Premierowy pokaz zegarka Oris Żelazny – konferencja prasowa

POWRÓT 17.11.2015 Wiadomości
Premierowy pokaz zegarka Oris Żelazny – konferencja prasowa

Pierwszy oficjalny pokaz zegarka Oris dedykowanego polskiej Grupie Akrobacyjnej Żelazny, nastąpił w trakcie konferencji prasowej, która odbyła się w dniu 17-go listopada o godzinie 10.00 w salonie odCzasu doCzasu w warszawskich Złotych Tarasach. Na konferencję przygotowaną wspólnie, przez załogę salonu odCzasu doCzasu, oraz firmę Janeba – dystrybutora marki Oris i pomysłodawcę wykonania specjalnego zegarka, zaproszeni zostali dziennikarze, tak z branżowych magazynów lotniczych, jak i „lifestylowych”, a w roli gości specjalnych wystąpili przedstawiciele Grupy Akrobacyjnej Żelazny – pani Romana Seifert – manager Grupy, oraz pan Wojciech Krupa – jej pilot, twórca i lider.

Oris Żelazny Konferencja prasowa w salonie odCzasu doCzasu

Oris Żelazny Konferencja prasowa w salonie odCzasu doCzasu

Rozpoczynając konferencję, gości salonu, oraz gości specjalnych - członków Grupy Akrobacyjnej Żelazny przywitał, a także przedstawił współorganizatora spotkania – prezesa firmy Janeba, gospodarz miejsca – Władysław Meller. Dziękując wszystkim za przybycie, prowadzący wskazał specjalną gablotę i znajdujący się w niej ten szczególny zegarek – Oris Żelazny, dla którego została zorganizowana dzisiejsza konferencja. Następnie krótko przedstawił program spotkania, zaznaczając, że poza prelekcjami i prezentacją zegarka przewidziane są także odpowiedzi na ewentualne pytania mieszczące się w temacie spotkania, a na zakończenie losowanie upominku, oraz czas na swobodne dyskusje i rozmowy, jeśli przybyli na konferencję będą chcieli porozmawiać także między sobą.

Oris Żelazny Konferencja prasowa w salonie odCzasu doCzasu

Jako, że konferencje prasowe organizowane przez salon odCzasu doCzasu zawsze mają w sobie także część informacyjno-edukacyjną, to właśnie od tego elementu rozpoczęło się spotkanie, a rzeczoną prelekcję wygłosił Władysław Meller. Rozpoczynając ją, wskazał istotne daty początków awiacji, przy czym zaznaczył, że nie ujmuje tutaj przelotów balonowych, czy czasu królowania sterowców, bo dla tych środków transportu, wielkość urządzeń pomiarowych nie miała większego znaczenia. Co innego było, nie tylko dla pierwszych prób przelotów samolotowych, gdzie obciążenie w bardzo dużym stopniu decydowało o samej możliwości wzbicia się w przestworza, a także o zasięgu maszyn latających.

Oris Żelazny Konferencja prasowa w salonie odCzasu doCzasu

Przechodząc do zegarków, stwierdził, że w momencie rozwoju awiacji, czasomierze miały już swoją wiekową historię, ale w tamtym czasie zmieniał się sposób ich noszenia – wędrowały z kieszonki na nadgarstki. Jak stwierdził prowadzący: „Wymogi początkowego okresu awiacji, wpłynęły na specjalną konstrukcję i wygląd produkowanych czasomierzy, które dzisiaj znane są jako zegarki lotnicze”, a następnie wypunktował i omówił kilka wymienionych takich specyficznych wymogów.













Podsumowując wskazał prezentowany w tym dniu zegarek Oris Żelazny jako doskonały przykład takiego właśnie zegarka lotniczego.

Oris Żelazny Konferencja prasowa w salonie odCzasu doCzasu

Jako kolejny prelegent głos zabrał Vladymir Kalensky, który w początkowej części swojej prezentacji przedstawił markę Oris – jej rodowód i obecną pozycję, zaznaczając, że jest to jedna z niewielu niezależnych, nie skupionych w wielkich koncernach marek, nie tylko w odpowiedniej dla niej grupie szwajcarskich producentów zegarków.



Dalej wskazując cztery światy produktów firmy: kultura, nurkowanie, samochody i awiacja i bardzo krótko omawiając każdą z nich, oraz różnego rodzaju inspiracje do tworzenia odpowiadającym tymże światom zegarki, płynnie przeszedł do świata awiacji. To właśnie w tej grupie wyrobów plasuje się także limitowany i dedykowany polskiemu zespołowi akrobacyjnemu zegarek Oris Żelazny.

Oris Żelazny Konferencja prasowa w salonie odCzasu doCzasu

Najpierw omówił ciekawe tegoż modelu towarzystwo – różne modele z linii ProPilot, a następnie opowiedział kilka słów o nawiązaniu współpracy z Grupą, oraz o inicjatywie stworzenia dedykowanego zegarka. Jak sam przyznał, w pierwszym planach myślał o tradycyjnej wizualizacji samolotu na tarczy zegarka, a dopiero rozmowy z członkami Grupy przekonały go, że samolot nie powinien być prezentowany w pozycji „muzealnej” a właśnie akrobacyjnej (do góry nogami). Mówiąc o wielkości limitacji poinformował o motywach, jakie nakierowały dystrybutora na produkcję takiej liczby czasomierzy, oraz przekazał, że... znacząca część z nich trafi na ręce członków Grupy i do kręgu ich przyjaciół.

Oris Żelazny Konferencja prasowa w salonie odCzasu doCzasu

Takie stwierdzenie spowodowało nawet pytanie z sali, czy zegarki będą ogólnodostępne – oferowane w tradycyjnych salonach jubilerskich. Wiadomo, że zegarków w skalpach nie będzie zbyt dużo, ale będą one tam oczywiście obecne i szeroko oferowane. Przekazana została także informacja o cenie zegarka określonej jako, w zapisie swym akrobacyjnej i wynoszącej 6 969,00 zł.

Oris Żelazny Konferencja prasowa w salonie odCzasu doCzasu

Pan Wojciech Krupa z Grupy Akrobatycznej Żelazny, przedstawiał informacje o swoim zespole, aktualnej jego sytuacji i planach na najbliższą i dłuższą – sięgającą do rocznicy – stulecia polskiego lotnictwa w 2018 roku, przyszłość. Chwalił także współpracę z firmą Oris i jej polskim dystrybutorem, a nawet zaprotestował, jakoby zegarki mechaniczne nie były tak dokładne (jak elektroniczne przyp. autora), stwierdzając, że noszony przez niego zegarek (model Żelazny) jest bardzo dokładny i co najważniejsze bardzo czytelny, co jest zgodne z wytycznymi dla zegarków lotniczych podawanych przez jego poprzedników w tym miejscu.

Oris Żelazny Konferencja prasowa w salonie odCzasu doCzasu

Po zakończeniu części oficjalnej, przyszedł czas na indywidualne i grupowe rozmowy, co oceniając po czasie na jaki zostały w salonie niektóre osoby było bardzo potrzebne. Jak stwierdzano w kuluarowych rozmowach, konferencja prasowa w takich warunkach jakie stwarza salon jubilerski są wyjątkowe i są zawsze niezwykłym przeżyciem.

Władysław Meller
























Tagi:

Magazyn ZIP NR 6

MAGAZYN ZIP NR 6 - wydanie wakacyjne!

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

REKLAMA

ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU

Doxa

REKLAMA

Oris

REKLAMA

Partner Czasocholicy

PARTNER

Glycine

REKLAMA

Seiko2

REKLAMA

Aerowatch

REKLAMA

Epos

REKLAMA

Junghans

REKLAMA

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Instagram

Zegarki i pasja na Instagramie

Alpina zostaje oficjalnym partnerem...
Alpina zostaje oficjalnym partnerem...
16.11.2015
1 grudnia. Imieniny Eligiusza - świ...
1 grudnia. Imieniny Eligiusza - świ...
23.11.2015

Podstrony producentów

Brand - Aerowatch
Brand - Alpina
Brand - Atlantic
Brand - Audemars Piguet
Brand - Aviator Swiss Made
Brand - Bulova
Brand - Carl F. Bucherer
Brand - Certina
Brand - Chopard
Brand - Citizen
Brand - Czapek Geneve
Brand - Davosa
Brand - Doxa
Brand - Emile Chouriet
Brand - Epos
Brand - Eterna
Brand - Frederique Constant
Brand - Glycine
Brand - Junghans
Brand - Longines
Brand - Maurice Lacroix
Brand - MeisterSinger
Brand - Montblanc
Brand - Movado
Brand - Omega
Brand - Orient
Brand - Oris
Brand - Polpora
Brand - Rado
Brand - Roamer
Brand - Schaumburg
Brand - Seiko
Brand - Steinhart
Brand - Tag Hauer
Brand - Tissot
Brand - Ulysse Nardin
Brand - Victorinox
Brand - Vostok Europe
Brand - Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco