Bazylea pełna ambasadorów. Baselworld 2016

POWRÓT 23.03.2016 Wiadomości
Bazylea pełna ambasadorów. Baselworld 2016

Wchodząc na główną halę Targów Baselwold 2016 trudno oprzeć się wrażeniu, że z każdej strony spoglądają na nas oczy któregoś z powszechnie znanych i szeroko rozpoznawalnych ambasadorów zegarkowych marek. Z tego powodu przeprowadzając relację z Baselworld - najważniejszego w świecie zegarkowych prezentacji dorocznego wydarzenia i prowadząc ją na bazie kilku z marek – z tych, które są dobrze reprezentowane w Polsce (bo niemożliwym jest napisanie o wszystkich, które są na naszym rynku), nie będę uciekał, a wręcz mam zamiar prowadzić ją nawiązując do ambasadorów i zegarków dedykowanym konkretnym osobom, czy wydarzeniom.


TAG Heuer na początek
Pierwszą z marek, od czasu oddania do użytku nowej hali targowej zlokalizowaną tuż przy wejściu, jest szeroko znany TAG Heuer. To właśnie z głównej ściany jego stoiska spoglądają na nas postacie ambasadorów tej zegarkowej marki. Z postaci znanych także doskonale w Polsce trzeba wymienić choćby następujące osoby: Christiano Ronaldo, Steve McQueen, Chris Hemsworth, Cara Delevingne. Współpraca z ambasadorami i dedykowane zegarki są ważnym elementem strategii marketingowej marki TAG Heuer. Swoją drogą ciekawe jest, kiedy w wizualizacjach osób zaginęła Maria Szarapowa i na ile zmusiła ona do dodatkowej pracy grafików marki i wykonawców stoiska targowego?

Oris w brązach, „Man of honour”, Carl Brashear





Oris w brązach - „Man of honour”
Bardzo ciekawą limitację - pierwszy zegarek marki wykonany w kopercie z brązu dedykowany jest pochodzącemu ze stanu Kentucky Carlowi Brashear, który w latach pięćdziesiątych został pierwszym czarnoskórym nurkiem w szeregach Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych. Był on także pierwszym nurkiem przywróconym do czynnej służby po przejściu operacji amputacji nogi.

Certina i WRC





Certina z samochodami
Współpraca marki Certina z organizatorami rajdów samochodowych w klasie WRC znana jest już w obydwu branżach – tak w samochodowej, jak i zegarkowej. Planowana tegoroczna limitacja dedykowana zawodom WRC w Polsce, to swego rodzaju unikat i jedyna w koncernie Swatch Group limitacja, która jest związana tylko z naszym kraju. Data prezentacji modelu nie jest jeszcze znana, ale najprawdopodobniej odbędzie się ona na konferencji prasowej przed inauguracją sezonu WRC.

Ambasador marki Hublot





Hublot – marka pełna ambasadorów
Chyba nie można zliczyć zegarkowych ambasadorów i zegarków dedykowanych osobom i wydarzeniom, jakie stworzyła i tworzy marka Hublot. Pewnie także sama marka widzi takie trudności, więc na wielkim świetlnym panelu stoiska prezentowała w porządku chronologicznym najważniejsze zegarki, osoby i wydarzenia prezentujące ich powiązania z zegarkami Hublot.

Maurice Lacroix i FC Barcelona

Maurice Lacroix z FC Barcelona
Cała boczna ściana stoiska marki Maurice Lacroix była udekorowane wizualizacjami katalońskiego klubu i dedykowanych tej współpracy zegarkom. W tym roku marka skupiała się na innych kierunkach promocji. Taka sytuacja jest możliwa dzięki cały czas dobrej odsprzedaży i zainteresowaniu klientów zegarkami dedykowanym tej współpracy i szerokiej gammie w jakiej one występują. Jest też wielce prawdopodobne, że kolejne aktywności związane z piłkarską formą promocji - klubem FC Barcelona firma przedstawi po piłkarskiej przerwie – na początku jesieni tego roku.












