W 1978 roku marka Tissot stworzyła kwarcowy model zegarka z delikatną kopertą, smukłymi indeksami i stalową bransoletą. Szerokie, poprzeczne ogniwa, typowe dla ówczesnego designu, były idealnie zintegrowane z płaską kopertą w kształcie tonneau, tworząc jednolitą całość o bardzo nowoczesnym wyglądzie. Po wielu latach Tissot, odwołując się do swojego dziedzictwa, zaprezentowała nowy PRX 40 205, model oddający hołd zegarkowi z tamtej epoki. Średnica stalowej koperty Tissot PRX 40 205 wynosi 40 mm, a jej kształt ma linię delikatnie zarysowanego tonneau, tak jak pierwowzór. Premiera zegarków Tissot PRX miała miejsce w 2021 roku, była niewątpliwie sukcesem komercyjnym.
Nowe modele zdobyły uznanie krytyków, a przede wszystkim – użytkowników. Pisaliśmy o tej nowości w marcu 2021 tu: Tissot PRX 40 205 Quartz – inspirowany modelem z 1978 roku.
Lata 70. XX wieku kojarzą się z klimatem disco, bezkompromisową modą, oraz odważnymi trendami w designie. Fani Tissot docenili nowe wcielenie PRX właśnie za jego wygląd, wyczucie proporcji i sposób, w jaki wiernie odtwarza uwielbiany klasyk tej szwajcarskiej firmy.
Sukces zegarków był na tyle duży, że marka Tissot jeszcze w 2021 roku przygotowała także modele PRX w wydaniu dla miłośników zegarków mechanicznych - Tissot PRX Powermatic 80.
Jednak dla niektórych potencjalnych użytkowników modele z zeszłorocznej, współczesnej kolekcji były zbyt duże. Dlatego niedawno, już w 2022 roku, do tej ciekawej rodziny czasomierzy dołączyła nowa odsłona modelu PRX z kopertą 35 mm, w wersji dla mężczyzn i kobiet, inspirowana bezpośrednio oryginałem z 1978 roku.
To odpowiedź Tissot na aktualne potrzeby i coraz bardziej wyraźne trendy na rynku.
Nowa kolekcja pięciu modeli PRX – opisywaliśmy je tu: Tissot PRX 35mm, ma kwarcowe mechanizmy oraz koperty o średnicy 35 mm wykonane ze stali, z satynowanym wykończeniem. Wersje różnią się paletą dostępnych kolorów tarcz. W ofercie są cztery modele ze stali ze srebrną, niebieską, zieloną lub jasnoniebieską tarczą ze szlifem słonecznym, a także model ze stali z kopertą i bransoletą pokrytymi powłoką PVD z żółtego złota oraz z tarczą w kolorze złotym.
Ta właśnie kolekcja doskonale oddaje istotę i dokładne wymiary oryginału z 1978 roku, na którym wzorują się retro-modele PRX. Wpisuje się także w obecną modę na zegarki unisex.
Dokładny pomiar czasu w dobrym stylu
Do niedawna model PRX był dostępny jedynie w prostej wersji, z prezentacją czasu i funkcją dodatkową wskazania daty. W 2022 roku do tej rodziny zegarków Tissot dołączył chronograf - PRX Chronograph. Stalowy zegarek z kopertą o średnicy 42 mm z satynowanym wykończeniem zachowuje nadal elegancką, kanciastą formę typową dla serii PRX, uzupełniając ją o nieformalny styl zegarka sportowego z lat 70. XX wieku. To chronograf z mechanizmem Valjoux A05.H31 z automatycznym naciągiem sprężyny, z klasycznym układem subtarcz chronografu na godzinach: 3., 6. i 9., oraz większą, 60-godzinną rezerwą chodu.
Opisywaliśmy go niedawno tu: popularna kolekcja Tissot PRX poszerza się w 2022 o model PRX Chronograph. Egzemplarz tego zegarka mieliśmy okazję także gościć w naszej redakcji i recenzować, więc swoją opinią na jego temat podzielimy się już niebawem na łamach portalu, oraz kolejnego wydania drukowanego magazynu Zegarki i Pasja nr 19.
Nowa kampania zegarków Tissot PRX 35 mm
Wstęp i retrospektywa w postaci przypomnienia poszczególnych, współczesnych modeli PRX służyły za wprowadzenie do prezentacji nowej, nietypowej kampanii reklamowej marki Tissot.
Atrakcyjny design, retro styl i niepowtarzalny klimat późnych lat 70. – to cechy, którymi charakteryzuje się najnowsza kolekcja zegarków Tissot PRX. Zegarki inspirowane modelem z 1978 roku stały się bohaterem kampanii, która swoją estetyką i klimatem nawiązuje do stylu tamtych lat, a przede wszystkim wpisuje się w powracającą modę na retro.
Droga, nie cel
Kampania opowiada historię pięciu aspirujących postaci, przyjaciół o odrębnych stylach i osobowościach, których łączy ich postawa, sposób życia i… wybór nowego PRX 35 mm.
Mamy tu klasyczną popkulturową scenerię – samochód, stacja benzynowa, stylowe ubrania i nieznany cel podróży. W tle typowe akordy ścieżki dźwiękowej w stylu Americana, zbliżenie na błyszczyk, ręce pełne przekąsek, jazda do wschodu słońca i tykanie pięciu zegarków PRX z pięcioma różnymi kolorami tarczy. Totalna beztroska.
A nazwa stacji benzynowej?
Litery PRX na euforycznie różowym neonie.
Zobaczmy zatem wideo:
Hit z przeszłości
Wprowadzony na rynek w 1978 roku zegarek PRX symbolizował styl i wolność. Był odważny, niepokorny, a nawet buntowniczy. Ponad 40 lat później, jak widać, jest to nadal aktualne.
Kampania uchwyciła ten graniczny moment młodzieńczego przebudzenia i poczucia wyzwolenia. Bohaterowie są pewni siebie i głodni odkrywania świata, który się przed nimi otwiera. Znajdzie się tu miejsce dla każdego. Filmowe odniesienia są znajome na tyle, aby wszyscy mogli odnaleźć w tej narracji siebie. W sercu kampanii jest oczywiście nowy Tissot PRX 35 mm.
Szwajcarska marka stara się wyraźnie odnosić do ogromnego, wciąż narastającego, sentymentu za latami 70. XX i młodzieńczej beztroski, co robią także chociażby duże platformy VOD, takie jak Netflix i jej hit – Stranger Things. Kierunek wydaje się zatem bardzo dobry, bo to przecież uczucia, które podzielają dziś zarówno starsi zegarkomaniacy, jak również (potencjalni) młodsi użytkownicy.
Można podsumować tak – nowy PRX i jego kampania: klasyki współczesnego vintage.
Wszelkie nowości, recenzje zegarków oraz informacje dotyczące marki Tissot znajdują się zawsze na indywidualnej podstronie marki tu: TISSOT.
Redakcja Zegarki i Pasja