Znana z zaprojektowania zegarków: Armin Strom - Cognac Watch i Peter Speake-Marin - Rum Watch firma Wealth Solutions, zaprosiła swoich gości do samochodowego salonu Ferrari na ulicy Nowy Świat 6/12 w Warszawie, na spotkanie z kolejną unikatową, zegarkową marką jaka znalazła się w kręgu jej zainteresowań.
Tym razem okazała się nią firma Louis Moinet.
Wszyscy bardzo licznie zgromadzeni, zaproszeni goście zdawali sobie sprawę, że ta niezwykła marka zegarków nie zagościła w samochodowym salonie przypadkowo i można było się spodziewać, że firma Wealth Solutions zaprezentuje swój nowy pomysł – specjalny zegarek firmy Louis Moinet.
Tak też się oczywiście stało.
Podkreślenie nadspodziewanej liczby gości jest o tyle zasadne, że przy stosunkowo częstych tego rodzaju imprezach promocyjnych w stolicy, część z zaproszonych gości, nawet już po potwierdzeniu obecności, nie dociera na miejsce.
Na tym spotkaniu obecnych było dużo osób, co może świadczyć, że i miejsce i firma zapraszająca, ale przede wszystkim materia spotkania była wyjątkowym magnesem.
Na przybywających gości oczekiwała zegarkowa uczta.
W niezabezpieczonych gablotach - z możliwością wzięcia w ręce i przymierzenia czekało 9 unikatowych zegarków z kolekcji marki Louis Moinet.
Na stoliku prezentowane były także pióra firmy Montegrappa, które podobnie jak znane doskonale członkom i przyjaciołom firmy Wealth Solutions, wskazane na wstępie zegarki, także posiadały kapsuły z wytwornym alkoholem.
Po przekroczeniu progu lokalu, każda z przybywających osób otrzymywała lampkę napoju serwowanego przez uwijających się kelnerów, zapraszana była do skosztowania, przygotowanego drobnego poczęstunku i oglądania wyrobów firm Louis Moinet.
Do towarzyskich rozmów nikogo nie trzeba było zachęcać, a w grupach osób prowadzono ożywione dyskusje.
Obecni przedstawiciele firmy Wealth Solutions także inicjowali rozmowy i wzajemne poznawanie się osób.
Prym w ilości uściśniętych dłoni i przeprowadzonych rozmów wiódł na pewno bardzo otwarty i towarzyski, obecny w każdym zakątku salonu – pan Jean-Marie Schaller – prezydent i dyrektor kreatywny marki Louis Moinet.
Oficjalną część spotkania otworzył gospodarz miejsca – pan Michał Maske, Marketing Manager Ferrari Warszawa. W pierwszych słowach podziękował gościom za obecność, podkreślił że samochody i zegarki mają swoje długoletnie związki i wyraził zadowolenie, że współpracując z doskonale obecnym tutaj znaną firmą Wealth Solutions, jest okazja by w salonie samochodowym pokazać prestiżowe czasomierze.
Zgłaszając, że nie chce przedłużać swojej wypowiedzi oddał głos przedstawicielowi organizatora spotkania.
W imieniu firmy Wealth Solutions głos zabrał jej wiceprezes – pan Michał Kowalski, który dziękując przybyłym gościom za obecność, nakreślił profil działalności swojej firmy, łączącej wykwintne alkohole z najwyższej klasy sztuką zegarmistrzowską i wyrobami piśmienniczymi.
Jak zaznaczył, dla wykonania unikatowych zegarków, firma zakupiła wyjątkowe alkohole, czym przy okazji odnotowała dwa rekordy Guinessa.
Dalej stwierdzając, że w planie spotkania są prelekcje: odpowiedzialnego za zegarkowy profil inwestycyjny - pana Marcina Lewandowskiego, oraz prezesa i dyrektora kreatywnego marki Louis Moinet – pana Jean-Marie Schaller, więc jeszcze raz dziękując wszystkim za przybycie oddał głos kolejnemu mówcy.
Dobrze znany, nie tylko w gronie członków Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków, Marcin Lewandowski już w pierwszym zdaniu zapewnił, że jego krótkie przedstawienie zagadnienia będzie obracało się tylko w zakresie zegarków.
Po pierwsze, prelegent wskazał kilka wytycznych do zrozumienia pojęcia unikatowości czasomierzy. To właśnie ta własność powoduje, że dany czasomierz będzie poszukiwany i atrakcyjny na rynku kolekcjonerskim.
Dalej, zaznaczając, że jest to jego własna interpretacja, przedstawił tak zwaną piramidę prestiżu zegarków. W formie graficznej, na planie piramidy uszeregował dużą grupę znanych szeroko marek zegarkowych.