Epos z samochodowymi poślizgami
Marka Epos, która na naszym polskim rynku zapoczątkowała współpracę z organizacją Drift Masters, na targach w Bazylei przedstawiła limitowany model dedykowany tej imprezie. Należy na pewno docenić, że lokalna aktywność naszego przedstawiciela marki doprowadziła do powstania ciekawego, limitowanego zegarka. Na wizualizacji przedstawiono model z oferty marki, który był promowany na zawodach w roku ubiegłym. Oficjalna premiera specjalnego, limitowanego, dedykowanego zawodom driftingowym modelu zegarka nastąpi 5 kwietnia.

Lazar Angelov i Vostok Europe





Vostok Europe – nowa twarz w galerii ambasadorów
Operująca dotychczas w gronie swoich narodowych ambasadorów – Litwinów, marka Vostok Europe po raz pierwszy „sięgnęła” po obcokrajowca. Wcale nie jest to (niestety) Sebastian Rozwadowski – pilot Benediktasa Vanagasa z Rajdu Dakar 2016, a bułgarski trener fitness i męski model i jak się okazuje szeroko rozpoznawalna osoba - Lazar Angelov.
Ciekawy wybór, który wskazuje próbę ciągłego rozszerzania grupy potencjalnych nabywców zegarków tej firmy.

Frederique Conastnt promuje kobiety






Frederique Constant – Gwyneth Paltrow
Znana stosunkowo szeroko aktorka filmowa jest doskonałym ambasadorem marki, która dużą uwagę przykłada do oferty swoich damskich zegarków. Wybór na pewno można oceniać jako trafiony, a sukces na pewno jest możliwy i zależny od pracy marketingowej marki i jej przedstawicieli. Jak można wnioskować po tytułowym zdjęciu, o kobietach i marce Frederique Constant będzie głośno.

Tissot - kolekcja zegarków MBA





Tissot – Tour de France, motocykle i NBA
Jak przystało na globalną markę, także dla zegarków dedykowanych wydarzeniom przedstawia ona szeroki wachlarz aktywności. My z punktu widzenia naszego lokalnego rynku niestety musimy podkreślić, że nie są to sporty (bo wskazane tytułem podrozdziału aktywności są sportowymi) najbardziej popularne w Polsce. Pomijając już zupełnie w naszych mediach niewidoczne zawody z motocyklowymi ścigaczami, nawet Tour de France nie jest oglądany masowo, a często podawane informacje o dokonaniach Marcina Gortata wcale nie prowokują do organizacji nocnych koszykarskich sesji. W powyższych wskazaniach zapomniałem o hokeju, który... także jest w zainteresowaniach promocyjnych firmy Tissot. Niestety podobnie jak inne, wcale nie posiada u nas szerokiego grona publiczności.

Alpina i Jerzy Kukuczka





Alpina przywołuje Kukuczkę „Bo góry są...”
Alpina – coraz lepiej rozpoznawalna w Polsce i siostrzana dla marki Frederique Constant kontynuuje swoje sportowo-alpejskie aktywności. Będąc partnerem Polskiego Związku Alpinizmu, teraz pokusiła się o wykonanie zegarka dedykowanego jednemu z największych polskich Himalaistów – Jerzemu Kukuczce. Właśnie na targach w Bazylei polski przedstawiciel poinformował o takich planach, oraz przedstawił pierwsze wizualizacje dedykowanego modelu.
Gratulacje – osoba warta ciągłego przypominania, a z powodu takiej, a nie innej nazwy zegarkowej marki konotacje zdecydowane. „Bo warto przypominać Jerzego Kukuczkę!”

