• Zegarki marki Eterna
  • Zegarki marki Ulysse Nardin
  • Zegarki marki Doxa
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Longines
  • Zegarki marki Alpina
  • Zegarki marki Rado
  • Zegarki marki Maurice Lacroix
  • Zegarki marki Czapek Geneve
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Steinhart
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Tag Hauer
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki MeisterSinger
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Emile Chouriet
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Carl F. Bucherer
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki Xicorr
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Montblanc
  • Zegarki marki Victorinox
  • Zegarki marki Glycine
  • Zegarki marki Ball

Odliczanie do Baselworld 2014


Powrót do kategorii

Przygotowania do największych światowych targów zegarków i biżuterii w roku 2014 wchodzą już w fazę końcową. Prawie 7000 ciężarówek dowiozło już na teren targów elementy wyposażenia dla budowy stoisk na ośmiodniowe targi Baselworld.

Sama logistyka tej operacji, to niezwykły projekt, który był przygotowywany tak, by zadziałał jak… szwajcarski zegarek. Od 27-go organizatorzy otworzą podwoje tych corocznych prestiżowych targów.

Baselworld, mat. prasowe


Rzesza gości zmierzająca do Bazylei, dla wzięcia udziału w targach może w tym roku liczyć grono nawet 150 tysięcy osób, a dodatkowo organizatorzy spodziewają się także około 3 500 przedstawicieli mediów z całego świata. Baselworld Watch and Jewellery Show – bo tak brzmi pełna angielskojęzyczna nazwa imprezy, przez ostatnie lata przekształcała się w targi, o których dziś można mówić w samych tylko superlatywach.

Należy zaznaczy, że podawane w tytule słowo „targi” jest poprawne właściwie tylko w sensie nazwy, tej międzynarodowo rozpoznawalnej i międzynarodowej ze względu na przekrój osób biorących w niej udział imprezy. Miasteczko wystawowe, z  wielką ilością „sklepów”, które w wielu przypadkach przewyższają nawet luksusowe butiki prestiżowych ulic niejednego z miast, będzie gotowe już w najbliższych dniach.

fot. Baselworld, mat. prasowe


Jakkolwiek Baselworld nie oferuje odwiedzającym jej gościom możliwości dokonania zakupów, w tradycyjnym rozumieniu tego słowa, to są one także otwarte dla osób prywatnych – nie majonych niczego wspólnego z branżą. Jednak tak naprawdę, targi są zorientowane na kontakty producentów, dystrybutorów i decydentów z punktów sprzedaży zegarków i biżuterii (B2B biznes) z całego świata.

Z ponad 150 000 spodziewanych gości, zdecydowaną większość stanowią właśnie przedstawiciele i właściciele firm będących ogniwami pośredniczącymi w którejś z handlowych części z branży: zegarkowej, jubilerskiej, lub związanej z  kamieniami szlachetnymi. Dla tych dwóch pierwszych branż – zegarkowej i biżuteryjnej Baselworld jest niekwestionowanie, najważniejszą doroczną imprezą.

Nowe produkty, trendy wzornicze i wszelkie zawodowe innowacje przygotowywane są na te dni i  są z wielką pompą prezentowane przez globalnych właśnie tutaj. Szacuje się, że ponad 80% światowych kontraktów na sprzedaż zegarków i biżuterii jest generowanych właśnie na Baselworld.

fot. Baselworld, mat. prasowe


Zainteresowanie rynków azjatyckich trwa


Liczba spodziewanych gości z krajów azjatyckich, w tym w szczególności z Hong Kongu i Chin potwierdza stabilny ich wzrost z roku na rok. To ważne, bo w czasie poprzednich targów wydawała się ona być rekordową i trudną do pobicia.

W ostatnim czasie wzrosła także znacząco – o 20% w stosunku do roku 2010, liczba przybywających z tamtego regionu świata dziennikarzy.  Ten trend, który  nie wskazuje tendencji spadkowej, wydaje się być ściśle związany z wolumenem obrotu zegarkami i biżuterią realizowanym przez kraje azjatyckie.

fot. Baselworld, mat. prasowe


„Hot spot” dla najnowszych trendów


Branże: zegarkowa i biżuteryjna, w ostatnich latach stały się ważnymi pod kątem kreowania nowych trendów w ogólnym aspekcie stylu życia. Dyktatorzy mody, styliści i eksperci marketingu z wielu różnych gałęzi przemysłu, czerpią inspiracje odwiedzając tę unikatową na skalę światową imprezę.  Z tego powodu, liczba wystawców ze świata mody powiązanych z branżą, którzy prezentują się w czasie targów Baselworld ze swoimi obszernymi kolekcjami także wzrasta.

Również pawilony wystawiennicze bywają często projektowane i stawiane, przez znanych architektów. Nie jest więc też przypadkiem, że światowo rozpoznawalne osoby spacerujące alejkami wystawienniczymi, których długość w sumie przekracza 30 kilometrów, można tutaj często spotkać.

fot. Baselworld, mat. prasowe


Jedno z największych wydarzeń medialnych


Liczba 3 500 akredytowanych dziennikarzy, z całego niemal świata stawia Baselworld bardzo wysoko, powodując, że impreza zalicza ta się do stosunkowo wąskiego grona najważniejszych w roku. W ten sposób media stały się też, najpoważniejszym partnerem targów. Wzrastające zainteresowanie ze strony dziennikarzy jest ściśle powiązane ze wzrostem sprzedaży luksusowych produktów w rejonie Azji, w szczególności dotyczy to Hong Kongu, Chin i Taiwanu.

Właśnie dla nich, ze względy na aspekt logistyczny, duża liczba spotkań z mediami przygotowywana przez największe koncerny z branży odbywa się w trakcie targów.

Dziennikarze na Baselworld mają szczelnie zaplanowane grafiki na wszystkie dni trwania imprezy, a spotkania przewidywane są ze wszystkimi z 1 400 wystawców.

Dla utrzymania aktywnej roli, która przypada targom, jak co roku wydawany będzie codzienny magazyn targowy „Daily News”, zawierający około osiemdziesięciu stron w każdym wydaniu. Jest on redagowany na podstawie materiałów przekazywanych przez około 25 uznanych w świecie dziennikarzy branżowych.

Czas do Bazylei, czas na Baselworld!

Redakcja Zegarki i Pasja

Magazyn ZIP NR 7

MAGAZYN ZIP NR 7 - odbierz egzemplarz!

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

Aerowatch 420

REKLAMA

Epos 420

REKLAMA

Partner Wydarzenie Matura Czasocholicy

PARTNER

Glycine 420

REKLAMA

Oris 420

REKLAMA

Doxa 420

REKLAMA

Seiko2

REKLAMA

Junghans

REKLAMA

Rado i Agnieszka Radwańska
Rado i Agnieszka Radwańska
01.01.2014
Szwajcarska precyzja, rosyjska dusz...
Szwajcarska precyzja, rosyjska dusz...
01.01.2014

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Alpina
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Audemars Piguet
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Carl F. Bucherer
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Chopard
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Czapek Geneve
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Doxa
Zegarki marki Emile Chouriet
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Eterna
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki Glycine
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Longines
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki MeisterSinger
Zegarki marki Montblanc
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Polpora
Zegarki marki Rado
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Schaumburg
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Steinhart
Zegarki marki Tag Hauer
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Ulysse Nardin
Zegarki marki Victorinox
Zegarki marki Vostok Europe
Zegarki marki Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco