• Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Prim
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Luminox
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Rado
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Alpina
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Montblanc
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Perrelet
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Tissot

Trudny rok dla grupy LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton


Grupa LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, jeden z największych na świecie producentów produktów luksusowych, w roku 2020 roku miała 8,3 miliarda euro zysku. Większość zysku, bo 7,1 mld euro, wypracował segment odzieżowy, segment zegarków i biżuterii zarobił tylko 302 mln euro.

Przychody grupy LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton w 2020 roku wyniosły 44,65 mld euro, co oznacza spadek o 17 proc. wobec roku 2019, kiedy przychody wyniosły 53,67 mld euro.

Zysk z działalności kontynuowanej w 2020 roku wyniósł 8,3 mld euro i spadł o 28 proc. w porównaniu z rokiem 2019, kiedy wyniósł 11,5 mld euro.

Marża operacyjna osiągnęła 18,6 proc. w 2020 roku.

- LVMH wykazał się niezwykłą odpornością na bezprecedensowy kryzys zdrowotny, jakiego doświadczył świat w 2020 r. Naszym priorytetem jest ochrona zdrowia i bezpieczeństwa naszych pracowników i klientów. Nasze marki wykazały się dużą zręcznością i kreatywnością - komentuje Bernard Arnault, prezes i dyrektor generalny LVMH.

Jak zapewnia, grupa w nowy rok weszła z optymizmem.

- Rozpoczynamy 2021 rok od powitania w naszej grupie kultowej biżuterii Tiffany & Co. i jego zespołów. Jesteśmy przekonani, że LVMH jest w doskonałej pozycji, aby wykorzystać ożywienie, którego świat pragnie w 2021 roku - mówi Bernard Arnault.

Zegarki i biżuteria: silne odbicie w Chinach w drugiej połowie roku

Grupa biznesowa Zegarki i Biżuteria odnotowała w 2020 roku spadek przychodów o 23 procent - z poziomu 4,4 mld euro w 2019 roku do 3,3 mld euro w 2020 r. Sytuacja w segmencie zegarkowym była różna w różnych momentach 2020 roku. Jak podkreślono, w czwartym kwartale 2020 r. sytuacja uległa znacznej poprawie i spadek przychodów wyniósł wtedy zaledwie 2 procent.

Zysk z działalności kontynuowanej tego segmentu spadł aż o 59 procent, do poziomu 302 mld euro w 2020 r. z 736 mln euro w 2019 roku.

LVMH zapewnia, że marka Bvlgari bardzo szybko zareagowała na zmieniające się otoczenie i szybko wykorzystała mocne ożywienie w Chinach. Dobry poziom sprzedaży Bvlgari uzyskało m.in. premierom swoich kolekcji biżuterii Serpenti Viper, B.Zero1 Rock i Barocko.

Trudny rok dla grupy LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton

Trudny rok dla grupy LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton

Dobre wiadomości napłynęły od marki Chaumet, producenta biżuterii i zegarków, który otworzył swój nowy sklep pod swoim historycznym adresem przy Placu Vendôme w Paryżu na początku 2020 roku i umocnił swoją obecność w Chinach.

Znana marka TAG Heuer obchodziła 160-lecie swojego istnienia, z tej okazji na rynku pojawiło się kilka limitowanych edycji modelu Carrera. W minionym roku pojawiła się także trzecia generacja smartwatcha TAG Heuer.

Jednym z najważniejszych wydarzeń w 2020 r. dla grupy LVMH było przejęcie znanej amerykańskiej grupy Tiffany & Co., zajmującej się m.in. produkcją biżuterii. Do finalizacji tej transakcji doszło na początku stycznia 2021 r., wartość transakcji wyniosła 15,8 miliarda dolarów.

Do grupy LVMH należą także marki zegarkowe Zenith i Hublot.

Alkohole: poprawa w Stanach Zjednoczonych i Chinach

Grupa biznesowa Wines & Spirits odnotowała w 2020 roku spadek przychodów o 14 proc., z poziomu 5,5 mld euro w 2019 r. do 4,7 mld euro w roku 2020 r.

Zysk z działalności kontynuowanej spadł o 20 proc., do poziomu 1,3 mld euro (z 1,7 mld euro w 2019 r.).

Grupa zapewnia, że wszystkie marki tego segmentu wykazały dużą odporność na kryzys i zwiększyły udział w rynku.
Po znacznym spadku sprzedaży w drugim kwartale 2020 roku, sprzedaż szampanów poprawiła się w drugiej połowie roku, wzrosty były widoczne przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych.

Od czerwca koniak Hennessy odnotował znaczącą poprawę sprzedaży, także głównie dzięki popytowi w Stanach Zjednoczonych.

Rok 2020 był pierwszym, kiedy w całym roku uwzględniono wyniki win przejętych w 2019: Château d’Esclans oraz Château du Galoupet. Dzięki tym przejęciom Moët Hennessy zyskał silną pozycję na rosnącym rynku luksusowych win różowych.

W trzecim kwartale 2020 r. na rynek został wprowadzony nowy, wysokiej klasy rum Eminente.

Moda i wyroby skórzane: najlepsza sytuacja w grupie

W 2020 roku grupa biznesowa Moda i Wyroby skórzane zanotowała spadek przychodów o zaledwie 3 proc i to w sytuacji, kiedy wiele sklepów było zamkniętych przez kilka miesięcy. Przychody spadły do 21,2 mld euro w 2020 roku z poziomu 22,2 mld euro w roku 2019. Segment modowy generuje obecnie największe przychody dla grupy LVMH.

