• Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Doxa Sub
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Victorinox
  • Zegarki marki U-boat
  • Zegarki marki Xicorr
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Eberhard
  • Zegarki marki Meccaniche Veneziane
  • Zegarki marki Fortis
  • Zegarki marki Delma
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Fiyta
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Traser
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki MeisterSinger
  • Zegarki marki Squale
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Delbana
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Sturmanski
  • Zegarki marki Orient

Sprzedaż zegarków napędza wyniki finansowe grupy VRG, właściciela W. Kruk


Powrót do kategorii

Pierwsze półrocze 2021 roku dla VRG, polskiej grupy zajmującej się sprzedażą odzieży i biżuterii, było znacznie lepsze niż pierwsze półrocze 2020 roku. Duża zasługa w tym jest rosnącej sprzedaży zegarków.

W pierwszym półroczu 2021 roku przychody grupy VRG przekroczyły 416,1 mln zł, co oznacza wyraźny wzrost - 11,8 procent - wobec pierwszego półrocza 2020 roku, kiedy przychody sięgnęły 372,3 mln zł.

Co ważne, grupa osiągnęła zysk netto, który był na poziomie 2,8 mln zł. To duża poprawa względem pierwszego półrocza 2020 roku, kiedy grupa miała stratę netto w wysokości aż 31,7 mln zł.

W pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku grupa zanotowała zysk z działalności operacyjnej w wysokości 0,8 mln zł, podczas gdy rok wcześniej była to strata operacyjna w wysokości 22,2 mln zł.

Na dobre wyniki wpłynęły przede wszystkim pozytywne trendy w sprzedaży i marży w maju i czerwcu. Przełożyły się one na mocny drugi kwartał grupy.

Grupa zwraca uwagę, że tak dobre wyniki finansowe osiągnięto pomimo znacząco mniejszej liczby dni handlowych sieci stacjonarnej w tym okresie: 46 dni lockdownu w pierwszym półroczu 2020 roku i 76 dni w pierwszym półroczu 2021, łącznie z niedzielami.

Świetny wynik W. Kruk

Grupa ocenia, że świetny drugi kwartał roku 2021 ma za sobą jej jubilerska marka, czyli W.Kruk, która osiągnęła w tym czasie 102,8 mln zł przychodów.

Sprzedaż zegarków napędza wyniki finansowe grupy VRG, właściciela W. Kruk

Sprzedaż zegarków napędza wyniki finansowe grupy VRG, właściciela W. Kruk

- Segment jubilerski przyzwyczaił nas już, że z kwartału na kwartał dowodzi swojej odporności na pandemię. Korzystne trendy obserwowaliśmy w marce W.Kruk również w pierwszym półroczu bieżącego roku. Bardzo optymistycznie na resztę roku nastawia nas zwłaszcza drugi kwartał. Spółka osiągnęła wynik sprzedaży porównywalny z tym z trzeciego i czwartego kwartału 2020 roku – okresów, które zazwyczaj były najlepsze dla spółki jeśli chodzi o sprzedaż.

Popyt, budowany przede wszystkim przez kanał off-line, dotyczy wszystkich głównych segmentów asortymentu: biżuterii – tak złotej, jak i srebrnej, oraz zegarków
– komentuje Radosław Jakociuk, wiceprezes zarządu VRG odpowiedzialny za działalność operacyjną i piony marek.

Oprócz srebrnej i złotej biżuterii oraz galanterii skórzanej W.Kruk posiada w swojej ofercie zegarki takich marek jak Rolex (jako jedyny dystrybutor tej marki w Polsce) oraz Cartier, Jaeger-LeCoultre, Hublot, Panerai, Chopard, Breitling, Girard-Perregaux, Omega, Tudor, Tag Heuer, Longines, Rado, Frederique Constant, Tissot, Certina, Doxa, Gucci, Swatch i wielu innych.

Sprzedaż zegarków napędza wyniki finansowe grupy VRG, właściciela W. Kruk

Pod koniec roku 2020 do oferty włączona została marka Patek Philippe.

Pogorszenie w internecie

Przychody detaliczne marki W.Kruk w pierwszym półroczu 2021 roku wyniosły 188,3 mln zł, rosnąc aż o 41,0 procent względem pierwszego półrocza 2020 roku.

Co ciekawe, przychody ze sprzedaży w internecie wyniosły 22,9 mln zł co oznacza spadek o 7,6 proc. wobec pierwszego półrocza 2020 roku. Udział internetu w sprzedaży w pierwszym półroczu 2021 roku wyniósł 12,1 procent, podczas gdy rok wcześniej było to 18,5 procent.

Sieć W. Kruk wskazuje na rosnący udział sprzedaży zegarków.

W drugim kwartale 2020 roku zegarki odpowiadały za 31 proc. sprzedaży sieci a 69 proc. przychodów generowała biżuteria. W drugim kwartale 2021 roku zegarki stanowiły już 47 proc. sprzedaży a biżuteria 53 proc. Jeżeli ta tendencja się utrzyma, to możliwe, że w trzecim lub czwartym kwartale 2021 roku zegarki będą stanowiły ponad 50 proc. sprzedaży W. Kruk. Jako powód tej zmiany spółka wskazuje m.in. korzystny wpływ wyłączności na sprzedaż zegarków marki Rolex i Patek Philippe.

Na koniec czerwca 2021 roku do sieci W. Kruk należały 142 sklepy, o 2 więcej niż rok wcześniej.

Sprzedaż zegarków napędza wyniki finansowe grupy VRG, właściciela W. Kruk

Sprzedaż zegarków napędza wyniki finansowe grupy VRG, właściciela W. Kruk

Większość to sklepy własne sieci, tylko 20 z nich to placówki franczyzowe.

To oznacza, że marka W. Kruk dysponuje drugą co wielkości siecią sprzedaży w grupie VRG - na koniec pierwszego półrocza 2021 roku wiecej salonów, bo 148, miała tylko marka Vistula.

Zmiana struktury sieci

Na koniec pierwszego półrocza 2021 roku grupa VRG operowała na całkowitej powierzchni 52,4 tys. metrów kwadratowych, przy liczbie sklepów mniejszej o 10 niż w analogicznym okresie 2020 roku.

- Otwarcia dotyczyły przede wszystkim punktów franczyzowych. Najbardziej zwiększyliśmy liczbę salonów Vistula i W.Kruk. Sieć marki jubilerskiej jest dziś drugą po Vistuli najliczniejszą w grupie, jeśli chodzi o liczbę sklepów – wylicza Radosław Jakociuk.

W sumie w całej grupie pojawiło się 14 sklepów działających w tym modelu.

Sprzedaż zegarków napędza wyniki finansowe grupy VRG, właściciela W. Kruk
Najwięcej zamknięć VRG przeprowadziła w sieci Wólczanki. Zgodnie z aktualną strategią marki zamykane są małe punkty, na rzecz rozwoju kanału online i nowego konceptu sklepów, operujących na większej powierzchni. O cztery punkty zmniejszyła się sieć marki Bytom, stabilnie działała sieć Deni Cler.

Jak podkreśla Michał Zimnicki, wiceprezes zarządu VRG, w 2021 rok spółka planuje dalszą reorganizację sieci pod kątem jej rentowności.

– Pozytywny wpływ na EBIT, jaki przynosi zmiana struktury sklepów Wólczanki utwierdza nas w przekonaniu, że jest to dobra strategia całej sieci – mówi Michał Zimnicki, wiceprezes VRG.

Konsekwencją odbudowy ruchu w salonach stacjonarnych był mniejszy niż rok wcześniej udział Internetu w sprzedaży. Na koniec pierwszego półrocza wyniósł on 24,1 proc., co jest zgodne z założeniami spółki, jeśli chodzi o rozwój tego kanału w bieżącym roku.

Cel na koniec 2021 roku to 20 proc. udział kanału online w całości sprzedaży.

– Powrót klientów do sklepów stacjonarnych musiał wpłynąć na spadek sprzedaży online w pierwszych tygodniach po 4 maja. Jednak już latem z zadowoleniem obserwowaliśmy stabilizację i stopniowy powrót sprzedaży naszych e-sklepów do pozytywnej dynamiki - podkreśla Radosław Jakociuk.

Sprzedaż zegarków napędza wyniki finansowe grupy VRG, właściciela W. Kruk

Sprzedaż zegarków napędza wyniki finansowe grupy VRG, właściciela W. Kruk

W planach większe przychody

Michał Zimnicki ocenia, że spółka jest na dobrej drodze do realizacji celów na rok 2021: wzrostu przychodów rok do roku zarówno w off-line jak i on-line, wzrostu marży brutto r/r i w konsekwencji uzyskania istotnie lepszych niż w 2020 roku wyników finansowych.

– Wyniki pierwszego półrocza pokazują, że zbliżamy się do naszych celów, wspierani przez odbudowę popytu. Pozostajemy świadomi zagrożeń wynikających z rozwoju sytuacji epidemicznej, więc nadal ściśle pilnujemy efektywności kosztowej i bezpiecznej sytuacji płynnościowej.

Nie zakładamy na ten moment kolejnych lockdownów sieci stacjonarnej
– podkreśla Michał Zimnicki.

VRG ma w 2021 roku wydać ok. 28 mln zł, na rozwój infrastruktury sklepów online oraz sieć stacjonarną.

Jacek Ciepiela


Tagi:

Tissot - Premium

REKLAMA

Magazyn ZIP NR 17

MAGAZYN ZIP NR 17 - odbierz egzemplarz!

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

Qclock Two 420

REKLAMA

GRAND SEIKO 420

REKLAMA

Laco 420

REKLAMA

Doxa 420

REKLAMA

Rado 420

REKLAMA

Epos 420

REKLAMA

Janeba Showroom 420

REKLAMA

Janeba serwis 420

REKLAMA

Relacja: pokaz filmu „Nie czas umie...
Relacja: pokaz filmu „Nie czas umie...
06.10.2021
Chopin Watches oficjalnym partnerem...
Chopin Watches oficjalnym partnerem...
22.10.2021

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Błonie
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Delbana
Zegarki marki Delma
Zegarki marki Doxa Sub
Zegarki marki Eberhard
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Fiyta
Zegarki marki Fortis
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki G-SHOCK
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki Meccaniche Veneziane
Zegarki marki MeisterSinger
Zegarki marki Michel Herbelin
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Orient Star
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Schaumburg
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Squale
Zegarki marki Sturmanski
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Traser
Zegarki marki U-boat
Zegarki marki Victorinox
Zegarki marki Vostok Europe
Zegarki marki Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco