Drugiego października w Tokio Fossil Group i Citizen Watch Company, Ltd. ogłosiły, że właśnie nawiązały strategiczne partnerstwo licencyjne, którego celem jest powiększenie ogólnoświatowego rynku smartwatchy hybrydowych. Prognozy ekspertów Juniper Research przewidują bowiem znaczny wzrost sprzedaży inteligentnych zegarków do roku 2022.
Rynek smartwatchy. Citizen i Fossil Group
Patrząc na aktualną sytuację na rynku smartwatchy hybrydowych, możemy wyrazić opinię, że taki wspólny projekt ma sens istnienia.
Wynika to choćby z faktu, że Fossil Group posiada bardzo duże doświadczenie w budowie przenośnych urządzeń, które jest pokłosiem przejęcia firmy Misift. Firmę uchodzącą za pioniera przenośnych urządzeń do monitorowania aktywności amerykański koncern zakupił prawie trzy lata temu (12 listopada 2015). - informowaliśmy o tym fakcie.
Dla odmiany Citizen jest liderem w wykorzystaniu energii świetlnej, co w wielu rozwiązaniach tej marki pozwala wręcz na rezygnację z tradycyjnej baterii i zastąpieniu jej poprzez ładowalny kondensator (akumulator).
Wszystkim codziennym użytkownikom przenośnych urządzeń elektronicznych wiadomo, że czas pracy baterii jest jednym z najważniejszych kryteriów oceny przydatności tego rodzaju urządzeń.
Przekaz firm: Fossil Group i Citizen
W komunikacie prasowym podano szczegóły prowadzące do współpracy i opinie płynące z poszczególnych marek.
W przekazie firmy Fossil czytamy:
„Nasze partnerstwo z CITIZEN, największym światowym producentem zegarków i mechanizmów zegarkowych, pozwoli nam zwiększyć świadomość korzystania ze smartwatchy hybrydowych - mówi Kosta Kartsotis, dyrektor generalny Fossil Group. - Współpraca jest wynikiem naszych inwestycji w technologię i pokazuje wypracowane przez nas możliwości w segmencie wearables i w całej branży. W połączeniu z CITIZEN zyskamy nową siłę rozwoju technologii i zwiększymy udział w rynku smartwatchy hybrydowych, wprowadzając nowe innowacyjne i wyjątkowe produkty oraz optymalizując koszty produkcji”.
Fossil Group już od 2016 roku definiuje w swoim portfolio kategorię smartwatchy hybrydowych jako zegarków, które przy zachowaniu klasycznej estetyki zegarka analogowego, oferują jednocześnie wiele technologicznych rozwiązań, m.in. dyskretne powiadomienia i funkcje monitorowania, bez konieczności ładowania urządzenia.
CITIZEN, uznany na całym świecie ekspert od mechanizmów zegarkowych, od wielu lat zajmuje się nowymi technologiami, a w 2006 roku wprowadził na rynek pierwszy w świecie zegarek z systemem komunikacji Bluetooth.
Sześć lat później firma stworzyła pierwszy zegarek z Bluetooth’em zasilany baterią słoneczną - Eco-Drive, dzięki czemu nie wymaga jej wymieniania. W 2016 roku marka rozwinęła swoją dystrybucję na całym świecie i dodała nowe produkty do swojego portfolio.
Jeszcze w tym roku CITIZEN planuje debiut najmniejszego i najcieńszego zegarka w świecie – EcoDrive Bluetooth. Firma ma też wśród swoich produktów dedykowany zegarek analogowy ze wskazówkami zasilanymi energią słoneczną.
Na temat partnerstwa Citizen wypowiada się następująco:
„CITIZEN zamierza zdecydowanie wejść na szybko rozwijający się rynek zegarków inteligentnych - mówi Toshio Tokura, prezes i dyrektor generalny CITIZEN. - Wchodzimy w to partnerstwo i w ten segment rynku z dużą determinacją. My, CITIZEN i Fossil Group łączymy nasze siły, aby stać się liderami w kategorii smartwatchy”.
Więcej o umowie
W ramach umowy o współpracy obie firmy będą kooperować przy opracowywaniu innowacji w kategorii smartwatchy. Ponadto CITIZEN:
- otrzyma dostęp do technologii smartwatchy hybrydowych Fossil Group;
- będzie produkować mechanizmy do smartwatchy hybrydowych z wykorzystaniem technologii Fossil Group;
- będzie sprzedawać mechanizmy do smartwachy hybrydowych oraz kompletne czasomierze na szerszym rynku zegarków.
Redakcja Zegarki i Pasja
* artykuł na podstawie materiałów prasowych firmy Fossil
0 Komentarzy
Średnia 0.00