Przygotowując się do wydania Album Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków, który jest podsumowaniem pierwszych dziesięciu, a właściwie jedenastu lat działalności, Zarząd Klubu zwrócił się do wielu jednostek branżowych i innych swoich partnerów z sugestią wparcia wydruku, będącego równocześnie promocją każdej z firm.
W opublikowanym niedawno na naszym portalu opracowaniu: „Zegarki się reklamują!” przedstawiliśmy ilustracje z używanymi w magazynach drukowanych, reklamami kilku marek zegarkowych, które wsparły wydanie albumu, lub współpracują z Klubem. Teraz czas na kolejne marki i kolejne reklamy.
Montblanc aktywny zegarkowo
Mimo, że firmę Montblanc większość znających markę lepiej kojarzyć ją będziez artykułami piśmienniczymi, a może właśnie dlatego, Montblanc jest bardzo aktywny na polu zegarmistrzostwa. To prawda, że poważniejsze „wejście w branżę zegarkową” firmy Montblanc nastąpiło nie tak dawno temu, ale było to też wejście „z przytupem”.
Pozyskanie doskonale znanego i poważanego w branży producenta mechanizmów „Minerwa” spowodowało, że firma natychmiast przejęła wieloletnie, branżowe doświadczenie tegoż producenta.
Firma Montblanc regularnie wspiera działania Klubu a występowała z informacją o swojej marce, jej produktach i planach na przyszłość na uroczystym Dorocznym Spotkaniu Klubowym w roku 2012. W ostatnim czasie gościła także klubowiczów na zorganizowanej specjalnie w butiku marki wystawie i prezentacji obejmujących tegoroczne nowości produkcyjne.
Taki właśnie jest Rolex
Marką, która w formowych dyskusja wzbudza największe emocje i która prezentowała się na spotkaniu klubowym już dość dawno temu, bo w roku 2011 jest Rolex. W Albumie Klubowym jej wizualizację reklamową firmuje posiadająca ją w ofercie sprzedaży sieć salonów W.Kruk. Ciekawa, dwustronicowa prezentacja marki, wcale nie taki duży, ale zawsze doskonale rozpoznawalny na niej zegarek. Firma chce zaskoczyć ogromem przestrzeni i rozplanowaniem na niej mniejszych elementów.
Taki jest właśnie Rolex!
Z jednej strony spokojny, z drugiej agresywny. To właśnie wzbudza emocje!
Carl F. Bucherer zawsze ciekawie prezentowany
Marka Carl F. Bucherer jest ostatnio stosunkowo często prezentowana na łamach naszego portalu, ale też jest aktywna w kręgach około klubowych. W roku 2014, wywiad z przedstawicielem marki – panem Peterem Kaeserem był opublikowany w jedynej dotychczas wydanej gazetce naszego portalu – Zegarkomaniak, a firma wspierała też wtedy organizację Dorocznego Spotkania Klubowego, oraz prezentowała na nim swoje dokonania.
Stosunkowo dużą część swojej prezentacji, zgodnie z oczekiwaniami zgromadzonych pan Kaeser przeznaczył większą część czasu na informację o produkowanym przez jego firmę własnym mechanizmie wyróżniającym się peryferialnym wahnikiem automatycznego naciągu.
Czas i energia – ten zegarek pokazuje obydwie te wielkości!
- takie hasło reklamowe znajdziemy na wizualizacjach marki.
Chopard z samochodami, z zegarkową biżuterią i zegarkową klasyką
Marka Chopard jest doskonałym przykładem łączenia aktywności producenckiej tak w zakresie biżuterii, jak i zegarków, oraz luksusowych akcesoriów. Co więcej, w grupie zegarków, ma ona kilka zupełnie różnych rodzin produktów, wśród których są obecna różne linie wzornicze. W rodzinie „Classic Racing” chyba najważniejszą rolę odgrywają zegarki z linii Mille Miglia. Dedykowane temu najsłynniejszemu rajdowi samochodowemu zegarki są doskonale rozpoznawalne w całym zegarkowym światku. Chopard jest tej imprezy partnerem, chronometrażystą i aktywnym uczestnikiem, a reklamy związane z rajdem będąc doskonale rozpoznawalnymi, promują również samą tą imprezę.
Happy Diamonds z rodzinami Happy Sport i Happy Diamonds Icon – to linia wzornicza zegarków biżuteryjnych. Połączenie funkcji wskazywania czasu i dekoracyjnej biżuterii przez markę Chopard jest niezwykłe. Rozwiązanie z tańczącymi pomiędzy dwoma szafirowymi szkłami obudowy brylantami – czy to powyżej, czy obok tarczy zegarka, jest indywidualnym, autorskim rozwiązaniem marki Choprad. Rozwiązaniem tak niezwykłym i trudnym technicznie do wykonania, że… żadna z marek naśladujących inne wzory nie próbuje wykonywać podobnych czasomierzy.
W linii LUC, nie tylko z nazwy będącej swego rodzaju hołdem dla założyciela marki, prezentowane są najwyższej jakości rozwiązania techniczne i niezwykłe komplikacje konstrukcji mechanizmów zegarkowych.
W podkreślanym na przedstawionym w wizualizacji reklamowej Chopard przedstawił swój model L.U.C Cuattro, z indywidualnym rozwiązaniem zespołu naciągu zegarka, na który składają się 4 – połączone parami równolegle i pary szeregowo bębny napędowe.
Kolekcja L.U.C - każdy pojedynczy element zegarka jest sztuką mistrzowską!!!
Taki slogan reklamowy znajdziemy na reklamowej wizualizacji.
Omega zmienną jest
Omega jest jedną z tych marek, które oferując szerokie spektrum produktów jest doskonale rozpoznawalna z każdą swoją rodziną wzorniczą. Rodzaj udostępnianych wizualizacji reklamowych zależy od aktualnej dla danej chwili strategii marketingowej marki. To z tego powodu, poniżej prezentowana jest reklama z wizualizacją zegarka damskiego, bo na męski przyjdzie czas, gdy zacznie się wspierana przez tę markę Olimpiada.
„Obecnie mamy piękną kampanię dla kobiet, prezentującą modele Seamaster Aqua Terra – proszę zwrócić uwagę na ciekawe wizualizacje”
„Od lipca ruszamy z piękną kampanią Omegi przygotowaną specjalnie na Igrzyska Olimpijskie, Omega ma zaszczyt pełnić rolę oficjalnego chronometrażysty igrzysk olimpijskich od wielu lat. Szczegółów tej kampanii jeszcze niestety nie można podać.”
Taka jest korporacja, tak życiem rządzi dział marketingu!
Omega była obecna na Spotkaniu Klubowym Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków w roku 2012. W Albumie klubowym w akapicie zatytułowanym „Omega to początek, a nie na koniec” napisano:
„Stanley Bark - dyrektor oddziału polskiego Swatch Group i manager marki Omega w Polsce, zwięźle i w bardzo przystępny sposób - co warto podkreślić - w języku polskim, przedstawił lokalną aktywność marki i podzielone na linie wzornicze nowości tegorocznych targów w Bazylei. Te właśnie nowości zaprezentowano w gablotach firmowych w drugiej części sali. Następnie zabrał głos Petros Protopapas – osoba która prowadzi szkolenia promujące i poszerzające wiedzę o tej znakomitej marce. Drobnej postury Grek, który każdym swoim słowem i gestem, potwierdzał fascynację manufakturą, w żywiołowy sposób przedstawił dość szczegółowo kilka najważniejszych elementów historii firmy Omega, uwzględniając w niej miedzy innymi podbój kosmosu, oraz pomiary czasu w sporcie i współpracę z Komitetem Olimpijskim. Na więcej niestety nie było czasu, ale dla tej marki na pewno zawsze znajdzie się jeszcze czas…”
Niech tak będzie!
Ulysse Nardin – trochę go u nas mało, jak na tak piękne zegarki
Marka Ulysse Nardin w swojej kolekcji posiada wspaniałe czasomierze. Są wśród nich zupełnie unikatowe, są taki, których wzornictwo, lub rozwiązanie techniczne są szeroko rozpoznawalne.
Tymi szeroko rozpoznawalnymi SA na pewno modele z linii Dual Time i Marine Diver. To właśnie egzemplarze z tej linii są prezentowane na prezentowanych wizualizacjach reklamowych.
Modele unikatowe można było obejrzeć i przymierzyć – zrobić test nadgarstkowy na Spotkaniu Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków także w roku 2012.
Niezwykłe pomysły, wyjątkowy poziom zegarmistrzowskiego rzemiosła, niezwykłe wykonanie elementów zewnętrznych.
Coś niesamowitego, choć trochę mało tych zegarków w Polsce, jak na takie możliwości firmy.
Władysław Meller
*wizualizacje reklamowe zaprezentowano bez wskazania oferujących te wyroby sklepów
0 Komentarzy
Średnia 0.00