W czasie tegorocznych targów Baselworld, firma Marice Lacroix zaprosiła gości targów do poznawania zegarków przez pryzmat sztuki nowoczesnej. Jej przedstawicielka - kalifornijska artystka Alexa Meade, sztukę ulicy zaadoptowała do promocji zegarków i udomowiła ją w sąsiedztwie stoiska firmy Maurice Lacroix, w targowej hali najważniejszej branżowej imprezy.
Taka forma zainteresowania gości targów Baselworld, poza zafascynowaniem odmiennością zjawiska, była także manifestacją rozpoczynającej się, zupełnie nowej kampanii marketingowej marki Maurice Lacroix.
Dziś kampanię tę możemy już oglądać na wizualizacjach reklamowych w kolorowych magazynach i na szeroko prezentowanych banerach szwajcarskiej marki z Saignelégier.
Teraz już wiadomo, o co chodzi:
„Zegarek w miejskiej dżungli”, „Na linii horyzontu”, „Miejski wojownik”,
jednak odwiedzający Baselworld goście, przynajmniej ci, którzy nie zobaczyli efektu finalnego, zastanawiali się, co promuje zegarkowa firma.
Efekt współpracy z amerykańską artystką można było podziwiać w trakcie targów, dopiero 24 marca. My jesteśmy w tej komfortowej sytuacji, że możemy zobaczyć w jednym od razu fotorelację z całego tego przedsięwzięcia.
Znana z wymyślenia nowego podejścia do portretu, pochodząca z Waszyngtonu artystka, dała „pokaz na żywo” z procesu tworzenia niezwykłej wizualizacji. O jej obrazach można powiedzieć, że są obrazami malowanymi na fotografiach. W Bazylei w bezpośrednim sąsiedztwie stoiska marki Maurice Lacroix, Alexa Meade z zastosowaniem farby i specjalnie przygotowanego otoczenia, tworzyła iluzję optyczną.
Jako baza posłużyła jej namalowana w pierwszej kolejności panorama Nowego Jorku - inspirująca kolorami, przestrzenią i przedstawionymi na niej obiektami. Dodatkowo, dzięki ukształtowaniu swoich boków wychodziła już poza ramy dwóch wymiarów. W swoich pracach Alexa gra światłem i cieniem, w tym konkretnym przypadku dzięki „zagospodarowaniu” przestrzeni i obiektów znajdujących się przed makietą, powstawała niezwykła wizualizacja w trójwymiarowej przestrzeni.
Odwiedzający stoisko firmy Marice Lacroix goście, dzięki obserwacji postępów prac mogli wręcz odbierać to zjawisko w przestrzeni czterowymiarowej!
Nowatorska i jednoznacznie rozpoznawalna sztuka Alexy Meade, w swoim przekazie do szerszej publiczności uwzględniająca wykorzystanie nowych mediów, jest podobna do świeżego i postępowego podejścia do produkcji zegarmistrzowskiej firmy Maurice Lacroix. To podobieństwo było szczególnie godne uwagi przy niedawnym wznowieniem kolekcji zegarków Aikon. Ta sztandarowa linia modeli marki Maurice Lacroix, podobnie jak sztuka portretu malarki, powróciła w najnowocześniejszym pod kątem stylistycznym wydaniu.
Zaproszenie Alexy podkreśla aspirację firmy Maurice Lacroix by w sposób optymalny, ale zdecydowany i ukierunkowany na osoby otwarte na informacje i skojarzenia, trafić do nich z nową kampanią marketingową.
Tematem najnowszej kampanii Maurice'a Lacroix są "miasta - ikony", w których najnowsze modele zegarków marki Maurice Lacroix prezentowane na linii horyzontu, na linii, którą chcemy osiągnąć, objąć wzrokiem.
Przedstawiana architektura jednoznacznie wskazuje na wybrane miasta, którymi są: Nowy Jork, Londyn, Dubaj i Seul. Architektura tych aglomeracji działa jako źródło inspiracji i jest metaforą sukcesu. Dzięki osiągnięciu linii horyzontu slogan reklamowy marki Maurice Lacroix: „Your time is now” kieruje obserwatorów wizualizacji na drogę sukcesu. Zgodnie z przesłaniem marki, tym sukcesem jest już sam wybór drogi, a nie jej cel.
Pan Stephane Waser, Dyrektor Zarządzający firmy Maurice Lacroix, komentując to artystyczne przedsięwzięcia powiedział:
"Współpracując z Alexą i obcując z jej sztuką na żywo w trakcie Baselworld 2017, wyraźnie podkreślamy naszą ambicję bycia aktywną i spoglądającą w przyszłość marką. Artystka i jej dokonania były silną inspiracją dla nas, w szczególności przy rozpoczęciu tej właśnie, najnowszej kampanii reklamowej. Maurice Lacroix przecież „cały czas jest w drodze” do osiągnięcia sukcesu”.
Wydarzenie to było szeroko komentowane, w szczególności przez media społecznościowe, gdzie przeprowadzono bezpośrednią relację z jego finału.
Władysław Meller
na podstawie materiałów prasowych marki Maurice Lacroix
21:33 22.07.2017Ciekawostki
Galeria zegarkowej sztuki - Alexa Meade i Maurice Lacroix
Powrót do kategorii

