• Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Rado
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Prim
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Alpina
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Montblanc
  • Zegarki marki Orient Star
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Luminox
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Perrelet

Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type (Blue & Black)


Oferta niemieckiej marki Steinhart jest od dłuższego czasu ukształtowana i niezmienna. Jest kilka linii produktowych i typów zegarków, na których firma się skupia. Jednak w ramach tych linii nie ma stagnacji - cały czas oferta jest wzbogacana, udoskonalana i modyfikowana. Doskonałym przykładem tych działań jest pojawianie się dwóch nowych modeli w ramach zegarków dla pilotów. Tym razem chodzi o wersje rozbudowane, bo wyposażone w stoper.

Prezentujemy Steinharta Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type Blue oraz Nav. B-Chrono 42 Classic A-type Black. Ten sam model zegarka, jak wynika z nazwy, różniący się kolorem tarczy.

Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type - nowy „pilot” marki Steinhart

Bazą na której powstał nowy model jest koperta o klasycznym i znanym już z innych modeli kształcie. Okrągła obudowa wykonana ze stali 316L i łagodnie wyprowadzone, zwężające się przy końcach uszy. To pewniak, który jest zawsze na czasie, i zawsze ma grono wielbicieli.

Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type (Blue & Black)

Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type (Blue & Black)

Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type (Blue & Black)

W przypadku firmy Steinhart możemy mieć pewność, że wykonanie koperty będzie na odpowiednio wysokim poziomie. Zazwyczaj zegarki typu pilot od Steinharta są duże. W wypadku opisywanych modeli mamy do czynienia z kolejną w wykonaniu tej niemieckiej marki opcją pomniejszenia nieco rozmiaru koperty. Dotychczas prym wiodły zegarki dla pilotów ze stoperem w rozmiarze obudów o średnicy 44 mm, a nawet 47 mm. Nowy model ma 42 mm średnicy, co stanowi ukłon wobec miłośników mniejszych zegarków i posiadaczy szczuplejszych nadgarstków, a przy tym oczywiście poszerza grupę odbiorców.

Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type to nadal spory zegarek, jak przystało na pilota. Zmniejszenie średnicy nie wpłynęło także na stylistyczny aspekt koperty, jest harmonijnie wykonana o właściwych proporcjach. Wprawdzie grubość zegarka na poziomie 16 mm nie jest mała, ale 42 mm średnicy to rozmiar w którym ta grubość optycznie niejako odpowiednio się rozmywa. Mniejszy rozmiar, moim zdaniem, mógłby już stanowić problem.

Cała powierzchnia koperty jest szczotkowana, co powoduje, że zegarek jest matowy, nie ma nieoczekiwanych odbić światła, co czyni go stosunkowo stonowanym.

Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type (Blue & Black)

Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type (Blue & Black)

Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type (Blue & Black)

Jednak dla kontrastu, wąska, choć wysoka luneta wokół tarczy jest polerowana na wysoki połysk. To ożywia projekt i czyni zegarek choć odrobinę eleganckim, mimo, że formalne stylizacje to nie jego przeznaczenie.

Dekiel wkręcany w wystający ze spodu koperty kołnierz jest okrężnie szczotkowany i przeszklony. Taki zabieg, w postaci wspomnianego kołnierza, powoduje, że można było zastosować nieco węższą linię boczną koperty, dzięki czemu na nadgarstku zegarek wygląda na nieco bardziej płaski niż w rzeczywistości jest.

Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type (Blue & Black)

Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type (Blue & Black)

Tarcza w dwóch wersjach kolorystycznych

Po prawej stronie koperty, w klasycznym układzie, znajduje się „centrum sterowania” zegarkiem. Umieszczono tam wąską koronkę, która przy kopercie rozszerza się bliżej jej końca, tworząc swego rodzaju grzybek. To zapewnia łatwiejszy jej uchwyt w celu na przykład odciągnięcia by wykonać nastawy, a spora wielkość ułatwia jakiekolwiek manewrowanie nią. Ta część będąca „grzybkiem” jest od spodu, na bokach i w górnej części, pokryta głębokimi nacięciami, a czołowa część to wystający punkt otoczony dość głębokim rowkiem. Nie ma tu logo marki, ale koronka bardzo ciekawie wygląda. Po jej obu stronach zastosowano klasyczne, polerowane przyciski do obsługi stopera. Standardowo ten górny służy do uruchamiania i zatrzymywania stopera, a dolny do resetowania po zatrzymaniu.

Bardzo atrakcyjna jest tarcza Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type.

Ma ona wiele detali i szczegółów, których zazwyczaj nie spodziewamy się w zegarku dla pilotów. Co ciekawe te detale nie zaburzyły czytelności oczekiwanej w pierwszej kolejności od zegarków tego typu.

Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type (Blue & Black)

Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type (Blue & Black)

Powierzchnię cyferblatu, tak w wersji czarnej jak i niebieskiej, pokrywają pionowe, wąskie paski, utworzone poprzez nacięcia, tworzące równolegle, pionowo ułożone rowki. To efektownie wyglądająca struktura przypominająca powierzchnię cienkiego sztruksu.

W obu wersjach kolorystycznych wygląda to dobrze, ale ja stawiam na wariant niebieski. Na takich „nierównościach” bardzo precyzyjnie naniesiono nadruki. Na zewnętrznej krawędzi jest podziałka minutowa z precyzyjną sekundową. Każda sekcja jest podzielona na 4 odcinki, co odpowiada częstotliwości pracy mechanizmu i liczbie „skoków” sekundnika stopera. Daje nam to dokładność pomiaru odcinków czasu do ¼ sekundy. Bliżej środka mamy nadrukowane indeksy godzinowe. Poza 12 i 6, z których pierwszy jest trójkątem z dwoma kropkami a drugi wydłużonym prostokątem, pozostałe są nadrukowane w postaci cyfr arabskich. Wszystkie nadrukowano grubą warstwą masy luminescencyjnej SuperlumiNova BGW 9, która jest biała, a w ciemności emituje, oczywiście po odpowiednim naświetleniu, jasnoniebieskie światło.

Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type (Blue & Black)

Wskazówki główne mają klasyczny dla pilotów kształt zapewniający doskonałą czytelność. Oczywiście wypełnienie to także taka sama jak na indeksach masa świecąca. Sekundnik stopera jest w większej jego części pokryty masą luminescencyjną. Pokryto w nią także wskazówki na małych tarczach. Tarcze ze wskazaniami stopera są umieszczone na godzinie 12 i na 6. Obie są zagłębione i mają naniesiony szlif słoneczny. Dodatkowo wydzielono je czymś w rodzaju lekko wystającego kołnierza. Nadruki odpowiednich podziałek są białe, a wskazówki są niejako miniaturami tych głównych.

W wersji zegarka z czarną tarczą także te małe, dodatkowe liczniki są koloru czarnego. W wersji niebieskiej wyróżniają się one dodatkowo ponieważ są czarne, co bardzo efektownie wygląda. Mała tarcza na dole, która zlicza godziny stopera, ma jeszcze w dolnej części wycięte okrągłe okienko datownika ze wskazaniem dni miesiąca na czarnym tle.

Na godzinie 9 jest umieszczono jeszcze jedno wskazanie - to mały sekundnik czasu podstawowego, ale w tym wypadku nie ma on wydzielonej tarczy a jedynie podziałkę co 5 sekund na podstawowej powierzchni cyferblatu. Po przeciwnej stronie, na godzinie 3, nadrukowano na tarczy logo i nazwę producenta oraz nazwę modelu.

Tarczę chroni szkło szafirowe z podwójną wewnętrzną powłoką antyrefleksyjną.

Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type (Blue & Black)

Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type (Blue & Black)

Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type (Blue & Black)

Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type  - mechanizm i cena zegarka

„Sercem” zegarka jest słynący z niezawodności, ale i dokładności mechanizm ETA Valjoux 7750 z automatycznym naciągiem sprężyny napędowej, tutaj w wersji Elabore.

Spoglądając na mechanizm przez przeszklenie dekla wzrok przyciąga rotor w złotym kolorze z wyciętą „koroną” Steinharta. W zestawie wraz z zegarkiem otrzymujemy solidny, gruby pasek wykonany ze skóry naturalnej, zapinany na standardową klamrę z pinem, oczywiście z wygrawerowaną nazwą firmy. W obu wersjach pasek jest czarny z białymi przeszyciami, a przy mocowaniu obie części paska zdobią dwa nity.

Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type (Blue & Black)

Cena zegarka Steinhart Nav. B-Chrono 42 Classic A-Type to 4 450 złotych.

Wydaje się być ona atrakcyjna, zgodnie z polityką firmy Steinhart, by oferować dobrze wykonane i ciekawe zegarki mechaniczne za możliwie korzystną cenę.

Wszelkie nowości, recenzje zegarków oraz informacje dotyczące marki Steinhart znajdują się zawsze na indywidualnej podstronie marki tu – STEINHART.

Adrian Szewczyk


Tagi:

Tissot - Premium

REKLAMA

Magazyn ZIP - Wszystkie wydania

MAGAZYN Zegarki i Pasja - Wszystkie wydania

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

Frederique Constant 420

REKLAMA

Montblanc 420

REKLAMA

Greenlogic 420

REKLAMA

Janeba Oris 420

REKLAMA

Epos 420

REKLAMA

Sector 420

REKLAMA

Atlantic 420

REKLAMA

Certina DS Action Diver 38 mm - now...
Certina DS Action Diver 38 mm - now...
16.02.2021
Omega Seamaster Diver 300M “Beijing...
Omega Seamaster Diver 300M “Beijing...
22.02.2021

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Alpina
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Błonie
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki G-SHOCK
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Luminox
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki Michel Herbelin
Zegarki marki Montblanc
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Orient Star
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Perrelet
Zegarki marki Polpora
Zegarki marki Prim
Zegarki marki Rado
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Vostok Europe
Zegarki marki Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco