Rezygnacja Grupy Swatch z udziału w targach Baselworld 2019

POWRÓT 31.07.2018 Wiadomości
Rezygnacja Grupy Swatch z udziału w targach Baselworld 2019

W niedzielę 29 lipca 2018 roku cały świat obiegła informacja opublikowana przez Reuters’a dotycząca rezygnacji Grupy Swatch z udziału w przyszłorocznych targach zegarków i biżuterii w Bazylei, Baselworld 2019 – największej i najważniejszej imprezy zegarkowej w kalendarzu.

"Grupa Swatch zdecydowała, że nie będzie obecna w Baselworld od 2019 r." – powiedział Nick Hayek Jr. – dyrektor naczelny Grupy Swatch.

To olbrzymia strata, ponieważ w skład tego szwajcarskiego koncernu wchodzi wiele topowych marek, których brak na tej ważnej imprezie będzie z pewnością odczuwalny.

Rezygnacja Grupy Swatch z udziału w targach Baselworld 2019

Portfolio produktów oferowanych w ramach Grupy Swatch można podzielić na cztery grupy biorąc pod uwagę kryterium prestiżu, jakości i ceny zegarków. Do najważniejszych i najbardziej prestiżowych brandów grupy zaliczają się: Breguet, Harry Winston, Blancpain, Glashütte Original, Jaquet Droz, Léon Hatot oraz Omega. W klasie premium to: Longines, Rado oraz Union Glashütte. Klasę średnią reprezentują: Tissot, Calvin Klein, Balmain, Certina, Mido i Hamilton.

Do niskobudżetowych marek w portfolio Swatch Group należą: Swatch i Flik Flak.

Rezygnacja Grupy Swatch z udziału w targach Baselworld 2019

Rezygnacja Grupy Swatch z udziału w targach Baselworld 2019

Rezygnacja Grupy Swatch z udziału w targach Baselworld 2019

Oficjalną przyczyną odejścia SG z targów w Bazylei mają być wysokie koszty ponoszone za udział w targach oraz niewystarczający poziom ich zwrotu.

"Nie jesteśmy po to, aby amortyzować kosztowną halę zaprojektowaną przez (szwajcarskich architektów) Herzog & de Meuron" – to kolejne słowa komentarza dyrektora Swatch Group opublikowane przez Reuters’a.

Organizatorzy targów Baselworld w drodze mailowej korespondencji w dniu 30-go lipca zdementowali informacje, wg której inną z przyczyn rezygnacji Grupy Swatch z udziału była nowa koncepcja organizacyjna imprezy. Jak przekazano w oficjalnej korespondencji, organizator zapewnia, że wszelkie innowacje i zmiany były opracowywane przy współudziale wystawców.

Wiadomość od organizatorów targów można przeczytać tu: Mail od organizatorów Baselworld

Rezygnacja Grupy Swatch z udziału w targach Baselworld 2019

Rezygnacja Grupy Swatch z udziału w targach Baselworld 2019

Rezygnacja Grupy Swatch z udziału w targach Baselworld 2019

Główny manager wystawy Baselworld, Michel Loris-Melikoff, wyraził wielkie ubolewanie z powodu odwołania udziału Grupy Swatch w Baselworld 2019, ale jednocześnie podkreślił, że dołoży wszelkich starań, aby ta, jak i każda kolejna impreza była tak jak jej poprzednie edycje – najważniejszą i najbardziej prestiżową. Potwierdził on także udział innych czołowych szwajcarskich producentów zegarków, dlatego nie należy spodziewać kolejnych rezygnacji wśród uczestników.

Podkreślił również, że zmiany organizacyjne targów są niezbędne, aby sprostać oczekiwaniom pędzącego na przód świata zegarków i biżuterii.

Poza wykorzystaniem całego potencjału hali wystawienniczej i mieszczących się w niej salach wystawowych, wzrostem wykorzystania nowoczesnych technologii wizualnych, trwają także prace nad rozszerzeniem i udoskonaleniem aplikacji informacyjnej Chatbot.

Rezygnacja Grupy Swatch z udziału w targach Baselworld 2019

Rezygnacja Grupy Swatch z udziału w targach Baselworld 2019

Nie bez znaczenia są dla organizatora przyczyny budżetowe, przez które Swatch Group odwołał udział w targach. W planach jest podjęcie działań mających na celu zmniejszenie kosztów pobytu i wyżywienia osób biorących udział w imprezie poprzez kooperację z przedstawicielami branży gastronomicznej i hotelarskiej w Bazylei w zamian za ich promowanie podczas eventu.

Czy po odejściu największego wystawcy targi Baselword 2019 dotrzymają kroku swoim poprzednim edycjom?

Dowiemy się tego już w marcu 2019.

Jednego możemy być pewni – redakcja portalu Zegarki i Pasja z pewnością się tam pojawi i przedstawi swoim Czytelnikom relację z imprezy.


Temat przyszłości imprez branżowych na świecie oraz w Polsce poruszamy także w najnowszym wydaniu Magazynu Zegarki i Pasja, polecamy lekturę – Zegarki i Pasja NR 6 Q3 2018.

Paweł Zgiep

Magazyn ZIP NR 6

MAGAZYN ZIP NR 6 - wydanie wakacyjne!

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

REKLAMA

ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU

Epos

REKLAMA

Doxa

REKLAMA

Partner Czasocholicy

PARTNER

Oris

REKLAMA

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Seiko2

REKLAMA

Aerowatch

REKLAMA

Glycine

REKLAMA

Junghans

REKLAMA

Instagram

Zegarki i pasja na Instagramie

G-SHOCK świętuje 35. urodziny! Konk...
G-SHOCK świętuje 35. urodziny! Konk...
20.07.2018

Podstrony producentów

Brand - Aerowatch
Brand - Alpina
Brand - Atlantic
Brand - Audemars Piguet
Brand - Aviator Swiss Made
Brand - Bulova
Brand - Carl F. Bucherer
Brand - Certina
Brand - Chopard
Brand - Citizen
Brand - Czapek Geneve
Brand - Davosa
Brand - Doxa
Brand - Emile Chouriet
Brand - Epos
Brand - Eterna
Brand - Frederique Constant
Brand - Glycine
Brand - Junghans
Brand - Longines
Brand - Maurice Lacroix
Brand - MeisterSinger
Brand - Montblanc
Brand - Movado
Brand - Omega
Brand - Orient
Brand - Oris
Brand - Polpora
Brand - Rado
Brand - Roamer
Brand - Schaumburg
Brand - Seiko
Brand - Steinhart
Brand - Tag Hauer
Brand - Tissot
Brand - Ulysse Nardin
Brand - Victorinox
Brand - Vostok Europe
Brand - Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco