Victorinox, producent legendarnych scyzoryków znanych na całym świecie jako Swiss Army Knives, 28 lipca zaprosił do swojego showroomu w Warszawie partnerów oraz dziennikarzy, aby wspólnie świętować rocznicę założenia Konfederacji Szwajcarskiej. Goście mieli okazję m.in. wysłuchać krótkiej prezentacji na temat historii Szwajcarii i marki Victorinox, uczestniczyć w ekstremalnym teście zegarka I.N.O.X., własnoręcznie złożyć scyzoryk na oryginalnej maszynie montażowej oraz spróbować tradycyjnych szwajcarskich potraw i oryginalnych win od szwajcarskich producentów.
„Rocznica założenia Konfederacji Szwajcarskiej jest najważniejszym dla Szwajcarów świętem, a dla nas okazją do poznania bogatej historii i tradycji tego kraju” – powiedział Bogusław Dutkiewicz, prezes Victorinox Poland, który rozpoczął wydarzenie od krótkiej prezentacji.
„Marka Victorinox na stałe wpisała się w piękny, szwajcarski krajobraz” – dodał.
Goście, którzy w czwartek odwiedzili showroom Victorinox w Warszawie, mogli bliżej zapoznać się z historią marki oraz złożyć własny scyzoryk na specjalnej maszynie montażowej.
Dziennikarze, blogerzy oraz partnerzy biznesowi wzięli również udział w warsztatach z carvingu artystycznego, w czasie których, pod okiem profesjonalistów z firmy Fruitcarving, wykonywali ozdoby z owoców i warzyw za pomocą noży i akcesoriów kuchennych Victorinox.
Jedną z atrakcji, cieszącą się największym zainteresowaniem, była degustacja oryginalnego szwajcarskiego wina i spotkanie z Szymonem Milonasem, certyfikowanym sommelierem i członkiem zarządu Stowarzyszenia Sommelierów Polskich, który opowiedział o szwajcarskiej sztuce wytwarzania wina oraz zachęcał do degustacji tego rzadkiego w Polsce rodzaju trunku.
Zaproszeni goście mieli możliwość spróbować szwajcarskich specjałów: roesti, serów i czekoladek. Nie zabrakło również tradycyjnego fondue – potrawy przygotowanej z gorącego sera i białego wina.
Czas umilała muzyka młodych, szwajcarskich zespołów, związanych z marką Victorinox: grupy Kadebostany, która miała okazja wystąpić na żywo podczas jubileuszu 130-lecia marki w Ibach, oraz The Rambling Wheels, których piosenka, „Giving all the gold” stanowi motyw muzyczny w filmach prezentujących ekstremalne testy wytrzymałościowe zegarka I.N.O.X.
W czasie wydarzenia, po raz pierwszy w Polsce, został przeprowadzony ekstremalny test zegarka I.N.O.X. Czasomierz zanurzono we wrzącej wodzie i gotowano przez blisko trzy godziny.
Mimo tak trudnych warunków, zegarek nadal odmierzał czas z charakterystyczną dla niego precyzją, a zgromadzeni goście mogli oglądać cały proces na żywo.
Marka znana jest z tego typu widowiskowych eksperymentów potwierdzających wytrzymałość swoich zegarków, co prezentuje także m.in. w poniższym filmie:
Czwartkowe spotkanie w showroomie Victorinox było również okazją do świętowania pierwszej rocznicy otwarcia salonu pokazowego marki. Showroom oficjalnie otwarty został w czerwcu 2015 roku przez Carla Elsenera, CEO Victorinox AG i prawnuka założyciela marki.
O Victorinox
Victorinox to globalna marka posiadająca w swojej ofercie wysokiej jakości produkty, które towarzyszą użytkownikom w różnych dziedzinach życia: szwajcarskie scyzoryki, noże kuchenne i profesjonalne, zegarki, bagaże, odzież oraz perfumy. Siedziba główna firmy znajduje sięw miejscowości Ibach-Schwyz w samym sercu Szwajcarii. To tutaj w 1884 roku Karl Elsener założył niewielki warsztat nożowniczy, a kilka lat później stworzył legendarny Szwajcarski Nóż Oficerski („Original Swiss Army Knife”).
* materiał prasowy marki Victorinox, fot. Piotr Podlewski, AKPA