Grupa LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, jeden z największych na świecie konglomeratów produkujących produkty luksusowe, w tym zegarki, w pierwszych dziewięciu miesiącach 2021 roku odnotowała przychody w wysokości 44,17 mld euro, co oznacza wzrost aż o 46 procent w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku.
Segmentem przynoszącym największe przychody dla grupy LVMH jest segment mody i wyrobów skórzanych. W okresie pierwszych trzech kwartałów 2021 r. jego przychody wyniosły 21,31 mld euro - to wzrost aż o 57 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku 2020 r., kiedy przychody wyniosły 13,93 mld euro.
Na drugim miejscu pod względem wielkości przychodów jest segment sprzedaży detalicznej, który w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2021 roku miał przychody w wysokości 7,79 mld euro, czyli o 13 proc. więcej niż rok w wcześniej, kiedy przychody sięgnęły 7,17 mld euro.
Segment zegarków i biżuterii jest trzecim w grupie pod względem wielkości przychodów, sięgnęły one w okresie pierwszych trzech kwartałów 2020 roku 6,16 mld euro - o 49 proc. więcej niż rok wcześniej.
Chociaż LVMH posiada swoją siedzibę we Francji, to rynek europejski nie jest dla niej najważniejszy.
W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku najważniejszym rynkiem była Azja (ale bez Japonii) skąd pochodziło 36 proc. przychodów grupy, do tego trzeba doliczyć 7 proc. przychodów pochodzących z Japonii. Na drugim miejscu, z przychodami w wysokości 25 procent, uplasowały się Stany Zjednoczone. Dopiero na trzecim miejscu uplasowała się Europa z 15 proc. przychodami, plus Francja, czyli rodzimy rynek, z 6 proc. przychodów.
Zegarki i biżuteria: sukces u Tiffaniego
Grupa biznesowa Zegarki i Biżuteria w pierwszych dziewięciu miesiącach 2021 roku odnotowała organiczny wzrost przychodów o 49 procent w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku i o 4 proc. w porównaniu z 2019 rokiem.
Od początku roku 2021 w wynikach segmentu jest ujmowana amerykańska grupa Tiffany & Co., co znacząco poprawiło raportowane wyniki. LVMH zapewnia, że w pierwszych trzech kwartałach 2021 roku Tiffany & Co. odnotowała niezwykle dobre wyniki, szczególnie na swoim głównym rynku, czyli w Stanach Zjednoczonych.
Dobrze radziły sobie także inne marki. Bvlgari wypuściło nową linię drogiej biżuterii Magnifica i zaprezentowała na wystawie Metamorphosis w Mediolanie nową kolekcję Serpenti.
Chaumet, czyli pierwszy jubiler, który otworzył swój butik w 1812 r. na placu Vendôme w Paryżu, wypuścił nową kolekcję Torsade, inspirowaną fryzem zdobiącym kolumnę stojącą na środku tego placu.
W segmencie zegarkowym marka TAG Heuer wprowadziła limitowaną edycję swojego inteligentnego zegarka Super Mario, przeznaczonego dla miłośników gier. Ponadto, ambasadorem modelu TAG Heuer Carrera został popularny aktor Ryan Gosling a ambasadorem marki Hublot został jeden z najlepszych tenisistów Novak Djoković.
Ważnym wydarzeniem w tym segmencie było także otwarcie butiku marki Zenith w Le Locle w Szwajcarii.
Alkohole: szampański nastrój
W okresie pierwszych trzech kwartałów 2021 roku grupa biznesowa Wines & Spirits odnotowała organiczny wzrost przychodów o 30 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku i o 10 proc. w porównaniu z 2019 rokiem.
Sprzedaż szampanów wzrosła o 7 procent w porównaniu z pierwszymi dziewięcioma miesiącami 2019 roku. Wzrosty były szczególnie silne w Stanach Zjednoczonych i Europie, które mocno skorzystały na otwarciu restauracji i na stopniowym ożywieniu turystyki w okresie letnim.
Koniak Hennessy osiągnął dobre wyniki, zwiększając wolumen sprzedaży o 4 proc. w porównaniu z 2019 rokiem. Silne wzrosty zauważalne były zwłaszcza w Chinach i Stanach Zjednoczonych.
W trzecim kwartale 2021 roku w wynikach grupy LVMH po raz pierwszy uwzględniono sprzedaż szampana Maison Armand de Brignac, w którym LVMH posiada 50 proc. udziałów. Pozostała część udziałów w tej marce należy do rapera i celebryty Shawna Cartera, znanego bardziej jako Jay Z.