Spadek zysku tego segmentu był niewielki, zaledwie 2 procent: w roku 2020 zysk wyniósł 7,1 mld euro a rok wcześniej było to 7,3 mld euro.

Grupa LVMH informuje, że w drugiej połowie 2020 roku odnotowano znaczące ożywienie działalności w segmencie modowym, z dwucyfrowymi wzrostami przychodów w trzecim i czwartym kwartale. Chiny odnotowały silne wzrosty przychodów już od kwietnia, a Stany Zjednoczone od lipca.

Flagowa marka grupy, Louis Vuitton, była w stanie bardzo szybko wyjść na prostą m.in. dzięki wzrostowi sprzedaży internetowej. Na rynku pojawiły się też nowe kolekcje tej marki jak Pont 9, otwarto też nowy zakład w Vendôme we Francji.

Trudny rok dla grupy LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton

Inna ze znanych marek, Christian Dior, również wykazała się dynamiką i powiększyła udziały w rynku we wszystkich regionach. Pomogły temu nowe produkty jak torebka Lady Dior oraz nowe kolekcje autorstwa Marii Grazii Chiuri (damska) i Kima Jones'a (męska).

Inne marki modowe wykazały się także solidną odpornością, w szczególności dotyczy to Loewe z kreacjami J. W. Andersona, Celine z kreacjami Hedi Slimane oraz kolekcje Marc Jacobs.

Perfumy i kosmetyki: szybki wzrost sprzedaży online

Grupa biznesowa Perfumy i kosmetyki w 2020 r. odnotowała spadek przychodów o 22 proc., do 5,2 mld euro z 6,8 mld w 2019 roku.

Zysk z działalności kontynuowanej tego segmentu spadł aż o 88 proc.: z 683 mln euro w 2019 r. do 80 mln euro w 2020 roku.

LVMH wyjaśnia, że ten sektor bardzo mocno ucierpiał w wyniku ograniczenia podróży na całym świecie, co pociągnęło spadki sprzedaży. W efekcie tego główne marki LVMH zdecydowały się na selektywną dystrybucję i - w przeciwieństwie do niektórych konkurentów - ograniczyły promocje i odmówiły sprzedaży pośredniej na chiński rynek.

Były też dobre wiadomości. Grupa wskazuje m.in. na rozwój segmentu kosmetyków do pielęgnacji skóry i zwiększoną sprzedaż online, szczególnie w Azji.

Marka Christian Dior zanotowała stopniową poprawę w drugiej połowie roku, której podstawą był sukces nowych produktów Miss Dior Roses N’Roses i J’adore Infinissime w segmencie perfum oraz Rouge Dior w segmencie makijażu.

Trudny rok dla grupy LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton

Guerlain skorzystał na dynamicznym rynku produktów do pielęgnacji skóry, kontynuując sukcesy linii Abeille Royale i Orchidée Impériale.

Grupa wskazuje, że nowa marka produktów do pielęgnacji skóry o nazwie Fenty Skin, opracowana przez Rihannę, ma obiecujący początek.

Sprzedaż detaliczna: dobra odporność w Sephora

Grupa biznesowa Selective Retailing w 2020 roku odnotowała spadek przychodów o 30 procent do poziomu 10,1 mld euro (spadek z 14,7 mld auro).

Co ważne, segment ten w 2020 roku zanotował stratę w wysokości 203 mln euro, a jeszcze rok wcześniej był zysk ponad 1,3 mld euro.

LVMH zapewnia, że sieć Sephora wykazała się dobrą odpornością w czasie kryzysu zdrowotnego, pomimo zamknięcia większości sklepów na okres kilku miesięcy. Ten czas wykorzystano na rozwinięcie sprzedaży internetowej, która osiągnęła najwyższe poziomy w historii na wszystkich rynkach.

Sephora wzbogaciła również swoją ofertę o nowe produkty do pielęgnacji skóry i włosów.

Podpisano nową umowę o współpracy z jedną z największych sieci sklepów w Stanach Zjednoczonych Kohl’s, w których w 2021 roku ma powstać 200 gabinetów kosmetycznych Sephora.

Trudny rok dla grupy LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton

Ostrożny optymizm na 2021 rok

Grupa LVMH w roku 2021 spodziewa się poprawy sytuacji i powrotu do tempa wzrostu przychodów sprzed pandemii. Ostatnie miesiące roku 2020 były dość optymistyczne, jednak nowa fala pandemii może te plany skorygować.

Jacek Ciepiela


Tagi:

Certina - Premium

REKLAMA

Magazyn ZIP - Wszystkie wydania

MAGAZYN Zegarki i Pasja - Wszystkie wydania

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

Sector 420

REKLAMA

Frederique Constant 420

REKLAMA

Montblanc 420

REKLAMA

Atlantic 420

REKLAMA

Epos 420

REKLAMA

Greenlogic 420

REKLAMA

Janeba Oris 420

REKLAMA

Konkurs: Stwórz własny projekt zega...
Konkurs: Stwórz własny projekt zega...
07.03.2021
Primož Roglič, kolarski mistrz nowy...
Primož Roglič, kolarski mistrz nowy...
11.03.2021

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Alpina
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Błonie
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki G-SHOCK
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Luminox
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki Michel Herbelin
Zegarki marki Montblanc
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Orient Star
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Perrelet
Zegarki marki Polpora
Zegarki marki Prim
Zegarki marki Rado
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Vostok Europe
Zegarki marki Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco