Jako, że deklarowana i zapowiadana współpraca polskiej koszykówki, zarówno w zakresie rozgrywek ligowych, pucharowych, jak i reprezentacji narodowej sprawdza się już w praktyce, to warto o tym partnerstwie zegarków i koszykówki w Polsce nieco więcej napisać.
Jedyny taki zegar. A w zasadzie dwa!
Rozważając partnerstwo zegarkowej firmy i koszykówki warto wskazać wyjątkowo ważny zegar, jaki zadomowił się na hali sportowej. Tym wyjątkowym urządzeniem jest zegar odmierzający czas każdej akcji, który znajduje się przy parkiecie koszykarskiego boiska. Takie zegary są aż dwa, bo po jednym nad każdym koszem.
Tylko 24 sekundy na przeprowadzenie akcji ma drużyna atakująca. W tym czasie musi zakończyć się akcja – rzut do kosza. Czas wskazuje zegar nad koszem do którego chcą trafić atakujący.
Szczególnym przypadkiem jest sytuacja, gdy w ciągu 24 sekund rzut będzie wykonany, ale będzie niecelny, jednak piłka uderzy w obręcz kosza. Wtedy o ile atakujący przejmą piłkę, to mają kolejne 14 sekund na przeprowadzenia akcji. Pod koniec upływającego limitu zegar pokazuje nawet części sekund. Miejsce akcji (przebywania piłki) i zegar nad koszem – to dwa miejsca cały czas, na przemian obserwowane. Przez wszystkich. Przez zawodników i przez publiczność.
Zdarza się, że zegar sygnalizuje już koniec czasu akcji, ale dzieje się to po chwili, gdy piłka opuściła ręce zawodnika i leci już w kierunku kosza. Jeśli trafi – punkt jest zaliczony. To dlatego zegar odmierzający czas akcji znajduje się nad każdym koszem. By to zrozumieć, trzeba to zobaczyć i przeżyć…
Współpraca zegarkowej firmy i koszykówki owocuje udekorowaniem tychże dwóch koszy „koroną” z logotypem marki Aerowatch.
Energa Basket Liga
Na meczach ligowych w halach sportowych, poza bandami reklamowymi, logo Aerowatch jest obecne w najlepszym, możliwym miejscu. Logotypy marki Aerowatch „koronują” wskazanie zegara, na który tak zawodnicy, sędziowie, jak i kibice spoglądają najczęściej.
Poza tym w każdym miesiącu wybierany jest najlepszy koszykarz naszej ligi – „Koszykarz miesiąca Energa Basket Liga”. Otrzymuje on wyróżnienie, a nagrodą jest właśnie zegarek Aerowatch.
Rozgrywki Suzuki o Puchar Polski
W rozgrywkach pucharowych - w rozgrywkach Suzuki Puchar Polski firma Aerowatch jest sponsorem tytularnym Konkursu Rzutów Za Trzy. Konkurs ten od tego sezonu będzie nosił nazwę Aerowatch Konkurs Trójek, a przeznaczony jest dla najlepszych koszykarzy Energa Basket Ligi, jak również dla młodych, najbardziej obiecujących koszykarzy. W trakcie rozgrywek logotyp marki Aerowatch będzie prezentowany tak na parkiecie, jak i na ledowych bandach okalających boisko.
Mecz o Super Puchar Polski
Meczem wieńczącym zakończone rozgrywki ligowe i pucharowe był pojedynek o Super Puchar Polski (mecz zwycięzcy ligi ze zdobywcą Pucharu Polski 2018).
W trakcie tych zawodów firma Aerowatch była już obecna jako partner koszykówki. Logotyp marki był prezentowany na parkiecie, a najbardziej wartościowy zawodnik Super Pucharu Polski otrzymał jako nagrodę zegarek marki Aerowatch.
Rozgrywki drużyny narodowej
W rozgrywkach drużyny narodowej, w trakcie meczu 2 grudnia w Gdańsku, reklamy marki Aerowatch można było zobaczyć na bandach i banerach reklamowych oraz oczywiście na ściance do prowadzenia wywiadów.
Grono sympatyków marki Aerowatch miało możliwość oglądania tego meczu na żywo z miejsc w loży sponsorów na hali. Nasza reprezentacja celuje w awans do finałów Mistrzostw Świata w Chinach.
W kolejnych meczach Polska zagra na wyjeździe z Chorwacją, a potem czeka ją domowe spotkanie z Holandią. Do awansu naszej reprezentacji wystarczy już tylko jedno zwycięstwo.
Pewnie nie tylko marka Aerowatch liczy na awans koszykarzy, ale wiadomo, że w takim przypadku polska koszykówka, podobnie jak to było z innymi dyscyplinami sportu zyska szersze grono kibiców.
Wywiad Prezesa Radosława Piesiewicza
W listopadowym numerze magazynu Forbes, pojawił się wywiad z Prezesem Polskiego Związku Koszykówki i Prezesem Energa Basket Liga - Radosławem Piesiewiczem, w którym został przedstawiony plan działania i wizja na lepszą rozpoznawalność koszykówki i większą liczbę widzów na halach sportowych i przed telewizorami.
W treści wywiadu możemy przeczytać następujące informacje: „Jest z nami też Aerowatch, który produkuje wysokiej klasy zegarki”. „Jeśli mecze Energa Basket Ligi będzie oglądało w sumie 150-200 tysięcy osób, to będę mógł powiedzieć, że cel został osiągnięty”.
Można się tylko cieszyć, że branża zegarkowe wspiera sport i jest tam zauważalna. Trzeba mieć też nadzieję, że plany nakreślone przez włodarzy polskiej koszykówki się sprawdzą.
Wszelkie nowości, recenzje zegarków oraz informacje dotyczące marki AEROWATCH znajdują się zawsze na indywidualnej podstronie marki tu – AEROWATCH.
Redakcja Zegarki i Pasja
0 Komentarzy
Średnia 0.00