W czasie tegorocznych targów Baselworld, firma Marice Lacroix zaprosiła gości targów do poznawania zegarków przez pryzmat sztuki nowoczesnej. Jej przedstawicielka - kalifornijska artystka Alexa Meade, sztukę ulicy zaadoptowała do promocji zegarków i udomowiła ją w sąsiedztwie stoiska firmy Maurice Lacroix, w targowej hali najważniejszej branżowej imprezy.
Taka forma zainteresowania gości targów Baselworld, poza zafascynowaniem odmiennością zjawiska, była także manifestacją rozpoczynającej się, zupełnie nowej kampanii marketingowej marki Maurice Lacroix.
Dziś kampanię tę możemy już oglądać na wizualizacjach reklamowych w kolorowych magazynach i na szeroko prezentowanych banerach szwajcarskiej marki z Saignelégier.
Teraz już wiadomo, o co chodzi:
„Zegarek w miejskiej dżungli”, „Na linii horyzontu”, „Miejski wojownik”,
jednak odwiedzający Baselworld goście, przynajmniej ci, którzy nie zobaczyli efektu finalnego, zastanawiali się, co promuje zegarkowa firma.
Efekt współpracy z amerykańską artystką można było podziwiać w trakcie targów, dopiero 24 marca. My jesteśmy w tej komfortowej sytuacji, że możemy zobaczyć w jednym od razu fotorelację z całego tego przedsięwzięcia.
Znana z wymyślenia nowego podejścia do portretu, pochodząca z Waszyngtonu artystka, dała „pokaz na żywo” z procesu tworzenia niezwykłej wizualizacji. O jej obrazach można powiedzieć, że są obrazami malowanymi na fotografiach. W Bazylei w bezpośrednim sąsiedztwie stoiska marki Maurice Lacroix, Alexa Meade z zastosowaniem farby i specjalnie przygotowanego otoczenia, tworzyła iluzję optyczną.
Jako baza posłużyła jej namalowana w pierwszej kolejności panorama Nowego Jorku - inspirująca kolorami, przestrzenią i przedstawionymi na niej obiektami. Dodatkowo, dzięki ukształtowaniu swoich boków wychodziła już poza ramy dwóch wymiarów. W swoich pracach Alexa gra światłem i cieniem, w tym konkretnym przypadku dzięki „zagospodarowaniu” przestrzeni i obiektów znajdujących się przed makietą, powstawała niezwykła wizualizacja w trójwymiarowej przestrzeni.
Odwiedzający stoisko firmy Marice Lacroix goście, dzięki obserwacji postępów prac mogli wręcz odbierać to zjawisko w przestrzeni czterowymiarowej!
Nowatorska i jednoznacznie rozpoznawalna sztuka Alexy Meade, w swoim przekazie do szerszej publiczności uwzględniająca wykorzystanie nowych mediów, jest podobna do świeżego i postępowego podejścia do produkcji zegarmistrzowskiej firmy Maurice Lacroix. To podobieństwo było szczególnie godne uwagi przy niedawnym wznowieniem kolekcji zegarków Aikon. Ta sztandarowa linia modeli marki Maurice Lacroix, podobnie jak sztuka portretu malarki, powróciła w najnowocześniejszym pod kątem stylistycznym wydaniu.
Zaproszenie Alexy podkreśla aspirację firmy Maurice Lacroix by w sposób optymalny, ale zdecydowany i ukierunkowany na osoby otwarte na informacje i skojarzenia, trafić do nich z nową kampanią marketingową.
Tematem najnowszej kampanii Maurice'a Lacroix są "miasta - ikony", w których najnowsze modele zegarków marki Maurice Lacroix prezentowane na linii horyzontu, na linii, którą chcemy osiągnąć, objąć wzrokiem.
Przedstawiana architektura jednoznacznie wskazuje na wybrane miasta, którymi są: Nowy Jork, Londyn, Dubaj i Seul. Architektura tych aglomeracji działa jako źródło inspiracji i jest metaforą sukcesu. Dzięki osiągnięciu linii horyzontu slogan reklamowy marki Maurice Lacroix: „Your time is now” kieruje obserwatorów wizualizacji na drogę sukcesu. Zgodnie z przesłaniem marki, tym sukcesem jest już sam wybór drogi, a nie jej cel.
Pan Stephane Waser, Dyrektor Zarządzający firmy Maurice Lacroix, komentując to artystyczne przedsięwzięcia powiedział:
"Współpracując z Alexą i obcując z jej sztuką na żywo w trakcie Baselworld 2017, wyraźnie podkreślamy naszą ambicję bycia aktywną i spoglądającą w przyszłość marką. Artystka i jej dokonania były silną inspiracją dla nas, w szczególności przy rozpoczęciu tej właśnie, najnowszej kampanii reklamowej. Maurice Lacroix przecież „cały czas jest w drodze” do osiągnięcia sukcesu”.
Wydarzenie to było szeroko komentowane, w szczególności przez media społecznościowe, gdzie przeprowadzono bezpośrednią relację z jego finału.
Władysław Meller
na podstawie materiałów prasowych marki Maurice Lacroix
21:33 22.07.2017Ciekawostki
Galeria zegarkowej sztuki - Alexa Meade i Maurice Lacroix
Kari Voutilainen i niezwykłe zegarki z Finlandii
Kari Voutilainen urodził się w 1962 roku w Finlandii i to właśnie tam rozpoczęła się jego zegarmistrzowska droga- od ucznia do nauczyciela, od pracownika do niezależnego ...
Technologie Eco-Drive i Radio Controlled marki Citizen – co oferują i jak działają?
Zapraszamy do podróży do Japonii, kraju Kwitnącej Wiśni, ojczyzny sushi, karate i gejsz. Zakątka na ziemi, gdzie przeciętna długość życia jest najwyższa na świecie, a kra ...
Zakazane i wątpliwe zwroty w nomenklaturze zegarkowej
W branżowych, zawodowych opracowaniach pojawiają się sformułowania, które z punktu widzenia, czy to logiki, czy też zawodowego profesjonalizmu są niepoprawne. Warto je po ...
Vostok Europe Expedition North Pole. Nowe, kolorowe modele Pulsometer i Solar Power 24H
Expedition North Pole to nie nowość, ta kolekcja jest zadomowiona w ofercie litewskiej marki Vostok Europe i jest - w mojej ocenie - jedną z najbardziej atrakcyjnych. Zap ...
Odliczanie do Olimpiady rozpoczęte! Omega Speedmaster Chronoscope Paris 2024
W 1932 roku świat wyglądał zupełnie inaczej niż dziś, ale pomimo bardzo wielu zmian, część rzeczy pozostała taka sama. Jedną z nich jest partnerstwo Igrzysk Olimpijskich ...
Recenzja: Xicorr Spark GMT Novax Bronze
Xicorr to polska marka. Ceniona i lubiana. Pisałem to za każdym razem, gdy prezentowaliśmy zegarek tej firmy. No i teraz… nic się nie zmieniło. Firma jest nadal ceniona z ...
Zenith Defy Extreme Mirror. Skomplikowany chronograf, który odbija światło i kolory
Kto nie kocha El Primero? To nie tylko znany i cieszący się powszechną sympatią model zegarka, ale przede wszystkim mechanizm, obecny między innymi w chronografach ze sta ...
Frederique Constant Classic Tourbillon Manufacture Aventurine. Każdy jest niepowtarzalny
W zegarmistrzostwie tourbillon to jeden wyższych poziomów w zakresie kompetencji technicznych danej firmy, to czasami także pokaz możliwości danej marki. A co do zegarków ...
Frederique Constant Classic Tourbillon Manufacture Aventurine. Każdy jest niepowtarzalny
W zegarmistrzostwie tourbillon to jeden wyższych poziomów w zakresie kompetencji technicznych danej firmy, to czasami także pokaz możliwości danej marki. A co do zegarków ...
Omega Seamaster Diver 300M. Nowe zegarki w dwóch wersjach i bez daty
Marka Omega właśnie wprowadziła do swojej oferty Seamastera 300M z czarną tarczą wykonaną z aluminium i bez datownika, którego zapowiedź widzieliśmy podczas Igrzysk Olimp ...
Pierwsza kolekcja spinek do mankietów marki Doxa
Szwajcarska firma zegarmistrzowska Doxa, znana ze swoich zegarków dla nurków, postanowiła wprowadzić na rynek swoją pierwszą linię akcesoriów. Inspiracją dla niej stała s ...
Video recenzja: Davosa Ternos Professional 68H Automatic
Zapraszamy do obejrzenia video recenzji zegarka Ternos Professional 68H Automatic marki Davosa. Nasz redakcyjny kolega Adrian prezentował ten model niedawno w formie klas ...