• Zegarki marki Rado
  • Zegarki marki Czapek Geneve
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Doxa
  • Zegarki marki Eterna
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Glycine
  • Zegarki marki Tag Hauer
  • Zegarki marki Steinhart
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Xicorr
  • Zegarki marki Victorinox
  • Zegarki marki MeisterSinger
  • Zegarki marki Montblanc
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Carl F. Bucherer
  • Zegarki marki Maurice Lacroix
  • Zegarki marki Ulysse Nardin
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Emile Chouriet
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Longines
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Alpina
  • Zegarki marki Orient

Marine Chronometer – „wyciąg” z rodowodu marki Ulysse Nardin


Powrót do kategorii

Każdy z producentów stara się, w swoich wyrobach zawrzeć wyróżniające się i charakterystyczne dla swojej marki pierwiastki. Zwykle, szczególnie w przypadku długiej tradycji rynkowej firmy, są nimi wyróżniające danego producenta, charakterystyczne elementy wyrobu. Zawsze, a szczególnie dla młodych marek, najwyraźniej akcentowany jest jej logotyp.

Markomania zrodzona w zegarkach

Wzorem dla scharakteryzowanej we wstępie strategii marketingowej, jest biznes zegarkowy, gdzie rodowód i wielopokoleniowe tradycje są także gwarantem jakości wyrobów, a logotyp umieszczany w centralnym miejscu na tarczy, był od zawsze integralną częścią zegarka.

Można nawet założyć , że przyjęte w ostatnim czasie, komercyjne sformułowanie – „DNA Marki”, swój pierwowzór ma w zegarkowej branży.  Z drugiej strony, postęp techniczny i zmieniające się trendy mody, także w tej konkretnej – konserwatywnej branży mają bardzo duży wpływ na działania marketingowe.

Ulysse Nardin Chronometr okrętowy

Tradycja z morza


Mimo tak wielkiego znaczenia spuścizny marki, tylko w gronie prestiżowych producentów i tylko w przypadku niewielu ich konkretnych produktów, możemy powiedzieć, że podobnie jak Marine Chronometer marki Ulysse Nardin, są one kwintesencją stylistyki i tradycji marki.
Ta prestiżowa i doskonale znana z unikatowych rozwiązań stosowanych w mechanizmach zegarków marka, przez znaczący czas swojego funkcjonowania była największym producentem chronometrów okrętowych.

Także i dziś, mimo, że chronometry przestały być potrzebne w przeznaczonej dla nich roli i są tylko obiektami kolekcjonerskimi, to są bardzo hołubione na rynku. Większość  z takich urządzeń jest oznaczone logiem Ulysse Nardin.

Linia zegarków Marine Chronometer, której dotyczy to opracowanie, jest niezwykłą  formą aplikacji stylistyki chronometrów okrętowych dla współczesnych zegarków naręcznych.

Ulysse Nardin Marine Chronometerfot. Ulysse Nardin Marine Chronometer, mat. prasowefot. Ulysse Nardin Marine Chronometer, mat. prasowefot. Ulysse Nardin Marine Chronometer, mat. prasowe


Marine Chronometer – na rękę


Spoglądając na zdjęcia, starych okrętowych chronometrów i porównując je z zegarkami z linii Marine Chronometer, możemy odnieść wrażenie, że grafika tarczy naręcznego czasomierza została tylko przeskalowana z tarczy chronometru. Nawet, jeśli tak właśnie się stało dla pierwszych modeli zegarków z linii Marine Chronometer (które na rynku są już obecne od co najmniej kilkunastu lat),to  nie ma chyba miłośnika zegarków, któremu ten wyrób by się nie podobał.

To, co jest także bardzo ważne, to fakt, że jeden z podstawowych wymogów stawianych chronometrom – pewność odczytu wskazań (czytelność), jest wielką zaletą dla produkowanych zegarków naręcznych.

Doskonale „w praniu” – czyli w użytkowaniu zegarka naręcznego, sprawdza się także powiększone: wskazówka i mini tarcza sekundnika. Powiększenie wskazań sekund wyróżnia zegarki Marine Chronometer, co w konsekwencji napędza na nie popyt. Prezentacja rezerwy chodu - niezbędna dla pewności działania chronometrów, w ostatnich latach stała się podnoszącym prestiż wyrobu dodatkowym elementem konstrukcji mechanizmu i układu wskazań na tarczy zegarka.

W ostatniej edycji tegoż czasomierza, przy zastosowanym manufakturowym mechanizmie (od roku 2012), nie można także mieć zastrzeżeń, co do samego umieszczenia aplikacji wskazania rezerwy chodu. W poprzednich wersjach tego modelu, przy jej małym maksymalnym zapasie (ok. 42 godziny) wskaźnik ten nie miał użytkowego znaczenia.

fot. Z. Mrugalski, Ulysse Nardin Chronometr okrętowy

W stosunku do okrętowego instrumentu, zegarek został wyposażony w datownik. To bardzo potrzebne użytkownikom czasomierzy naręcznych wskazanie, zostało doskonale wkomponowane w grafikę tarczy, a dzięki powiększającej lupie zintegrowanej w szafirowym szkle, stało się ono dodatkowym elementem dekoracyjnym zegarka. 

Jako, że pierwowzorem tego czasomierza jest super dokładny wyrób, to zegarki naręczne posiadają świadectwo najwyższej dokładności działania – jakim jest certyfikat chronometru.


Rynek rządzi zegarkami


W naszym opracowaniu, zachwalając ten niezwykły zegarek, chcieliśmy podpierać się zdjęciami czasomierzy wykonanych w kopertach stalowych, tak by dokumentowana wartość produktu zależna była tylko od jego atrybutów wzorniczych. Jak się jednak okazuje, najładniejsze zdjęcia reklamowe, są zapewniane przez producenta, tylko dla modelu wykonanego w kopercie z różowego złota.

Można wnioskować, że to wcale nie jest przypadek, gdyż znaczący wolumen sprzedaży produktów marki przypada na Rosję i kraje dawnego Kraju Rad, gdzie na materiał bazowy dla wykonania koperty zegarka ma szczególne znaczenie.

fot. Ulysse Nardin Marine Chronometer, mat. prasowe

Takie doświadczenie może być doskonałym uzupełnieniem, wywodu o strategii marketingowej przedstawionej we wstępie opracowania.

Redakcja Zegarki i Pasja

 

Magazyn ZIP NR 7

MAGAZYN ZIP NR 7 - odbierz egzemplarz!

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

Glycine 420

REKLAMA

Seiko2

REKLAMA

Partner Wydarzenie Matura Czasocholicy

PARTNER

Oris 420

REKLAMA

Junghans

REKLAMA

Epos 420

REKLAMA

Doxa 420

REKLAMA

Aerowatch 420

REKLAMA

Maurice Lacroix – zegarki Pontos Di...
Maurice Lacroix – zegarki Pontos Di...
01.01.2014
Certina DS Ole Einar Bjørndalen
Certina DS Ole Einar Bjørndalen
01.01.2014

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Alpina
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Audemars Piguet
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Carl F. Bucherer
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Chopard
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Czapek Geneve
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Doxa
Zegarki marki Emile Chouriet
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Eterna
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki Glycine
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Longines
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki MeisterSinger
Zegarki marki Montblanc
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Polpora
Zegarki marki Rado
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Schaumburg
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Steinhart
Zegarki marki Tag Hauer
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Ulysse Nardin
Zegarki marki Victorinox
Zegarki marki Vostok Europe
Zegarki marki Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco