• Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki Alpina
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Rado
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Prim
  • Zegarki marki Montblanc
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Luminox
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Perrelet
  • Zegarki marki Junghans

Zegarki i piłka nożna. Część 2 - co jest i co będzie


W końcowej części poprzedniego odcinka zegarkowo–piłkarskiego opracowania: "Zegarki i piłka nożna. Część 1 - co było, co jest" wspominałem o rozpoczętej współpracy pomiędzy marką Maurice Lacroix i piłkarskim klubem FC Barcelona, dla której w ostatnim czasie, na zdecydowanie bardziej ekspresyjna zmieniła się także wizualizacja reklamowa. Kolejnym miało być opracowanie o wchodzących w życie kontraktach promocyjno-reklamowych z branży. Jednak zupełnie niespodziewanie na naszym portalu, w dziale zegarki pokazał się czasomierz marki Bulova dedykowany klubowi Manchester United.

Taka piłkarska aktywność zegarków, to nie tylko kwestia początku rozgrywek ligowych, ale przede wszystkim większa atrakcyjność reklamowa futbolu. Zegarek Bulova dla Manchester United był tylko przerywnikiem i przystępujemy do realizacji naszych założeń.


Przed rozpoczęciem tegorocznych ligowych i europejskich pucharowych rozgrywek, odbywają się kończące poprzedni sezon i rozpoczynające nowy, specjalne piłkarskie pojedynki.

Dwunastego sierpnia w stolicy Gruzji – Tbilisi odbył się mecz o Superpuchar Europy, pomiędzy zespołami FC Barcelona i Sevilia FC. Ze względu na tę wspomnianą we wstępie współpracę promocyjną klubu z Katalonii, gruziński dystrybutor marki Maurice Lacroix postarał się, aby na ten czas miasto było udekorowane zegarkowo-piłkarskimi banerami, co możemy zobaczyć dzięki specjalnie dla naszego portalu (acz telefonem) zrobionych zdjęciach umieszczonych w obrazku tytułowym.





Nie zmieniając jeszcze marki, ale przechodząc do przyszłych wydarzeń można zastanawiać się, czy w najbliższych meczach Pucharu Europy, na stadionie klubu FC Basel będą pojawiły się reklamy Maurice Lacroix. Biorąc pod uwagę formalną współpracę między producentem zegarków i klubem, wydaje się że tak właśnie będzie, a jako że Mistrz Polski – Lech Poznań na etapie rywalizacji grupowej będzie rozgrywał pojedynki z tym właśnie klubem, to będziemy mogli się o tym przekonać oglądając cały pojedynek, a nie tylko jego skróty.

zegarki i piłka nożna Maurice Lacroix, Hublot, TAG Heuer

Liga niemiecka. Wyczyn Roberta Lewandowskiego, a TAG Heuer




Oglądając transmisję i powtórki bramek Roberta Lewandowskiego w meczu ligi niemieckiej, Bayern Munchen i FC Wolfsburg na Allianz Arenie w Monachium, ze względu na swoisty rekord wszyscy spoglądają także na zegar odmierzający czas spotkania. Oficjalnym chronometrażystą pierwszej i drugiej klasy Bundesligi jest od tego roku zegarkowa marka TAG Heuer, więc to właśnie jej logotyp pojawia się poniżej wskazania czasu dla dziewięciu bramkowych minut tegoż spotkania.


Współpraca marki TAG Heuer i Bundesligii, tak w pierwszej jak i w drugiej klasie rozgrywek, reguluje umowa, która została podpisana tuż przed meczem inicjującym nowy sezon rozgrywek w Niemczech – spotkaniem o Super Puchar Niemiec. Odbyło się ono 1 sierpnia w Wolfsburgu, a umowę podpisali: Jean-Claude Biver – ze strony marki TAG Heuer i Christian Seifert – ze strony Bundesligi.


Mecze niemieckich lig, które łącznie liczą 36 zespołów, transmitowane przez międzynarodowe telewizje ogląda setki milionów fanów piłki nożnej w 208 krajach na całym świecie.
Podpisując tę umowę marka TAG Heuer stała się pierwszym oficjalnym chronometrażystą, a jej wyroby oficjalnymi zegarkami Bundesligi.

zegarki i piłka nożna Maurice Lacroix, Hublot, TAG Heuer






Na tę okazję przedstawiciele stron wypowiedzieli się w sposób następujący:
Jean-Claude Biver: "Bundesliga jest jedną z najbardziej zaawansowanych i kompleksowych platform promocji, jakie możemy sobie wyobrazić. Ta współpraca pozwoli nam realizować sponsoring w zupełnie innej perspektywie i z ogromnymi nowymi możliwościami rozwoju, szczególnie na arenie cyfrowej. W ten sposób przygotowujemy się do.. przyszłości."

