnych produkcji video dotyczących różnych tematów.
Nasz portal prowadzi kanał na YouTube Zegarki i Pasja, na którym zamieszczamy regularnie recenzje zegarków oraz wybrane, interesujące video dotyczące różnych marek zegarkowych lub wydarzeń branżowych. Staramy się utrzymać profesjonalny charakter kanału adekwatny do pozycji jaką zajmuje nasze branżowe wydawnictwo, co narzuca nam pewne ramy działania. Przygotowywane przez nas filmy nie prezentują osoby, która je nagrywa, gdyż mają na celu w przystępny sposób zaprezentować recenzowane zegarki oraz ich najważniejsze cechy.
Nieco inną, ale równie interesującą i popularną formą dzielenia się swoją pasją oraz wiedzą w danej dziedzinie są autorskie kanały na YouTube prowadzone przez indywidualne osoby, które firmują je własnym wizerunkiem. Kanały te mają swój własny styl oraz charakter, który tworzą i nadają im ich twórcy. Wiele zależy wówczas od osoby prowadzącej taki kanał – od jej charyzmy, umiejętności prezentacji przed kamerą i przekazywania informacji w sposób przystępny, a zarazem interesujący.
Jednym z takich kanałów jest „Szafirowe Szkiełko” – kanał stworzony z pasji do zegarków!
„Szafirowe Szkiełko” to dzieło Macieja Jaworskiego. Osoby bardzo kreatywnej, niezwykle sympatycznej, emanującej pozytywną energią oraz, co ważne - interesującej się zegarkami.
Wszystkie te cechy sprawiły, iż Maciek postanowił jakiś czas temu zacząć dzielić się swoją wiedzą oraz pasją do zegarków poprzez autorskie filmy video zamieszczane właśnie na kanale „Szafirowe Szkiełko” utworzonym na YouTube.
Autor sam o sobie pisze tak:
Nazywam się Maciej Jaworski i czerpię radość z obcowania z zegarkami.
Nie zawsze były one moim „numer jeden” jeśli chodzi o pasje, wcześniej to zacne miejsce zajmowały komputery, ale z racji, że pracuję z komputerami na co dzień, bo jestem informatykiem w dużej firmie technologicznej, na podium wskoczyły właśnie zegarki.
Szukając w Internecie inspiracji do zakupu kolejnego zegarka dotarło do mnie, że w polskiej części youtuba jest duża, niezagospodarowana przestrzeń. Jak już przezwyciężyłem stworzone przez samego siebie przeciwności i obawy, takie jak: „czy ktoś będzie chciał mnie w ogóle oglądać?”, lub „co będzie jak …”, to po prostu zacząłem nagrywać. Okazało się, że nie taki diabeł straszny. Wiadomo, że nie byłem youtuberem wcześniej, więc starałem się uczyć, podpatrując zagraniczne kanały, Arche Luxury nie jest jednym z moich idoli ;) .
Czytam każdy komentarz pod swoimi filmami i staram się czerpać jak najwięcej z uwag swoich widzów. Wychodzę z założenia, że w naszych czasach jak komuś chciało się napisać pod filmem konstruktywną uwagę, to trzeba to szanować i czerpać garściami. Pomysł na kanał był taki, że najpierw nagram recenzję własnej kolekcji, a potem … a potem się zobaczy. Okazuje się, że lepszego planu nie mogłem mieć, bo jak znajomi zobaczyli co robię, to nagle okazało się, że każdy może i chętnie pożyczy mi zegarek do recenzji.
W międzyczasie nawiązałem kontakt z kilkoma polskimi producentami zegarków i od razu dwóch z nich wysłało swoje zegarki, dzięki czemu na kanale możecie podziwiać Gwiezdny Pył firmy Balticus oraz Vis 1935 Upraising firmy Vratislavia Conceptum.
Bardzo dużo zawdzięczam przesympatycznym ludziom tworzącym grupę Czasoholicy, którzy wsparli mnie, i do tej pory wspierają wiedzą i życzliwością. Dzięki nim również poznałem Macieja Mazurkiewicza i Pawła Zalewskiego, organizatorów festiwalu Aurochronos, z którym od razu zaczęliśmy nadawać na tych samych falach, co doprowadziło do tego, że taki mały kanał, jak „Szafirowe Szkło, znalazł się wśród wielkich medialnych partnerów festiwalu jak LOGO, ESKA czy Zegarki i Pasja. Czasoholicy byli również mostem między Szafirowym Szkiełkiem a tym zacnym portalem.
Wiem, że z tej wypowiedzi zaczyna się robić „pieśń pochwalna”, ale są to elementy z których jestem dumny i o których warto mówić, bo nigdy nie jest tak, że „coś po prostu się stało”.
Sam fakt, że ja nagram video i umieszczę je w Internecie nie spowoduje, że nagle zacznie to być oglądane - do tego trzeba ludzi, a ja na szczęście trafiłem na tych najlepszych. Tworząc „Szafirowe Szkiełko” z tyłu głowy miałem myśl, że moje filmy mają być zabawne i ciekawe, stąd czasami nie mogę się oprzeć, żeby dorzucić grafikę, która odrobinę odzwierciedli moje poczucie humoru. Nie ukrywam, że nie musi się ono wstrzelić w każdy gust, bo między uszami czasami mam sporo “futra” i “jednokołowych krasnali”.
Nigdy również nie twierdziłem i nie twierdzę, że o zegarkach wiem wszystko, jednak podczas przygotowywania się do kręcenia odcinków moja wiedza się wzbogaca: zarówno dzięki samemu procesowi przygotowania, jak i komentarzom widzów po publikacji materiału.
Przyszłość mojego kanału widzę w pozytywnym świetle, bo już w cztery miesiące od wrzucenia pierwszego filmu aż tysiąc osób postanowiło subskrybować mój kanał, co dla mnie jest dużym sukcesem. A przecież... to dopiero początek :)
Tak, jak powiedziałem w swoim pierwszym odcinku: założyłem kanał, bo mogłem i miałem białe rękawiczki :)
Maciek „Perez” Jaworski.
...
W momencie publikacji tego artykułu kanał „Szafirowe Szkło” ma 1 130 subskrybentów.
Kibicujemy Maćkowi oraz Jego przedsięwzięciu, cieszymy się, że pasja do zegarków jest propagowana coraz szerzej, a co ważne – że znajduje liczne grono odbiorców.
Kanał Maćka znajdziecie tu – SZAFIROWE SZKIEŁKO
Zachęcamy do odwiedzin!
Redakcja Zegarki i Pasja