REKLAMA

Historia marek zegarkowych: manufaktura Ulysse Nardin
Tytułem wstępu: na łamach portalu zegarkiipasja.pl regularnie prezentujemy autorskie publikacje przedstawiające historie powstania i rozwoju cenionych dzisiaj producentów ...

Początki sowieckiego przemysłu zegarkowego. 1МЧЗ. Pobieda i Poljot
Sowiecki przemysł zegarmistrzowski, niegdyś silny i potężny, produkujący czasomierze słynące na całym świecie ze swojej niezawodności, przez zaledwie dwie dekady został p ...

Dlaczego warto pamiętać o zegarach wieżowych? Spojrzenie historyczne
Aby rozmawiać o tym, czym są zegary wieżowe i dlaczego niestety są często niedocenianym świadectwem minionych czasów, najlepiej byłoby spojrzeć na nie z punktu widzenia p ...

Sprzedaż zegarków coraz ważniejsza dla grupy VRG, właściciela salonów W. Kruk
Pierwszy kwartał 2021 roku przyniósł duże zmiany w grupie VRG, już za 50 procent sprzedaży grupy odpowiada segment jubilerski, czyli sieć salonów W.Kruk. To efekt dobrej ...

Recenzja: Jacques Lemans Hybromatic
Jacques Lemans to rodzinna firma z siedzibą w Karyntii w Austrii. Firma ta skupia się na produkcji zegarków oferujących modny wygląd, dobrą jakość wykonania i atrakcyjną ...

Zegarek, który wyróżnia się na tle kolekcji. Oris Divers Sixty-Five 12H Calibre 400
W zeszłym roku marka Oris zaprezentowała swój nowy, wyjątkowy mechanizm - Calibre 400. Na początku trafił on do nurkowego zegarka Aquis Date, a następnie do inspirowanego ...

Silne odbicie wyników finansowych grupy LVMH. Jaki w tym udział marek zegarkowych?
Grupa LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, jeden z największych na świecie producentów dóbr luksusowych, w 2021 roku miała przychody w wysokości 64,2 mld euro, co oznacza wz ...

Dwa nowe, jubileuszowe modele Grand Seiko Sport Collection GMT
W tym roku marka Grand Seiko świętuje dwie rocznice: 20-lecie wprowadzenia na rynek pierwszego modelu z dodatkową funkcją GMT oraz 15-lecie pierwszego chronografu z mecha ...

Traser P68 Pathfinder Automatic Green i Beige. Taktyczny bestseller w wydaniu na 2022
Zegarek Traser P68 Pathfinder w wersji z tradycyjnym mechanizmem mechanicznym gościł w naszej redakcji w 2019 roku, gdy poddawaliśmy go recenzji. Był zarazem pierwszym ze ...

Prezentacja nowej kolekcji Tissot Seastar 2022 – relacja, opis zegarków i zdjęcia
Od wielu lat światowa branża zegarkowa żyła w rytmie cyklicznych, dużych wydarzeń branżowych odbywających się przede wszystkim w Szwajcarii, a od niedawna dołączyły do te ...

Nowa Certina DS-6 Lady. Równowaga i harmonia na kobiecym nadgarstku
Szwajcarska marka Certina na przestrzeni swojej bardzo długiej działalności zawsze pamiętała o tworzeniu zegarków dla kobiet. Cały czas w ramach oferty tego producenta fu ...

Pierre DeRoche GrandCliff Annual Calendar - efekt doświadczenia rodziny Dubois
Szwajcarska marka Pierre DeRoche dla wielu miłośników zegarmistrzostwa nadal może pozostawać nieznana, choć od jej powstania minęło już kilkanaście lat. Założona w 2004 r ...