"Jesteśmy bardzo zadowoleni, że w firmie Tag Heuer, która znana jest ze zwracania uwagi na najwyższą jakość w każdym zakresie swojego, szerokiego międzynarodowego zaangażowanie, znaleźliśmy partnera który rozpoczął „flirt” z Bundesligą. Jest to istotne zwłaszcza dlatego, że teraz będzie ona jeszcze lepiej widoczna w skali globalnej. Jesteśmy przekonani, iż obydwie strony odniosą korzyści z tej współpracy w nadchodzących latach" - powiedział Christian Seifert.




zegarki i piłka nożna Maurice Lacroix, Hublot, TAG Heuer




Liga Mistrzów i Puchar Europy UEFA
W pierwszej części opracowania wskazana została marka Jaques Lemans – jako oficjalny partner Champions League UEFA – najbardziej prestiżowych rozgrywek piłkarskich klubów w Europie. Jak się okazuje, aktualnie oficjalnym licencjonowanym partnerem tak Ligi Mistrzów, jak i Ligi Europejskiej UEFA jest marka Hublot.


Stosowne porozumienie podpisały obydwie, zainteresowane strony, a w swoim komunikacie prasowym marka Hublot poinformowała następująco:

Nyon, 17 sierpnia 2015 – Hublot wraz z UEFA poinformowały, że marka która była oficjalnym partnerem (rozgrywanych u nas w Polsce – przyp. autora) Mistrzostw Europy EURO 2012 ™, została licencjonowanym chronometrażystą dla rozgrywek Ligi Mistrzów UEFA ™ i Pucharu Europy UEFA na najbliższe trzy lata. Ta nowa współpraca z najlepszymi z najlepszych w klubowych rozgrywkach piłki nożnej, stanowi realizację strategii sportowej spółki w zakresie piłki nożnej.


Hublot jest szczególnie dumny z możliwości zaprezentowania już czwartej oficjalnej tablicy sędziowskiej w meczach rozgrywek UEFA w sezonach 2015-18. Płyta ta będzie używana przez sędziów dla wskazywania dodatkowego czasu gry na zakończenie meczu, oraz informacji o numerach zmieniających się na murawie boiska zawodników. Nowy projekt jest bezpośrednio zainspirowany zegarkiem Hublot i jednoznacznie rozpoznawalnymi symbolami rozgrywek organizowanych przez UEFA.


Zoptymalizowana konstrukcja łączy w sobie ergonomiczną obsługę i wysokie wymogi co do jej ciężaru. Ten ostatni został ograniczony na każdym jego rozwoju technicznego tablicy, aby uniknąć niepotrzebnych nadmiernych wysiłków. Starannie zaprojektowany wygląd sprawia, że jest ona nie tylko praktyczna, ale posiadając świetną stylistykę łączy w sobie niezbędne przy rozgrywanych meczach funkcje zegara, oraz logotyp Ligi Mistrzów i Pucharu Europy UEFA. Oficjalny sprawdzian tablic nastąpił w pierwszej kolejce meczów grupowych Ligi Mistrzów UEFA, które odbyły się 18 sierpnia 2015 r.

zegarki i piłka nożna Maurice Lacroix, Hublot, TAG Heuer

Ricardo Guadalupe, prezes firmy Hublot, powiedział: "Jest dla nas ogromnym zaszczytem i przywilejem, być partnerem najważniejszych rozgrywek klubowych organizowanych przez UEFA. Wszystkie nasze wykonywane wspólne działania są częścią długotrwałego związku, który zbudowały marka Hublot z UEFA. Jako partnerzy stworzyliśmy nową jakość, która odzwierciedla prestiż i sposób postrzegania obydwu partnerów."

Guy-Laurent Epstein, dyrektor marketingu UEFA Events SA z powiedział: "Jesteśmy bardzo zadowoleni witając firmę Hublot - jako licencjonowanego chronometrażystę Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europejskiej UEFA. Marka ta doskonale pasuje do prestiżowego i ekscytującego charakteru w naszych najlepszych rozgrywkach klubowych. Kibicujemy marce w rozwoju nowych czasomierzy skrojonych na miarę piłki nożnej licząc na co najmniej tak doskonałe projekty, jak zaprojektowane, nowe tablice sędziowskie."








Kończąc możemy sobie tylko życzyć jak największego zaangażowania prestiżowych marek zegarkowych w świat piłki nożnej. Chciałoby się powiedzieć, zaangażowania także w Polsce, choć niestety mimo diametralnej zmiany poziomu gry reprezentacji krajowej, a nawet klubowej, to choćby ze względu na wielkość zegarkowego rynku nie nastąpi to pewnie szybko.

Autor: Władysław Meller






Certina - Premium

REKLAMA

Magazyn ZIP - Wszystkie wydania

MAGAZYN Zegarki i Pasja - Wszystkie wydania

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

Epos 420

REKLAMA

Janeba Oris 420

REKLAMA

Frederique Constant 420

REKLAMA

Sector 420

REKLAMA

Montblanc 420

REKLAMA

Greenlogic 420

REKLAMA

Atlantic 420

REKLAMA

Dwie konkurencyjne imprezy targowe ...
Dwie konkurencyjne imprezy targowe ...
18.09.2015
Prezentacja medialna najnowszej kol...
Prezentacja medialna najnowszej kol...
30.09.2015

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Alpina
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Błonie
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki G-SHOCK
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Luminox
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki Michel Herbelin
Zegarki marki Montblanc
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Orient Star
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Perrelet
Zegarki marki Polpora
Zegarki marki Prim
Zegarki marki Rado
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Vostok Europe
Zegarki marki Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco