Tuż po najgorętszym okresie sprzedaży, osoby związane z zegarkami muszą planować wyjazd do Szwajcarii. W stolicy zegarmistrzostwa – Genewie w styczniu i w tym roku już po raz dwudziesty piąty, odbywa się spotkanie w ramach Międzynarodowego Salonu Elitarnego Zegarmistrzostwa (Salon International de la Haute Horlogerie - SIHH). Wszystkie prezentujące się na spotkaniu marki, starają się pokazać na nim nowe, interesujące modele czasomierzy i zachwycić nimi tak kontrahentów, jak i dziennikarzy.
Tuż po najgorętszym okresie sprzedaży, osoby związane z zegarkami muszą planować wyjazd do Szwajcarii. W stolicy zegarmistrzostwa – Genewie w styczniu i w tym roku już po raz dwudziesty piąty, odbywa się spotkanie w ramach Międzynarodowego Salonu Elitarnego Zegarmistrzostwa (Salon International de la Haute Horlogerie - SIHH). Wszystkie prezentujące się na spotkaniu marki, starają się pokazać na nim nowe, interesujące modele czasomierzy i zachwycić nimi tak kontrahentów, jak i dziennikarzy.
O corocznych spotkaniach genewskich można powiedzieć, że są powiewem luksusu, elegancji i pełnego uroku obcowaniem z najnowszymi trendami najbardziej prestiżowego zegarmistrzostwa.
Przy okazji przedstawienia spotkań targowych SIHH, trzeba kilka słów poświęcić na informację o rozwoju imprezy w Genewie: Zrodzona z potrzeby i chęci specjalnego potraktowania gości, rozpoczęła swą historię targowych spotkań w roku 1991.
W ich pierwszej edycji uczestniczyło zaledwie 5 marek zegarkowych (Baume & Mercier, Cartier, Piaget, Gérald Genta, Daniel Roth), które zajmowały ok. 4 500 m2 powierzchni wystawowej.
Przez kolejne lata Salon w Genewie sukcesywnie zwiększał liczbę biorących w nim udział marek, z nieznaczną rotacją niektórych z nich. Przez wiele lat był on powiązany terminem z odbywającymi się wiosną Międzynarodowymi Targami Zegarkowymi BaselWorld, przy czym spotkanie w Genewie rozpoczynało się w połowie ośmiodniowych targów w Bazylei. Wtedy to, praktycznie każdy gość genewskich spotkań rozpoczynał pobyt w Szwajcarii od uczestnictwa w targach w Bazylei.
Od 2009 roku SIHH jest od BaselWorld terminowo zupełnie niezależny i choć dla wielu osób oznacza to konieczność dwukrotnego odwiedzenia kraju Helwetów, to wydaje się, że Salon Genewski przyjął drogę odpowiednią do swoich aspiracji.
Odbywające się w tym roku (2015) w dniach 19 – 23 stycznia spotkanie, na powierzchni ok. 40 000 m2, będzie gościć starannie wyselekcjonowanych klientów biorących udział w jubileuszowym – dwudziestym piątym spotkaniu 16-tu firm branżowych.
Są nimi marki: A. Lange & Söhne, Audemars Piguet, Baume & Mercier, Cartier, Greubel Forsey, IWC, Jaeger-LeCoultre, Montblanc, Officine Panerai, Parmigiani Fleurier, Piaget, Ralph Lauren Watch & Jewelry, Richard Mille, Roger Dubuis, Vacheron Constantin, Van Cleef & Arpels
Na targowych salonach obecne są tylko osoby wcześniej zgłoszone i oficjalnie zaproszone przez organizatorów, a możliwość wejścia osób niezaproszonych, jest praktycznie wykluczona. Tym samym uczestnictwo w Targach Genewskich jest uznawane za niebywały przywilej i wyróżnienie.
Wytworna atmosfera, doskonała organizacja i otoczenie gości pieczołowitą opieką zarówno na samych targach jak i wieczorami sprawiają, że spotkania te posiadają bardzo specyficzny, wręcz baśniowy klimat. Kremowy kolor ścian, szereg restauracji-kawiarenek usytuowanych w przestronnych korytarzach, serwujących między innymi szampana i wykwintne posiłki, identyczne witryny – okna wystawowe i wejścia do każdej z marek dodają nobliwości miejscu.
Tylko różne zegarki na tle odmiennych aranżacji wnętrz witryn, różny wygląd przestrzeni za otwartymi wejściami i logotypy zdobiące każdy portal stoiska, pozwalają rozpoznać w jakim miejscu sali w danym momencie się znajdujemy.
O ile z jednej strony zupełnie oddzielna impreza targowa nobilituje jej uczestników, to grupa wystawców skupiona wokół SIHH, separując się od szerokiego grona tak popularnych jak i prestiżowych producentów, mimochodem stworzyła dla nich możliwość dodatkowych spotkań i akcji promocyjnych. Dotyczy to tak mniejszych, jak i tych o szerokiej grupie odbiorców, producentów ekskluzywnych produktów. Wszystkim im, dodatkowa impreza stwarza możliwość spotkań z najważniejszymi kontrahentami uczestniczącymi w genewskim salonie.
Takiego typu spotkania odbywają się w genewskich hotelowych lobby, specjalnie wynajętych willach i apartamentach, firmowych butikach, czy też siedzibach firm i fabrykach zlokalizowanych tak w mieście, jak i w najbliższej okolicy.
Jeszcze nie tak dawno temu, o wszystkich targowych nowinkach, tak kontrahenci, jak i zaproszeni dziennikarze dowiadywali się w trakcie samych spotkań targowych. Mimo diametralnych zmian w szybkości rozprzestrzeniania się informacji, świat wymusił jeszcze szybszy przekaz zegarkowych wieści i dziś każda z marek dużo wcześniej udostępnia informacje, przynajmniej o części z planowanych przez siebie nowości, które są przedstawione w Genewie.
Taka sytuacja pozwala wszystkim zainteresowanym lepiej przygotować się do targów, a organizatorzy mają zapewniony szereg interesujących przekazów prasowych jeszcze przed rozpoczęciem imprezy.
Władysław Meller
Kalendarium zegarkowych imprez w roku 2015 podajemy tutaj
0 Komentarzy
Średnia 0.00