Następnie wskazując liczby produkowanych czasomierzy dla niektórych z ujętych w piramidzie producentów stwierdził, że jeśli firma Wealth Solutions chciała doprowadzić do wykonania zegarków unikatowych musiała zwrócić się do producentów niszowych, oferujących wyroby manufakturowe i otwartych na eksperymenty produkcyjno-marketingowe.
To właśnie z tego powodu i dzięki dogadaniu współpracy powstały zegarki Armin Strom - Cognac Watch i Peter Speake-Marin - Rum Watch, a na dzisiejszy dzień zapowiedziano prezentację nowego „dziecka”, które będzie wynikiem współpracy z marką Louis Moinet.
Zdaniem prelegenta, zegarki te zyskują jeszcze więcej dzięki kapsule unikatowego alkoholu, jaki dla wykonania każdego z nich zdobyła firma Wealth Solutions.
Można sobie wyobrazić, jak stwierdził mówca, że kolejne meteoryty spadną na ziemię, a archeologom uda się odnaleźć kolejne skamieliny i w ten sposób zegarmistrze zdobędą wyjątkowe materiały dla wykonania kolejnych zegarków, ale równej klasy alkoholi jak te użyte do wykonania zegarków sygnowanych znakiem Wealth Solutions na pewno nie uda się znaleźć, bo ich po prostu na świecie nie ma!
Dokonania zegarmistrza Louis Moinet, czas kreacji nowej marki spod znaku tegoż twórcy, jej dokonania i obecne projekty przedstawiał prezes i dyrektor kreatywny marki Louis Moinet – pan Jean-Marie Schaller.
Marka ta, dzięki niedawno nagłośnionemu faktowi wykonania przez Louisa Moinet pierwszego stopera, zyskała szerszą znajomość w kręgach miłośników zegarków, wynalazek ten, doczekał się także szerszego uznania poprzez wpis do Księgi Rekordów Guinnessa, co potwierdzone zostało wydaniem firmie stosownego certyfikatu.
Jak z uśmiechem zauważył prelegent, firma Louis Moinet, w odróżnieniu od chwalącej się dwoma certyfikatami firmy Wealth Solutions, posiada tylko jeden rekord Guinnessa.
Louis Moinet – patron współczesnej, powstałej w roku 2004 i posiadającej swoją siedzibę w miejscowości Saint –Blaise marki, był doskonałym zegarmistrzem.
Pracą o znaczeniu epokowym była wspomniana konstrukcja stopera, ale jego wyjątkowej urody zegary zdobiły pałace najznamienitszych osób. Jeden z wykonanych przez Louis Moinet zegarów można nawet dziś znaleźć w Białym Domu – wykonany dla Prezydenta James’a Monroe.
W zegarowym „portfolio” Loius Moinet znajdziemy także czasomierze wykonane dla trzeciego Prezydenta Stanów Zjednoczonych – Thomasa Jeffersona, Cara Rosji Aleksandra I, Napoleona Bonaparte, czy Księcia Neapolu.
Wykonywane dziś zegarki są także unikatowe, tak w aspekcie zegarkowej mikromechaniki, jak i użytych materiałów. Poziom zegarmistrzowskiej sztuki zgromadzeni mogli podziwiać oglądając prezentowane zegarki, a unikatowe materiały stosowane dla wykonania zegarków zaprezentował prelegent ujawniając zawartość swojego, jak sam nazwał „magicznego pudełka”.
W nim był fragment marsjańskiego meteorytu, kości dinozaura i kilka innych niezwykłości.
Kończąc swoją wypowiedź pan Jean-Marie Schaller zaprezentował czasomierz, który powstał przy współpracy z firmą Wealth Solutions, a którego oficjalna premiera nastąpi na przyszłorocznych targach zegarkowych w Bazylei.
Zegarek ten noszący nazwę Whisky Watch będzie zawierał kapsułę z kolejnym unikatowym alkoholem – tym razem będzie to najstarsza na świecie whisky.
Po takim przedstawieniu zegarków, firmy i zegarmistrzostwa zgromadzeni mogli ponownie wrócić do podziwiania prezentowanych wyrobów, jeszcze gorętszych dyskusji w mniejszych grupach i wymianie zdań z niezwykłym gościem spotkania - panem Jean-Marie Schaller,.
Ten niezwykły człowiek, zapraszany do wspólnych zdjęć z przez niektóre z obecnych na sali osób, oczywiście nikomu nie odmawiał.
Autor: Władysław Meller
0 Komentarzy
Średnia 0.00