Partnerska grupa Czasoholicy, aktualnie najliczniejsza oraz najprężniej rozwijająca się grupa na Facebooku skupiająca miłośników zegarków, była już niejednokrotnie prezentowana na portalu, a także szerzej opisywana w najnowszym, drugim numerze magazynu Zegarki i Pasja – kwartalnik Zegarki i Pasja numer 2. Grupa licząca już ponad 20 000 członków rozwija się bardzo dynamicznie dzięki zaangażowaniu i pracy jej założycieli oraz atmosferze, którą wspólnie budują jej administratorzy oraz coraz liczniejsi członkowie. Grupa, poza codzienną działalnością polegającą na pomocy merytorycznej w zakresie różnych kwestii dotyczących zegarków, może pochwalić się już także organizacją licznych konkursów, posiadaniem kilku modeli zegarków przygotowanych specjalnie dla członków grupy, jak również obecnością jej reprezentantów na tegorocznych targach w Bazylei.
W drugim numerze kwartalnika pisałem, iż jednym z efektów tej wizyty na tegorocznych targach było nawiązanie kontaktów reprezentantów grupy z wieloma markami zegarkowymi, w tym także z marką Seiko, co skutkować miało oficjalnym spotkaniem w Polsce z przedstawicieli marki Seiko odpowiedzialnymi za działania w Europie.
I to się właśnie udało!

Pierwsze spotkanie fanów Seiko z grupy Czasoholicy z przedstawicielami Seiko Polska oraz Seiko Europe miało dość kameralny charakter. Celem spotkania (ze strony Seiko) była chęć podjęcia próby zebrania informacji oraz rozeznania potencjalnego zapotrzebowania polskiego rynku na zegarki Seiko z “wyższej” półki cenowej, jak również promocja limitowanych edycji zegarków i kolekcji Grand Seiko. Ze strony Czasoholików, poza administracją, zostały zaproszone osoby które są wieloletnimi pasjonatami Seiko, a zarazem kolekcjonerami zegarków tej marki, jak również przedstawiciel redakcji portalu Zegarki i Pasja.
Przedstawicielami Seiko Polska i Seiko Europe, którzy brali udział w tym wydarzeniu, byli:
Patricio Testart – Marketing & Sales Manager Export Europa (wschodnia),
Betul Sariaydin – Specjalista ds. Marketingu w Seiko,
Tomasz Kotula – Dyrektor ds. Importu i Marketingu, Brand Manager Seiko w Zibi.
Katarzyna Wieczorek – Asystent ds. Marketingu i Importu dla Seiko. ( Zibi).
Celem Czasoholików było pokazanie przedstawicielom Seiko nie tylko własnych kolekcji czasomierzy, które wywarły na nich ogromne wrażenie!, ale także przekazanie jasnego sygnału, iż liczne grono miłośników japońskiej marki oczekujemy także w Polsce wszystkich modeli Seiko sprzedawanych w Europie.
Co więcej, uczestnicy spotkania wystąpili nawet także z prośbą o możliwość dostępu do zegarków produkowanych tylko na rynek azjatycki, w tym Japoński!
Czy przyniesie to faktycznie efekty - czas pokaże.




Podczas spotkania przedstawiciele Seiko Europe kładki duży nacisk na przekazanie wiedzy w zakresie modeli z prestiżowej i doskonale znanej kolekcji Grand Seiko.
Kolekcji, która w tym roku przeszła pozornie niewielką, a zarazem ogromną zmianę, szczególnie z punktu widzenia konserwatywnych i niezwykle przywiązanych do tradycji Japończyków - czyli usunięcie z tarcz modeli „Seiko Grand Seiko” nazwy Seiko, a pozostawienie jedynie nazwy „Grand Seiko”!
Pan Patricio Testart przedstawił uczestnikom interesującą prezentację dotyczącą historii oraz najważniejszych cech modeli Grand Seiko, natomiast Pan Tomasz Kotula, który tłumaczył anglojęzyczną prezentacją dla tych uczestników, którzy nie władali biegle językiem angielskim, poszerzał przekaz o dodatkowe informacje z naszego rodzimego rynku.
Spotkanie odbywało się w miłej, bardzo przyjacielskiej atmosferze.
Wszyscy uczestnicy spotkania, włączając w to przedstawicieli Seiko, otrzymali specjalne t-shirty „Seikoholików”, które widoczne są na zdjęciach.
Uczestnicy mieli okazję zadawać pytania, a po zakończeniu części oficjalnej wszyscy obecni – także przedstawiciele marki Seiko – spędzili wiele czasu na podziwianiu przepięknych modeli zegarków Seiko, zarówno starych jak i nowych, które przywieźli ze sobą Czasoholicy.
Wśród imponującej liczby wszelkiego rodzaju modeli Seiko można było podziwiać także współczesne, nowe modele Seiko i Grand Seiko, udostępnione przez przedstawicieli tej marki.








Czasoholicy to pierwsza, nieformalna polska grupa na Facebooku do której zwróciła się tak znana i szanowana marka, jaką jest Seiko, z propozycją spotkania w “roboczym” formacie.
Wyraźnie można zauważyć, że grupa coraz mocniej oddziałuje na rynek nowych zegarków w Polsce, co dotyczy m. in. marki Seiko, której produkty były od samego początku obecne i widoczne wśród grupowiczów.






Poprzez tego typu inicjatywy widać, że nie trzeba być wielką korporacją czy stowarzyszeniem, by zostać dostrzeżonym przez wiodących producentów zegarków.
Ostatecznie najważniejsi są przecież przede wszystkim finalni użytkownicy czasomierzy, którzy zrzeszają się w grupach takich jak Czasoholicy oraz regularnie korzystają z profesjonalnych serwisów branżowych typu Zegarki i Pasja, by wspólnie dzielić się swoją pasją oraz zdobywać wiedzę i informacje.









Relacjonowane spotkanie było pierwszym tego typu wydarzeniem w Polsce.
Biorąc pod uwagę bardzo pozytywny odbiór całego przedsięwzięcia ze strony przedstawicieli Seiko, jest wielce prawdopodobne, iż spotkania w tym formacie - kierowane głównie do fanów japońskiej marki - będą kontynuowane i będą odbywać się cyklicznie.

Wszelkie szczegóły dotyczące kolejnych spotkań z pewnością będą prezentowane na profilu grupy Czasoholicy na Facebooku, gdzie możecie także zadawać pytania odnośnie warunków uczestnictwa w następnych spotkaniach.
Autor: Maciej Kopyto
*zdjęcia: Maciej Kopyto, Michał Wajsen, Michał Woźniak.
16:36 27.07.2017Wiadomości
Czasoholicy, pierwsze spotkanie fanów Seiko z europejskimi przedstawicielami marki – relacja oraz wiele zdjęć!
REKLAMA
Marco Lang (LANG & Heyne) - sylwetki wielkich zegarmistrzów!
W 1945 roku malownicze miasteczko Gera, założone jako osada w VIII wieku, doznało dużych zniszczeń w wyniku bombardowania. Właśnie tu, dwa lata później, 17 stycznia 1947 ...
Komplikacje konstrukcji mechanizmu zegarka. Część 1
By w sposób usystematyzowany wskazywać na nietypowe rozwiązania – tak zwane komplikacje konstrukcji mechanizmu zegarka, trzeba odnosić się do schematu blokowego takiego m ...
Zegary wieżowe z jedną wskazówką – jak zegarki MeisterSinger
Wiadomo, że w kalendarium historii pomiaru czasu to duże zegary mają pierwszeństwo w stosunku do zegarów noszonych – czyli zegarków. Pierwszy zegar mechaniczny został zbu ...
Recenzja: Rado Captain Cook High-Tech Ceramic Skeleton. Ceramika w kolorze Blue
Fabryka Schlup & Co. została założona przez braci Fritza i Ernsta Wernerów w 1917 roku. Dziś znamy ją jako mistrza materiałów – Rado. My często mówimy o tej marce w ten s ...
Victorinox Swiss Army. Nowa seria zegarków, oddająca ducha Swiss Army Knife
Victorinox to marka, którą kojarzymy szczególnie ze scyzorykami. Składane noże wysokiej klasy to ta część oferty tego szwajcarskiego producenta, dzięki której firma ta wy ...
Cartier Santos de Cartier 2025. Nowe zegarki w kolekcji istniejącej już 120 lat
Myśląc o zegarkach związanych z lotnictwem najczęściej przychodzą nam do głowy modele z czarną tarczą, arabskimi indeksami pokrytymi masą świecącą i cebulkowatą koronką. ...
G-SHOCK MRG-B2000JS. Świat japońskich mieczy zawarty w ekskluzywnym zegarku
Świat zobaczył pierwszego G-SHOCK w 1983 roku, przy czym mimo japońskiego rodowodu, zegarek stał się najpierw hitem w stanach, zanim podbił serca rodaków Kikuo Ibe. Mimo ...
Vostok Europe Expedition RYSY. Limitowany zegarek inspirowany najwyższym szczytem Polski
Najwyższy polski szczyt górski to Rysy, które piętrzą się w Tatrach i mają 2 499 metrów nad poziomem morza. I na takie wyżyny postanowił wspiąć się Vostok Europe. Ta lite ...
Girard-Perregaux Laureato Fifty. Pół wieku legendy i detale, które to podkreślają
To co lubię w zegarkach to historie, jakie się za nimi kryją oraz detale, które zauważamy dopiero po dłuższym przyjrzeniu się. Jubileuszowy model Girard-Perregaux Laureat ...
Zegarek dostępny tylko kiedy pada śnieg. Mission to Earthphase - Moonshine Gold Cold Moon
Nowa odsłona kultowej już współpracy marek OMEGA X Swatch, model Mission to Earthphase - Moonshine Gold Cold Moon, to szczypta świątecznej magii na nadgarstku. Utrzymany ...
Vostok Europe Expedition RYSY. Limitowany zegarek inspirowany najwyższym szczytem Polski
Najwyższy polski szczyt górski to Rysy, które piętrzą się w Tatrach i mają 2 499 metrów nad poziomem morza. I na takie wyżyny postanowił wspiąć się Vostok Europe. Ta lite ...
Nadir Vespera. Jeden z najciekawszych debiutów na polskiej scenie microbrandów
Nadir Vespera to bezsprzecznie jeden z najciekawszych debiutów na polskiej scenie microbrandów ostatnich lat. Nie jest to jedynie kolejny zegarek w stylu vintage, to grun ...









greenlogic.eu