Chopard i Mille Miglia






Chopard z oldtimerami na Mille Miglia i Grand Prix Monaco Historique
W ubiegłym roku marka Chopard podkreślała ponad 25 letnią współpracę z organizatorami najsłynniejszego wyścigu samochodowych oldtimerów – Mille Miglia. Jak każdego roku, także w czasie tegorocznych targów firma Chopard przedstawiła specjalny, dedykowany wyścigowi Mille Miglia zegarek. W tym roku jest to czasomierz ze stoperem, po raz pierwszy z własnym, manufakturowym mechanizmem.
W ciągu ostatnich lat, raz na dwa lata Chopard przedstawia także model dedykowany wyścigowi historycznych samochodów odbywającemu się w Monaco. Tegoroczny Grand Prix de Monaco Historique jest utrzymany w ciekawych szarych barwach i posiada w zestawie dwa paski – skórzany i syntetyczny (Nato strap).


Jak widać na podstawie powyższych informacji, dla wielu producentów czasomierzy droga do sukcesu rynkowego prowadzi w towarzystwie specjalnie wybranych ambasadorów i poprzez dedykowane takim osobom i szeroko znanym wydarzeniom zegarki.
To zdecydowanie coraz wyraźniejszy i popularniejszy sposób działania na zegarkowym rynku. W dobie popularności idoli, mediów społecznościowych i przekazów obrazkowych nie można od niego uciekać.
Warto, by ten rodzaj aktywności obok sukcesów sprzedażowych, niósł ze sobą aspekt edukacyjny z zakresu historii, geografii, sportu, czy też dowolnej innej ciekawej dziedziny życia i w ten sposób poszerzał wiedzę wiedzę zainteresowanych zegarkami, czy też wszystkich potencjalnych ich nabywców.
Tego właśnie poza sukcesem biznesowym życzymy zegarkowym producentom.






Władysław Meller


P.S.
Powyżej przedstawiłem tylko wybrane marki, a ich selekcja wynika przede wszystkim z wiedzy o ich działaniach marketingowych, a ta z kolei wynika z kontaktów handlowych. Z drugiej strony próba wylistowania wszystkich nowych ambasadorów i nowych kierunków działań wszystkich aktywnych na naszym rynku firm byłaby po prostu niemożliwa.




Tagi:

Magazyn ZIP NR 6

MAGAZYN ZIP NR 6 - wydanie wakacyjne!

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

REKLAMA

ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Glycine

REKLAMA

Partner Czasocholicy

PARTNER

Seiko2

REKLAMA

Doxa

REKLAMA

Epos

REKLAMA

Aerowatch

REKLAMA

Oris

REKLAMA

Junghans

REKLAMA

Instagram

Zegarki i pasja na Instagramie

Jubileusz w blasku złota – część dr...
Jubileusz w blasku złota – część dr...
20.03.2016
Zmiana czasu dla zegara na Zamku Kr...
Zmiana czasu dla zegara na Zamku Kr...
26.03.2016

Podstrony producentów

Brand - Aerowatch
Brand - Alpina
Brand - Atlantic
Brand - Audemars Piguet
Brand - Aviator Swiss Made
Brand - Bulova
Brand - Carl F. Bucherer
Brand - Certina
Brand - Chopard
Brand - Citizen
Brand - Czapek Geneve
Brand - Davosa
Brand - Doxa
Brand - Emile Chouriet
Brand - Epos
Brand - Eterna
Brand - Frederique Constant
Brand - Glycine
Brand - Junghans
Brand - Longines
Brand - Maurice Lacroix
Brand - MeisterSinger
Brand - Montblanc
Brand - Movado
Brand - Omega
Brand - Orient
Brand - Oris
Brand - Polpora
Brand - Rado
Brand - Roamer
Brand - Schaumburg
Brand - Seiko
Brand - Steinhart
Brand - Tag Hauer
Brand - Tissot
Brand - Ulysse Nardin
Brand - Victorinox
Brand - Vostok Europe
Brand - Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco