Każdy z producentów stara się, w swoich wyrobach zawrzeć wyróżniające się i charakterystyczne dla swojej marki pierwiastki. Zwykle, szczególnie w przypadku długiej tradycji rynkowej firmy, są nimi wyróżniające danego producenta, charakterystyczne elementy wyrobu. Zawsze, a szczególnie dla młodych marek, najwyraźniej akcentowany jest jej logotyp.
Markomania zrodzona w zegarkach
Wzorem dla scharakteryzowanej we wstępie strategii marketingowej, jest biznes zegarkowy, gdzie rodowód i wielopokoleniowe tradycje są także gwarantem jakości wyrobów, a logotyp umieszczany w centralnym miejscu na tarczy, był od zawsze integralną częścią zegarka.
Można nawet założyć , że przyjęte w ostatnim czasie, komercyjne sformułowanie – „DNA Marki”, swój pierwowzór ma w zegarkowej branży. Z drugiej strony, postęp techniczny i zmieniające się trendy mody, także w tej konkretnej – konserwatywnej branży mają bardzo duży wpływ na działania marketingowe.
Tradycja z morza
Mimo tak wielkiego znaczenia spuścizny marki, tylko w gronie prestiżowych producentów i tylko w przypadku niewielu ich konkretnych produktów, możemy powiedzieć, że podobnie jak Marine Chronometer marki Ulysse Nardin, są one kwintesencją stylistyki i tradycji marki.
Ta prestiżowa i doskonale znana z unikatowych rozwiązań stosowanych w mechanizmach zegarków marka, przez znaczący czas swojego funkcjonowania była największym producentem chronometrów okrętowych.
Także i dziś, mimo, że chronometry przestały być potrzebne w przeznaczonej dla nich roli i są tylko obiektami kolekcjonerskimi, to są bardzo hołubione na rynku. Większość z takich urządzeń jest oznaczone logiem Ulysse Nardin.
Linia zegarków Marine Chronometer, której dotyczy to opracowanie, jest niezwykłą formą aplikacji stylistyki chronometrów okrętowych dla współczesnych zegarków naręcznych.
Marine Chronometer – na rękę
Spoglądając na zdjęcia, starych okrętowych chronometrów i porównując je z zegarkami z linii Marine Chronometer, możemy odnieść wrażenie, że grafika tarczy naręcznego czasomierza została tylko przeskalowana z tarczy chronometru. Nawet, jeśli tak właśnie się stało dla pierwszych modeli zegarków z linii Marine Chronometer (które na rynku są już obecne od co najmniej kilkunastu lat),to nie ma chyba miłośnika zegarków, któremu ten wyrób by się nie podobał.
To, co jest także bardzo ważne, to fakt, że jeden z podstawowych wymogów stawianych chronometrom – pewność odczytu wskazań (czytelność), jest wielką zaletą dla produkowanych zegarków naręcznych.
Doskonale „w praniu” – czyli w użytkowaniu zegarka naręcznego, sprawdza się także powiększone: wskazówka i mini tarcza sekundnika. Powiększenie wskazań sekund wyróżnia zegarki Marine Chronometer, co w konsekwencji napędza na nie popyt. Prezentacja rezerwy chodu - niezbędna dla pewności działania chronometrów, w ostatnich latach stała się podnoszącym prestiż wyrobu dodatkowym elementem konstrukcji mechanizmu i układu wskazań na tarczy zegarka.
W ostatniej edycji tegoż czasomierza, przy zastosowanym manufakturowym mechanizmie (od roku 2012), nie można także mieć zastrzeżeń, co do samego umieszczenia aplikacji wskazania rezerwy chodu. W poprzednich wersjach tego modelu, przy jej małym maksymalnym zapasie (ok. 42 godziny) wskaźnik ten nie miał użytkowego znaczenia.
W stosunku do okrętowego instrumentu, zegarek został wyposażony w datownik. To bardzo potrzebne użytkownikom czasomierzy naręcznych wskazanie, zostało doskonale wkomponowane w grafikę tarczy, a dzięki powiększającej lupie zintegrowanej w szafirowym szkle, stało się ono dodatkowym elementem dekoracyjnym zegarka.
Jako, że pierwowzorem tego czasomierza jest super dokładny wyrób, to zegarki naręczne posiadają świadectwo najwyższej dokładności działania – jakim jest certyfikat chronometru.
Rynek rządzi zegarkami
W naszym opracowaniu, zachwalając ten niezwykły zegarek, chcieliśmy podpierać się zdjęciami czasomierzy wykonanych w kopertach stalowych, tak by dokumentowana wartość produktu zależna była tylko od jego atrybutów wzorniczych. Jak się jednak okazuje, najładniejsze zdjęcia reklamowe, są zapewniane przez producenta, tylko dla modelu wykonanego w kopercie z różowego złota.
Można wnioskować, że to wcale nie jest przypadek, gdyż znaczący wolumen sprzedaży produktów marki przypada na Rosję i kraje dawnego Kraju Rad, gdzie na materiał bazowy dla wykonania koperty zegarka ma szczególne znaczenie.
Takie doświadczenie może być doskonałym uzupełnieniem, wywodu o strategii marketingowej przedstawionej we wstępie opracowania.
Redakcja Zegarki i Pasja
0 Komentarzy
Średnia 0.00