Moda i wyroby skórzane: wyjątkowy rozmach
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2021 roku grupa biznesowa Moda i Wyroby skórzane odnotowała organiczny wzrost przychodów o 57 proc., w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku i o 38 proc. w porównaniu z 2019 rokiem.
Jak podkreślono, "wyjątkowo dobrze" w pierwszych trzech kwartałach 2021 roku spisywała się marka Louis Vuitton, która obchodzi 200 rocznicę urodzin swojego założyciela.
Grupa ocenia, że marka Christian Dior "wykazała się wyjątkowym rozmachem" a niedawne pokazy mody w Atenach i Paryżu, gdzie zaprezentowano kolekcje przygotowane przez włoską projektantkę Marię Grazii Chiuri, spotkały się ze znakomitym przyjęciem.
Po wystawach w Paryżu, Londynie i Szanghaju, także w Nowym Jorku otwarto wystawę Christian Dior: Designer of Dreams.
Dla marki Fendi pierwszą kolekcję przygotował znany brytyjski projektant Kim Jones i jak zapewniono, jej sprzedaż wygląda całkiem dobrze.
Grupa LVMH zapewnia, że również marki Loewe i Marc Jacobs zanotowały bardzo dobre miesiące w 2021 r.
Perfumy i kosmetyki: niewielka liczba podróży lotniczych
W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2021 roku grupa biznesowa Perfumy i Kosmetyki odnotowała organiczny wzrost przychodów o 30 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku. W ujęciu organicznym przychody spadły o 2 procent w porównaniu do pierwszych dziewięciu miesięcy 2019 roku.
LVMH zwraca uwagę, że duży wpływ na ten segment miało stosunkowo niewielkie ożywienie w podróżach międzynarodowych a wiele fizycznych sklepów było zamkniętych. W efekcie poszczególne marki ograniczały promocje i zwiększały sprzedaż online za pośrednictwem własnych stron internetowych.
Jak zapewniono, Christian Dior skorzystał z ogromnego sukcesu nowej wody perfumowanej Miss Dior i Sauvage Elixir. Dior korzysta także na rozwoju produktów z kolekcji Privée oraz Prestige i Capture Totale.
Także Guerlain osiągnął "doskonałe wyniki", napędzane głównie przez linie Abeille Royale i Orchidée Impériale.
Pierwsze kwartały 2021 r. były także udane dla marki Francis Kurkdjian, co było możliwe dzięki wprowadzeniu na rynek nowej linii Aqua Cologne Forte oraz utrzymaniu dobrej sprzedaży Rouge 540.
Sprzedaż detaliczna: ograniczona poprawa
Pierwsze dziewięć miesięcy 2021 roku w segmencie Sprzedaż detaliczna przyniosły wzrost przychodów organicznych o 13 proc. w porównaniu do pierwszych dziewięciu miesięcy 2020 roku i spadek o 23 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 rokiem.
Sieć Sephora powróciła na poziom aktywności z 2019 roku pomimo trudnego otoczenia handlowego, kiedy okresowo zamknięta była część sklepów. Na całym świecie widoczny był natomiast silny wzrost sprzedaży internetowej.
Oprócz własnych sklepów Sephora rozszerzyła swoją sieć dystrybucji w Stanach Zjednoczonych, gdzie otwarto pierwsze przestrzenie Beauty w placówkach jednej z największych sieci sklepów w Stanach Zjednoczonych Kohl’s. Rozwój sieci Sephora był kontynuowany także w Azji, szczególnie w Chinach.
Po podpisaniu umowy o współpracy z europejską platformą internetową Zalando, Sephora przejęła brytyjskiego dystrybutora internetowego Feelunique.
Działalność sklepów detalicznych prowadzonych przez DFS (spółka z grupy LVMH) pozostawała mocno ograniczona przez spadek liczby podróży lotniczych, a DFS dużą część swoich sklepów posiada na lotniskach.
Po kilkuletnim remoncie latem 2021 r. w centrum Paryża został ponownie otwarty dom towarowy La Samaritaine, który - jak zapewnia grupa - dość dobrze sobie radzi w trudnej rzeczywistości.
Wzrost w bliskiej perspektywie
- W kontekście stopniowego wyjścia z kryzysu zdrowotnego grupa jest przekonana o kontynuacji dotychczasowego wzrostu - zapewnia grupa LVMH w raporcie.
Jak wyjaśniono, LVMH chce kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym wzmacnianiu atrakcyjności swoich marek, opierając się na jakości swoich produktów i dobrej jakości dystrybucji.
LVMH liczy na dynamiczny charakter swoich marek i talent swoich zespołów, aby w 2021 roku ponownie wzmocnić swoją pozycję na światowym rynku dóbr luksusowych.
Zobacz także: Wzrost eksportu szwajcarskich zegarków! Koniec pandemii dla branży?
Jacek Ciepiela
08:55 17.11.2021Wiadomości
Mocna poprawa wyników finansowych grupy LVMH
Tagi:
REKLAMA
Komplikacje konstrukcji modułu napędu – część 3. Użytkowe dodatki
O ile w poprzednich częściach opracowaniach zostały przedstawione modyfikacje modułu napędu zegarka podstawowego, prowadzące do wydłużenia rezerwy chodu i stabilizacji mo ...
Epizod 9. Zegarek bazowy - moduł regulacji okresu oscylatora
Tak jak każde produkowane seryjnie urządzenie pracujące w ruchu, tak samo zegarek musi mieć swoje urządzenie regulacyjne. Zmontowane z części wytwarzanych w założonych in ...
Zegarkowe ikony dedykowane motoryzacji (czy to ważne ile?) – Część 1
Wybór zegarków inspirowanych motoryzacją czy towarzyszących motoryzacji i sportom motorowym jest trudny z uwagi na wielość takich modeli. Większość firm zegarkowych o mni ...
Video recenzja: Aerowatch Milan Automatic
Zapraszamy do obejrzenia video recenzji prezentującej zegarek Milan Automatic marki Aerowatch. Nasz redakcyjny kolega Adrian prezentował ten model niedawno w formie klasy ...
Zegarek inspirowany sztuką wycinania papieru. Hublot Spirit of Big Bang Titanium Dragon
Przypadający na sobotę 10 lutego 2024 roku początek Księżycowego (Chińskiego) Nowego Roku był hucznie obchodzony na całym świecie. Ma on jednak szczególny wymiar, zwłaszc ...
Zegarek typu diver w najczystszej postaci. Aquastar Model 60 Re-edition
Dzisiaj zegarek do nurkowania to w zasadzie relikt przeszłości. Trudno jednak nie docenić jego uniwersalności, utylitarnej, wciąż magnetycznej estetyki, oraz – a może prz ...
Zegarki Gerald Charles, wybór Huberta Hurkacza. Maestro 2.0 Ultra-Thin i Maestro 3.0 Chronograf
Tak się złożyło, że zarówno niniejszy, jak i ostatni napisany przeze mnie tekst – prezentacja modelu Rado Captain Cook x Cameron Norrie Limited Edition, dotyczą w jakieś ...
Relacja: Diamentowa Liga 2023, chronometraż Omegi i nowa kolekcja zegarków
Omega to ceniona firma zegarmistrzowska, która wchodzi w skład grupy Swatch. Od wielu lat marka ta skutecznie pracuje nad swoi wizerunkiem, konsekwentnie pnąc się w hiera ...
Video recenzja: Tissot T-Touch Connect Sport
Zapraszamy do obejrzenia video recenzji zegarka T-Touch Connect Sport marki Tissot. Nasz redakcyjny kolega Marcin prezentował ten model niedawno w formie klasycznej recen ...
Zegarki i biżuteria ratują wynik finansowy grupy VRG, właściciela W.Kruk
Grupa VRG w 2023 r. wypracowała 101,7 mln zł zysku, wobec 92,9 mln zł zysku w roku 2022. Wyniki grupy uratowała marka W.Kruk, sprzedająca m.in. luksusowe zegarki. Druga - ...
Renaud Tixier - Monday. Dwóch wizjonerów, jeden nowy, niecodzienny zegarek
Historia powstawania wielkich marek zegarmistrzowskich w prawie stu procentach opiera się na wizji osób marzących o tym, aby stworzone przez nich zegarki zdobiły nadgarst ...
Recenzja: Aviator Swiss Made Airacobra GMT
Zegarki typu "flieger" to wzór czytelności, forma podporządkowana funkcji, kontrast i duże cyfry, wszystko dla zapewnienia łatwości odczytu czasu, zarówno w dzień jak i w ...