Dla wielu pasjonatów zegarków nie będzie zaskoczeniem informacja, że znaczna część marek zegarmistrzowskich jest aktualnie skupiona w dużych grupach kapitałowych. Historycznie patrząc wynika to w pewnym stopniu z wpływu tak zwanej „rewolucji kwarcowej” na szwajcarski przemysł zegarkowy. Wiele firm żeby przetrwać napływ tańszych i bardziej precyzyjnych zegarków z Japonii musiało połączyć swoje siły zrzeszając się w grupy, co pozwalało na sprawniejsze i mniej kosztowne opracowywanie konkurencyjnych rozwiązań.
W dzisiejszych czasach jest to również oczywiście element maksymalizacji zysków, stosowany nie tylko przez marki zegarkowe. Niedawno światło dzienne ujrzała jednak dość zaskakująca wiadomość z grupy Kering dotycząca… odejścia dwóch marek spod jej skrzydeł.
News ten dotyczy dobrze znanych pasjonatom: Girard Perregaux i Ulysse Nardin.
Sprzedaż całego pakietu Sowind Group
Kering poinformował o podpisaniu umowy dotyczącej sprzedaży całego pakietu Sowind Group SA, którego własnością są marki Girard Perregaux i Ulysse Nardin jej obecnemu zarządowi.



Korzystając z długiej zegarmistrzowskiej tradycji manufaktury Girard Perregaux i Ulysse Nardin rozwijały się nieustannie od momentu przejęcia przez grupę Kering, jednocześnie zachowując swoją tożsamość. Łącząc innowacyjne podejście do designu i techniczne know-how, marki te odnowiły swoje produktowe uniwersum, zaprezentowały nowe, ikoniczne modele i zreorganizowały dystrybucję otwierając bezpośrednio zarządzane sklepy i zacieśniając więzi z wiodącymi dystrybutorami zegarków.
Grupa wspierała obie prestiżowe firmy zegarkowe w rozwoju, umacniała ich pozycję na rynku i zapewniała odpowiednie środki do finansowania ich wzrostu. Jest również przekonana, że aktualne kierownictwo z powodzeniem będzie kontynuować podjętą pracę.
Ta transakcja jest zgodna ze strategią Kering, nadającą priorytet domom zegarmistrzowskim, które mają duży potencjał przekształcenia się w znaczące aktywa w obrębie grupy, i którym może zapewnić decydujące wsparcie z biegiem czasu.


Solidne fundamenty
“Obszerna praca, którą w ostatnich latach włożyła grupa Kering w marki Girard-Perregaux i Ulysse Nardin stanowi solidną podstawę pod zrównoważony rozwój.
Kering zademonstrował umiejętność zapewnienia odpowiednich warunków do długoterminowego rozwoju podmiotów opuszczających grupę - zarówno w kwestii pracowników, partnerów, klientów, jak i społeczności lokalnych.” - zadeklarował Dyrektor Zarządzający Kering, Jean-François Palus.
“Dzięki solidnym fundamentom, które zbudowano wsparciem i inwestycjami Kering mamy odpowiedni układ i potrzebne zasoby żeby wdrożyć plan zapewniający długofalowy rozwój obu marek.” - wypowiedział się Patrick Pruniaux, CEO Girard-Perregaux i Ulysse Nardin, sprawujący tę funkcję od 2018 roku.



Skutki finansowe wynikające z tej sprzedaży zostaną zgłoszone na rachunkach zamkniętych 31 grudnia 2021 roku.
Przewidywany termin sfinalizowania transakcji to koniec pierwszej połowy 2022 roku.
Piotr Tatar
09:47 02.02.2022Wiadomości
Kering sprzedaje pakiet w który wchodzą marki Girard Perregaux i Ulysse Nardin
Tagi:
REKLAMA
Książka „Czas to pieniądz” – poradnik dla miłośników zegarków
W Polsce moda na zegarki naręczne przechodzi w ostatnich latach renesans. Co roku powstają nowe sklepy i strony internetowe oferujące zegarki, a liczba i różnorodność ofe ...
Kalendarium ewolucji mechanizmów zegarków elektronicznych kwarcowych
O upowszechnieniu się zegarka kwarcowego na rynku zegarkowym, a w szczególności o dziejach i osiągnięciach tej grupy zegarków, z wyjątkiem informacji o spowodowaniu tak z ...
Carole Forestier-Kasapi. Królowa komplikacji konstrukcji mechanizmów
W branży zegarmistrzowskiej funkcjonują nazwiska, które są znane nam wszystkim: Patek Philippe, Abraham-Louis Breguet, czy też Franciszek Czapek. Ale są również nazwiska ...
Walka z cłem (na zegarki)! Spotkanie szwajcarskiego biznesu z prezydentem Trumpem
Na początku listopada 2025 roku, grupa czołowych przedstawicieli szwajcarskiego przemysłu, w tym liderzy sektora luksusowych zegarków, z inicjatywy własnej udała się do W ...
A. Lange & Söhne Zeitwerk Date Pink Gold. Majstrując przy czasie
Marka A. Lange & Söhne ma korzenie w Niemczech, konkretnie w małym miasteczku Glashütte. Założył ją w 1845 roku Ferdinand Adolph Lange, który chciał stworzyć precyzyjne z ...
Zegarek Nomos Tangente 2date zdobywa nagrodę iF Design Award
Niemiecka marka Nomos Glashutte po raz dwunasty otrzymała międzynarodową nagrodę iF Design Award. Składające się ze 131 ekspertów jury zachwyciło się projektem zegarka Ta ...
Davosa Argonautic Antarctica Limited. Hołd dla antarktycznych pionierów z Polski
Niemal 50 lat temu Polacy po raz pierwszy samodzielnie wyruszyli na Antarktydę. Wyprawa była ogromnym przedsięwzięciem logistycznym i symbolicznym świadectwem aspiracji n ...
Chronoswiss Strike Two Terra i Highland. Zegarmistrzostwo inspirowane naturą
Marka Chronoswiss, niszowy producent, którego zegarki są kierowane dla świadomego klienta, niedawno zaprezentowała nowe wcielenia modeli z linii stylistycznej Strike. Fir ...
Alpina Alpiner Extreme Automatic California. Styl neo vitage z tarczą typu Kalifornia
Wielu miłośników zegarków na całym świecie bardzo lubi i ceni styl neo-vintage, łączący najlepsze cechy modeli z lat 50. i 60. XX wieku z wyrazistymi kolorami, które defi ...
Filozofia designu Venezianico i Arsenale Bizantino - kulminacja dotychczasowego rozwoju!
Marka Venezianico stanowi ciekawy przykład nowoczesnego zegarmistrzostwa, które osiągnęło sukces, budując swoją tożsamość w oparciu o głęboki szacunek dla historii i este ...
Światowy rynek dóbr luksusowych ze spadkami. Ale w Polsce mocno rośnie!
Światowy rynek dóbr luksusowych wyhamowuje po latach rekordowych wzrostów, jednak w Polsce sytuacja jest inna. Rynek dóbr luksusowych w Polsce ma urosnąć o 7,7 procent w ...
Wideo recenzja: Atlantic Worldmaster 1888 Automatic Blue Leather. Klasyka w nowoczesnym wydaniu
Zapraszamy do obejrzenia video recenzji zegarka Worldmaster 1888 Automatic Blue Leather marki Atlantic. Nasz redakcyjny kolega Marcin prezentował ten model niedawno w for ...









greenlogic.eu