W tym roku w dniach 18 – 22 stycznia w Genewie odbędzie się dwudziesta szósta edycja zegarkowych spotkań organizowanych przez Fundację Elitarnego Zegarmistrzostwa (Fondation de la Haute Horlogerie), na których wiodącą grupą wystawców są marki skupione w Richemont Group.
Po ubiegłorocznym jubileuszu 25 lecia istnienia Salonu Elitarnego Zegarmistrzostwa w Genewie (Salon International de la Haute Horlogerie), w przededniu tegorocznej imprezy organizatorzy potwierdzili dwie istotne zmiany w jej organizacji.
Jak można będzie od razu zauważyć przybywając na miejsce spotkań, budynek „La Cité de la Haute Horlogerie” doczekał się modernizacji. Architektura obiektu stała się zdecydowanie bardziej prostą, ale też nowocześniejszą. Miejsce zaprojektowane dla promocji esencji doskonałości zegarmistrzowskiej, będzie teraz lepiej wspierało każdego z wystawców – najszacowniejsze manufaktury, w tworzeniu ich własnych salonów – miejsc w których prezentują się na spotkaniach.
Druga innowacja tej edycji spotkań jest związana z faktem, że liczba wystawców wzrosła do 24 firm. W tym względzie Salon zaanonsował zajęcie przestrzeni wystawowej przez inicjatywę nazwaną „Carré des Horlogers” (w wolnym tłumaczeniu można przyjąć ją pewnie jako „Kwadratura zegarmistrzostwa”), w zakresie której mieści się dziewięciu niezależnych, kreatywnych twórców – nowa zegarmistrzowska gwardia. Dzięki przyjęciu zaproszenia na tę niezwykłą imprezę przez skupionych w tej grupie producentów,, SIHH staje się miejscem niezwykłego połączenia wiedzy przodków z uznanych szeroko manufaktur zegarmistrzowskich, z przedstawicielami nowej fali kreatywnego rzemiosła. Razem obydwie te grupy twórców zegarmistrzowskich są gwarantem niezwykłej atmosfery, która na czas tygodnia przeniesie wszystkich uczestników spotkań w fantastyczną przestrzeń poświęconą doskonałości pomiaru czasu.
Takimi słowami zamieszczonymi na stronie internetowej SIHH, kierowanymi przez panią Fabienne Lupo – dyrektora zarządzającego Fundacją Elitarnego Zegarmistrzostwa przedstawione są zegarkowe spotkania w Genewie.
Należy jeszcze dodać, że organizatorzy dla 24 firm prezentujących się na spotkaniach przygotowali ok. 40 000 metrów kwadratowych powierzchni ekspozycyjnej. Na tegorocznych targach spodziewają się oni obecności ok. 15 000 gości, a zaanonsowanych jest też 1 500 dziennikarzy, którzy przybędą do Genewy.
Jakich informacji dodatkowych, jakich komentarzy oczekują nasi czytelnicy dla lepszego naświetlenie otoczenia tego niezwykłego zegarkowego wydarzenia?
Po pierwsze, wszyscy niezorientowani powinni zapoznać się z historią tejże imprezy. Jako, że na okoliczność ubiegłorocznego jubileuszu, podawaliśmy informacje na ten temat, to teraz zainteresowanych tym tematem odsyłamy do naszej informacji - „25 Salon International de la Haute Horlogerie”
Które marki biorą udział w Salonie w roku 2016?
Z Grupy Richemont są to następujące marki (w kolejności powstawania marek):
Vacheron Constantin
Baume & Mercier
Jaeger-LeCoultre
A. Lange & Söhne
Cartier
Officine Panerai
IWC Schaffhausen
Piaget
Van Cleef & Arpels
Montblanc
Roger Dubuis
Marki skupione pod egidą Carré des Horlogers to:
Christophe Claret
De Bethune
H. Moser & Cie
Hautlence
HYT
Kari Voutilainen
Laurent Ferrier
MB&F
Urwerk
Markami niezwiązanymi z żadną z powyższych grup są:
Audemars Piguet
Greubel Forsey
Parmigiani Fleurier
Richard Mile
Przy listowaniu obecnych, trzeba też zauważyć nieobecność marki Ralph Lauren Watch & Jewelery Co, która jest inicjatywą Joint-venture Richemont i była na Salonie w roku poprzednim. Jako, że nie tak dawno na naszym portalu pojawiła się informacja o nowych jej wyrobach, to wiadomo, że jest to firma aktywna.
Dlaczego nie będzie jej w Genewie?
Należy zauważyć także to, o czym pisaliśmy w roku ubiegłym, że w czasie Salonu, w Genewie gromadzą się tam także inni zegarkowi producenci.
Występują tam w formie zorganizowanej - jak przykładowo SWIP , czy też prezentują się tam w sposób indywidualny.
„O ile z jednej strony zupełnie oddzielna impreza targowa nobilituje jej uczestników, to grupa wystawców skupiona wokół SIHH, separując się od szerokiego grona tak popularnych jak i prestiżowych producentów, mimochodem stworzyła dla nich możliwość dodatkowych spotkań i akcji promocyjnych. Dotyczy to tak mniejszych, jak i tych o szerokiej grupie odbiorców, producentów ekskluzywnych produktów. Wszystkim im, dodatkowa impreza stwarza możliwość spotkań z najważniejszymi kontrahentami uczestniczącymi w genewskim salonie. Takiego typu spotkania odbywają się w genewskich hotelowych lobby, specjalnie wynajętych willach i apartamentach, firmowych butikach, czy też siedzibach firm i fabrykach zlokalizowanych tak w mieście, jak i w najbliższej okolicy.” [notka z 2015 roku].
Warto zauważyć, że do uczestnictwa w Salonie w gronie Carré des Horlogers zostali zaproszeni stosunkowo mali, niezależni producenci, z których część w poprzednich latach i tak była w tym czasie w Genewie w sposób opisany obecna. Na pewno jest to swego rodzaju próba Grupy Richemont ściągnięcia ich w „swoje okolice”, by móc lepiej przeciwstawić się branżowym gigantom w grupie luksusowych marek takim jak: Rolex, Patek Philippe, niektóre marki Swatch Group i inni niezależni.
Ciekawym jest również to, że czterech z dziewięciu z grona zaproszonych prezentowało się w przeszłości w Polsce – na dorocznych spotkaniach Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków. Taka statystyka może potwierdzać doskonałe wyczucie rynku, przez Klub, ale także widzieć obecność w Polsce jako doskonały sposób promocji tychże marek.
Jak widać na podstawie przedstawionych i cytowanych opracowań, poza samym przedstawianiem zegarków na spotkaniach zegarkowych, warto zainteresować się całą ich otoczką historyczną, jak i formalną.
Oficjalna strona SIHH : SIHH 2016
Władysław Meller
P.S.
Zdjęcia pokazują SIHH w poprzednim roku
0 Komentarzy
Średnia 0.00