LOGO to doskonale znany, ilustrowany magazyn przeznaczony dla mężczyzn. Miesięcznik – początkowo kwartalnik, którego pierwszy numer ukazał się wiosną 2005 roku – ma obecnie bardzo silną, ugruntowaną pozycję na polskim rynku czasopism lifestyle’owych. Główne rubryki to Moda, Sport, Techno, Styl życia, Pielęgnacja, Rynek i Exclusive. Magazyn porusza m.in. tematy stylu życia, mody, różnego rodzaju artykułów i gadżetów, elektroniki użytkowej oraz sprzętu sportowego. Doradza w ich praktycznym wykorzystaniu oraz w wyborze, cenach i miejscach zakupu.
Jako, że Czytelnikami magazynu są mężczyźni, a większość z nich zapewne interesuje się zegarkami oraz zegarmistrzostwem, z wielką radością przyjęliśmy zaproszenie i propozycję ze strony LOGO, aby wspólnie stworzyć słownik pojęć zegarkowych do jednego z numerów magazynu.
W ten oto sposób redakcja portalu Zegarki i Pasja opracowała ponad 90 pojęć związanych z zegarmistrzostwem oraz branżą zegarkową, z których te najważniejsze zostały wybrane i ujęte w słowniku zajmującym aż 10 stron w lipcowym numerze LOGO!
Oczywiście, choć bardzo chcieliśmy, to nie sposób wymienić wszystkie marki zegarkowe jakie kiedykolwiek istniały i istnieją, jak również nie sposób wymienić i zaprezentować wszystkie hasła związane z zegarkami oraz zegarmistrzostwem, jeśli ma się pewne narzucone ograniczenia co do powierzchni przeznaczonej na treść (poza tym wówczas nie byłby to "Wielki", a GIGANTYCZNY słownik pojęć zegarmistrzowskich).
Niemniej udało się zawrzeć wiele ważnych pojęć, które z pewnością przybliżą Czytelnikom terminologię używaną w świecie zegarków i pomogą lepiej się w nim poruszać. Dla osób dobrze orientujących się w opisywanej tematyce słownik będzie zapewne miłą lekturą i przyjemną formą relaksu.
Dla urozmaicenia i uatrakcyjnienia słownika, by stanowił nie tylko podstawową bazę wiedzy dla każdego, kto interesuje się zegarkami lub właśnie odkrywa w sobie tę pasję, opracowanie zostało przeplecione różnymi ciekawostkami oraz informacjami związanymi z zegarkami, o których nie każdy pewnie wie.
Ideę powstania słownika dobrze oddają słowa umieszczone na jego tytułowej stronie:
„O zegarkach można rozmawiać godzinami.
Ale żeby rozmowa przebiegała płynnie, warto znać te istotne zegarkowe pojęcia, czasem trudne. Postanowiliśmy zebrać je w jednym miejscu, by nikt już nie miał wątpliwości, co to luneta, a co koronka.”
Efekt naszych wspólnych prac możecie poznać już w lipcowym numerze LOGO.
Dla każdego miłośnika zegarków oraz osób, które chcą dowiedzieć się czegoś ciekawego, powinna to być interesująca lektura. Niebawem powstanie zapewne także na łamach naszego portalu jeszcze bardziej obszerny oraz zawierający jeszcze więcej haseł słownik.
Zachęcamy do lektury lipcowego numeru magazynu LOGO!
Redakcja Zegarki i Pasja
0 Komentarzy
Średnia 0.00