Bazylea 2014. Szczegół na miarę podsumowania

POWRÓT 18.04.2014 Wiadomości
Bazylea 2014. Szczegół na miarę podsumowania

W podsumowaniu targów branżowych - jak dla każdego tego typu wydarzenia, powinno udać się wskazać jego tematy wiodące - te o których rozmawiała znacząca liczba odwiedzających targi gości. Oczywiście dla spotkania w naszej branży – w tym przypadku Baselworld 2014, najważniejsze są ponadczasowe zegarki, czy też nowe rozwiązania techniczne.
Wydaje się, że z tegorocznych targów Baselworld trudno byłoby wskazać...

W podsumowaniu targów branżowych - jak dla każdego tego typu wydarzenia, powinno udać się wskazać jego tematy wiodące - te o których rozmawiała znacząca liczba odwiedzających targi gości. Oczywiście dla spotkania w naszej branży – w tym przypadku Baselworld 2014, najważniejsze są ponadczasowe zegarki, czy też nowe rozwiązania techniczne.

fot. Baselworld 2014 - nowy pawilon firmy Patek Philippe

Wydaje się, że z tegorocznych targów Baselworld trudno byłoby wskazać takie wiodące czasomierze, czy też szczególne konstrukcje ich mechanizmów, albo unikatowe, zachwycające ich wzornictwo. Tym najważniejszym, najczęściej dyskutowanym faktem, było na pewno nowe, jak stwierdzali niektórzy zachwycające stoisko marki Patek Philippe. Co ważne, na stoisku marki, w dalszym ciągu właśnie zegarki „grały pierwsze skrzypce”. Zmieniony dopiero w tym roku „bus” był najczęściej poruszanym tematem wśród targowych gości, a także przez wszystkich branżystów. W roku ubiegłym, gdy to z powodu (lub przy okazji) zmiany hal targowych i miejsc prezentacji, większa liczba firm zmieniła swoje stoiska, prezentacja Patka, zlokalizowana w tym samym miejscu, pozostała w swojej dotychczasowej postaci. Czy było to zamierzone działanie firmy z Genewy? Nie wiadomo, ale w ubiegłym roku zmiana taka, na pewno nie byłaby tak akcentowana, a do tego, gdyby nie tegoroczne transformacja wystawiennicza, to… o czym byśmy teraz Państwa informowali?

fot. Baselworld 2014 - nowy pawilon firmy Patek Philippe

fot. Baselworld 2014 - nowy pawilon firmy Patek Philippe

fot. Baselworld Daily News. Informacja o nowym pawilonie firmy Patek PhilippeZe względu na prestiż marki, doskonałą lokalizację stoiska i wyraźną jego zmianę, metamorfoza miejsca prezentacji zegarków tej marki była tematem gorącym. Może stało się tak także w efekcie działań pionu marketingowego firmy, bo szczegóły dotyczące budowy stoiska znalazły się choćby w „codzienniku” targowym – magazynie Baselword Daily News. Nie próbując oceniać, czy wgłębiać się w rolę architektów, albo specjalistów od wzornictwa przemysłowego, poniżej pozwalamy sobie na drobny skrót z tego właśnie, wskazanego opracowania. W ten sposób każdy z Państwa może wyrobić sobie swoją własną opinię w tym temacie.

Życzymy miłej lektury.

 

TECHNOLOGICZNA INNOWACJA I ELEGANCJA
Patek Philippe przedstawia swój nowy targowy pawilon

Patek Philippe zaznacza swoją obecność na tegorocznej wystawie Baselworld poprzez nowe stoisko - zastępując poprzednią jego wersję używaną od 1999 roku. Przejrzysty i jasny pawilon jest efektem przyjętej koncepcji architektonicznej – jako wielkiej przezroczystej szklanej osłony . W ten sposób marka najlepiej ukazuje piękno swoich zegarków – emitowane wraz ze światłem na zewnątrz – w kierunku gości, w momencie, gdy wnętrze pawilonu kryje tętniącą życiem, aktywną - zegarkową firmę, w trakcie najważniejszej branżowej wystawy.

Mimo, że Patek Philippe pozostaje w swoim dotychczasowym miejscu w hali 11.0, to powierzchnia zajmowanego przez niego terenu wzrosła do 630 m2, a całkowita powierzchnia użytkowa, która wcześniej wynosiła 955 m2, teraz urosła 1500 m2 i jest rozłożona na trzech poziomach . Ta powiększona przestrzeń mieści różne funkcjonalne i wystawowe pomieszczenia, w tym 16 na zewnątrz stojących gablot. Kilkanaście pokoi sprzedaży, kilka sal konferencyjnych oraz restaurację. Architekt Ottavio Di Blasi wybrał szkło i stal jako podstawowe materiały dla wykonania pawilonu: 117 szklanych elementów o wadze 70 ton było montowanych na konstrukcji wykonanej z 125 ton stali, w tym także do budowy szklanego mającego 600 m2 balonu. Wystrój salonów jest zgodny z koncepcją butików marki Patek Philippe. Gabloty są widoczne dla publiczności z zewnątrz pawilonu i zaskakują sposobem prezentacji kolekcji marki, liczącej w sumie 198 zegarków. Innowacyjna prezentacja poświęcona mechanizmom zawiera 50 różnych modeli, ze szczegółową informacją o nich. Dodatkowa, wydzielona powierzchnia 35 m2 wewnątrz, jest poświęcona na prezentację wyjątkowych wytworów rzemiosła zegarmistrzowskiego. "Dla naszych klientów nowy pawilon jest wskazówką, że staramy się przyjąć ich, w jeszcze lepszych warunkach" - powiedział Thierry Stern - Prezydent marki Patek Philippe.

