Kolekcja The Urban fimy MeisterSinger jest promowana hasłem „City Kid”. Obejmuje ona zegarki z automatycznym naciągiem sprężyny, przeznaczone dla osób, które wiedzą co jest dla nich ważne i które otaczają się szczególnymi przedmiotami - eleganckimi, prostymi w formie, a przede wszystkim nietuzinkowymi.
The Urban One Hand ma być integralnym elementem stylu tych, którzy oddychają miastem i żyją w nim tworząc wspólnie jeden organizm.
Czy nowa propozycja od MeisterSinger zainteresuje młodych odbiorców i sprosta oczekiwaniom tej grupy społecznej, której najbardziej stałym elementem jest… ciągła zmiana?
Wiele wskazuje na to, że producent przynajmniej będzie próbował.
Miejska rzeczywistość
Obecne czasy charakteryzuje wyraźnie dwojaka natura systemu komunikowania się. Z jednej strony mamy ciągle rosnące możliwości, by ten proces przebiegał sprawnie i efektywnie, a z drugiej, o czym chyba nikogo nie trzeba przekonywać, coraz częściej zrozumienie innych ludzi sprawia trudności.
Dzieje się tak ze względu na naturalną, nieuniknioną ewolucję języka. Jego ciągła zmienność jest powodem, dla którego dezaktualizują się wszelakie słowniki i encyklopedie (w mniejszym stopniu może dotyczy to ortografii).
Ogromny wpływ na taki stan rzeczy ma dynamika codziennego życia, jaka cechuje miasta. To tam właśnie i dość często powstają coraz to nowe określenia, których natężenie prowadzi do kreacji nowego języka – slangu.
Temu zjawisku poświęcono (i nadal poświęca się) wiele opracowań naukowych, dodatkowo, nie dość, że możne je śledzić, to można także czynnie je tworzyć.
Przykładem może być Miejski.pl - strona internetowa, która ma za zadanie gromadzić neologizmy w mowie potocznej (zwłaszcza pojawiające się w mowie młodzieży), oraz przedstawiać ich znaczenie w przystępniejszej dla wszystkich formie.
Miejski zegarek
Marka MeisterSinger była wielokrotnie nagradzana za stylowe wzornictwo, a jej znakiem rozpoznawczym jest jedna – godzinowa wskazówka, oraz podwójne indeksy godzinowe, gdzie dla liczb od 1 do 9 przed cyfrą znaczącą pojawia się cyfra zero. The Urban zawiera te wskazane motywy, ale trzeba zauważyć, że prezentuje je w odświeżonej odsłonie.
Dzięki temu stylistyka zegarka nie jest wtórną. Wyjątkowo duże znaczniki w formie cyfr arabskich, umieszczone są w miejscach godzin: 12, 03, 06 i 09 i nie sposób ich przeoczyć.
Pozostałe godziny są oznaczone znacznie mniejszymi gabarytowo indeksami w kształcie klinów, które idealnie pasują do wyrazistej pojedynczej wskazówki.
Skalę minutową wskazują minimalistyczne kreski. Przejrzyste wzornictwo idealnie pasuje do każdego rodzaju stroju, a o posiadaczu takiego czasomierza na pewno można powiedzieć, że nie sili się na przesadną elegancję.
To zegarek przeznaczony dla obywateli świata, kosmopolitów, którzy wpisują się uliczny krajobraz nowoczesnego miasta i zdecydowanie wolą prostotę niż złożoność. Stalowa koperta jest prosta w formie i ma bardzo uniwersalny rozmiar 40 mm, dzięki czemu dobrze wygląda na ręku, a wzrok podziwiającej go osoby przykuwa to co dzieje się na tarczy.
Kilka informacji o zegarku:
W środku koperty umieszczono japoński mechanizm z automatycznym naciągiem Miyota kaliber 8245, zapewniający 42 godzinną rezerwę chodu. Można podziwiać go przez przeszklony dekiel koperty.
Konsekwentny zarówno pod względem stylu, jak i rozwiązań technicznych zegarek jest idealnym towarzyszem pasującym do miejskiego stylu życia. Z drugiej strony podobnie jak miasto, daje wiele możliwości.
The Urban występuje w czterech różnych wariantach kolorystycznych noszących wdzięczne nazwy: Opaline Silver, Black, Tobacco, Blue, które, zgodnie z podaną kolejnością, charakteryzują się następującymi barwami tarcz:: białą z czarnymi indeksami (dodatkowo z czerwonymi znacznikami skali godzinowej), czarną z jasnozielonymi indeksami, szarą z czarnymi, oraz niebieską z białymi indeksami.
Ta ostatnia posiada także czerwone akcenty.
Wszystkie modele mają pasek ze skóry cielęcej o dopasowanych do tarcz kolorach i posiadają kontrastowe przeszycia. The Urban jest dostępny w sprzedaży od początku lutego.
O firmie MiesterSinger
Marka MeisterSinger istnieje od 2001 roku, i od początku ma w ofercie tylko czasomierze jednowskazówkowe. Taki układ wskazań pozwala użytkownikowi bez problemów określić porę dnia i odczytać czas z dokładnością do pięciu minut. Założyciel firmy Manfred Brassler stawia w swoich projektach na klasykę i tradycję. Firma przywiązuje dużą wagę do nowoczesnych form komunikowania się, zwłaszcza poprzez social media.
MeisterSinger i media
Dowodem na to jest akcja "Rituals of time", prowadzona na stronie internetowej marki, oraz portalu Facebook. Polega ona na tym, że fani publikują na fanpage marki zdjęcia swoich najważniejszych ich zdaniem, codziennych rytuałów. Łącznie pojawiło się ponad 60 takich postów: od popołudniowej drzemki ojca i córki, do domowego makaronu, czy po ważne decyzje pod prysznicem.
Można obejrzeć je tutaj: MeisterSinger Facebook
Wszelkie nowości, recenzje zegarków, oraz informacje dotyczące MaeisterSinger znajdują się zawsze na indywidualnej podstronie marki Miestersinger
Marzena Kondera