Co to jest zegarek kwarcowy, czym różni się chronograf od chronometru, z jaką marką kojarzy się wszystkim postać Jamesa Bonda, z jakimi dyscyplinami sportu związane są poszczególne marki zegarków, jakie kryteria musi spełniać zegarek, by móc nosić miano „Swiss Made”…?
Wiele pytań, na które każdy miłośnik zegarków powinien znać odpowiedź!
Ale czy aby na pewno zna? Sprawdźmy to!
Startuje pierwsza edycja konkursu „Matura z wiedzy o zegarkach”
Od grudnia 2018 do maja 2019 co miesiąc w magazynie „Logo” publikowane będą próbne arkusze egzaminacyjne, których rozwiązywanie pozwoli na systematyczne sprawdzanie swojej wiedzy ze świata zegarków. Równocześnie na portalu „Zegarki i Pasja” w specjalnej sekcji publikowane będą także każdego miesiąca nowe materiały edukacyjne, dzięki którym nasi Czytelnicy będą mogli poszerzać swoją wiedzę o zegarkach i przygotować się do naszej matury.
Finał akcji nastąpi w maju 2019 roku, gdy na prawdziwej sali gimnastycznej odbędzie się egzamin pisemny. W wielkim finale sprawdzona zostanie wiedza uczestników, którą mogli zdobywać lub uzupełniać przez cały czas trwania akcji.
W naszym konkursie będzie mógł wziąć udział każdy, kto zapisze się do matury i opłaci wpisowe. Zapisy będą prowadzone przez portal „Zegarki i Pasja” z podziałem na amatorów i profesjonalistów.
Bez względu na poziom wiedzy i branżę, uczestnicy zmierzą się z tymi samymi pytaniami maturalnymi.
Tak, jak wspomniano powyżej, egzamin maturalny z wiedzy zegarkowej odbędzie się w sali gimnastycznej jednej z warszawskich szkół. Zorganizowany dla 100 osób test stylizowany będzie na prawdziwą maturę. Zapisy do udziału w finale akcji będą możliwe poprzez portal Zegarki i Pasja od kwietnia 2019 roku.
Jak widać po przewidywanej liczbie uczestników, możliwość udziału w finale będzie ograniczona! Za najlepiej napisaną maturę przewidujemy dwie nagrody główne, a dla wszystkich uczestników Partnerzy akcji ufundują start packi z gadżetami.
Mecenasami pierwszej edycji konkursu „Matura z wiedzy o zegarkach” są marki:
Akcję „Matura z wiedzy o zegarkach” kierujemy nie tylko do hobbystów czy też posiadaczy kolekcji prestiżowych zegarków, ale również do marzycieli i osób wkraczających dopiero w fascynujący świat zegarkowej mikromechaniki.
W naszej akcji może wziąć udział każdy, od zegarkowych znawców, poprzez osoby, które zakup zegarka traktują jako inwestycję, po laików, którzy chcą poznać świat zegarmistrzostwa i lepiej go zrozumieć. Szczególnie dla tej ostatniej grupy osób przydatne będą materiały edukacyjne publikowane na portalu Zegarki i Pasja od grudnia 2018 do maja 2019.
„Zależy nam na popularyzacji wiedzy o zegarkach w Polsce. O ile w dobrym guście jest w męskim świecie znać różnicę między whisky szkocką a irlandzką, to wierzymy, że różnica między mechanizmem z automatycznym naciągiem a mechanizmem kwarcowym stanie się równie oczywista i powszechnie znana” – mówi Marcin Kasprzak, redaktor naczelny magazynu „Logo”.
Pytania nie będą dotyczyć wyłącznie skomplikowanych kwestii technicznych, ale także ogólnej znajomości marek zegarkowych, historii zegarmistrzostwa, kontekstów kulturowych czy podstawowych wydarzeń ze współczesnego świata zegarków i zegarmistrzostwa.
„Liczę, że wiele osób, dla których zegarki to pasja, po prostu będzie chciało sprawdzić swoją wiedzę i porównać ją z wiedzą innych podczas trwania naszej akcji, szczególnie w trakcie jej finału w maju. Równocześnie mam nadzieję, że pierwsza edycja „Wielkiej matury z wiedzy o zegarkach” dotrze do szerokiego grona osób, które dotychczas nie były świadome jak fascynujący i wciągający jest świat zegarków i zegarmistrzostwa.
Środowisko zegarkowe w Polsce z każdym rokiem się rozrasta, a taka „matura” może być dobrym impulsem, do zdobywania i uporządkowania swojej wiedzy w tym zakresie. Cenne jest również to, że przy okazji będzie można wygrać atrakcyjne nagrody” – mówi Maciej Kopyto, redaktor naczelny wydawnictwa „Zegarki i Pasja”.
Akcję wspiera medialnie także największa i najprężniej działająca grupa na facebook’u o tematyce zegarkowej – „Czasoholicy”. Grupa licząca obecnie ponad 30 000 członków gromadzi bardzo różnorodne osoby, i to różnorodne w najlepszym tego słowa znaczeniu.
"Czasoholicy" to nie tylko miejsce w wirtualnym świecie, gdzie osoby z ogromną wiedzą dzielą się nią z tymi, którzy stawiają pierwsze kroki w zegarkowym świecie, ale także społeczność, którą łączy wspólna pasja - zegarki!
Głęboko wierzymy, że wykreowanie mody na „wiedzę o zegarkach” w dłuższej perspektywie przyczyni się do wzrostu popularności zegarków wśród naszych rodaków i przywróci czasomierzom ich należytą świetność. Oczywiście prócz rywalizacji oraz poszerzania wiedzy, formuła naszej akcji ma także dostarczyć wszystkim jej uczestnikom sporej dawki rozrywki oraz „nakręci pozytywnie”.
Organizatorzy akcji „Matura z wiedzy o zegarkach” stawiają sobie za cel, by zegarek w Polsce stał się nierozłącznym atrybutem klasy oraz stylu dla kobiet i mężczyzn.
Zachęcamy do lektury magazynu LOGO, regularnego odwiedzania portalu Zegarki i Pasja, oraz dołączenia do grupy „Czasoholicy”, by śledzić informacje o przebiegu akcji i mieć dostęp do nowych arkuszy egzaminacyjnych oraz materiałów edukacyjnych.
Informacje o akcji oraz materiały edukacyjne są dostępne tu:
Wielka matura z wiedzy o zegarkach !
Mecenasi wydarzenia: TISSOT, LONGINES, RADO oraz CERTINA.
Zegarki i Pasja, LOGO, Czasoholicy
0 Komentarzy
Średnia 0.00