fot. Baselworld Daily News - informacja o nowym pawilonie firmy Patek Philippe

Polecamy także:

Zegarek PZL 23 Karaś
Zegarek PZL 23 Karaś
Już jakiś czas temu, polski producent zegarków – firma G.Gerlach zapowiedziała, że będzie poszerzała swoją ofertę zegarków inspirowanych awiacją. Właśnie teraz, na rynku pojawia się kolejny zegarek lotniczy marki G. Gerlach – dedykowany samolotowi pr
Świąteczne Bożonarodzeniowe życzenia
Świąteczne Bożonarodzeniowe życzenia
Drodzy Przyjaciele, Czytelnicy portalu i magazynu, Zegarkomaniacy, Z okazji świąt Bożego Narodzenia, przepełnionych nadzieją i magią wigilijnej nocy, kierujemy do Was płynące z serca życzenia: Zdrowych, Wesołych, Rodzinnych i Pogodnych Świąt.   Niech
Spotkanie z twórcą G-SHOCK i wizyta w fabryce CASIO Premium Production Line w Japonii – relacja (zdjęcia i video)!
Spotkanie z twórcą G-SHOCK i wizyta w fabryce CASIO Premium Production Line w Japonii – relacja (zdjęcia i video)!
Jeszcze jako nastolatek uczący się w szkole podstawowej na początku lat 90-tych ubiegłego wieku marzyłem o posiadaniu zegarka G-SHOCK, który był wówczas obiektem westchnień nie tylko moim, ale także wielu moich kolegów. Posiadanie czarnego „G” na ręc
O zegarze na Zamku Królewskim w Warszawie, w zastępstwie Profesora Mrugalskiego - Jedyny taki zegar!
O zegarze na Zamku Królewskim w Warszawie, w zastępstwie Profesora Mrugalskiego - Jedyny taki zegar!
Już jakiś czas temu organizator Warsztatów zegarmistrzowskich Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków  - Eugeniusz Szwed, wspólnie z przedstawicielami Spółdzielni Mieszkaniowej Służew nad Dolinką umówili organizację specjalnej prelekcji poświęconej zegar
CERTINA DS Podium GMT Chronometer – czas nie zna granic
CERTINA DS Podium GMT Chronometer – czas nie zna granic
Stworzenie uniwersalnego zegarka, który byłby połączeniem sportowej charakterystyki z wysublimowanym, elegancko-biznesowym stylem jest dość trudne, niemniej wiele firm podejmuje to wyzwanie. Jednym udaje się to lepiej lub gorzej, niektórym markom nie
Magazyn ZIP NR 5

MAGAZYN ZIP NR 5 - wydanie rocznicowe!

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

REKLAMA

ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU

Aerowatch

REKLAMA

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Partner Czasocholicy

PARTNER

Epos

REKLAMA

Glycine

REKLAMA

Oris

REKLAMA

Junghans

REKLAMA

Doxa

REKLAMA

Seiko2

REKLAMA

Instagram

Zegarki i pasja na Instagramie

Longines i młode adeptki tenisa
Longines i młode adeptki tenisa
18.04.2014
Chopard partnerem Porsche Motorspor...
Chopard partnerem Porsche Motorspor...
01.05.2014

Podstrony producentów

Brand - Aerowatch
Brand - Alpina
Brand - Atlantic
Brand - Audemars Piguet
Brand - Aviator Swiss Made
Brand - Balticus
Brand - Bulova
Brand - Carl F. Bucherer
Brand - Certina
Brand - Chopard
Brand - Citizen
Brand - Czapek Geneve
Brand - Davosa
Brand - Doxa
Brand - Emile Chouriet
Brand - Epos
Brand - Eterna
Brand - Frederique Constant
Brand - Glycine
Brand - Junghans
Brand - Longines
Brand - Maurice Lacroix
Brand - MeisterSinger
Brand - Montblanc
Brand - Movado
Brand - Omega
Brand - Orient
Brand - Oris
Brand - Polpora
Brand - Rado
Brand - Roamer
Brand - Schaumburg
Brand - Seiko
Brand - Steinhart
Brand - Tag Hauer
Brand - Tissot
Brand - Ulysse Nardin
Brand - Victorinox
Brand - Vostok Europe
Brand - Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco